Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Po wymianie rozrządu

Silniki wysokoprężne
Placha
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 07 kwie 2012, 21:55
Lokalizacja: Słupsk

Po wymianie rozrządu

Post autor: Placha » 14 kwie 2015, 00:41

Cześć,

jestem po wymianie rozrządu w A6C6, 2,0 TDI.

Czy jest możliwe, aby rozrząd po wymianie był jakoś źle ustawiony, co by mogło nieść pewne objawy? Akurat po tej operacji odnotowałem, że przy jednostajnym przyspieszaniu (niekoniecznie z pedałem gazu w podłodze) od ok. 100 km/h do 160 km/h samochód w pewnym momencie jakby 'czkał'. Czuć lekkie szarpanie, bez dodatkowych stuków i hałasów. Po prostu lekkie szarpanie...Czasem mocniej, czasem słabiej, a czasem w ogóle. Jeśli 'zaczka' to wystarczy go przetrzymać albo przełamać i przestaje. To jest tylko przy takich dużych prędkościach lub mniej odczuwalnie jeśli na czwartym biegu rozbuja się go do ok. 120 km - obroty pow 3000

Wydaje mi się również, że odczyt spalania średniego na komputerze wzrósł o ok. 0,5l - szczególnie mam takie wrażenie na trasie.

Też nie podoba mi się hamowanie przy szybkiej jeździe, np. kiedy trzeba wyhamować ze 160 do 120 km/h. Ciężko opisać, ale odczuwam to jakbym hamował zajeżdżonym samochodem z półmilionowym przebiegiem.

Aczkolwiek ze spalaniem i hamowaniem mogę być przewrażliwiony bo szukam dziury w całym odkąd zauważyłem szarpanie.

Wróciłem z tym do zakładu, gdzie robiłem rozrząd. I mechanik podpial sie komputerem i poejchaliśmy na wycieczke, ale akurat jak na złość wtedy mi nie 'zaczkało' a parametry ponoć 'wręcz idealne'. I tylko pajaca z siebie zrobiłem.

A mi to nie daje spokoju i dalej zastanawiam się, czy to może mieć związek z wymianą rozrządu czy po prostu dziwny zbieg okoliczności musi to być coś innego. Tylko że wcześniej tego nie odnotowałem.

Samochód pali bez problemu i nic nie gaśnie.

Jeśli ktoś by coś wiedział i mógłby pomóc to będę wdzięczny

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 14 kwie 2015, 11:26

Może to faktycznie zbieg okoliczności, ale ja bym jeszcze sprawdził to ustawienie rozrządu... może mechanik ustawił kąt tylko na 1 kole zębatym, a drugiego nie korygował względem blokad.... poczytaj na forum o ustawianiu rozrządu w 2.0TDI.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja