Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BLB 2.0 140 KM] A6 C6 2.0 tdi Czy to tryb serwisowy ?

Silniki wysokoprężne
Riker74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 27 lis 2012, 12:15
Imię: Bartosz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pomorskie

[ BLB 2.0 140 KM] A6 C6 2.0 tdi Czy to tryb serwisowy ?

Post autor: Riker74 » 06 lip 2015, 08:17

Witam
Jeżdzę już tym autem 8 lat i wcześniej nie miałem takiego problem. od kilku miesięcy zauważyłem, ze podjeżdzając pod dość ostre wzniesienie ( zawsze w tym samym miejscu ! )auto dziwnie się zachowuje. W pewnym momencie obroty są ograniczone i wciskanie pedału gazu nic nie daje. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy. Czy to jest jakiś tryb serwisowy? komputer nic nie wyświetla, błędów nie odczytywałem. MCzy tez to jest może zapowiedź jakiejś powaziejszej awarii. Auto ma ponad 200 tys km przebiegu. Proszę o sugestie.

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 06 lip 2015, 09:31

Zazwyczaj podobne objawy oznaczają przycinanie się zmiennej geometrii turbiny - nie jest to nic strasznego, a powiedziałbym że typowe dla diesli vw audi. Zazwyczaj koszt czyszczenia turbiny to 250-300zł.
Oczywiście najpierw musisz odczytać błędy, a najlepiej zrobić logi dynamiczne, następnie upewnić się czy to nie zawór sterujący turbiną N75...itd.

Riker74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 27 lis 2012, 12:15
Imię: Bartosz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Riker74 » 06 lip 2015, 10:11

Bart_d pisze:Zazwyczaj podobne objawy oznaczają przycinanie się zmiennej geometrii turbiny - nie jest to nic strasznego, a powiedziałbym że typowe dla diesli vw audi. Zazwyczaj koszt czyszczenia turbiny to 250-300zł.
Oczywiście najpierw musisz odczytać błędy, a najlepiej zrobić logi dynamiczne, następnie upewnić się czy to nie zawór sterujący turbiną N75...itd.
Dziękuję za podpowiedź. Czyli można domniemywać, że podłaczenie pod komputer i odczytanie błędów będzie jakąś wskazówką?
Czy jest ryzyko wybrac się takim autem teraz na urlop bo mam dylemat co robić..

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 06 lip 2015, 10:14

Wyjazd na urlop autem z takim defektem to duuuuże ryzyko... zwłaszcza podczas wyprzedzania kiedy może nagle zabraknąć mocy.

Riker74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 27 lis 2012, 12:15
Imię: Bartosz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Riker74 » 22 mar 2017, 17:02

Bart_d pisze:Wyjazd na urlop autem z takim defektem to duuuuże ryzyko... zwłaszcza podczas wyprzedzania kiedy może nagle zabraknąć mocy.
na jutro jestem ze znajomym mechanikiem umówiony..Mówił że mi tam zajrzy czy coś się nie "zapieka". Dokładnie też taki powód podawał.
Raz jeszcze dziękuję za sugestie i poradę.

[ Dodano: 2017-03-22, 17:02 ]
Po czasie dokańczam temat. Problem rozwiązany poprzez piaskowanie turbiny..Koszt około 550 zł ze montazem ale turbina pracuje jak nowa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja