
[A6 C6]dymienie spod korku oleju
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 19 kwie 2010, 18:45
- Lokalizacja: Małopolska
[A6 C6]dymienie spod korku oleju
Witam . Jestem na zakupie samochodu audi a6 2.0 tdi BRE i mam pytanie czy przy włączonym silniku gdy odkręcam korek wlewu oleju to powinien lekko dymić 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 19 kwie 2010, 18:45
- Lokalizacja: Małopolska
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 19 kwie 2010, 18:45
- Lokalizacja: Małopolska
chicken0002, kolego poszukaj wątku na ten temat na A4klub. Tam się nawet niezła dyskusja wywiązała na ten temat. Wniosek chyba był taki, że może dymić
. Mowa oczywiście o 2.0 TDI.
U mnie w A4 też dymiło i pomogło nieco odpowietrzenie skrzyni korbowodowej. Przebieg miałem większy niż te co wymieniłeś (o ile oryignalne).
Co do samego silnika to oblukaj czy nie mokry i czy nie hałasuje metalicznie (sprawa napędu pompy olejowej).

U mnie w A4 też dymiło i pomogło nieco odpowietrzenie skrzyni korbowodowej. Przebieg miałem większy niż te co wymieniłeś (o ile oryignalne).
Co do samego silnika to oblukaj czy nie mokry i czy nie hałasuje metalicznie (sprawa napędu pompy olejowej).
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 19 kwie 2010, 18:45
- Lokalizacja: Małopolska
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 19 kwie 2010, 18:45
- Lokalizacja: Małopolska
dokładnie nie ma się czym martwić.To nie jest dym tylko mgiełka olejowa która powstaje podczas pracy silnika . Wał korbowy uderza w lustro oleju w misce powoduąc jego rozbryzg po rozgrzaniu olej łatwiej się rozbija na drobniejsze cząsteczki co w sumie prowadzi do powstania mgiełki olejowej. w silniku wytwarza się ciśniene które normalnie usuwane jest z komory silnika przez odmę(odpowietrzenie komory silnika) w chwili gdy otwierasz korek ,ciśnienie wypycha mgiełkę najmniejszą linią oporu i stąd to ''dymienie'' .
To chyba najprostsza odpowiedz .
To chyba najprostsza odpowiedz .

GT