[ A6 C6] Piszczenie kierownicy podczas skretow
Witam
Kolego Szczerba2 próbowałem dostać się do tego zimeringu
zdjąłem krzyżak i osłonę gumową ,zimeringu nie widać , wałek wychodzi z przekładni a wokuł niego jest aluminiowa okrągła osłona (szajba)jakby nakręcona na przekładnie a w niej obok wałka jest otwór 6 mm w gwintem .
Jak to zdemontować żeby dostać się do zimeringu pod nią
Kolego Szczerba2 próbowałem dostać się do tego zimeringu
zdjąłem krzyżak i osłonę gumową ,zimeringu nie widać , wałek wychodzi z przekładni a wokuł niego jest aluminiowa okrągła osłona (szajba)jakby nakręcona na przekładnie a w niej obok wałka jest otwór 6 mm w gwintem .
Jak to zdemontować żeby dostać się do zimeringu pod nią
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 886
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
ja mam pytanie bo problem podobny. Czasami słysze takie "yyyyyyyyyyyyy" jak krece kierownicą nie jest to piszczenie tylko jak by duzy tłok chodził na sucho. ale tak tylko pół obrotu kierownicy i to żadko na postoju lub jak skrecam nie wiem czy od temp zalezne ale jeśli tak to zastosuje się do wskazówek z postów wyżej. Dźwięk coś jak granie na kryształowych kieliszkach.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 886
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
ale to tak powiedzmy jak autem jade rano do pracy i wracam potem po miescie do znajomych podjade to moze co 3-4 dni sie zdazy lub po dlugiej przewie jak auto stoi 2-3 dni to wtedy jak zapale i odrezu skrece kola to mam ten dźwiek. pompa nie jest droga ale wymiana nie wiem jak samemu bo w poprzednim oplu były takie koncowki zaciskane na gumie... ale narazie sa wazniejsze wymiany. to chyba nie pada z dnia na dzień?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
koledzy mnie także dopadł problem okropnego pisku z okolic kierownicy. jakby guma tarła o gumę albo plastik.
najbardziej słychać te piski na podszybiu w okolicy wlewu płynu do spryskiwaczy.
gdy silnik nie pracuje także słychać piski ale bardzo słabe.
dodam iż poziom płynu do wspomagania jest na maksimum.
czy smarować lub wymienić ten uszczelniacz ze zdjęcia? czy coś innego
wkurw..... mnie to okropnie. proszę o pomoc.
najbardziej słychać te piski na podszybiu w okolicy wlewu płynu do spryskiwaczy.
gdy silnik nie pracuje także słychać piski ale bardzo słabe.
dodam iż poziom płynu do wspomagania jest na maksimum.
czy smarować lub wymienić ten uszczelniacz ze zdjęcia? czy coś innego
wkurw..... mnie to okropnie. proszę o pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 04 lut 2013, 20:06
- Lokalizacja: Pomorskie/ Brielle.NL
Witam Wszystkich Klubowiczow.
Jestem swiezym posiadaczem auta tej marki. Przygode z A6 zaczalem 4 m-ce wczesniej, auto dobrze wyposazone i spisujace sie swietnie w kazdych warunkach. Jednak dzis rano po uruchomieniu silnika i przjechaniu kilku kilometrow wystapil problem z dzwiekiem wydobywajacym sie z prawego przedniego kola podczas skretu, zaczyna piszczec w momecie skretu. Nie ma problemu ze wspomaganiem dziala znakomicie, plyn jest swiezo po uzupelnieniu, filterek w zbiorniczku - czysty, a prawe kolo piszczy jak w starych fiatach... czyzby zapchany lub zanieczyszczony przewod... ??? <szok>
[ Dodano: 2013-02-08, 16:17 ]
Juz zrobione, po wymianie elementu zawieszenia przestalo piszczec... i zgrzytac
Jestem swiezym posiadaczem auta tej marki. Przygode z A6 zaczalem 4 m-ce wczesniej, auto dobrze wyposazone i spisujace sie swietnie w kazdych warunkach. Jednak dzis rano po uruchomieniu silnika i przjechaniu kilku kilometrow wystapil problem z dzwiekiem wydobywajacym sie z prawego przedniego kola podczas skretu, zaczyna piszczec w momecie skretu. Nie ma problemu ze wspomaganiem dziala znakomicie, plyn jest swiezo po uzupelnieniu, filterek w zbiorniczku - czysty, a prawe kolo piszczy jak w starych fiatach... czyzby zapchany lub zanieczyszczony przewod... ??? <szok>
[ Dodano: 2013-02-08, 16:17 ]
Juz zrobione, po wymianie elementu zawieszenia przestalo piszczec... i zgrzytac
U mnie naprawione !
Niestety psikanie pod kierownicę odradzam , ponieważ czytałem na niemieckich forach ,że zdarzyły się przypadki zalania elektroniki w kolumnie kierowniczej.
Niestety nie ma też uszczelniacza w miejscu zaznaczonym na czerwono do wymiany w garażu. Do tej operacji trzeba wyjąć maglownicę i odkręcić czerwony element w ,którym znajduje się takowy uszczelniacz.
Jak to zdiagnozować ? W moim przypadku odbyło się to metodą eliminacji.
Trzeba sprawdzić :
-Kolumnę kierowniczą
-Maglownicę
-Zawieszenie
Pierwszą rzeczą jaką zrobiłem to odkręciłem krzyżak pod pedałami. W celu jego odkręcenia trzeba zdjąć tapicerkę i wyjąć piankę wygłuszającą pod pedałami. Odkręcamy krzyżak i słuchamy. Trzeba wykonać próby pod lekkim obciążeniem łapiąc na za krzyżak.
Przy składaniu należy pamiętać aby położenie kierownicy było identyczne jak przy odkręcaniu ,ponieważ komputer nam pokaże błąd . Bodajże uszkodzenie sensora skrętu kierownicy.
Druga rzecz to podniesienie samochodu na podnośniku i odłączenie drążków kierowniczych . Kręcimy kierownicą. Jeżeli piski są to znaczy ,że to nie w zawieszeniu tylko gdzieś w maglownicy.
Jeśli do tej pory niczego nie udało się zdiagnozować pozostaje rozbieranie zawieszenia , element po elemencie i sprawdzanie skąd dochodzą piski .
W moim przypadku była to maglownica.Piszczało coś w środku ,więc została zregenerowana.Koszt spory bo 750 zł ale te piszczenie mnie tak drażniło ,że byłem w stanie sprzedać ten samochód
Niestety psikanie pod kierownicę odradzam , ponieważ czytałem na niemieckich forach ,że zdarzyły się przypadki zalania elektroniki w kolumnie kierowniczej.
Niestety nie ma też uszczelniacza w miejscu zaznaczonym na czerwono do wymiany w garażu. Do tej operacji trzeba wyjąć maglownicę i odkręcić czerwony element w ,którym znajduje się takowy uszczelniacz.
Jak to zdiagnozować ? W moim przypadku odbyło się to metodą eliminacji.
Trzeba sprawdzić :
-Kolumnę kierowniczą
-Maglownicę
-Zawieszenie
Pierwszą rzeczą jaką zrobiłem to odkręciłem krzyżak pod pedałami. W celu jego odkręcenia trzeba zdjąć tapicerkę i wyjąć piankę wygłuszającą pod pedałami. Odkręcamy krzyżak i słuchamy. Trzeba wykonać próby pod lekkim obciążeniem łapiąc na za krzyżak.
Przy składaniu należy pamiętać aby położenie kierownicy było identyczne jak przy odkręcaniu ,ponieważ komputer nam pokaże błąd . Bodajże uszkodzenie sensora skrętu kierownicy.
Druga rzecz to podniesienie samochodu na podnośniku i odłączenie drążków kierowniczych . Kręcimy kierownicą. Jeżeli piski są to znaczy ,że to nie w zawieszeniu tylko gdzieś w maglownicy.
Jeśli do tej pory niczego nie udało się zdiagnozować pozostaje rozbieranie zawieszenia , element po elemencie i sprawdzanie skąd dochodzą piski .
W moim przypadku była to maglownica.Piszczało coś w środku ,więc została zregenerowana.Koszt spory bo 750 zł ale te piszczenie mnie tak drażniło ,że byłem w stanie sprzedać ten samochód
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 26 sty 2013, 20:43
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Olsztyn
Cześć
U mnie również jest taki problem jak u autora tematu. Zauważyłem również że czasami jak przejadę po jakiejś nierówności to też usłyszę taki dźwięk.
Dopiero będę się przymierzał do lokalizacji problemu bo po lekturze widzę że jest różnie.
Znalazłem na YouTube filmik, który idealnie oddaje to co mam przy obracaniu kierownicą.
U mnie również jest taki problem jak u autora tematu. Zauważyłem również że czasami jak przejadę po jakiejś nierówności to też usłyszę taki dźwięk.
Dopiero będę się przymierzał do lokalizacji problemu bo po lekturze widzę że jest różnie.
Znalazłem na YouTube filmik, który idealnie oddaje to co mam przy obracaniu kierownicą.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga