Cześć. W ubiegłym roku zauważyłem ubytek płynu chłodniczego oraz oleju w mojej A6 C7 2.0 TDI 177KM Multitronic z 2012. Oleju ubywa 1l na 1000-1500km. Dodatkowo ubywa płynu chłodniczego, który jest zabrudzony brązowymi plamami. Dwukrotnie wykonywałem test na uszczelkę pod głowicą, jednak wszystko wskazuje na to, że nie ona jest problemem. Silnik ma moc, nie przegrzewa się, nie ma "masełka" na korku oleju, nie kopci a od początku zauważenia ubytków oleju i płynu przejechałem 30 tysięcy kilometrów, dolewając i obserwując. W związku z olejem mechanik wymienił EGR, jednak to nie rozwiązało problemu, więc na koniec dodał, że te silniki tak mają

Natomiast jeżeli chodzi o płyn chłodniczy.. W zbiorniczku było ogromne cisnienie zatem wymieniłem korek wlewu i pomogło. Po ostrzejszej jeździe zauważyłem, że płyn ucieka dołem zbiornika. Problem jest również z utrzymaniem temperatury roboczej silnika. W sezonie jesiennym 90° to rzecz wręcz niemożliwa. Muszę przejechać 30km z prędkością 120km/h aby złapać 90° a każde zdjęcie nogi z gazu to spadek temperatury. Auto wyposażone jest w nagrzewnice elektryczną. Rano ustawiam przykładowo 21° i pierwsze 10 minut cieszę się ciepłym powietrzem a następnie temperatura spada i aby utrzymać ciepło muszę przestawić pokrętła na maks.
Proszę Was bardzo o pomoc
