Witam kolegów,
Sprowadziłem swoje A6 w czerwcu z Belgi, ma przejechane 250 tys, wymieniłem olej, filtry, rozrząd itd. Czy konieczna jest wymiana oleju w skrzyni Tiptronic? Byłem u mechanika - tzw. obsługę wyliczył na 500 zł. Czy to odpowiednia cena za wymianę oleju i filtra?
Z góry dzięki za odpowiedź.
			
			
													[A6 C5 Q 180 AKE] wymiana oleju... i co dalej?
- wiliam_hamlet
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 54
 - Rejestracja: 24 cze 2009, 22:47
 - Lokalizacja: Śląsk
 
[A6 C5 Q 180 AKE] wymiana oleju... i co dalej?
					Ostatnio zmieniony 30 lis 2009, 17:40 przez wiliam_hamlet, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									Moja kareta z czterech pierścieni
						- goly191
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 2027
 - Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
 - Imię: A6 Forum
 - Rocznik: 2000
 - Moje auto: A6 C5
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 2.4 165KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Benzyna
 - Lokalizacja: Pomorskie
 
nie da się ukryć, że zalecana jest wymiana oleju w Tipiewiliam_hamlet pisze:Czy konieczna jest wymiana oleju w skrzyni Tiptronic? Byłem u mechanika - tzw. obsługę wyliczył na 500 zł. Czy to odpowiednia cena za wymianę oleju i filtra?
trochę masz najechane, są osoby co stwierdzą, że dopóki chodzi lepiej zostawić
na Twoim miejscu pamiętaj, że jak się zdecydujesz to wymień olej raz, a drugi raz po przejechaniu ok 1tyś, no chyba że wymienisz za pierwszym razem metodą dynamiczną, czyli cały olej, ale jeżeli statyczną, to wymień 2 razy olej, bo wymienia się ok połowy przy jednej, więc sporo starego zostaje
co do ceny to dobra cena, tyle biorą warsztaty zajmujące się wymianami i naprawami, na forum masz nawet temat poświęcony jak to zrobić samemu krok po kroku, no i nie zalewaj nic innego niż ESSO
- 
				
				mariusz888
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 662
 - Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
 - Imię: Jerzy
 - Rocznik: 1998
 - Moje auto: A6 C5
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
 - Napęd: FWD
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
 - Kontakt:
 
wymiana oleju w tipie nie jest zalecane przez aso :evil: , nie wynienianie go jest zabojcze dla skrzyni i nie tak olej jest wazny jak jego  filtr i magnesy ktore po jakims czasie trzeba przeczyscic. jezeli skrzynia pracuje poprawnie to po wymianie oleju nie ma zadnego ryzyka ze skrzynia padnie .
ja wymienialem olej 40 tys. temu (esso) i jest git.
 
pozd.
			
			
									
									
						ja wymienialem olej 40 tys. temu (esso) i jest git.
pozd.
- wiliam_hamlet
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 54
 - Rejestracja: 24 cze 2009, 22:47
 - Lokalizacja: Śląsk
 
- stasiuszef
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 595
 - Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
 - Imię: Forum Audi
 - Rocznik: 1999
 - Moje auto: A6 C5
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 2.8 ACK 193KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Benzyna+LPG
 - Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
 - Kontakt:
 
Dzisiaj dzwoniłem do ASB Palka i wszystko fajnie, ale zdziwiło mnie to że zajeżdżasz autem do nich, olej jest gorący, a oni biorą się za spuszczanie tego gorącego oleju.Dziwne, bo słyszałem i to nie raz że auto musi ostygnąć, a temp. do wymiany oleju to 30 stopni.Co o tym sądzicie?Dobrze robią??
			
			
									
									usunieto 
						- stasiuszef
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 595
 - Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
 - Imię: Forum Audi
 - Rocznik: 1999
 - Moje auto: A6 C5
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 2.8 ACK 193KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Benzyna+LPG
 - Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
 - Kontakt:
 
- wiliam_hamlet
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 54
 - Rejestracja: 24 cze 2009, 22:47
 - Lokalizacja: Śląsk
 
- 
				
				mariusz888
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 662
 - Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
 - Imię: Jerzy
 - Rocznik: 1998
 - Moje auto: A6 C5
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
 - Napęd: FWD
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
 - Kontakt:
 
spokojnie :lol:wiliam_hamlet pisze:ok, ale co z tymi opiłkami? to norma ze były, czy mam zbierać kase na nową skrzynkę?
te magnesy wlasnie po to sa :lol: .producent zastosowal magnesy bo wiedzial ze beda opilki :mrgreen:
sprzeglo mozna sprawdzic na vagu(obroty na wejsciu i wyjsciu trzeba porownac)
pozd.
							







