Nie mam na to koncepcji , ale....tx-didi pisze:Roman,
ciekawi mnie jakie jest Twoje zdanie na to co napisal kolega:
swiado napisał/a:
...
Dodam jeszcze, że po zdjęciu wężyka z EGR-a mniej dymi.
Co to oznacza?
Tak w ogóle zabrałem głos w tym wątku, bo ta zatkana odma wydała mi się mało prawdopodobna. Silnik AKE z 2001 r. ma odmę nowego typu. Niby nie ma rzeczy niemozliwych ale aby ją zatkać to trzeba by jeździć chyba na smole a nie na oleju .
Ale zeby cokolwiek wyrokować uważam, że za malo mamy pewnych informacji.
Należałoby znać odpowiedzi na takie chociazby pytania:
1. Czy dymienie zaczęło się znienacka, czy zawsze było ?
2. Co dla jednego "mocno" dymi to dla drugiego "normalnie" - na podstawie opisu trudno ocenić
3. Smrodek oparów- spaliny smierdzą inaczej niż opary oleju
4. EGR, czy po zdjęciu wężyk zostal zatkany, czy nie - gdy nie to spada podciśnienie w wężykach i zmienia się sterowanie turbiny, ale co to by miało do ilości dymu ze skrzyni korbowej ?
Nauczony życiowymi doświadczeniami unikam zasadniczo stawiania diagnozy na odległość, bez bezpośredniego kontaktu z "pacjentem". Wychodzi z tego duzo nieporozumień.
Pytanie do swiado, :
jesteś chętny aby zrobić te 2 próby, tzn. pomiar ciśnienia w skrzyni i pomiar ciśnienia sprężania ?
Dałoby to jakis punkt wyjścia w naszych gdybaniach
EDIT, gdybys miał mozliwość pomierzyc nadciśnienie w skrzyni przyrządem wyskalowanym, to :
- silnik rozgrzany, temp. oleju musi byc powyżej 80 stopni C
-pomiar przez rurke od miarki poziomu oleju
- silnik na biegu jałowym, jesli ciśnienie jest wyższe niż 5 mbar to odma do wymiany
(wg ksiażki AUDI A6 So wirdst gemacht)