Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BDW 2.4 177 KM] Szarpanie na LPG poniżej 2tys obrotów

Silniki benzynowe
Iceman2003
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 11 sie 2014, 20:43
Lokalizacja: Oświęcim

[ BDW 2.4 177 KM] Szarpanie na LPG poniżej 2tys obrotów

Post autor: Iceman2003 » 23 paź 2015, 21:36

Witam.
Od jakiegoś czasu szarpie mi podczas jazdy na lpg przy około 2tys obrotów np podczas jazdy ze stałą prędkością bądź delikatnym przyspieszaniu.

Wymieniłem wszystkie świecę i dzisiaj zakupiłem cewkę i po kolei wymieniałem każdą z osobna na poszczególnych cylindrach, odpalałem silnik i dodawałem gazu, czuć ze silnik ciężko się wkręca na obroty, po dodaniu gazu i odpuszczeniu spadają obroty i silnik przygasa, dodaję gazu i ledwo się wkręca z powrotem na obroty.

Jak puszczę gaz całkiem to gaśnie. Na benzynie takich drgań nie czuć ale samochód wydaje się bardzo mułowaty.
Miał ktoś może coś takiego? Gaz ustawiany jakies 3tys km temu.


z góry dziękuję za odpowiedzi

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 23 paź 2015, 21:37

Jakie masz błędy w ECU?

Iceman2003
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 11 sie 2014, 20:43
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: Iceman2003 » 23 paź 2015, 22:06

Mazdomania pisze:Jakie masz błędy w ECU?
Dziekuję za szybką odpowiedź. podłączyłem pod Vag i mam:

Chassis Type: 4F (4F0)
Scan: 01 03 05 07 08 09 0E 15 16 17 19 37 42 46 47 4F 52 53 56 61
62 69 72 76 77

VIN: A kuku :P Mileage: 254820km/158337miles

00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
01-Engine -- Status: Malfunction 0010
03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010
05-Acc/Start Auth. -- Status: OK 0000
07-Control Head -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010
0E-Media Player 1 -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
37-Navigation -- Status: Malfunction 0010
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
47-Sound System -- Status: OK 0000
4F-Centr. Electr. II -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
53-Parking Brake -- Status: Malfunction 0010
56-Radio -- Status: OK 0000
61-Battery Regul. -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
69-Trailer -- Status: Cannot be reached 1100
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
76-Park Assist -- Status: Malfunction 0010
77-Telephone -- Status: OK 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (BDW) Labels: 06E-910-552-BDW.clb
Part No SW: 4F0 910 552 R HW: 4F0 907 552 D
Component: 2.4l V6 MPI 0010
Revision: --H15--- Serial number:
Coding: 0105000318070118
Shop #: WSC 23671 141 10780
VCID: 32610288ADD1A08E527-8067

5 Faults Found:
005715 - Please check DTC Memory of ABS Controller
P1653 - 008 - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 4
Reset counter: 34
Mileage: 253690 km
Time Indication: 0
Date: 2015.10.05
Time: 16:26:27

Freeze Frame:
RPM: 1984 /min
Mass Air / Rev.: 87.2 mg/str
Temperature: 81.0°C
Overrun
Load: 0.0 %
Speed: 42.0 km/h

004392 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult)
P1128 - 008 - System too Lean - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000100
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 35
Mileage: 254647 km
Time Indication: 0
Date: 2015.10.21
Time: 15:54:55

Freeze Frame:
RPM: 3456 /min
Mass Air / Rev.: 163.5 mg/str
Temperature: 84.0°C
Part Throttle
Time: 1536.0 s
Bin. Bits: 00000010

004961 - Cylinder 3 Ignition Circuit
P1361 - 009 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000100
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 3
Reset counter: 40
Mileage: 254809 km
Time Indication: 0
Date: 2015.10.23
Time: 17:15:08

Freeze Frame:
RPM: 704 /min
Mass Air / Rev.: 125.4 mg/str
Temperature: 78.0°C
Idle
Voltage: 13.46 V
Speed: 0.0 km/h

004952 - Cylinder 2 Ignition Circuit
P1358 - 009 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000100
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 254809 km
Time Indication: 0
Date: 2015.10.23
Time: 17:15:18

Freeze Frame:
RPM: 736 /min
Mass Air / Rev.: 130.8 mg/str
Temperature: 76.5°C
Idle
Voltage: 13.46 V
Speed: 0.0 km/h

004976 - Cylinder 6 Ignition Circuit
P1370 - 009 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000100
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 254809 km
Time Indication: 0
Date: 2015.10.23
Time: 17:21:32

Freeze Frame:
RPM: 672 /min
Mass Air / Rev.: 169.0 mg/str
Temperature: 78.0°C
Idle
Voltage: 13.36 V
Speed: 0.0 km/h

Readiness: 0000 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 4F0-910-517.lbl
Part No SW: 4F0 910 517 D HW: 4F0 614 517
Component: ESP8 front H03 0010
Revision: 00000000 Serial number: 00000000000000
Coding: 0004433
Shop #: WSC 70874 134 52502
VCID: 254BE9D4EC1FC736C75-8070

2 Faults Found:
00526 - Brake Light Switch-F
011 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101011
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Reset counter: 53
Mileage: 253690 km
Time Indication: 0
Date: 2015.10.05
Time: 16:26:26

Freeze Frame:
Hex Value: 0x0580
Hex Value: 0x4006
Hex Value: 0x12BD
Hex Value: 0x00AB
Hex Value: 0x00FF

00532 - Supply Voltage B+
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 25
Mileage: 253720 km
Time Indication: 0
Date: 2015.10.07
Time: 16:34:37

Freeze Frame:
Hex Value: 0x07C0
Hex Value: 0x4006
Hex Value: 0x12C2
Hex Value: 0x0096
Hex Value: 0x00FF


-------------------------------------------------------------------------------

Address 53: Parking Brake Labels: 4F0-910-801.clb
Part No SW: 4F0 910 801 D HW: 4F0 907 801 B
Component: EPB CEFC0090 H05 0090
Revision: --H05---
Coding: 0002011
Shop #: WSC 67393 141 178006
VCID: 2143FDC4F8372B16BBD-8074

1 Fault Found:
01316 - ABS Control Module
013 - Check DTC Memory - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101101
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 24
Mileage: 253720 km
Time Indication: 0
Date: 2015.10.07
Time: 16:34:44

Freeze Frame:
Voltage: 12.73 V
Count: 236




Cewki wymienialem i pewnie dlatego te błędy bo robilem to na przekręconym zapłonie, pokasowalem i pojezdzę ale pewnie 2gi raz nie wyskoczą.

z góry dziękuję za odpowiedź
Ostatnio zmieniony 23 paź 2015, 22:51 przez Iceman2003, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 23 paź 2015, 22:20

Skoro cewki podmieniałeś na włączonym zapłonie to mogą od nich być te błędy. Natomiast poza tym:
Pierwszy błąd z silnika wskazuje na błędy w module ABS i one faktycznie są. Masz sporadyczny błąd w komunikacji z modułem ABS. Zobacz w blokach mierzonych jaki jest stan komunikacji. Jak będzie wszystko ok to do sprawdzenia czujnik stopu pod pedałem hamulca i bezpieczniki, choć mogła to być wina spadku napięcia o czym informuje błąd 00523.

Na pewno błędem nie związanym z powyższym jest błąd ubogiej mieszanki w banku 1.

Jutro przejedź się autem i znowu zrób auto-scana i daj znać które błędy powróciły <okok>

P.S. Usuń VIN z posta <okok>

Iceman2003
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 11 sie 2014, 20:43
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: Iceman2003 » 23 paź 2015, 22:55

Mazdomania pisze:Skoro cewki podmieniałeś na włączonym zapłonie to mogą od nich być te błędy. Natomiast poza tym:
Pierwszy błąd z silnika wskazuje na błędy w module ABS i one faktycznie są. Masz sporadyczny błąd w komunikacji z modułem ABS. Zobacz w blokach mierzonych jaki jest stan komunikacji. Jak będzie wszystko ok to do sprawdzenia czujnik stopu pod pedałem hamulca i bezpieczniki, choć mogła to być wina spadku napięcia o czym informuje błąd 00523.

Na pewno błędem nie związanym z powyższym jest błąd ubogiej mieszanki w banku 1.

Jutro przejedź się autem i znowu zrób auto-scana i daj znać które błędy powróciły <okok>

P.S. Usuń VIN z posta <okok>
Dziękuję za pomoc.; Glupie pytanie, jak sprawdzić ten stan komunikacji w blokach? VCSD 12.12.

Sprawdzę czy mi w ogole stop swieci. Jednak dalej to nie rozwiazuje moich problemów, ten błąd mi wyskakuje od gazu, taki urok tych silników niestety, gaz byl ustawiony przez najlepszego gazwonika jakiego znam, on rownież zakładał mi tą instalację, aktualnie pracuje w AC jako szkoleniowiec wiec zna sie na robocie.

Bylem dzisiaj u jednego elektromechanika to mi mowil ze wypadałoby spr kompresję na tłokach wiec mnie juz troche postraszył ze jak słaba kompresja to silnik do remontu ale malo kto sie tego podejmie bo jest zagazowane, bla bla bla.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 23 paź 2015, 23:03

Iceman2003 pisze:jak sprawdzić ten stan komunikacji w blokach? VCSD 12.12.
Wchodzisz do modułu ABS, a później do meas blocks - 08 i patrzysz co jest w grupach powyżej 125. W którejś będziesz miał status komunikacji i będzie zapewne info "OK" lub "NOT OK"
Iceman2003 pisze:Jednak dalej to nie rozwiazuje moich problemów, ten błąd mi wyskakuje od gazu, taki urok tych silników niestety, gaz byl ustawiony przez najlepszego gazwonika jakiego znam, on rownież zakładał mi tą instalację, aktualnie pracuje w AC jako szkoleniowiec wiec zna sie na robocie.
Jeśli z silnikiem i jego całym osprzętem jest wszystko ok to błąd ubogiej mieszanki jest na pewno od gazu - a dokładniej albo za mało wydolna instalacja, albo źle wystrojona. Możesz zrobić test. Przełącz na PB, zakręć zawór w butli od gazu, wypal to co masz w przewodach, skasuj błędy w ECU, przejedź się na PB i odczytaj błędy i sprawdź korekty. - Tylko pamiętaj, skasuj błędy jak już będzie na samej PB.

Gość.

Post autor: Gość. » 23 paź 2015, 23:16

Najprościej to odbudowac mapki czyli polatac na PB troche i posprawdzac co sie dzieje. Jakie masz gazdło??

Iceman2003
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 11 sie 2014, 20:43
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: Iceman2003 » 23 paź 2015, 23:34

Apophis pisze:Najprościej to odbudowac mapki czyli polatac na PB troche i posprawdzac co sie dzieje. Jakie masz gazdło??
Instalacja to STAG300, wszystko ze staga oprócz reduktora bo sie nie zmiescił ten stagowski, przelatane na tej instalacji mam juz 43tys km, zalozona w lipcu 2014 roku. Stag 300 jest do 250KM wiec tu raczej nie chodzi o wydolnosc.
\
Cholera wie co sie dzieje, na pb latam od czasu do czasu, 20-30km wiec mapy powinny byc ok, po ostatnim ustawianiu gazu tez latalem troche na pb i nic sie nie zmienilo a z czasem szarpanie staje sie coraz mocniejsze, plus dojazd na gazie na chlodnym silniku powoduje ze samochod gasnie czesto, jak sie zagrzeje to juz nie.

Gość.

Post autor: Gość. » 24 paź 2015, 00:20

Stag 300 i co dalej? isa 2 isa 3 ?? Ma włączona autoadaptacje? Jakie ma wtryski jaki reduktor ?? 20-30km to mało ja smigam nieraz cały bak pb a mam bezproblemowe BRC.

Iceman2003
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 11 sie 2014, 20:43
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: Iceman2003 » 24 paź 2015, 01:40

Apophis pisze:Stag 300 i co dalej? isa 2 isa 3 ?? Ma włączona autoadaptacje? Jakie ma wtryski jaki reduktor ?? 20-30km to mało ja smigam nieraz cały bak pb a mam bezproblemowe BRC.
Stag300 isa2
wielozawór Tomasetto
Reduktor Magic
Zawór odcinający Valtek
Wtryskiwacze AC BFC
Czujnik Ciśnienia PS-02

Wybacz za niepełne dane.

Adaptację? jesli to jest to że zbiera mapy paliwowe jak sie jezdzi na pb to tak, jest włączona.
Jutro zatankuje pełny bak i go wypalę, pewnie to potrwa bo codziennie robie moze z 20km, szkoda że nie zrobiłem tego 2 dni temu bo wtedy miałem trasę 500km to prawie bym zuzył cały bak

Gość.

Post autor: Gość. » 25 paź 2015, 01:52

Autoadaptacja to główne źródło kłopotów. Wyłącz ją i dopiero wykasuj adaptacje,mapy i wypal ze dwa wiadra pb (tylko nie na postoju) i zobacz potem.

Iceman2003
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 11 sie 2014, 20:43
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: Iceman2003 » 27 paź 2015, 11:11

Apophis pisze:Autoadaptacja to główne źródło kłopotów. Wyłącz ją i dopiero wykasuj adaptacje,mapy i wypal ze dwa wiadra pb (tylko nie na postoju) i zobacz potem.
Jeśli tak wygląda adaptacja to nie mam jej na pewno włączonej gdyż nie mam sytuacji takich że silnik przełącza mi się z powrotem na pb przy jakichś zmianach parametrów typu wysokość, gęstość powietrza itp.

Gaz wyłączony, błędy pokasowane i tłukę kilometry na pb, po pierwszym baku przełączę na gaz i sprawdzę objawy, jeśli nie miną to pojadę wykasować mapy i zresetować całą instalację do znajomego gdyż ja nie mam kabelka i softu żeby się podpiąć pod kompa od gazu.

Gość.

Post autor: Gość. » 27 paź 2015, 12:45

Ja ci nie powiem dokładnie jak w stagu to wyglada bo sie tym nie interesowałem. Jednak wiem że u mojego gazownika wielu klientów miało problemy do czasu aż te funkcje wyłaczyli im. Mój gazownik robi w BRC więc wszelkie inne to tylko serwisuje.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 27 paź 2015, 14:07

Skoro już polatałeś trochę na PB to sprawdź błędy w sterowniku silnika i napisz jakie są.

Iceman2003
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 11 sie 2014, 20:43
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: Iceman2003 » 28 paź 2015, 09:10

Apophis pisze:Ja ci nie powiem dokładnie jak w stagu to wyglada bo sie tym nie interesowałem. Jednak wiem że u mojego gazownika wielu klientów miało problemy do czasu aż te funkcje wyłaczyli im. Mój gazownik robi w BRC więc wszelkie inne to tylko serwisuje.
Ja też nie wiedzialem jak to wygląda i poczytalem na stronie ac jak to jest. Gdy silnik zaczyna pracować w nietypowych warunkach, zmiana wysokosci, inna gęstość powietrza, ciągniecie przyczepy, gdzie lpg nie ma dopasowanej mapy do tego to wtedy daje sygnal dzwiekowy i przełącza się na pb i zaczyna zbierać parametry. Nie mam takich objawów wiec to nie to.
Mazdomania pisze:Skoro już polatałeś trochę na PB to sprawdź błędy w sterowniku silnika i napisz jakie są.
Gosiu, zrobiłem dopiero 70km i to po mieście, nie mam niestety dłuższych tras teraz, tylko praca-mieszkanie, zakupy. Obstawiam jednak że błędów brak, nie zapaliła mi się ani razu kontrolka od silnika. Dzisiaj rano wyskoczyła mi kontrolka od esp wiec pewnie ten czujnik pod hamulcem do wymiany jest.

Jednak profilaktycznie po powrocie z pracy podłączę go pod kompa :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja