Witam, mam problem z filtrem DPF w moim samochodzie.
Po kupnie samochodu filtr wypalał się co ok. 300km. Po pewnym czasie wartość ta zmalała do co ok. 100km. Diagnostyka komputerem wykazała błąd sondy lambdy 1.
Sonda została wymieniona, błąd zniknął. Interwały regeneracji filtra zaczęły rosnąć - po kolei: co 100km, 150km, 200km, 300km, niestety po pewnym czasie problem powrócił - DPF znów dopala się co 200 - 300km (z naciskiem na 200).
Styl jazdy przez cały okres jest taki sam - 2 x 30km dziennie drogą ekspresową plus okazjonalne trasy po mieście. Dodam, że podczas trasy 400km filtr wypalał się 2 razy - na początku i na końcu (to było jeszcze przed wymianą sondy).
Samochód ma wyłączone adBlue. DPF był już prany (ponoć) przez poprzedniego właściciela, niestety nie wiem kiedy. Samochód ma 180 000km przebiegu.
Poniżej parametry odczytane przez VAG DPF:
- Soot Mass Calc. 13g
- Distance Since Last Regen. 118km
- Oil Ash Residue 7.7g
- Soot Mass Measuerd 13.54G
- Differential Pressure 26hPa (bieg jałowy, silnik rozgrzany)
Dodam tylko, że przy bucie w podłodze na 3 biegu różnica ciśnień sięga 480hPa.
Proszę o pomoc co może być przyczyną tak częstego wypalania DPF. Jakie pomiary mogę jeszcze wykonać.
Pozdrawiam, Piotr.
A6 C7 2.0 TDI Ultra CNHA Problem z DPF
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 554
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: A6 C7 2.0 TDI Ultra CNHA Problem z DPF
Według przedstawionych danych, właściwie jednej z nich -różnica ciśnienia przy maksymalnym przyspieszeniu 480hpa- przyczyną jest nieodpowiednia drożność filtra. Stawia za duży opór gazom spalinowym. Obserwujesz zapewne, powiedzmy przed regeneracją, różnicę lub dużą różnicę wskazania sadzy rzeczywistej, między tą obliczoną. Ta pierwsza będzie miała w takich przypadkach, większą wartość. Prawdopodobnie/zapewne w przypadku Twojego auta, dobiega pierwsza do "mety", do progu, przy którym sterownik silnika rozpoczyna regenerację. Dochodzi pewnie jeszcze do tego czas, długi czas tego procesu.
Generalnie remedium jest jedno - wymiana filtra na nowy oryginalny, niestety ASO (kosztowne). Tanie i powiedzmy ogólnie zamienniki, nie są tym, co można nazwać sprawnie działającym, spełniającymi swoje zadanie, filtrem DPF. Owszem to będzie działało z punktu widzenia użytkownika i programu sterownika silnika ale końcówki wydechu będą pokryte i pokrywane sadzą...Dodatkowo też, nie wierzę, że taki filtr będzie zdolny do tzw. regeneracji biernej, która de facto zwiększa odcinki między regeneracjami.
Być może istnieją zamienniki w dobrej jakości porównywalnej z tym oryginalnym ale nie za tysiąc, czy dwa. Ja nie miałem do czynienia z tymi droższymi.
Próby czyszczenia to działanie na pół roku, kilka tysięcy km.
Piszę to, jako użytkownik auta z DPF, który od zakupu auta nabył sporo wiedzy o tym podzespole i nauczył się z nim "żyć" w zgodzie na jego potrzeby i wymagania.
Temat DPF jest ciekawym (dla tych, którzy chcą wiedzieć, jak "to" działa) i dość obszernym. Zapraszam na PW, a najlepiej telefonicznie (nr podam na PW)
Generalnie remedium jest jedno - wymiana filtra na nowy oryginalny, niestety ASO (kosztowne). Tanie i powiedzmy ogólnie zamienniki, nie są tym, co można nazwać sprawnie działającym, spełniającymi swoje zadanie, filtrem DPF. Owszem to będzie działało z punktu widzenia użytkownika i programu sterownika silnika ale końcówki wydechu będą pokryte i pokrywane sadzą...Dodatkowo też, nie wierzę, że taki filtr będzie zdolny do tzw. regeneracji biernej, która de facto zwiększa odcinki między regeneracjami.
Być może istnieją zamienniki w dobrej jakości porównywalnej z tym oryginalnym ale nie za tysiąc, czy dwa. Ja nie miałem do czynienia z tymi droższymi.
Próby czyszczenia to działanie na pół roku, kilka tysięcy km.
Piszę to, jako użytkownik auta z DPF, który od zakupu auta nabył sporo wiedzy o tym podzespole i nauczył się z nim "żyć" w zgodzie na jego potrzeby i wymagania.
Temat DPF jest ciekawym (dla tych, którzy chcą wiedzieć, jak "to" działa) i dość obszernym. Zapraszam na PW, a najlepiej telefonicznie (nr podam na PW)
Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 06 sie 2025, 11:53
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubin
Re: A6 C7 2.0 TDI Ultra CNHA Problem z DPF
Dziękuję za odpowiedź. Mam jeszcze pytanie, DPF jest zapchany, natomiast chciałbym zwrócić uwagę na to czemu on się zapchał. Na innym forum większość odpowiedzi opiera się na tym, że zapchany dpf jest skutkiem, natomiast komputer nie pokazuje żadnych błędów, korektory wtrysków wyglądają okej. Co mogę sprawdzić żeby po założeniu nowego filtra sytuacja się nie powtórzyła. Dużo czytałem na temat EGR i jego chłodniczki ale wtedy powinne pojawiać się błędy, w moim przypadku jest czysto. Pozdrawiam