Jakie grupy zlogować jak wrócę do domu?? zależy mi na rozwiązaniu tego problemu ale na razie jestem głupi co to auto odstawia:(
[ ALG 2.8 193 KM] [A6 C5] nagły brak mocy , falowanie obrotó
Jeszcze jedna uwaga którą dziś zauważyłem jadąc do pracy. Mianowicie problem jest najbardziej odczuwalny na zasilaniu BP. Jechałem dziś więcej na benzynce bo chciałem mu tak dać się zagrzać i przy każdym dodawaniu gazu niebyło płynności tylko takie szarpanko przełączyłem na gaz i wszystko w porzadku. Po drodze przełączałem Bp/gaz i jak tylko dostał Bp to szarpał jak przyspieszał i włączał mu się ten tryb a na gazie jechał normalnie
ale i na gazie w pewnym momeńcie mu się to włączyło ale szarpnał 2 razy i pojechał dalej normalnie.
Jakie grupy zlogować jak wrócę do domu?? zależy mi na rozwiązaniu tego problemu ale na razie jestem głupi co to auto odstawia:(
Jakie grupy zlogować jak wrócę do domu?? zależy mi na rozwiązaniu tego problemu ale na razie jestem głupi co to auto odstawia:(
-
krisker
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Jeśli masz duże korekty stałe spowodowane LPG, to na benzynie nie będzie pracował poprawnie, przynajmniej na początku. Musiałbyś skasować błędy (nawet jak ich nie ma) co wyzeruje wszelkie korekty ECU benzynowego. Loguj grupy 6-8. Nie pamiętam już która za co odpowiada, ale da się to wyczytać "z kontekstu". Zanim skasujesz błędy zerknij w te grupy i spisz wartości.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
To nie w tą stronę działa. Odpaliłem dzisiaj na benzynie i jadę sobie jadę a tam podczas przyspieszania poszarpywania takie dziwne inne niż miałem jak zapłon przeskakiwał i zaraz zaczał chodzić w tym trybie i tak chwilkę przejechałem przełączyłem na gaz i tam spokuj . Po przełaczeniu spowrotem na benzynie tragedia od razu jakieś nierówna praca silnika i takie szarpania przy przyspieszaniu a potem ten taki tryb jakby nie palił na baniak jeden i szarpanie znowu przełączenie na gaz i tak parę razy i jechałem do roboty już na gazie i na końcu po 20km na 300m włączył się ten tryb ale szarpnał i pojechał dalej. Nie wiem co o tym myśleć, jak wróce do domu to zloguje grupy 1,2,3 i 8,9.
Może ktoś jeszcze podrzucić czy zna ktoś temat kodowania immo jakbym chciał sobie nowego używanego sterownika silnika kupić.
[ Dodano: 2012-08-09, 18:58 ]
witam. Tak jak było wspominane zrobiłem dziś logi grup 0,1,2,3,5,6,7,8,33 na gazie i benzynie mam nadzieję że podpisane pliki będą w linkach też podpisane i wszystko będzie ładnie. Na benzynie bardzo brzydko mi chodzi
sciągłem mu teraz klemę i jutro pojadę na bp do pracy żeby sobie zrobił mapy chyba że się nieda to gaz mu włącze.
Pytanie czy to może być wina alternatora dziś znowu były te dwa błędy :
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
16989 - Internal Control Module: ROM Error
P0605 - 35-00 - -
Nie wiem czy to jest spowodowane że ten używany co kupiłem nie wzbudza się tak za każdym razem tylko trza mu przygazować żeby się wzbudził i ładuje wtedy ok tylko że vag chyba pokazuje max 13,5v z tego co widziałem na logach będzie też widać to mi powiedźcie czy się nie mylę. z góry przepraszam za roztrzepanie ale ta sytuacja mnie już dobija bo co chwilę z tym autem nie tak i już dużo pieniążków w niego wtopiłem
http://vaglog.rtnet.pl/mis_ss_93725.html -gaz
http://vaglog.rtnet.pl/mis_ss_93726.html -gaz
http://vaglog.rtnet.pl/mis_ss_93727.html -gaz
http://vaglog.rtnet.pl/mis_ss_93728.html -gaz
http://vaglog.rtnet.pl/mis_ss_93729.html -gaz
http://vaglog.rtnet.pl/mis_ss_93730.html -bp
http://vaglog.rtnet.pl/mis_ss_93731.html -bp
http://vaglog.rtnet.pl/mis_ss_93732.html -gaz
http://vaglog.rtnet.pl/mis_ss_93733.html -gaz
http://vaglog.rtnet.pl/mis_ss_93734.html -bp
http://vaglog.rtnet.pl/mis_ss_93735.html -bp
Może ktoś jeszcze podrzucić czy zna ktoś temat kodowania immo jakbym chciał sobie nowego używanego sterownika silnika kupić.
[ Dodano: 2012-08-09, 18:58 ]
witam. Tak jak było wspominane zrobiłem dziś logi grup 0,1,2,3,5,6,7,8,33 na gazie i benzynie mam nadzieję że podpisane pliki będą w linkach też podpisane i wszystko będzie ładnie. Na benzynie bardzo brzydko mi chodzi
Pytanie czy to może być wina alternatora dziś znowu były te dwa błędy :
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
16989 - Internal Control Module: ROM Error
P0605 - 35-00 - -
Nie wiem czy to jest spowodowane że ten używany co kupiłem nie wzbudza się tak za każdym razem tylko trza mu przygazować żeby się wzbudził i ładuje wtedy ok tylko że vag chyba pokazuje max 13,5v z tego co widziałem na logach będzie też widać to mi powiedźcie czy się nie mylę. z góry przepraszam za roztrzepanie ale ta sytuacja mnie już dobija bo co chwilę z tym autem nie tak i już dużo pieniążków w niego wtopiłem
http://vaglog.rtnet.pl/mis_ss_93725.html -gaz
http://vaglog.rtnet.pl/mis_ss_93726.html -gaz
http://vaglog.rtnet.pl/mis_ss_93727.html -gaz
http://vaglog.rtnet.pl/mis_ss_93728.html -gaz
http://vaglog.rtnet.pl/mis_ss_93729.html -gaz
http://vaglog.rtnet.pl/mis_ss_93730.html -bp
http://vaglog.rtnet.pl/mis_ss_93731.html -bp
http://vaglog.rtnet.pl/mis_ss_93732.html -gaz
http://vaglog.rtnet.pl/mis_ss_93733.html -gaz
http://vaglog.rtnet.pl/mis_ss_93734.html -bp
http://vaglog.rtnet.pl/mis_ss_93735.html -bp
-
Petroniusz566
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Misiups, masz trochę inne numerowanie grup niż ja.. Chodziło mi właśnie o grupy korekt sond lambda.. u mnie jest to grupa 33 u Ciebie 6.. ale ok wiemy o co chodzi..
Jeśli chodzi o to co tu potrafię wyczytać po logach to można by założyć, że przepływka może być ok bo korekty sond lambda nie wskazują na bogate mieszanki, co by właśnie sugerowało tryb awaryjny komputera sterującego..
Odnośnie tego mam pytanie: czy błąd 16989 da się wykasować? A czy błąd 18010 pojawia się tylko po odłączeniu akumulatora czy może nie tylko?
Dziwne jest też że regulator trzeba wzbudzać.. Jak to wygląda przed wzbudzaniem? masz jakieś wahania prądów? Może to robi robotę bo przecież takie urządzenia jak ECU, przepływka czy instalacja LPG muszą mieć stały prawidłowy prąd do prawidłowego funkcjonowania..
Jeśli chodzi o to co tu potrafię wyczytać po logach to można by założyć, że przepływka może być ok bo korekty sond lambda nie wskazują na bogate mieszanki, co by właśnie sugerowało tryb awaryjny komputera sterującego..
Odnośnie tego mam pytanie: czy błąd 16989 da się wykasować? A czy błąd 18010 pojawia się tylko po odłączeniu akumulatora czy może nie tylko?
Dziwne jest też że regulator trzeba wzbudzać.. Jak to wygląda przed wzbudzaniem? masz jakieś wahania prądów? Może to robi robotę bo przecież takie urządzenia jak ECU, przepływka czy instalacja LPG muszą mieć stały prawidłowy prąd do prawidłowego funkcjonowania..
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie
Petroniusz566, Co do tego błędu od ECU to odkąd przywiozłem ją z niemiec to mam ten błąd on daje się kasować ale zaraz wraca ale do tej pory nic się nie działo z tym błędem. A ten błąd 18010 nie zauważyłem żeby się pojawiał bez odłączania aku ale też nie miałem jak tego sprawdzać bo nie miałem laptopa 2 tygodnie i nie chodziłem do auta co chwile vagować. Głównie chodzi oto że tak się złożyło że padł mi wirnik w Valeo i mechanik znalazł bosha na szrocie od takiego samego auta tylko Tdi wymienił regulator z szczotkami i go przeczyścił założył i od początku tak jest że trza przygazować tak do 1500 obrotów jak się go odpali po 4-5 h żeby się wzbudził, mechanik sądził że może szczotki muszą się dotrzeć ale już trochę od tego minęło.
Po prostu już mi ręce opadają
Po prostu już mi ręce opadają
-
Forum Audi A7
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
Petroniusz566
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
-
krisker
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Wyciągnąć przepustnicę, to pół godziny roboty, ale raczej bym jej nie posądzał. Co do logów - na gazie jest lepiej - mniejsze rozjazdy między bankami, choć korekty krótkie sięgają kilkunastu procent. Długoterminowe zupełnie nieźle. Za to na benzynie jest źle. Kilkanaście procent różnicy między bankami nie wygląda dobrze. Do sprawdzenia:
1. Jak wyglądają ustawienia sterownika gazu: czy nie ma korekty wtryskiwaczy po jednej stronie (bank 1 na +)
2. Czy nie jest pozamieniana kolejność wtyków od wtrysków benzynowych: ma być po kolei.
3. Rozrząd? Ale to tylko wtedy jeśli w punkcie 1 nie będzie ręcznie wprowadzonych korekt.
4. Praca zmiennych faz (log bloku 027).
5. Jeśli w punkcie 1. nie będzie korekt, to problem może być też z wtryskiwaczem (lub kilkoma) benzynowym.
Patrząc na korekty długoterminowe reset ECU nie pomoże na tą dolegliwość, przynajmniej nie samo wyzerowanie korekt. Te objawy są na tyle dziwne, że można by jednak posądzić samo ECU. Ta "usterka", która jest od początku mogła się pogłębić. Ale to ostateczność i parę innych rzeczy też może być przyczyną.
1. Jak wyglądają ustawienia sterownika gazu: czy nie ma korekty wtryskiwaczy po jednej stronie (bank 1 na +)
2. Czy nie jest pozamieniana kolejność wtyków od wtrysków benzynowych: ma być po kolei.
3. Rozrząd? Ale to tylko wtedy jeśli w punkcie 1 nie będzie ręcznie wprowadzonych korekt.
4. Praca zmiennych faz (log bloku 027).
5. Jeśli w punkcie 1. nie będzie korekt, to problem może być też z wtryskiwaczem (lub kilkoma) benzynowym.
Patrząc na korekty długoterminowe reset ECU nie pomoże na tą dolegliwość, przynajmniej nie samo wyzerowanie korekt. Te objawy są na tyle dziwne, że można by jednak posądzić samo ECU. Ta "usterka", która jest od początku mogła się pogłębić. Ale to ostateczność i parę innych rzeczy też może być przyczyną.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
krisker, Wygląda to tak, kolega przyjedzie jutro z kablem to zobaczymy co w stagu siedzi ale ogólnie to jak go staszki z lpgforum ustawili rok temu to nic nie ruszane było i jeżdził super. Wtryski benzynowe raczej ok mam tylko jednego kumatego mechanika niestety elektryki to on nie ogarnia tylko sprawy mechaniczne mi robi. Rozrząd był zmieniany razem z alternatorem jakieś początkiem lipca. Ale co tam sie mogło zrypać skoro zaraz po i troche czasu upłynęło i było ok ? zresetowałem ECU żeby jutro pojeździć na benzynie od począku na benzynie żeby komp zebrał mapy i zobacze czy się poprawi na benzynie.
Czyli przepływkę można uznać za sprawną? a co to za drugi czujnik jest tam za przepływką i wygląda tak jak ona? Zmnienne fazy chyba by bruździły na gazie i na bp?
Alternator można wykluczyć?
Czyli przepływkę można uznać za sprawną? a co to za drugi czujnik jest tam za przepływką i wygląda tak jak ona? Zmnienne fazy chyba by bruździły na gazie i na bp?
Alternator można wykluczyć?
-
krisker
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Rozrząd mógł np. przeskoczyć, choć to wątpliwe. Przepływka wygląda na sprawną. Nie wiem o jaki drugi czujnik Ci chodzi. Za przepływomierzem w kolanku przed przepustnicą jest jeszcze czujnik temperatury powietrza, ale on też wydaje się funkcjonować właściwie. Zresztą problemem jest tu chyba rozjazd między stronami na benzynie, a jeśli tak, to przyczyny wspólne dla obu banków (czujniki, przepływomierz itp.) można wykluczyć. Ważne jest jeszcze ustawienie sterownika gazu. Jeśli ma on wprowadzone ręcznie korekty wtryskiwaczy gazowych, to jest to sztuczne (choć skuteczne) rozwiązanie rozjazdu między bankami. Tłumaczyłoby to również różnice pomiędzy pracą na gazie i benzynie. Także czekamy na info o konfiguracji LPG i logi po resecie i jeździe na benzynie.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
-
Petroniusz566
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to, że silnik otrzymuje mało powietrza a dużo go w spalinach.. Teoretycznie może być tak, że dostaje za mało paliwa i ecu widząc to koryguje powietrze wlotowe.. Możliwe też, że masz niedrożny wydech.. Napisałeś, że masz katalizatory.. Ile taki katalizator może wytrzymać? Moje po 220 tyś rozsypały się i auto zrobiło się głośne.. Twoje mogą być powiedzmy zabite tak jak w tym przypadku: http://www.opelastrag.seonetshop.pl/zap ... atalizator
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie
Dojechałem do roboty na benzynie i było tak jak wczoraj tj. nierówna praca silnika i szarpanie przy dodawaniu gazu.
A niemoże być tak że faktycznie przepływka siadła i pokazuje że mało powietrza idzie do silnika a faktycznie idzie tyle co ma iść co sugerują sondy lambda a pomiar przez przepływkę zalewa silnik paliwem?
A niemoże być tak że faktycznie przepływka siadła i pokazuje że mało powietrza idzie do silnika a faktycznie idzie tyle co ma iść co sugerują sondy lambda a pomiar przez przepływkę zalewa silnik paliwem?









