[All 1.9TDI] Czyszczenie EGR i kolektora
- Murzyn
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 506
- Rejestracja: 28 sie 2008, 14:38
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
[All 1.9TDI] Czyszczenie EGR i kolektora
Postaram sie w prosty, wrecz lopatoogiczny :rolleyes: sposob opisac jak wyczyscic EGR. Troche zabawy jest, (pewnie za 1 razem) ale satysfakcja z dobrze wykonanej pracy bezcenna :twisted:
1. Rozkrecamy objemke color czerwony
2. Odkrecamy 2 sruby imbus M6
3.Aby odkrecic srube nr 3 musimy wczesniej:
4.Odkrecic sruby od dolu imbus M8
5.Wyjac ta sliczna rure (na foto juz zdjeta) mozna ja przeczyscic, ale jest tylko okopcona
odkrecajac wczesniej 2 sruby nasadka 12
6.Teraz bez problemu mozemy odkrecic srube 3 (foto1) imbus M6
7.Wyjmujemy EGR i zdejmujemy wezyk1 i wezyk2
wezyk2 zchodzi bez problemu, natomiast z wezyka1 zdejmujemy metalowa objemke i wyjmujemy go przy uzyciu ciut wiekszej sily :twisted:
8.Zarowno EGR
jak i kolektor
sa strasznie zawalone gestym "nagarem".
9.Odkrecamy 6 srub color czerwony i zdejmujemy kolektor ( z jedna z nich meczylem sie 30min)
10.Czyscimy z grubasza EGR i kolektor i wkladamy do ropy/nafty/benzyny.
Bez dokladniejszego czyszczenia szczoteczka pewnie sie nie obejdzie.
11.Taki obraz widzimy porozkreceniu
12.Czekamy do rana az elementy znajdujace sie w nafcie/ropie nam sie oczyszcza :twisted:
Skladanie calosci jest banalnie proste i jest czysta sielanka w porownaniu do rozbierania. Nalezy tylko pamietac o wszytkich uszczelkach, skreceniu opasek.
Warto tez kilkukrotnie podociagac sruby kolektora.
Do moczenia i czyszczenia nie polecam Pb - wogole sie nie sprawdza. Pozatym bez czyszczenia mechanicznego (ja uzylem szczoteczki do zebow) sie nie obejdzie. W niektorych miejscach ten nagar jest twardy jak kamien - trzeba go delikatnie usunac.
W kolektorze jest tyle tej mazi, ze koniecznie trzeba to wyplukac cisnieniowo. Pomocny moze byc jakis kerscher. Dodatkowo wygrzebywalem to recznie
Na koniec proponuje sprawdzic szczelnosc ukladu
Warto wymienic rowniez oring na nowy
1. Rozkrecamy objemke color czerwony
2. Odkrecamy 2 sruby imbus M6
3.Aby odkrecic srube nr 3 musimy wczesniej:
4.Odkrecic sruby od dolu imbus M8
5.Wyjac ta sliczna rure (na foto juz zdjeta) mozna ja przeczyscic, ale jest tylko okopcona
odkrecajac wczesniej 2 sruby nasadka 12
6.Teraz bez problemu mozemy odkrecic srube 3 (foto1) imbus M6
7.Wyjmujemy EGR i zdejmujemy wezyk1 i wezyk2
wezyk2 zchodzi bez problemu, natomiast z wezyka1 zdejmujemy metalowa objemke i wyjmujemy go przy uzyciu ciut wiekszej sily :twisted:
8.Zarowno EGR
jak i kolektor
sa strasznie zawalone gestym "nagarem".
9.Odkrecamy 6 srub color czerwony i zdejmujemy kolektor ( z jedna z nich meczylem sie 30min)
10.Czyscimy z grubasza EGR i kolektor i wkladamy do ropy/nafty/benzyny.
Bez dokladniejszego czyszczenia szczoteczka pewnie sie nie obejdzie.
11.Taki obraz widzimy porozkreceniu
12.Czekamy do rana az elementy znajdujace sie w nafcie/ropie nam sie oczyszcza :twisted:
Skladanie calosci jest banalnie proste i jest czysta sielanka w porownaniu do rozbierania. Nalezy tylko pamietac o wszytkich uszczelkach, skreceniu opasek.
Warto tez kilkukrotnie podociagac sruby kolektora.
Do moczenia i czyszczenia nie polecam Pb - wogole sie nie sprawdza. Pozatym bez czyszczenia mechanicznego (ja uzylem szczoteczki do zebow) sie nie obejdzie. W niektorych miejscach ten nagar jest twardy jak kamien - trzeba go delikatnie usunac.
W kolektorze jest tyle tej mazi, ze koniecznie trzeba to wyplukac cisnieniowo. Pomocny moze byc jakis kerscher. Dodatkowo wygrzebywalem to recznie
Na koniec proponuje sprawdzic szczelnosc ukladu
Warto wymienic rowniez oring na nowy
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Murzyn, łącznie zmieniany 7 razy.
- Murzyn
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 506
- Rejestracja: 28 sie 2008, 14:38
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
tak postaram sie to poprawic, ale ze wzg na dos wolny net chwile to potrwa. Nie wiem dlaczego linki do pelnych zdjec nie dzialaja. Moze ktos z wladzy pomoze??
[ Dodano: 2008-08-29, 02:30 ]
narazie dla zainteresowanyc wrzuce link z tematem gdzie widac fotki (mam nadzieje ze zarzad sie nie obrazi) a jak tylko naucze sie tu dodawac foto zmodyfikuje temat)
http://a4club.eu/index.php?topic=137.0
[ Dodano: 2008-08-29, 16:16 ]
zdjecia powinny juz dzialac
[ Dodano: 2008-08-29, 02:30 ]
narazie dla zainteresowanyc wrzuce link z tematem gdzie widac fotki (mam nadzieje ze zarzad sie nie obrazi) a jak tylko naucze sie tu dodawac foto zmodyfikuje temat)
http://a4club.eu/index.php?topic=137.0
[ Dodano: 2008-08-29, 16:16 ]
zdjecia powinny juz dzialac
- K@MiL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 544
- Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3Miasto
- Kontakt:
No i mam problem. Wyczyściłem EGR w silniku 1.9TDI 110KM AFN, było tam trochę sadzy tylko, że teraz spadła moc. Po podłączeniu VAG'a błąd na silniku 575. Czy czegoś nie podłączyłem albo coś uszkodziłem?
[ Dodano: 2009-06-21, 16:26 ]
Dokładnie jest to:
00575 - Intake Manifold Pressure
17-00 - Control Difference
[ Dodano: 2009-06-21, 16:26 ]
Dokładnie jest to:
00575 - Intake Manifold Pressure
17-00 - Control Difference
Jeżeli miałeś jakieś problemy, to rozumiem, że chciałeś przeczyścić dla pewności, jeżeli nie miałeś problemów, to po co paluchy pchać - jest zasada: działa - nie ruszać... przynajmniej w mojej branży.K@MiL pisze:No i mam problem. Wyczyściłem EGR w silniku 1.9TDI 110KM AFN, było tam trochę sadzy tylko, że teraz spadła moc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 744
- Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
tez polecam dimera uzywalem wczoraj i wyszlo okairwolff pisze:Dołączę się do tematu.Gdzie można zakupić uszczelki do EGR silnik AVF obdzwoniłem wszystkie sklepy w okolicy i nigdzie nie mają samych uszczelek tylko w komplecie z zaworem.
a co do uszczelek to w aso zaplacilem za 2 okolo 10 pln
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
nie testowałem jeszcze tego specyfiku ale u siebie w 2,5TDI kolektory (extremalnie zasyfione) potraktowałem srodkiem do czyszczenia grili :mrgreen: a EGR preparatem WYNN's o którym można co nieco poczytać tutaj:Dodek pisze:do mycia nagarow uporczywych osadów zamiast ropy benzyny czy tri polecam środek o nazwie DIMER
Wynn's EGR 3 Exhaust Gas Recirculation
co prawda sam EGR miałem znacznie mniej zapchany nagarem w porównaniu do tytułowego... ale sam preparat stosuje również bezpośrednio do turbiny raz na pół roku Z czego jestem BARDZO zadowolony :mrgreen:
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .