Witam
Jeżdzę już tym autem 8 lat i wcześniej nie miałem takiego problem. od kilku miesięcy zauważyłem, ze podjeżdzając pod dość ostre wzniesienie ( zawsze w tym samym miejscu ! )auto dziwnie się zachowuje. W pewnym momencie obroty są ograniczone i wciskanie pedału gazu nic nie daje. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy. Czy to jest jakiś tryb serwisowy? komputer nic nie wyświetla, błędów nie odczytywałem. MCzy tez to jest może zapowiedź jakiejś powaziejszej awarii. Auto ma ponad 200 tys km przebiegu. Proszę o sugestie.
[ BLB 2.0 140 KM] A6 C6 2.0 tdi Czy to tryb serwisowy ?
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Zazwyczaj podobne objawy oznaczają przycinanie się zmiennej geometrii turbiny - nie jest to nic strasznego, a powiedziałbym że typowe dla diesli vw audi. Zazwyczaj koszt czyszczenia turbiny to 250-300zł.
Oczywiście najpierw musisz odczytać błędy, a najlepiej zrobić logi dynamiczne, następnie upewnić się czy to nie zawór sterujący turbiną N75...itd.
Oczywiście najpierw musisz odczytać błędy, a najlepiej zrobić logi dynamiczne, następnie upewnić się czy to nie zawór sterujący turbiną N75...itd.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 27 lis 2012, 12:15
- Imię: Bartosz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pomorskie
Dziękuję za podpowiedź. Czyli można domniemywać, że podłaczenie pod komputer i odczytanie błędów będzie jakąś wskazówką?Bart_d pisze:Zazwyczaj podobne objawy oznaczają przycinanie się zmiennej geometrii turbiny - nie jest to nic strasznego, a powiedziałbym że typowe dla diesli vw audi. Zazwyczaj koszt czyszczenia turbiny to 250-300zł.
Oczywiście najpierw musisz odczytać błędy, a najlepiej zrobić logi dynamiczne, następnie upewnić się czy to nie zawór sterujący turbiną N75...itd.
Czy jest ryzyko wybrac się takim autem teraz na urlop bo mam dylemat co robić..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 27 lis 2012, 12:15
- Imię: Bartosz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pomorskie
na jutro jestem ze znajomym mechanikiem umówiony..Mówił że mi tam zajrzy czy coś się nie "zapieka". Dokładnie też taki powód podawał.Bart_d pisze:Wyjazd na urlop autem z takim defektem to duuuuże ryzyko... zwłaszcza podczas wyprzedzania kiedy może nagle zabraknąć mocy.
Raz jeszcze dziękuję za sugestie i poradę.
[ Dodano: 2017-03-22, 17:02 ]
Po czasie dokańczam temat. Problem rozwiązany poprzez piaskowanie turbiny..Koszt około 550 zł ze montazem ale turbina pracuje jak nowa.