Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BPP 2.7 179 KM] Opóźnienia w reakcji na pedał gazu

Silniki wysokoprężne
mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

[ BPP 2.7 179 KM] Opóźnienia w reakcji na pedał gazu

Post autor: mietek69 » 22 kwie 2017, 19:54

Panowie...

Od pewnego czasu borykam się ze sporymi lagami jeśli chodzi o reakcje na pedał gazu (2-3-4sekundy). Ale tylko w 2 przypadkach: zaraz po zmianie biegu (taka turbo dziura) i przy próbie gwałtownego przyspieszenia przy spokojnej jeździe - wszystko powyżej 30-40 st.C silnika. Zrobiłem kilka logów dynamicznych, może komuś w przypływie dobrych chęci coś wpadnie w oko. Obserwując bloki 008 i 009 zauważyłem, że to nie skrzynia biegów (a już myślałem, że to winowajca) a tzw SMOKE LIMITATION w bloku 008 pozycja 4. Dopóki on nie wzrośnie do 350-510Nm to auto właśnie strasznie muli. Tylko, że przepływomierz (003) i turbina (011) też w tym czasie mają opóźnienia - ale to logiczne, bo coś go trzyma na "kagańcu". Dodam tylko, że w bloku 039 na pozycji 3 i 4 widać , że nastawnik turbiny reaguje idealnie i nie przycina. Czy ktoś mi pomoże naświetlić temat jak w tych trzech znalezionych nieprawidłowościach (ilość zasysanego powietrza, ciśnienie i limiter dymienia) wskazać winnego? Winny jest limiter i on hamuje turbinę a przez to przepływkę, czy na odwrót?

Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi:)

Ps.Logi tylko dynamicze zrobiłem, bo w statycznych wszystko jest ok:

http://vaglog.pl/log-003_008_009_Ii99N.html
http://vaglog.pl/log-003_011_008_uHOctZt.html
http://vaglog.pl/log-008_weqM3Ux.html
http://vaglog.pl/log-011_030_039_cqRq3.html

zymbion
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 01 kwie 2012, 13:52
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: zymbion » 22 kwie 2017, 20:02

Witaj nie znam się na logach ale miałem taki sam problem wciskając pedał gazu, reagował po mocniejszym wciśnięciu i przyczyną była wymiana przepustnicy tej pierwszej głównej. Najlepiej sprawdzić odkręcając ją potem zdjąć dekiel i sprawdzić czy klapka chodzi lekko a zęby się nie wycierają
było:
Audi 80 B2
Audi 80 B3
Audi 80 B4
Audi A4 B5
Audi Allroad C5
Audi A6C6
Teraz SQ5

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 22 kwie 2017, 20:10

Zaglądałem już do tej klapy, chodzi z raczej małym oporem ale w pełnym zakresie, zębatki ma całe, sprawdzałem bloki pomiarowe od niej i ładnie uzyskuje zadane wartości:)

Dodam, że błędów na vagu brak.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja