Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] problem z odpalaniem

Silniki wysokoprężne
krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 27 mar 2011, 12:28

jest jeszcze inna metoda może mniej profesjonalna ;p zepnij wsio na cacy z przezroczystym wężykiem <luzik>
-odepnij powrót przy ścianie grodziowej nadwozia=zdejmujesz gumowy wąż z rurki tej cieńszej 6mm
-zaślepiasz wąż=zwykła śrubka 6 spełni taką role lub jakiś śrubokręt o takiej średnicy
-do metalowej rurki wtłaczasz powietrze=można użyć sprężarki lub gdy jej nie masz nabij zapas do 4atm na stacji benzynowej
-równocześnie zanim wymusisz powietrzem tłoczenie paliwa w układ poluzuj śrubkę przelewową (ta mała na klucz 10)na mocowaniu filtra paliwa i czekaj aż zacznie sie przelewać paliwo przez nią
-następny krok to poluzowanie śruby przy pompie (krócieć którym jest przymocowany wężyk ten przezroczysty już <radocha> )
i na koniec można jeszcze zdjąć powrót pomiędzy 1-2 wtryskiem i poczekać na przelanie sie tam paliwa i po takiej operacji auto wystartuje od drugiego obrotu wału <okok>
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 27 mar 2011, 13:25

no dobra, to jest dopiero hardcore więc chyba spróbuje któregoś z Twoich wcześniejszych pomysłów :D
powiedzcie mi jeszcze czy taki sposób na sprawdzenie filtra paliwa jak opisalem wyżej jest poprawny? Wezyk zmienię jak tylko dowiem się jaka srednica..

Awatar użytkownika
klezmer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 10 kwie 2010, 20:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: klezmer » 27 mar 2011, 13:47

A jak w etce sprawdzic srednice? Probuje to znalezc ale nie wiem :/

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 27 mar 2011, 13:54

zaraz hardcore <rotfl> nie przesadzajmy-dość monotonny opis co najwyżej ale przedstawiający krok po kroku nawet dla kogoś kto pierwszy raz otworzył maskę w C4 mający na celu wymuszenie odpowietrzenie całego układu zasilania paliwem <hura>
a co do twojego opisu? żeby sprawdzić filtr a bardziej stan paliwa w nim nie potrzeba odpinać żadnego wężyka a można to zrobić poprzez wykręcenie śrubki na jego mocowaniu (tej na klucz 10) i powinno być full paliwa w nim jeżeli jest okey a co do wężyka to potrzebujesz go max 50 cm wiec weź i 6 i 8 bo na pewno sie przyda jak nie dziś to kiedyś
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 27 mar 2011, 17:30

paliwko w filtrze sprawdze jeszcze dzis a jutro kupie wezyk, zaloze i bede obserwowal jak sie bedzie zachowywac.
jesli w filtrze nie bedzie paliwa to znaczy ze weze od baku sa zapchane? jak sprawdzic czy filtr jest do wymiany?

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 27 mar 2011, 18:34

pablo90 pisze: 1)jesli w filtrze nie bedzie paliwa to znaczy ze weze od baku sa zapchane?
2)jak sprawdzic czy filtr jest do wymiany?
1)tzn że nie ma paliwa w filtrze <figielek>
2)to raczej nie możliwe a objawia sie między innymi zwiększonym oporem ale to bardziej w trakcie obciążenia silnika można zaobserwować bo aż tak sie filtr nie zapycha żeby w ogóle nie przepuścił paliwa
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 27 mar 2011, 20:36

wiec tak...
odkrecilem srubke nr 1 koncówka jej gwintu byla mokra od ropy, dla pewnosci zanurzyłem mniejsza srubke na ok 2-3cm i byla mokra od ropy wiec jest ona w filtrze. obejrzalem pasek od pompy, wyglada dobrze, zeby nie poszczerbione, tak samo jak pasek z przodu.

jutro wymienie wezyk od filtra do pompy na przezroczysty zeby zobaczyc czy nie ma powietrza, ale ktory z nich wymienic ?
numer 2 czy 3 ?

Foto z oznaczeniami j.w

odpalilem autko dzisiaj na chwile, na poczatku ok 8 sek krecenia rozrusznikiem "na sucho" pozniej ok 4 sek tak jakby juz mial zalapac ale jeszcze nic z tego i po koloejnych 4 zalapal, zostawiajac za soba chmure szarego, ciemnego dymu...

Awatar użytkownika
Rikimaru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 13 lis 2008, 18:14
Imię: Michał
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Rikimaru » 27 mar 2011, 20:47

Nr 2 musisz zmienić.
Ty masz 100 i inną pompę od mojej więc jeśli wężem nr 3 wraca paliwo to jak pisałem musisz zmienić nr 2

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 27 mar 2011, 21:38

a wlasnie... czy to co sie dzieje ostatnimi czasy z moim autem czy to nie jest wina samej pompy, moze nie ciagnie paliwa ?

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 28 mar 2011, 18:48

raczej to jest nie możliwe co piszesz,ale wiedz że pompa ciągnie ale na zasadzie wytworzonego wewnątrz podciśnienia i jeżeli gdziekolwiek masz jakąś nieszczelność to paliwo samo w sobie może nie dochodzić-dlatego ja proponuje ci ją przelać j/w w postach opisałem jeżeli nie bedzie mogła zassać sama
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 29 mar 2011, 15:26

założyłem nowy wężyk przeżroczysty miedzy pompa a filtrem, odpalilem i przywitaly mnie bąbelki powietrza. gdy samochod postal ok 5 minut na chodzie to babelki sobie lecialy do pompy ale coraz mniej. zgasilem go, zostalwilem na godzine i po tym czasie w wezyku uzbieral sie pecherzyk powietrza, ale po odpaleniu nastepnych nie bylo, pojawily sie po przegazowaniu samochodu.
wiec w ukladzie jest nieszczelnosc, gdzie tego szukac ? dodam ze sam filtr paliwa mam mokry od ON wiec wydaje mi sie ze to tam.
mysle nad wymiana filtra i dodatkowo wszystkich tych gumowych wezyków przy nich.. powinno pomoc ?

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 29 mar 2011, 19:12

tego ci nie powiemy czy pomoże ale na pewno nie zaszkodzi <luzik>
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 29 mar 2011, 22:11

no bo skad jeszcze moze sie brac tam powietrze ? nieszczelny filtr albo przewody, cos jeszcze ?

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 29 mar 2011, 22:16

jakiekolwiek złącze występujące w którejkolwiek części układu zasilania czy to przed czy za pompą jeżeli jest nie szczelne będzie tak skutkować i właśnie dlatego trzeba kłaść taki nacisk przy składaniu tych części na czystość,precyzje i robić to bez zbędnego pośpiechu żeby potem nie szukać bez opamiętania gdzie to może coś przepuszczać <mysli>
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 30 mar 2011, 19:03

czy wymiana filtra w naszych autach wyglada tak:
odkrecenie przylaczy od filtra(chyba ze wystarczy tylko waz doprowadzajacy?), wymontowanie go spod maski, odkrecenie od mocowania, zalanie ropą nowego, wkrecenie nowego filtra, przylaczenie przewodów pamietajac o wymianie miedzianych podkladek, tylko gdzie je kupic ?
pominalem jakis etap prac?

jeszcze jedno - czy wymieniac weze powrotne, czy nie ma sensu ? teoretycznie nie powinno byc tam nieszczelnosci a jesli to nie powina byc istotna ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe opony samochodowe
hamulce części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
części samochodowe motostacja