[AWT 1.8T 150kM] burczenie podczas wolnej jazdy i klekot
[AWT 1.8T 150kM] burczenie podczas wolnej jazdy i klekot
Witam, mam pytanie, czy ktos z natknal sie na problem jak w temacie. Jest to dziwnie "poburkiwanie" cos jak dźwięk tarki trwajacy moze sekunde podcza jazdy ok 2000 obr i 20-35km/h. Powtarza sie regularnie co kilkanascie sekund. Dosc denerwujace
Moj drugi problem byc moze powiazany z pierwszym to metaliczny dzwiek dochodzacy z pod pokrywy zaworow tylko na goracym silniku temp oleju ok 80+. Dzwiek ten pojawil sie po plukaniu silnika i wlaniu oleju 5w30(cos mnie pokusilo
) Gdy jest zimny cisza jak makiem zasial, dodam, ze zmienilem olej z powrotem na mobil 10w40 ale metaliczne cykanie pozostalo..Prosze pomozcie.
Ostatnio zmieniony 28 cze 2010, 19:58 przez ger, łącznie zmieniany 1 raz.
-
mario1278
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 427
- Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
- Imię: MARIUSZ
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: SIEDLCE
Co do buczenia też takie coś kiedyś miałem trzeba auto przegonić solidnie parę razy aż się turbina zaświeci po razie nie pomoże jednak po kilku razach w odstępach jednodniowych powinno pomóc.Grające zawory to objaw niewydolnej pompy oleju (za słabe ciśnienie oleju) w górnej części silnika a olej który stosujesz to olej do wolno bieżnych motorów zupełnie nie odpowiedni do tego silnika.Do tego motoru tylko olej syntetyczny np.MOBIL 5W50 lub inny 10W60 lub ewentualnie 5W40.
Akcja stetoskop, krótki browse po necie, konsultacja ze znajomymi i jest decyzja: secondary air pump czyli pompka podciśnienia lub kombi zawór zależ jak kto chce to nazwać
Dość drogi gips ÂŁ90 czyli jakieś 450zł ale szukałem wszędzie i dostępne tylko u dilera albo używane za niewiele mniejsze pieniądze. W sobote będę walczył i zdam relacje..
[ Dodano: 2010-07-02, 21:45 ]
Załamka, część wymieniona i dalej to samo.. pukanie na wolnych doklładnie przy 80 stopniach z tyłu silnika zanika po muśnieciu gazu..
[ Dodano: 2010-07-02, 21:45 ]
Załamka, część wymieniona i dalej to samo.. pukanie na wolnych doklładnie przy 80 stopniach z tyłu silnika zanika po muśnieciu gazu..
Witajcie, dołączam sie do tematu.
W moim 2.8 słychać takie samo stukanie. Czy znalazł ktoś lekarstwo na takie dolegliwości? Dodam, że sprawdzałem już prawie wszystko pompę oleju, zawori cisnieniowe oleju, napinacze łańcuchów rozrządu, łańcuchy, "szklanki" zaworów...) co mogło być związane z mechanicznym uszkodzeniem i nic :-?
Ostatecznie mam zamiar wlać jakiegoś "Doctora" do oleju aby zwiększyć ciśnienie. Mam nadzieję, że pomoże???
W moim 2.8 słychać takie samo stukanie. Czy znalazł ktoś lekarstwo na takie dolegliwości? Dodam, że sprawdzałem już prawie wszystko pompę oleju, zawori cisnieniowe oleju, napinacze łańcuchów rozrządu, łańcuchy, "szklanki" zaworów...) co mogło być związane z mechanicznym uszkodzeniem i nic :-?
Ostatecznie mam zamiar wlać jakiegoś "Doctora" do oleju aby zwiększyć ciśnienie. Mam nadzieję, że pomoże???
Chcialem podsziekowc koledze mario1278 za pomoc. Zrobilem plukanie i wlalem Castrol EDGE Sport 10W60 i jak reka odjal. Zycie jest piekne nic nie stukamario1278 pisze:Co do buczenia też takie coś kiedyś miałem trzeba auto przegonić solidnie parę razy aż się turbina zaświeci po razie nie pomoże jednak po kilku razach w odstępach jednodniowych powinno pomóc.Grające zawory to objaw niewydolnej pompy oleju (za słabe ciśnienie oleju) w górnej części silnika a olej który stosujesz to olej do wolno bieżnych motorów zupełnie nie odpowiedni do tego silnika.Do tego motoru tylko olej syntetyczny np.MOBIL 5W50 lub inny 10W60 lub ewentualnie 5W40.
Jak coś tego piętnastego, jakby coś chcieli to po niedzieli 









