Hej
Po raz kolejny zwracam sie o pomoc do szanownych forumowiczów (zaznaczam ze jestem laikiem wiec jak 
jakiś danych brakuje to z góry przepraszam)
Auto: Audi A6 C7 Avant 2.0 TDI rocznik 2015 po lifcie (Typ podwozia: 4G-AU57 (4G8))
Opis problemu:
Drugi raz z rzędu zdarzyło mi sie, że samochód wpadł w tryb awaryjny (lampka sterowania silnika - żółta spirala - zaczyna migać i maxymalne obroty 
silnika jakie moge wykręcić to do około 2,5k). Oba przypadki zdarzyły mi się po dłuższej przerwie w korzystaniu z samochodu (około tygodnia - wyglada jakby dotyczyło to zimnego silnika
ale to tylko moje przypuszczenie).
Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu samochodu problem znika i moge normalnie jechać.
Logi z VAGa:
Po podpięciu VAGa widze jeden blad dotyczacy przelacznika cisnienia oleju
Typ podwozia: 4G-AU57 (4G8)
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 01: Silnik (J623-CSUD)       Plik etykiet:. 04L-907-309-V1.clb
   Oznaczenie elementu SW: 04L 906 021 AM    HW: 04L 907 309 
   Komponent: R4 2,0L EDC   H23 0744  
   Weryfikacja: 85H23---    
   Kodowanie: 12194012243401080000
   Kod serwisu: WSC 48338 002 1048576
   Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TDI01104L906021AM 002003
   ROD: EV_ECM20TDI01104L906021AM_002.rod
   VCID: 70E58D02ABA31ACF69-8024
Znaleziono 1 błąd:
5580 - Przełącznik ciśnienia oleju 
          P164B 00 [096] - Nieprawidłowe działanie
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 181523 km
                    Data: 2023.01.26
                    Czas: 06:20:20
                    Prędkość obrotowa silnika: 2339.00 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 78.8 %
                    Prędkość pojazdu: 61 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 15 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 35 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.420 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Zużycie paliwa: 14.53 l/h
                    Temperatura oleju silnikowego: 2.3 °C
                    Próg ostrzegawczy oleju: 43.132 mm
                    Status przełącznika ciśnienia oleju-Bits 0-7: 1
                    Poziom oleju: 76.384 mm
                    Czujnik temp.zewn. 1 rząd 1: wartość nieprzetworzona: 0.5 °C
                    Czujnik temperatury paliwa 1 rząd 1: wartość nieprzetworzona: 4.9 °C
Kody gotowości: 0 0 0 0 0 
Czy ktoś byłby w stanie pomoc z powyższym problemem:
1. Co dokladnie powinienem wymienić (numer/nazwa części do mojego auta)
2. Gdzie to coś co powinienem wymienić sie znajduje (jakies zdjęcia z etki czy elsy lub link mile widzane - nie wiem jak dokladnie te softy sie nazywaja mam nadzieje ze nie przekrecilem)
Za pomoc z góry dziekuje
			
			
									
									
						[A6 C7] 2015 2.0 TDI - migajaca lampka sterowania silnika
- ciesiu
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 162
- Rejestracja: 01 cze 2020, 22:36
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk
Re: [A6 C7] 2015 2.0 TDI - migajaca lampka sterowania silnika
Olej zmieniaj co 10tys. Błąd jest sporadyczny więc był ale już go niema. Skasuj i tyle. Rozgrzej dobrze auto i monitoruj.
			
			
									
									
						Re: [A6 C7] 2015 2.0 TDI - migajaca lampka sterowania silnika
1. Olej zmieniam regularnie raz do roku (pracuje zdalnie wiec nie latam juz tyle samochodem co przed pandemia)
2. Jak pisałem problem wystąpił dwukrotnie w przeciągu 2 tygodni pierwszy raz skasowałem, drugi raz myślę ze powinienem juz jakoś zareagować
Ponawiam wiec prośbę o pomoc, z góry dzieki
			
			
									
									
						2. Jak pisałem problem wystąpił dwukrotnie w przeciągu 2 tygodni pierwszy raz skasowałem, drugi raz myślę ze powinienem juz jakoś zareagować
Ponawiam wiec prośbę o pomoc, z góry dzieki
- 
				
				mat1324
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 15143
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [A6 C7] 2015 2.0 TDI - migajaca lampka sterowania silnika
Masz silnik CNHA? Pytam, bo chcę dobrać czujnik  .
.
			
			
									
									
						 .
.Re: [A6 C7] 2015 2.0 TDI - migajaca lampka sterowania silnika
Z tym oznaczeniem silnika to zawsze mam problem bo nie widze w papierach
ale 110kW / 150KM / 1968cm3
wiec nie wiem czy to nie ten paździerz CSUD, DDCB
			
			
									
									
						ale 110kW / 150KM / 1968cm3
wiec nie wiem czy to nie ten paździerz CSUD, DDCB
- 
				
				mat1324
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 15143
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [A6 C7] 2015 2.0 TDI - migajaca lampka sterowania silnika
Podaj VIN na PW albo sprawdź na wlepce  .
.
			
			
									
									
						 .
.Re: [A6 C7] 2015 2.0 TDI - migajaca lampka sterowania silnika
VIN poszedł na priv
			
			
									
									
						Re: [A6 C7] 2015 2.0 TDI - migajaca lampka sterowania silnika
Czy ktoś mógłby pomóc w temacie
Z góry dzieki
			
			
									
									
						Z góry dzieki
- 
				
				mat1324
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 15143
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [A6 C7] 2015 2.0 TDI - migajaca lampka sterowania silnika
Do wymiany zawór N428. Znany problem w układzie smarowania w nowszych TDI grupy VAG. W silniku CSUD jest z boku silnika od strony kierowcy.
- czujnik/zawór N428: 04L906455A lub nowsze oznaczenie 04L906455J
Na pierwszym schemacie jest to numer 18, a na drugim widać jego dokładne umiejscowienie. Według ELSY trzeba odkręcić sprężarkę klimatyzacji, ale bez rozpinania układu.
![Obrazek]()
![Obrazek]()
			
			
									
									
						- czujnik/zawór N428: 04L906455A lub nowsze oznaczenie 04L906455J
Na pierwszym schemacie jest to numer 18, a na drugim widać jego dokładne umiejscowienie. Według ELSY trzeba odkręcić sprężarkę klimatyzacji, ale bez rozpinania układu.


 
							










 
 
