Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.4] tiptronic tryb awaryjny

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
grzesiek_wroc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 12 maja 2009, 17:59
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wrocław

[A6 C5 2.4] tiptronic tryb awaryjny

Post autor: grzesiek_wroc » 22 gru 2009, 23:53

Witam. Po uruchomieniu dzisiaj wieczorem auta podświetliły mi się wszystkie biegi na fis-ie PRND43 :evil: . Domyślam się że może być 1001 powodów przełączenia się w tryb awaryjny i wiem że temat był przerabiany wiele razy ale nie znalazłem odpowiedzi czy można jeździć bezpiecznie w tym trybie. Jeżeli tak to czy mogę pojechać 200 km w trasę (święta idę i mogę nie zdążyć rozwiązać problemu a muszę czyś pojechać). Jutro podjadę gdzieś żeby sprawdzić błędy. Powiedzcie mi jeszcze na co zwrócić uwagę gdy będę u mechanika (żeby nie skończyło się na zgadywaniu). Może możecie polecić kogoś dobrego od skrzyń i od vag-u we Wrocławiu. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 23 gru 2009, 08:49

zgadywanie będzie zawsze w takim przypadku
są Asy co jeżdżą na awaryjnym (tak twierdzą) czy tak jest, to już inna sprawa
podłączenie pod kompa nie zaszkodzi, zawsze będzie więcej wiedział niż teraz, może uda się skasować błąd i na te 200km Ci nie wyskoczy, ale miej to na uwadze
bo jak wiadomo, w książce napisane - tryb awaryjny - jak najszybciej udać się do ASO

Awatar użytkownika
grzesiek_wroc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 12 maja 2009, 17:59
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: grzesiek_wroc » 23 gru 2009, 10:48

Przeszukałem forum jeszcze raz i znalazłem takie zdanie że coś się może stać gdy wyłączy się silnik na pozycji D. Przyznam szczerze że wczoraj cholernie mi się śpieszyło i to właśnie zrobiłem gdy parkowałem pod pracą. Później wsiadłem i juz był tryb awaryjny.
absajler pisze:grzesiek_wroc, na początku sprawdź akumulator. Jak napięcie spadnie poniżej wymaganej wartości skrzynia potrafi przejść w tryb awaryjny. Było parę takich przypadków na forum gdzie po doładowaniu akumulatora skrzynia się naprawiła ;-)
Czyli na wszelki wypadek wziąć do domu i go podładować? Zresztą w aucie na liczniku będzie widać jakie jest napięcie to zaraz sprawdzę
goly191 pisze:podłączenie pod kompa nie zaszkodzi, zawsze będzie więcej wiedział niż teraz, może uda się skasować błąd i na te 200km Ci nie wyskoczy, ale miej to na uwadze
.
Czy jak wykasuje błąd to skrzynia będzie pracować w normalnym trybie?

[ Dodano: 2009-12-23, 10:55 ]
Sprawdziłem napięcie jest na 12 (zazwyczaj jak zauważyłem jest na ok.14)

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 23 gru 2009, 11:43

grzesiek_wroc pisze:Czy jak wykasuje błąd to skrzynia będzie pracować w normalnym trybie?
tak, jeżeli błąd da się skasować i nie będzie to uszkodzenie mechaniczne to skrzynia będzie pracowała normalnie, tylko po jakim czasie wróci w awaryjny tego nie wiadomo, może być 1m, a może wcale (takie przypadki były) bo jak wiadomo, mogła wejść ten tryb od czegoś innego, np jak wspomniał @absajler np aku, może ABS, komp silnika, przepływka i wiele innych części jest połączone ze skrzynią, jak wiadomo jedna wielka elektryka

Awatar użytkownika
grzesiek_wroc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 12 maja 2009, 17:59
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: grzesiek_wroc » 23 gru 2009, 18:16

Witam. Jestem już po "zabiegu". Vag wykazał błędy
00526 Przełącznik świateł hamulców - niewłaściwy sygnał (f)
00293 P0705 Wielofunkcyjny przełącznik zakresu transmisji - usterka (wyjście PRNDL) (F125)
Co do pierwszego to z tego co wiem po prostu na włączonym zapłonie po wciśnięciu hamulca błąd znika
Co do drugiego to Pan wykasował błąd i powiedział że gdyby się powtórzyło to mam podjechać i trzeba będzie wymienić ten przełącznik (koszt ok. 400-500 zł.) jednak stwierdził że to nie jest uszkodzenie mechaniczne i wcale się nie musi powtórzyć. Zapytał czy nie wjechałem gdzieś w wodę bo ten przełącznik znajduje się na dole i mogło go zalać.
W każdym bądź razie jestem zadowolony z profesjonalnej, szybkiej (przyjęli mnie od razu po moim telefonie) i fachowej obsługi Panów z "ASB Długołęka" (naprawa automatycznych skrzyń biegów). No i nie tak drogo bo zapłaciłem 50 zł. a nie jak w kilku stacjach diagnostycznych od 80 do 150 zł. za odczytanie błędów. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 23 gru 2009, 20:03

grzesiek_wroc pisze:00526 Przełącznik świateł hamulców - niewłaściwy sygnał (f)
00293 P0705 Wielofunkcyjny przełącznik zakresu transmisji - usterka (wyjście PRNDL) (F125)
opisze Ci możliwe przyczyny
00526 - wiązka przewodów, przełącznik świateł hamowania
00293 - wiązka przewodów, słaby styk, przełącznik zakresów jazdy

Awatar użytkownika
grzesiek_wroc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 12 maja 2009, 17:59
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: grzesiek_wroc » 23 gru 2009, 20:16

goly191 pisze:00293 - wiązka przewodów, słaby styk, przełącznik zakresów jazdy
Co do tego to rozumiem. Słaby styk na wiązce przewodów i stąd odczyt błędu i przejście w tryb awaryjny. Teoretycznie to pewnie problem się powtórzy.
00526 - wiązka przewodów, przełącznik świateł hamowania
Ale tu o co chodzi? Bo światła stopu działają. Czy dobrze rozumiem że mimo iż działają to z powodu słabego styku na przewodach komputer odczytuje jako błąd?

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 23 gru 2009, 21:06

grzesiek_wroc pisze:Ale tu o co chodzi? Bo światła stopu działają. Czy dobrze rozumiem że mimo iż działają to z powodu słabego styku na przewodach komputer odczytuje jako błąd?
wydaje mi się, że to czujnik który jest pod pedałem hamulca - bardzo znany feler w audi - koszt w ASO ok 50zł

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja