[A6 C5 1.9 TDI 131 KM] Wymiana oleju w skrzyni biegów
[A6 C5 1.9 TDI 131 KM] Wymiana oleju w skrzyni biegów
Cześć posiadam Audi A6 z silnikiem 1.9 TDI 131KM z 2002r przebieg 216 tys. Auto sprowadzone zostało do kraju w maju br. W Polsce wymieniłem kompletny rozrząd,olej i filtry lecz nie wiem czy powinienem wymienić teraz olej w skrzyni biegów. Nie wiem czy poprzedni właściciel wymieniał olej w skrzyni. Z góry dzięki za odpowiedż. To jest manualna skrzynia 6 biegów.
Ostatnio zmieniony 02 gru 2008, 19:44 przez cinek-tcz, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeżeli to automat, to rzeczywiście radzę go wymienić. Jeżeli nie wiesz gdzie? Mogę Tobie polecić warsztat w Gdańsku, który zajmuje się tylko automatycznymi skrzyniami biegów:
http://www.skrzyniebiegow.pl/?p=1
Wymieniałem tam olej wraz z filtrem i uszczelką. Koszt niecałe 500zł
http://www.skrzyniebiegow.pl/?p=1
Wymieniałem tam olej wraz z filtrem i uszczelką. Koszt niecałe 500zł
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Bo tak mówi instrukcja serwisowa grupy VAG. Zresztą dla automatu tez mówi, że nie trzeba :mrgreen:SIDNEY85 pisze:censored a czemu w manualnej nie trzeba ?
W obu przypadkach natomiast zakazu wymiany nie ma :!:
A jak uważasz: lepiej jeździć na starym, w jakimś stopniu zużytym oleju, czy na nowym ? :mrgreen:
Części samochodowe online - Motostacja pl
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
:shock: To chyba jakas niepoważna instrukcja serwisowa jak i niektóre autoryzowane serwisy. W manualu zrozumie, z reguły wymienia sie gdy otwieramy skrzynię wykonując w niej jakieś naprawy, ale w automacie jak w silniku olej należy wymieniać co ileś tam kilometrów które określa producent.RomanS pisze:Bo tak mówi instrukcja serwisowa grupy VAG. Zresztą dla automatu tez mówi, że nie trzeba :mrgreen:SIDNEY85 pisze:censored a czemu w manualnej nie trzeba ?
W obu przypadkach natomiast zakazu wymiany nie ma :!:
A jak uważasz: lepiej jeździć na starym, w jakimś stopniu zużytym oleju, czy na nowym ? :mrgreen:
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
No niepoważne, ASO VW/Audi :mrgreen:fassi1 pisze:To chyba jakas niepoważna instrukcja serwisowa jak i niektóre autoryzowane serwisy.
W obu przypadkach mówi się tylko o sprawdzaniu poziomu i ewentualnym uzupełnianiu. A wymiana przy okazji rozbiórki i napraw skrzyni.
Nie ma co z tym dyskutować tylko robic swoje
Części samochodowe online - Motostacja pl
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Ja mam niemiecką książkę serwisową do swojego auta i ona mówi o wymianie oleju w skrzyni Multitronic (taką mam) co 60tys.km. Czarne na białym. W niektórych skrzyniach nie ma możliwości sprawdzania poziomu oleju. U mnie nie ma, nie wiem jak w manualu i tipie.RomanS pisze:No niepoważne, ASO VW/Audi :mrgreen:fassi1 pisze:To chyba jakas niepoważna instrukcja serwisowa jak i niektóre autoryzowane serwisy.
W obu przypadkach mówi się tylko o sprawdzaniu poziomu i ewentualnym uzupełnianiu. A wymiana przy okazji rozbiórki i napraw skrzyni.
Nie ma co z tym dyskutować tylko robic swoje
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Mam tiptronic'a i pół roku temu szukałem odpowiedzi, wymienić olej w skrzyni czy nie. Opinie były różne. Wykonałem telefon do serwisu VW Audi i otrzymałem odpowiedź że w multitronic'u po 60.000km należy wymienić olej, natomiast w tiptronic'u po 60.000km zalecana jest wymiana oleju.
Moje auto miało 160.000km i nie wiem czy kiedykolwiek miło wymieniany olej w skrzyni biegów, więc zdecydowałem się na wymianę w warsztacie, który specjalizuje się tylko w automatycznych skrzyniach biegów. Wymieniono olej, filtr i uszczelkę (bo kto smaruje, ten jedzie)
Warto, ponieważ przy wymianie zdejmuje się miskę olejową, by dostać się do filtra. Można wtedy zobaczyć w jakim stanie jest skrzynia. Czy nie ma opiłków na dnie miski itp.
Po wymianie, zapytałem miłego pana. Kiedy mam przyjechać na następną wymianę oleju?
Powiedział że przy normalnej eksploatacji bez przeciążania skrzyni to śmiało mogę przejeździć 100.000km
Moje auto miało 160.000km i nie wiem czy kiedykolwiek miło wymieniany olej w skrzyni biegów, więc zdecydowałem się na wymianę w warsztacie, który specjalizuje się tylko w automatycznych skrzyniach biegów. Wymieniono olej, filtr i uszczelkę (bo kto smaruje, ten jedzie)
Warto, ponieważ przy wymianie zdejmuje się miskę olejową, by dostać się do filtra. Można wtedy zobaczyć w jakim stanie jest skrzynia. Czy nie ma opiłków na dnie miski itp.
Po wymianie, zapytałem miłego pana. Kiedy mam przyjechać na następną wymianę oleju?
Powiedział że przy normalnej eksploatacji bez przeciążania skrzyni to śmiało mogę przejeździć 100.000km
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Panowie, żeby było wszystko jasne: to, czy wymieniac olej czy nie to nie jest moje zdanie ani "Pana z serwisu przez telefon :mrgreen: " tylko techniczna informacja koncernu VAG.
ja osobiście wymieniam we wszystkim co się tylko da
Gwoli jasności tez uwazam, że informacje uzyskane od serwisu przez telefon sa tyle warte ile kosztował Was ten telefon. Często osoby udzielajace tych informacji mają wiedzę mniejsza niż Wasze małoletnie dzieci.
Nie wierzcie również "miłymPanom", że mozna smialo przejechac iles tam tys km. To nie jest żadna dawana przez nich gwarancja ! Czy jesli skrzynia padnie na powiedzmy 100 km przed upływem podanego przez nich terminu to będą naprawiac za darmo ? Na pewno nie !
Sek w tym, ze to jest przeważnie czysty marketing, a oni sami nie przejeździli żadnej takiej skrzyni, ba , często jeżdżą zresztą autem innej marki i to nie automatem. Itp,itd...
Decyzje o wymianie oleju podejmuje każdy z nas sam i sam za nią odpowiada. Jeżeli mamy auto z nieznana w tym wzgledzie historią to albo wierzymy, że będzie dobrze (a wiara nieraz czyni cuda) albo nie i wymieniamy profilaktycznie olej.
Pisanie o tym jakie kto ma zdanie na ten temat nie ma specjalnie sensu, każdy musi podjąć decyzję sam i olej wymienić lub nie. Ewentualne skutki takiej decyzji i tak spadają na każdego z nas
ja osobiście wymieniam we wszystkim co się tylko da
Gwoli jasności tez uwazam, że informacje uzyskane od serwisu przez telefon sa tyle warte ile kosztował Was ten telefon. Często osoby udzielajace tych informacji mają wiedzę mniejsza niż Wasze małoletnie dzieci.
Nie wierzcie również "miłymPanom", że mozna smialo przejechac iles tam tys km. To nie jest żadna dawana przez nich gwarancja ! Czy jesli skrzynia padnie na powiedzmy 100 km przed upływem podanego przez nich terminu to będą naprawiac za darmo ? Na pewno nie !
Sek w tym, ze to jest przeważnie czysty marketing, a oni sami nie przejeździli żadnej takiej skrzyni, ba , często jeżdżą zresztą autem innej marki i to nie automatem. Itp,itd...
Decyzje o wymianie oleju podejmuje każdy z nas sam i sam za nią odpowiada. Jeżeli mamy auto z nieznana w tym wzgledzie historią to albo wierzymy, że będzie dobrze (a wiara nieraz czyni cuda) albo nie i wymieniamy profilaktycznie olej.
Pisanie o tym jakie kto ma zdanie na ten temat nie ma specjalnie sensu, każdy musi podjąć decyzję sam i olej wymienić lub nie. Ewentualne skutki takiej decyzji i tak spadają na każdego z nas
Ostatnio zmieniony 04 gru 2008, 10:28 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Części samochodowe online - Motostacja pl
Jak najbardziej zgadzam się z Wami. Olej w skrzyni trzeba wymienić i tak też uczyniłem. Przynajmniej wiem, że się z tą skrzynią nic złego nie dzieje.
Przedstawiłem jedynie opinie jakie uzyskałem od "miłych panów", tak zwanych fachowców.
Czy są one wiarygodne tego nie wiem. Wiem natomiast jedno, nie dają one gwarancji na bezawaryjne przejechanie niezliczonej ilości kilometrów.
Jeżeli borykacie się z problemem: Czy wymienić olej, czy nie?
Dla dobra własnego jak i samochodu, wymieńcie go jak najszybciej
Przedstawiłem jedynie opinie jakie uzyskałem od "miłych panów", tak zwanych fachowców.
Czy są one wiarygodne tego nie wiem. Wiem natomiast jedno, nie dają one gwarancji na bezawaryjne przejechanie niezliczonej ilości kilometrów.
Jeżeli borykacie się z problemem: Czy wymienić olej, czy nie?
Dla dobra własnego jak i samochodu, wymieńcie go jak najszybciej
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Olej w przekładniach automatycznych spęłnia całkiem inną rolę niż olej w przekładniach manualnych. W manualach olej wykonuje pracę smarowania a w automatach olej wykonuje cięższą pracę i jest to olej hydrauliczny czyli mają na niego wpływ pewne ciśnienia wykrzystywane do sterowania skrzynią i sprzęgłem. Bez oleju w automacie nie ujedziesz ani metra dlatego jest tak ważny. Ważny jest również fak iż należy stosować tylko olej zalecany przez producenta. Ja w poprzednim aucie miałem zalany inny niż producent zalecał i nadeszła chwila że olej nie wytrzymał temperatury i szlak go jasny trafił a skrzynia przeszła w tryb awaryjny. Jakoś dojechałem do domu i wymieniłem olej na nowy i prawidłowy a skrzynia ozdrowiała. Zresztą jak kto dba tak ma.
Dużo odpowiedzi dotyczących automatycznej skrzyni biegów znajdziecie tutaj:
http://automat.pl/vademecum/index.html
http://automat.pl/vademecum/index.html
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Koledzy jak widzę na aukcjach jak ktoś sprzedaje samochód i pisze że wymienił rozrząd, olej w silniku i olej w skrzyni to się uśmiecham pod nosem.Powiedzcie mi po co się wymienia olej w skrzyni?Wie ktoś? Widzę że kolega censored zna odpowiedź, ale niepotrzebnie pisze że zakazu wymiany nie ma.Rzeczywiście każdy może se wymienić jak chce, ale po co? W skrzyniach automatycznych oleju się nie wymienia-nigdy. Ten olej jest raz wlany i tak ma zostać aż się auto rozleci, a ten olej dalej tam ma być.I po co wymieniać, żeby się lepiej jeździło na nowym a nie na starym?To nie jest żadne tłumaczenie, a kolejna wymówka że coś się zrobiło dla naszego samochodu.W Multi jest troszkę inaczej bo tam trzeba co 60 tys. z racji zaawansowania skrzyni, ale w manualu i tipie jest to po prostu zbędne. Dlatego nawet "fachowcy z ASO" nie wszyscy, ale niektórzy twierdzą że olej trzeba wymienić, ale chyba w ich głowach.