[A6 C6 Avant] Audi Air Suspension
[A6 C6 Avant] Audi Air Suspension
Slyszalem ze co 120k km należy serwisować pneumatyczne zawieszenie w ASO Audi. Czy to prawda, proszę jakieś informacje na temat tego zawieszenia.
o azocie wyczytalem tak:
"Opcjonalnie dostępne jest Adaptive Air Suspension, czyli elektronicznie sterowane zawieszenie pneumatyczne (z niewielkim zbiornikiem azotu w tylnej części pojazdu)"
http://www.autogaleria.pl/forum/showthr ... A6-3.0-TDI
... teraz zaczalem troche za tym jeszcze grzebac w necie i przeczytalem tez ze przed wymiana opon lub jakimkolwiek podnoszeniam auta na podnosniku trzeba ustawic tryb "lift" ... prawda to?
"Opcjonalnie dostępne jest Adaptive Air Suspension, czyli elektronicznie sterowane zawieszenie pneumatyczne (z niewielkim zbiornikiem azotu w tylnej części pojazdu)"
http://www.autogaleria.pl/forum/showthr ... A6-3.0-TDI
... teraz zaczalem troche za tym jeszcze grzebac w necie i przeczytalem tez ze przed wymiana opon lub jakimkolwiek podnoszeniam auta na podnosniku trzeba ustawic tryb "lift" ... prawda to?
282KM 570Nm
I'v got petrol in my veins
I'v got petrol in my veins
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 414
- Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
- Imię: Karol
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Nieprawda.
Sam rozpoznaje nienaturalne przechyły na każdym kole i sam się przełącza w tryb podnośnika.
To samo tyczy ciągnięcia przyczepy.
Nie wolno tylko grzebać w SUSPENSION vagiem jak jest przechylony bo już tak zostanie

"z niewielkim zbiornikiem azotu w tylnej części pojazdu" w którym konkretnie miejscu jest??
Sam rozpoznaje nienaturalne przechyły na każdym kole i sam się przełącza w tryb podnośnika.
To samo tyczy ciągnięcia przyczepy.
Nie wolno tylko grzebać w SUSPENSION vagiem jak jest przechylony bo już tak zostanie



"z niewielkim zbiornikiem azotu w tylnej części pojazdu" w którym konkretnie miejscu jest??
a zeby sam rozpoznawal to zawieszenie nie musi byc na "auto" szczerze mowiac ja uzywam tylko comfort i dynamic, bo auto w sumie nie wiem po co jest a lift do dzisiaj sadzilem ze sluzy tylko do przejezdzania przez jakies przeszkody bo po przekroczeniu 25 km/h i tak sie samo zmienia na comfort.
Co do zbiorniczka to nie wiem gdzie jest - zacytowalem tylko fragment artykułu do ktorego podalem linka.
[ Dodano: 2010-11-04, 13:32 ]
teraz znalazlem cos jeszcze, jednak to dotyczy C5, nie wiem czy w C6 nie jest troche inaczej. Podstawowa roznica to ze układ jest na obu osiach a nie jak tutaj tylko na tylnej. Jednak ostatni pkt. cos mowi o obsludze tego układu.
Zawieszenie pneumatyczne Audi A6 składa
się z kilku elementów:
Jako resory zastosowano przeponowe
sprężyny pneumatyczne.
Do tłumienia drgań nadwozia zastosowano
amortyzatory PDC (patrz str. 33).
Zespół zasilający to sprężarka z wbudowanym
osuszaczem powietrza, zawory regulacyjne
oraz sterownik. Całość jest umieszczona we
wspólnej metalowej obudowie.
Czujnik wysokości mierzy aktualną wysokość
zawieszenia.
Budowa układu
W Audi A6 oferowany jest jako opcja układ
regulacji wysokości zawieszenia, który
wykorzystuje zawieszenie pneumatyczne.
Ten układ stosowany jest wyłącznie w osi
tylnej, gdyż załadowanie samochodu tylko
nieznacznie zmienia obciążenie osi przedniej,
a zatem i wysokość przedniego zawieszenia.
Zawieszenie o regulowanej wysokości w A6 z napędem na przednie koła
242_040
sprężyna pneumatyczna
amortyzator
PDC
czujnik wysokości
zawieszenia
zespół zasilający
Obok zalet typowych dla zawieszenia
pneumatycznego (patrz rozdział „Podstawy“),
układ zastosowany w Audi A6 wyróżnia się
następującymi cechami:
• Drgania nadwozia i praca układu
resorowania prawie nie zależą
od obciążenia samochodu.
• Zwarta konstrukcja, wymagająca niewiele
miejsca do zabudowy (zwłaszcza
w obrębie osi).
• Regulacja wysokości zawieszenia działa
także wtedy, gdy silnik nie pracuje.
• Szybka reakcja na wysterowanie.
• Mały pobór mocy.
• Zastosowanie powietrza jako czynnika
roboczego, co zmniejsza obciążenie
środowiska.
• Duża trwałość, co zapewnia niezawodność
eksploatacji.
• Elektroniczna regulacja z bogatymi
możliwościami diagnostycznymi.
• Brak obsługi okresowej.
Co do zbiorniczka to nie wiem gdzie jest - zacytowalem tylko fragment artykułu do ktorego podalem linka.
[ Dodano: 2010-11-04, 13:32 ]
teraz znalazlem cos jeszcze, jednak to dotyczy C5, nie wiem czy w C6 nie jest troche inaczej. Podstawowa roznica to ze układ jest na obu osiach a nie jak tutaj tylko na tylnej. Jednak ostatni pkt. cos mowi o obsludze tego układu.
Zawieszenie pneumatyczne Audi A6 składa
się z kilku elementów:
Jako resory zastosowano przeponowe
sprężyny pneumatyczne.
Do tłumienia drgań nadwozia zastosowano
amortyzatory PDC (patrz str. 33).
Zespół zasilający to sprężarka z wbudowanym
osuszaczem powietrza, zawory regulacyjne
oraz sterownik. Całość jest umieszczona we
wspólnej metalowej obudowie.
Czujnik wysokości mierzy aktualną wysokość
zawieszenia.
Budowa układu
W Audi A6 oferowany jest jako opcja układ
regulacji wysokości zawieszenia, który
wykorzystuje zawieszenie pneumatyczne.
Ten układ stosowany jest wyłącznie w osi
tylnej, gdyż załadowanie samochodu tylko
nieznacznie zmienia obciążenie osi przedniej,
a zatem i wysokość przedniego zawieszenia.
Zawieszenie o regulowanej wysokości w A6 z napędem na przednie koła
242_040
sprężyna pneumatyczna
amortyzator
PDC
czujnik wysokości
zawieszenia
zespół zasilający
Obok zalet typowych dla zawieszenia
pneumatycznego (patrz rozdział „Podstawy“),
układ zastosowany w Audi A6 wyróżnia się
następującymi cechami:
• Drgania nadwozia i praca układu
resorowania prawie nie zależą
od obciążenia samochodu.
• Zwarta konstrukcja, wymagająca niewiele
miejsca do zabudowy (zwłaszcza
w obrębie osi).
• Regulacja wysokości zawieszenia działa
także wtedy, gdy silnik nie pracuje.
• Szybka reakcja na wysterowanie.
• Mały pobór mocy.
• Zastosowanie powietrza jako czynnika
roboczego, co zmniejsza obciążenie
środowiska.
• Duża trwałość, co zapewnia niezawodność
eksploatacji.
• Elektroniczna regulacja z bogatymi
możliwościami diagnostycznymi.
• Brak obsługi okresowej.
282KM 570Nm
I'v got petrol in my veins
I'v got petrol in my veins
- stifii
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
- Imię: Tadeusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: kuj-pom
- Kontakt:
Nie jest to prawda. Gdy masz ustawioną opcję w MMI od zawieszenia pneuamytycznego klikasz sertup i tam włączasz " Tryb podnośnika" . Jest również tryb ciągniecia przyczepy ale jesli ją podlaczysz to sam się włącza.cygi-v pisze:
... teraz zaczalem troche za tym jeszcze grzebac w necie i przeczytalem tez ze przed wymiana opon lub jakimkolwiek podnoszeniam auta na podnosniku trzeba ustawic tryb "lift" ... prawda to?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 414
- Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
- Imię: Karol
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Proponuję poczytać od deski do deski zeszyty serwisowe AUDI .
Wycinek opisu:
...Tryb podnośnika
Działanie układu
Gdy samochód jest podnoszony
podnośnikiem warsztatowym, sterownik
zauważa zwiększanie się wysokości
zawieszenia i upuszcza powietrze ze sprężyn.
Normalnym efektem upuszczania powietrza
jest obniżanie zawieszenia. Upuszczanie
kończy się, gdy zawieszenie osiągnie zadaną
wysokość. Ponieważ jednak w samochodzie
uniesionym na podnośniku wysokość zadana
nigdy nie zostanie osiągnięta, powietrze
byłoby upuszczane aż do osiągnięcia granicy
ciśnienia minimalnego. Aby nie dochodziło
do takiej sytuacji, w sterowniku przewidziano
tryb podnośnika.
Tryb jest uruchamiany automatycznie
na podstawie analizy sygnału wysokości
zawieszenia (wysokość nie spada
pomimo upuszczania powietrza).
W chwili uruchomienia trybu podnośnika
sterownik kończy upuszczanie powietrza
i zaprzestaje dalszej regulacji.
Sterownik wyłącza tryb podnośnika na
podstawie analizy odpowiednich sygnałów.
Obniżenie wysokości zawieszenia po
ponownym postawieniu samochodu
na kołach jest zjawiskiem normalnym,
gdyż do chwili włączenia trybu
podnośnika sterownik zdążył upuścić
część powietrza ze sprężyn...
Wycinek opisu:
...Tryb podnośnika
Działanie układu
Gdy samochód jest podnoszony
podnośnikiem warsztatowym, sterownik
zauważa zwiększanie się wysokości
zawieszenia i upuszcza powietrze ze sprężyn.
Normalnym efektem upuszczania powietrza
jest obniżanie zawieszenia. Upuszczanie
kończy się, gdy zawieszenie osiągnie zadaną
wysokość. Ponieważ jednak w samochodzie
uniesionym na podnośniku wysokość zadana
nigdy nie zostanie osiągnięta, powietrze
byłoby upuszczane aż do osiągnięcia granicy
ciśnienia minimalnego. Aby nie dochodziło
do takiej sytuacji, w sterowniku przewidziano
tryb podnośnika.
Tryb jest uruchamiany automatycznie
na podstawie analizy sygnału wysokości
zawieszenia (wysokość nie spada
pomimo upuszczania powietrza).
W chwili uruchomienia trybu podnośnika
sterownik kończy upuszczanie powietrza
i zaprzestaje dalszej regulacji.
Sterownik wyłącza tryb podnośnika na
podstawie analizy odpowiednich sygnałów.
Obniżenie wysokości zawieszenia po
ponownym postawieniu samochodu
na kołach jest zjawiskiem normalnym,
gdyż do chwili włączenia trybu
podnośnika sterownik zdążył upuścić
część powietrza ze sprężyn...
czyli temat ogolnie zakonczony, to tak z innej beczki. Carlos666 gdzie robiles program na 291 KM? Jesli mozna napisz mi tu lub na pw ile przejechales juz na programie i jak sprzeglo to wytrzymuje? W kilku miejscach powiedzieli mi ze 270 - 280KM i 550Nm moga mi zrobic na manualu, z atomatem z racji innego sprzegla mogliby 315KM i 600Nm.
282KM 570Nm
I'v got petrol in my veins
I'v got petrol in my veins
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 414
- Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
- Imię: Karol
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Program robiłem sam.
Ze względu na quattro u mnie nie da się więcej bezpiecznie wycisnąć.
Szkoda sprzęgła.Skrzynia wytrzyma duuużo więcej
Te 315PS i 600Nm to kogoś raczej poniosło...
Po takim modzie musiałbyś szukać drugiej skrzyni i turbiny
Widzę że masz taki sam zestaw jezdny jak ja .
Jak wiesz dobry chiptuning to indywidualne strojenie sterownika do możliwości silnika.
Zrobiłem już 10 tysięcy i tylko filtr FAP mnie denerwuje.
Muszę się go w końcu programowo pozbyć.
Ze względu na quattro u mnie nie da się więcej bezpiecznie wycisnąć.
Szkoda sprzęgła.Skrzynia wytrzyma duuużo więcej

Te 315PS i 600Nm to kogoś raczej poniosło...
Po takim modzie musiałbyś szukać drugiej skrzyni i turbiny

Widzę że masz taki sam zestaw jezdny jak ja .
Jak wiesz dobry chiptuning to indywidualne strojenie sterownika do możliwości silnika.
Zrobiłem już 10 tysięcy i tylko filtr FAP mnie denerwuje.
Muszę się go w końcu programowo pozbyć.