Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ASB 3.0 232 KM] "wolno" jeździ

Silniki wysokoprężne
sampek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 20 wrz 2010, 16:40
Lokalizacja: Mazury

[ ASB 3.0 232 KM] "wolno" jeÂździ

Post autor: sampek » 03 gru 2013, 16:41

Można by pomyśleć, że sam szukam sobie i wymyślam kłopoty, ale...

- auto w naprawdę dobrym stanie, z realnym przebiegiem ok. 150tyś
- zrobiony chip znanego i polecanego czyli na Mineralnej w Rperformacne czy jak tam aktualna nazwa brzmi...
- wszystko eksploatacyjnie ok. ÂŻadnych problemów, spalanie normalne, żadnych błędów...
- a ciągle mam wrażenie, że auto jest za wolne :) jeÂździłem kilkoma mocniejszymi autami to i biorąc pod uwagę, moc masę to nie te odczucia. szczególnie w sprincie od 0... Z bardziej wymiernych obserwacji bawiąc się w dziecinną zabawę ze stoperem praktycznie ciężko zejść poniżej 8sekund 0-100kmph.
Od aut które mają katalogowo ok 8s dostaje niewielkie baty albo jest podobnie.

Głupia sprawa bo w sumie po co drążyć jak wszystko jest ok... no ale chyba nie jest.

Dziś czarę goryczy przelał ten przypadkowo napotkany filmik ... (wygląda, że bez dpf i jakiś wydech zmieniany ale niby pod nie jakaś porażająca)

mój zdecydowanie tak się nie zbiera i też tak równo nie ciągnie 100-200 , bez dwóch zdań!

Tak sobie kombinuje: dpf, soft tiptronica ...


---
jeśli macie pomysł na bardziej odpowiedni dział, uprzejmie proszę o przeniesienie.
pozdrawiam
Michał
A6 4F5 3.0TDI @ 285,5KM/569,3Nm

Auris1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
Imię: Zbyszek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Auris1986 » 03 gru 2013, 20:12

Co prawda to przy286 km to trochę za licho rozumiem że na S robiłeś próby <luzik>

sampek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 20 wrz 2010, 16:40
Lokalizacja: Mazury

Post autor: sampek » 04 gru 2013, 09:43

Auris1986 pisze:Co prawda to przy286 km to trochę za licho rozumiem że na S robiłeś próby <luzik>
nie no jasne, że mówimy tylko i wyłącznie o S. O dynamice na D w zwykłym tiptroniku to nie ma co mówić przynajmniej w moim aucie ;)

wrzucę dziś jakiś filmik, obrazujący przyspieszanie w moim przypadku to może chociaż porównacie do obserwacji swoich obrotomierzy i prędkościomierzy.

Nie miałem okazji jechać drugim a6 z 3.0TDI, żeby mieć jakiekolwiek porównanie. Z drugiej strony nie raz słyszałem, że niestety ale tak już jest że te modele "nie są za szybkie" ... bo tak po prostu jest. Porównując np. do e60/61 530d audi będzie wyraźnie odstawać, pomimo że na papierze rodzaj auta/moc wygląda bardzo podobnie.
pozdrawiam
Michał
A6 4F5 3.0TDI @ 285,5KM/569,3Nm

djid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 03 lip 2012, 10:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: djid » 04 gru 2013, 10:34

Hmm, ciekawa sprawa. U mnie przy 299 km i 570 Nm przy dobrych warunkach i starcie z 2 tyś obrotów najlepszy wynik jaki uzyskałem to 6,5 s. przy starcie z nominalnych obrotów różnica jest o 1 s. więcej.

sampek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 20 wrz 2010, 16:40
Lokalizacja: Mazury

Post autor: sampek » 04 gru 2013, 10:35

Wiem, że dane katalogowe to tylko dane katalogowe, ale ... patrząc na osiągi obecnych modeli z silnikiem 3.0TDI 245KM (A6 C7, A7) to po prostu nokaut względem C6 z silnikiem 233KM. Z tego co widzę 0-100kmph w 6,1-6,3s biorąc pod uwagę, że "im dalej w las" tym ciężej urwać każdą sekundę to przepaść względem C6 przy różnicy mocy kilkanaście koni i podobnej masie itd. Więc chyba wychodzi kwestia skrzyni... czy S-tronic jest tak niesamowity? Jeździłem raz A7, w którym nie wiedziałem wsiadając jaki jest silnik, usłyszałem diesla ... po tym jak sprawnie poruszał się po mieście od razu pomyślałem, że tam jakiś 4.2TDI pewnie siedzi bo porównywałem do swojego. Szczena mi opadła jak uświadomiono mnie, że to 3.0TDI !

Ale to nie do końca rozwiązuje, moją kwestie bo jak pisałem wcześniej bez problemu objeżdżają mnie (po chipie!) auta z mniejszą mocą starszej technologi na starym automacie, np takie które ma wg danych fabrycznych jakieś 8,2s do 100...

[ Dodano: 2013-12-04, 10:52 ]
djid pisze:Hmm, ciekawa sprawa. U mnie przy 299 km i 570 Nm przy dobrych warunkach i starcie z 2 tyś obrotów najlepszy wynik jaki uzyskałem to 6,5 s. przy starcie z nominalnych obrotów różnica jest o 1 s. więcej.
mógłbyś się zabawić i przy jakiejś okazji nagrać obrotomierz i prędkość :)
i czy może masz wykres swojego obecnego moda?
pozdrawiam
Michał
A6 4F5 3.0TDI @ 285,5KM/569,3Nm

djid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 03 lip 2012, 10:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: djid » 05 gru 2013, 13:49

Nie ma sprawy. Jak tylko będę miał wolną chwilę i możliwości to na pewno nagram video. Co do wykresu to mam w formie papierowej - dziś wieczorkiem zrobię skan i zamieszcze. :>

[ Dodano: 2013-12-06, 09:30 ]
Załączam wykresik :)
Załączniki
Wykresik
Wykresik
20131206_092012.jpeg (50.99 KiB) Przejrzano 2316 razy

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja