Czujnik temperatury zewnętrznej dokąd kable
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 28 lis 2012, 15:02
- Lokalizacja: stargard szczecinski
Czujnik temperatury zewnętrznej dokąd kable
Witam chciałbym żeby ktoś mi powiedział dokąd idzie kabel od czujnika temperatury zewnętrznej bo chce sprawdzić czy kabel nie jest gdzieś uszkodzony na kompie pokazało błąd czujnika przerwany kabel lub zwarcie dodam że doszedłem już do środka dokładnie tam gdzie jest dÂźwignia otwierania maski dalej niestety nie dojdę gdyż kabelek wchodzi w duża wiązke kabli w otulinie i nie chce tego wypatraszać. Pozdrawiam i czekam na odpowiedÂź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 28 lis 2012, 15:02
- Lokalizacja: stargard szczecinski
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 28 lis 2012, 15:02
- Lokalizacja: stargard szczecinski
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Kolego którędy dokładnie przebiegają przewody Ci nie napiszę, jednakże ze schematu wygląda, że po drodze jest kilka złączek.
I tak:
- jako pierwsze jest wtyczka pokazana w linku Kolegi xoslox.
- następnie jest kostka w lewym słupku w nogach kierowcy - 10 pinowa czerwona kostka - konektor 2 (przewód brązowo-biały) i 6 (przewód brązowo-żółty). Przewód z konektora nr 2 poprowadzony jest na konektor nr1 czujnika (koło zbiornika wyrównawczego wspomagania), a w drugą stronę poprowadzony jest na konektor nr 12 złącza A panelu klimatronika. Przewód z konektora nr 6 poprowadzony jest na konektor nr2 czujnika (koło zbiornika wyrównawczego wspomagania), a w drugą stronę poprowadzony jest na konektor nr 9 złącza B panelu klimatronika.
Zatem bierzesz multimetr - ustawiasz go w pomiar rezystancji - jedna sondą wkładasz w konetor 1 złącza pokazanego przez Kolegę xoslox, a drugą sondę wkładasz w konektor 12 złącza A panelu klimatronika. Rezystancja powinna być zbliżona do 0 (powiedzmy mniejsza od 20ohm).
Następnie to samo robisz dla drugiego obwodu, tzn w konektor nr 2 złącza przy zbiorniku wędruje pierwsza sonda, natomiast drugą przykładasz do konektora 9 złącza B panelu klimatornika. Ponownie sprawdzasz rezystancję.
Możesz również sprawdzić sam czujnik - tak jak napisał Kolega xoslox w swoim poście (zanotować wynik pomiaru), następnie wpiąć czujnik w oryginalne złącze, podłączyć sondy miernika do kontaktu 12 złącza A klimatronika, oraz kontaktu 9 złącza B klimatornika i odczytać wartość rezystancji. Powinna być ona bardzo zbliżona.
Jeżeli wszystko będzie OK, tzn że masz prawdopodobnie uszkodzenie w obwodzie pomiarowym panelu klimatronika - należałoby poprawić ewentualne zimne luty w tym układzie, oddać do jakiegoś elektronika, bądź kupić inny panel.
Sygnał ten jest również przekazywany na licznik samochodu w ten sposób:
- z konektora 7 złącza D panelu klimatronika (przewód brązowo-żółty) sygnał idzie do konektor 29 zielonego 32 pinowego złącza licznika
Powodzenia w lokalizowaniu usterki.
PS. Nie wiem dokładanie jaki masz licznik - więc sposób przekazania sygnału do licznika może się nieznacznie różnić (inny konektor licznika)
I tak:
- jako pierwsze jest wtyczka pokazana w linku Kolegi xoslox.
- następnie jest kostka w lewym słupku w nogach kierowcy - 10 pinowa czerwona kostka - konektor 2 (przewód brązowo-biały) i 6 (przewód brązowo-żółty). Przewód z konektora nr 2 poprowadzony jest na konektor nr1 czujnika (koło zbiornika wyrównawczego wspomagania), a w drugą stronę poprowadzony jest na konektor nr 12 złącza A panelu klimatronika. Przewód z konektora nr 6 poprowadzony jest na konektor nr2 czujnika (koło zbiornika wyrównawczego wspomagania), a w drugą stronę poprowadzony jest na konektor nr 9 złącza B panelu klimatronika.
Zatem bierzesz multimetr - ustawiasz go w pomiar rezystancji - jedna sondą wkładasz w konetor 1 złącza pokazanego przez Kolegę xoslox, a drugą sondę wkładasz w konektor 12 złącza A panelu klimatronika. Rezystancja powinna być zbliżona do 0 (powiedzmy mniejsza od 20ohm).
Następnie to samo robisz dla drugiego obwodu, tzn w konektor nr 2 złącza przy zbiorniku wędruje pierwsza sonda, natomiast drugą przykładasz do konektora 9 złącza B panelu klimatornika. Ponownie sprawdzasz rezystancję.
Możesz również sprawdzić sam czujnik - tak jak napisał Kolega xoslox w swoim poście (zanotować wynik pomiaru), następnie wpiąć czujnik w oryginalne złącze, podłączyć sondy miernika do kontaktu 12 złącza A klimatronika, oraz kontaktu 9 złącza B klimatornika i odczytać wartość rezystancji. Powinna być ona bardzo zbliżona.
Jeżeli wszystko będzie OK, tzn że masz prawdopodobnie uszkodzenie w obwodzie pomiarowym panelu klimatronika - należałoby poprawić ewentualne zimne luty w tym układzie, oddać do jakiegoś elektronika, bądź kupić inny panel.
Sygnał ten jest również przekazywany na licznik samochodu w ten sposób:
- z konektora 7 złącza D panelu klimatronika (przewód brązowo-żółty) sygnał idzie do konektor 29 zielonego 32 pinowego złącza licznika
Powodzenia w lokalizowaniu usterki.
PS. Nie wiem dokładanie jaki masz licznik - więc sposób przekazania sygnału do licznika może się nieznacznie różnić (inny konektor licznika)
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2013, 23:25 przez kot919, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 28 lis 2012, 15:02
- Lokalizacja: stargard szczecinski
problem zlokalizowany : ) któryś z kabli w słupku kierowcy jest nie tak tylko nie mogę znaleÂźć... jak poruszam tymi wszystkimi kostkami w słupku kierowcy to temperatura zaczyna się wyświetlać na fisie po jakimś czasie znika jak znowu poruszam to wraca... teraz chciałbym żeby ktoś mi powiedział dokładnie które kable w słupku mogą mieć coś wspólnego z wyświetlaniem tem. sprawdzę je i mam nadzieje że dojdę do uszkodzonego.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Kolego napisałem Ci wcześniej żebyś się przyjrzał 10pin czerwonej kostce w słupku614mati614 pisze:problem zlokalizowany : ) któryś z kabli w słupku kierowcy jest nie tak tylko nie mogę znaleÂźć... jak poruszam tymi wszystkimi kostkami w słupku kierowcy to temperatura zaczyna się wyświetlać na fisie po jakimś czasie znika jak znowu poruszam to wraca... teraz chciałbym żeby ktoś mi powiedział dokładnie które kable w słupku mogą mieć coś wspólnego z wyświetlaniem tem. sprawdzę je i mam nadzieje że dojdę do uszkodzonego.
kot919 pisze:...- następnie jest kostka w lewym słupku w nogach kierowcy - 10 pinowa czerwona kostka - konektor 2 (przewód brązowo-biały) i 6 (przewód brązowo-żółty). Przewód z konektora nr 2 poprowadzony jest na konektor nr1 czujnika (koło zbiornika wyrównawczego wspomagania), a w drugą stronę poprowadzony jest na konektor nr 12 złącza A panelu klimatronika. Przewód z konektora nr 6 poprowadzony jest na konektor nr2 czujnika (koło zbiornika wyrównawczego wspomagania), a w drugą stronę poprowadzony jest na konektor nr 9 złącza B panelu klimatronika. ...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 28 lis 2012, 15:02
- Lokalizacja: stargard szczecinski
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Dalej przewody idą tak jak napisałem, jeżeli to nie wina tej wtyczki, to może gdzieś się przetarły przewody ... Według schematów niema żadnych innych połączeń (kostek) ...614mati614 pisze:sprawdzałem ją wszystko w niej ok i myślałem że jeszcze jakieś kable mogą być za to odpowiedzialne.
Poza tym co napisałem do tej pory nie mam innych pomysłów. Pozostaje Ci tylko przeszperanie tych przewodów raz jeszcze i liczyć na szczęście w ustaleniu usterki.
Powodzenia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 28 lis 2012, 15:02
- Lokalizacja: stargard szczecinski
Dzisiaj się wziąłem za to znowu i tak jak pisałeś nic się nie zgadza... te dwa kable co pisałeś w panelu klimatronica nie są w ogóle powiązane z czujnikiem pod maska : ( z tego co sam doszedłem to tak:
-jeden kabel od czujnika pod maska idzie do masy (brązowy)
-drugi kabel od czujnika ( czerwony) idzie do słupka kierowcy do kostki (jeden pin) i kabel zmienia się na czerwono-biały i leci do przekaÂźników pod kierownicą (zaznaczam na zdjęciu gdzie wchodzi i do jakiego przekaÂźnika..)
dodam że czujnik tem. jest sprawny bo sprawdziłem go multimetrem i wychodziło 2,90 (patrząc na tabelkę którą dodał kolega xoslox to temperatura się zgadza)
teraz nie wiem co dalej przeleciałem wszystkie kable wychodzące z tego przekaÂźnika i w żadnym nie było tego 2,90 tak jak na wchodzącym kablu czerwono-białym.
Proszę o pomoc bo ręce mi już opadają..
tutaj widać ze jest to przekaÂźnik od wycieraczek ale po co tam wchodzi kabel od temperatury zewnętrznej ?
-jeden kabel od czujnika pod maska idzie do masy (brązowy)
-drugi kabel od czujnika ( czerwony) idzie do słupka kierowcy do kostki (jeden pin) i kabel zmienia się na czerwono-biały i leci do przekaÂźników pod kierownicą (zaznaczam na zdjęciu gdzie wchodzi i do jakiego przekaÂźnika..)
dodam że czujnik tem. jest sprawny bo sprawdziłem go multimetrem i wychodziło 2,90 (patrząc na tabelkę którą dodał kolega xoslox to temperatura się zgadza)
teraz nie wiem co dalej przeleciałem wszystkie kable wychodzące z tego przekaÂźnika i w żadnym nie było tego 2,90 tak jak na wchodzącym kablu czerwono-białym.
Proszę o pomoc bo ręce mi już opadają..
tutaj widać ze jest to przekaÂźnik od wycieraczek ale po co tam wchodzi kabel od temperatury zewnętrznej ?
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Kolego przejrzałem schemat raz jeszcze (dla rocznika 98 /nie mam dla 97/ i dla Twojego silnika - przynajmniej tak myślę bo nie podałeś jego kodu) i sytuacja połączenia jest tak jak poniższym rysunku:
Interesuje Cię czujnik G17 (napisane w powyższych postach). Jak widzisz przewody od niego idące wchodzą na wytyczkę T10b koloru czerwonego, która znajduje się w lewym słupku A (w nogach kierowcy). Przewody te wchodzą na konektory 2 (kolor brązowo-biały) oraz na konektor 6 (kolor brązowo-żółty). Konektor 2 podłączony jest do GND, natomiast 6 podłączony jest do konektora 9 wtyczki B (dużo nie mówiąca nazwa - jednakże idzie ja zlokalizować po kolorze przewodu)
Dlaczego u Ciebie jeden z przewodów udaje się do przekaźnika wycieraczek to dla mnie zagadka <szok>, ale zaskoczony sprawdziłem dokąd powinien 'biec' przewód biało czerwony z tego przekaźnika - i doszedłem do tego:
Przewód wychodzi z przekaźnika ze styku 6/SRA i podłączony jest do 2 pinowego czarnego złącza w lewym słupku (nogi kierowcy), następnie z drugiej strony złącza przechodzi on w kolor czerwony i idzie do silnika pompki spryskiwaczy.
Opis ten do złudzenia przypomina ten umieszczony w Twoim poście, dlatego wydaje mi się że pomierzyłeś nie to co trzeba ... Sprawdź wszystko raz jeszcze.
PS. A to 2.9Ohm to pewnie rezystancja wirnika pompki spryskiwaczy
Interesuje Cię czujnik G17 (napisane w powyższych postach). Jak widzisz przewody od niego idące wchodzą na wytyczkę T10b koloru czerwonego, która znajduje się w lewym słupku A (w nogach kierowcy). Przewody te wchodzą na konektory 2 (kolor brązowo-biały) oraz na konektor 6 (kolor brązowo-żółty). Konektor 2 podłączony jest do GND, natomiast 6 podłączony jest do konektora 9 wtyczki B (dużo nie mówiąca nazwa - jednakże idzie ja zlokalizować po kolorze przewodu)
Dlaczego u Ciebie jeden z przewodów udaje się do przekaźnika wycieraczek to dla mnie zagadka <szok>, ale zaskoczony sprawdziłem dokąd powinien 'biec' przewód biało czerwony z tego przekaźnika - i doszedłem do tego:
Przewód wychodzi z przekaźnika ze styku 6/SRA i podłączony jest do 2 pinowego czarnego złącza w lewym słupku (nogi kierowcy), następnie z drugiej strony złącza przechodzi on w kolor czerwony i idzie do silnika pompki spryskiwaczy.
Opis ten do złudzenia przypomina ten umieszczony w Twoim poście, dlatego wydaje mi się że pomierzyłeś nie to co trzeba ... Sprawdź wszystko raz jeszcze.
PS. A to 2.9Ohm to pewnie rezystancja wirnika pompki spryskiwaczy
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Kolega xoslox ma rację, właśnie się doszukałem czegoś takiego:xoslox pisze:Tu - G17 - od strony wskaÂźników, może się przyda.
Złącze 20 - stykowe, czerowne - konektor nr. 5
jednak zastanawiające jest, że to połączenie występuje w automatycznej skrzyni biegów - przynajmniej tak wynika ze schematu.
Znalazłem również coś takiego (jednakże nie wiem co to jest za wskaÂźnik G106) [mój ma pełny fis więc jest zupełnie inaczej połączone]:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 28 lis 2012, 15:02
- Lokalizacja: stargard szczecinski
no i wszystko jasne ; ) z pomocą kolegi kot919 doszliśmy do ładu z tym moim wyświetlaczem temperatury zewnętrznej problem tkwił w złym podłączeniu czujnika a mianowicie prawdopodobnie ktoś grzebał u mnie w elektryce i podłączył czujnik temperatury zewnętrznej do kostki od zasilania silniczka spryskiwaczy xenonów a właściwa kostka była schowana w nadkolu Dzięki wszystkim za pomoc a szczególnie użytkownikowi kot919