Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All 1.9TDI] Czyszczenie EGR i kolektora

Warsztat
Awatar użytkownika
Murzyn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 506
Rejestracja: 28 sie 2008, 14:38
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

[All 1.9TDI] Czyszczenie EGR i kolektora

Post autor: Murzyn » 28 sie 2008, 15:19

Postaram sie w prosty, wrecz lopatoogiczny :rolleyes: sposob opisac jak wyczyscic EGR. Troche zabawy jest, (pewnie za 1 razem) ale satysfakcja z dobrze wykonanej pracy bezcenna :twisted:

Obrazek
Obrazek


1. Rozkrecamy objemke color czerwony
2. Odkrecamy 2 sruby imbus M6
3.Aby odkrecic srube nr 3 musimy wczesniej:
4.Odkrecic sruby od dolu imbus M8
5.Wyjac ta sliczna rure (na foto juz zdjeta) mozna ja przeczyscic, ale jest tylko okopcona
Obrazek
Obrazek
odkrecajac wczesniej 2 sruby nasadka 12
Obrazek
Obrazek
6.Teraz bez problemu mozemy odkrecic srube 3 (foto1) imbus M6
7.Wyjmujemy EGR i zdejmujemy wezyk1 i wezyk2
Obrazek
Obrazek
wezyk2 zchodzi bez problemu, natomiast z wezyka1 zdejmujemy metalowa objemke i wyjmujemy go przy uzyciu ciut wiekszej sily :twisted:
8.Zarowno EGR
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
jak i kolektor
Obrazek
Obrazek
sa strasznie zawalone gestym "nagarem".
9.Odkrecamy 6 srub color czerwony i zdejmujemy kolektor ( z jedna z nich meczylem sie 30min)
Obrazek
Obrazek
10.Czyscimy z grubasza EGR i kolektor i wkladamy do ropy/nafty/benzyny.
Bez dokladniejszego czyszczenia szczoteczka pewnie sie nie obejdzie.
11.Taki obraz widzimy porozkreceniu
Obrazek
Obrazek
12.Czekamy do rana az elementy znajdujace sie w nafcie/ropie nam sie oczyszcza :twisted:


Skladanie calosci jest banalnie proste i jest czysta sielanka w porownaniu do rozbierania. Nalezy tylko pamietac o wszytkich uszczelkach, skreceniu opasek.

Warto tez kilkukrotnie podociagac sruby kolektora.

Do moczenia i czyszczenia nie polecam Pb - wogole sie nie sprawdza. Pozatym bez czyszczenia mechanicznego (ja uzylem szczoteczki do zebow) sie nie obejdzie. W niektorych miejscach ten nagar jest twardy jak kamien - trzeba go delikatnie usunac.

W kolektorze jest tyle tej mazi, ze koniecznie trzeba to wyplukac cisnieniowo. Pomocny moze byc jakis kerscher. Dodatkowo wygrzebywalem to recznie ;)

Na koniec proponuje sprawdzic szczelnosc ukladu

Warto wymienic rowniez oring na nowy
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Murzyn, łącznie zmieniany 7 razy.

Awatar użytkownika
kylo99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 991
Rejestracja: 23 sty 2008, 15:55
Imię: Adam
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich UK & Lublin PL
Kontakt:

Post autor: kylo99 » 28 sie 2008, 18:08

niewiem czy to tylko ja mam problem ale zdjecia z linkow nie idą

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 28 sie 2008, 19:13

u mnie tez nie ida :-(

Awatar użytkownika
robsyl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 10 cze 2008, 19:37
Lokalizacja: Graz/Österreich

Post autor: robsyl » 28 sie 2008, 20:28

linki z fotkami nie dzialaja :-/

Awatar użytkownika
Murzyn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 506
Rejestracja: 28 sie 2008, 14:38
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Murzyn » 29 sie 2008, 00:56

tak postaram sie to poprawic, ale ze wzg na dos wolny net chwile to potrwa. Nie wiem dlaczego linki do pelnych zdjec nie dzialaja. Moze ktos z wladzy pomoze??

[ Dodano: 2008-08-29, 02:30 ]
narazie dla zainteresowanyc wrzuce link z tematem gdzie widac fotki (mam nadzieje ze zarzad sie nie obrazi) a jak tylko naucze sie tu dodawac foto zmodyfikuje temat)
http://a4club.eu/index.php?topic=137.0 ;-)

[ Dodano: 2008-08-29, 16:16 ]
zdjecia powinny juz dzialac

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 29 sie 2008, 20:54

piekny manual :)

napewno sie przyda <ok>

Awatar użytkownika
martin a4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 04 maja 2008, 15:01
Lokalizacja: Bielsko Biala

Post autor: martin a4 » 04 wrz 2008, 00:19

murzynku super robotaaaa powiedz mi tylko jakioe te uszczelki kupic i gdzie najlepiej ,obrazki chodza tylko trzeba dac pokaz obraz .pzdr

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 21 cze 2009, 09:46

No i mam problem. Wyczyściłem EGR w silniku 1.9TDI 110KM AFN, było tam trochę sadzy tylko, że teraz spadła moc. Po podłączeniu VAG'a błąd na silniku 575. Czy czegoś nie podłączyłem albo coś uszkodziłem?

[ Dodano: 2009-06-21, 16:26 ]
Dokładnie jest to:
00575 - Intake Manifold Pressure
17-00 - Control Difference

Awatar użytkownika
rash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 01 kwie 2009, 18:21
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: rash » 18 sie 2009, 23:31

K@MiL pisze:No i mam problem. Wyczyściłem EGR w silniku 1.9TDI 110KM AFN, było tam trochę sadzy tylko, że teraz spadła moc.
Jeżeli miałeś jakieś problemy, to rozumiem, że chciałeś przeczyścić dla pewności, jeżeli nie miałeś problemów, to po co paluchy pchać - jest zasada: działa - nie ruszać... przynajmniej w mojej branży. ;)

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 21 paź 2009, 21:43

Gdyby nie było problemów to bym za to się nie brał...

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 22 paź 2009, 22:50

Murzyn, do mycia nagarow uporczywych osadów zamiast ropy benzyny czy tri polecam środek o nazwie DIMER - nie trzeba nawet skrobać osadów szczoteczką czy czymś innym ponieważ samo spływa ;-)
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Awatar użytkownika
airwolff
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 07 lip 2010, 19:30
Lokalizacja: łódzki

Post autor: airwolff » 03 sie 2010, 16:07

Dołączę się do tematu.Gdzie można zakupić uszczelki do EGR silnik AVF obdzwoniłem wszystkie sklepy w okolicy i nigdzie nie mają samych uszczelek tylko w komplecie z zaworem.

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 744
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: axe » 04 sie 2010, 01:51

airwolff pisze:Dołączę się do tematu.Gdzie można zakupić uszczelki do EGR silnik AVF obdzwoniłem wszystkie sklepy w okolicy i nigdzie nie mają samych uszczelek tylko w komplecie z zaworem.
tez polecam dimera uzywalem wczoraj i wyszlo ok
a co do uszczelek to w aso zaplacilem za 2 okolo 10 pln
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 09 sie 2010, 21:44

Dodek pisze:do mycia nagarow uporczywych osadów zamiast ropy benzyny czy tri polecam środek o nazwie DIMER
nie testowałem jeszcze tego specyfiku ale u siebie w 2,5TDI kolektory (extremalnie zasyfione) potraktowałem srodkiem do czyszczenia grili :mrgreen: a EGR preparatem WYNN's o którym można co nieco poczytać tutaj:
Wynn's EGR 3 Exhaust Gas Recirculation

co prawda sam EGR miałem znacznie mniej zapchany nagarem w porównaniu do tytułowego... ale sam preparat stosuje również bezpośrednio do turbiny raz na pół roku ;-) Z czego jestem BARDZO zadowolony :mrgreen:
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
Lipton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 836
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Lipton » 25 sie 2010, 20:28

a ja mam mały problem bo tak A6 c5 1.9tdi EGR wyczyszczony założony wszystko niby ok ale po 15km znowu się zaświeciła kontrolka :/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl