[ A6 C5] Problem z kontrolkami
[ A6 C5] Problem z kontrolkami
Witam wszystkich serdecznie.Otóż mam taki problem i chcę Was zapytać co o tym sądzicie.Ostatnio jadąc dłuższą trasę z Polski do Holandii (około 1400km) zaczął mi wariować wskaznik temperatury wody na liczniku (to znaczy zaczął opadać na 70 stopni ,pózniej się podnosił do 90 i na sam koniec opadł na 60) zaraz potem wskaznik temperatury oleju również opadł na 60-70 stopni.Pomyślałem że to wina czujnika temperatury wody (podwójny cztery styki 059 919 501),jednak to nie pomogło.Teraz podczas jazdy samochodem pokazuje mi temperaturę wody cały czas 60 max 70,jednak gdy zgaszę silnik i włącze tylko zapłon pokazuje 80-90 stopni i po ponownym uruchomieniu silnika ponownie spada na 60.W międzyczasie temperatura oleju na poziomie 70-80 (także podejrzane bo nie wskakuje powyżej 80 nie mówiąc o normalnej 100 stopni jak miałem zawsze).Zrobiłem więc test Polskim Vagiem 4.9.Test licznika wygląda następująco.Wszystkie wskazniki działają dobrze łącznie z temperaturą wody <co?> ,jednak wkaznik olejowy wogóle nie reaguje na test
.Czy to jest wina licznika?Może on przekłamuje wyniki?Termostat raczej wporządku, ponieważ silnik się nie grzeje a z ogrzewaniem też nie ma problemów.Czy da się jakoś to sprawdzić?Może w Vag-Com tylko jak
I czy można wymienić ewentualnie same zegary czy trzeba cały licznik?Jak tak to jakie koszty się z tym wiążą?Czekam na podpowiedzi.
Audi for ever
!!!!
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
ja obstawiam termostat, to nic że się nie grzeje. po prostu termostat się nie domyka do końca albo za późno reaguje na temperaturę i za późno się zamyka, a wtedy podczas jazdy z wyższą prędkością pęd powietrza chłodzi płyn w chłodnicy, który krąży w układzie bo termostat nie zamknął obiegu. na postoju, czy podczas wolnej jazdy w korkach jest wtedy raczej ok bo nie ma tego podmuchu zimnego powietrza.
-
t_jankes
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 17
- Rejestracja: 17 sty 2011, 23:41
- Imię: Jankes
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kłodzko
Witam i podpinam się pod temat.censored pisze: Prawdopodobnie układ stabilizacji napięcia na płycie licznika pada. Wygląda jak normalny tranzystor (przynajmniej w C4).
U mnie mianowicie nieprawidłowo działa wskaźnik ładowania (pokazuje 16V) oraz wskaźnik temperatury (100*C)- oczywiście sprawdzone temperatura oraz ładowanie w normie. Wskaźnik temperatury "uszkodził" się jakieś dwa tygodnie temu. Przy liczniku nikt nie grzebał ani teraz, ani wcześniej więc odpada opcja z uszkodzeniem przy grzebaninie.
Zaraz po włączeniu stacyjki oba wskaźniki przeskakują o jedną kreskę do przodu, czyli coś się psuje, a mechaniczne przestawienie wskaźników nic nie da, a przynajmniej nie usunie usterki.
Teraz pytanie co? Gdzie? Jak to naprawić? Co wymienić? Wymieniać cały licznik?
censored. sugeruje układ stabilizacji napięcia na płycie licznika. Gdzie on jest, jak wygląda, da radę to naprawić?
Może macie jakieś zdjęcia poglądowe?
Proszę o pomoc.
Jankes
Jeżeli jest to termostat to dlaczego podczas testu Polskim Vagiem 4.9 wskaznik temperatury oleju nie reaguje a plynu chłodzącego tak?To nie są dwie różne rzeczy?A w Etce znalazłem coś takiego
![Obrazek]()
Według tego regulator plynu chłodzącego ma numer 050 121 113 C.Jakiej firmy termostat kupić?BEHR czy może VERNET lub WAHLER?Jaka jest cena?Proszę o odpowiedz

Według tego regulator plynu chłodzącego ma numer 050 121 113 C.Jakiej firmy termostat kupić?BEHR czy może VERNET lub WAHLER?Jaka jest cena?Proszę o odpowiedz
Audi for ever
!!!!
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
tak jak kolega napisał, temperatura oleju jest zależna od temperatury płynu, a dlatego że płyn chłodzi blok silnika a olej krąży kanałami bloku i poprzez to jego temperatura spada wraz z temp. płynu. co do producenta to nie pomogę, poradź się u mechanika lub poszukaj w necie, do mojego auta termostat dobierał brat a ja nie pamiętam producenta.
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- TheWitcher
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 215
- Rejestracja: 19 sty 2011, 21:09
- Lokalizacja: Northamptonshire
Witam!Właśnie dzisiaj zabrałem się za wymianę termostatu.Kupiłem w Holandii termostat firmy Gates taki mi polecił sprzedawca.Jakaś godzinka roboty(zdjęcie osłony silnika,spuszczenie płynu,wymiana termostatu,zalanie płynem,odpowietrzenie i założenie osłony) i wszystko działa jak powinno.Wskaznik temperatury płynu stoi elegancko cały czas na 90* a wskaznik temperatury oluju od 80*-100*
Dziękuje wszystkim za pomoc.Zamykam temat
Audi for ever
!!!!








