Bicie kół przód A6 C5
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
mam podobny problem.od jakiegoś czasu jeżdżę na 18 i gwincie i do połowy sierpnia wszystko było ok.potem pojechałem na urlop do holandii i wracając zauważyłem ze podczas przyspieszania trzęsie całą budą(nie kierownicą) pomyślałem ze zgiąłem felgi bo przeleciałem z dość dużą prędkością przez poprzeczne nierówności.nie miałem czasu sie tym zająć za bardzo aż do minionej niedzieli gdzie trzepanie autem było masakryczne,sprawdziłem dokręcenie kół,czy na oponach nie wyszły guzy ale wszystko było ok.pomyślałem ze to przegub któryś się rozlatuje.zdjąłem prawe koło zacząłem szarpać za wahacze,okazały się ok.potem wziąłem rurkę i naprężyłem amortyzator.okazało się ze górne mocowanie amortyzatora jest luźne na wszystkich 3 śrubach.zdjąłem koło z lewej i okazało się ze jest luz na końcówce drążka.jutro
wymieniam końcówki i zobaczymy czy bicie będzie nadal.
u mnie bicie występuje tylko podczas rozpędzania auta.po puszczeniu nogi z gazu jest ok tak samo jak jade ze stałą prędkością.
wymieniam końcówki i zobaczymy czy bicie będzie nadal.
u mnie bicie występuje tylko podczas rozpędzania auta.po puszczeniu nogi z gazu jest ok tak samo jak jade ze stałą prędkością.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
problem u mnie chyba zlokalizowany.
no własnie nie wiem czy już się nie posypało.bo na prawej flanszy mam luz a lewa siedzi sztywno.a czy prawa flansza jest przykręcana?? czy one są tylko wciskane?? bo możliwe ze jeśli jest przykręcana to się odkręciłamwx pisze: Lepiej to zrobić zanim rozniesie łożysko na wyjściu z Tipa (jak u mnie)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
chodziło mi o to czy flansza przegubu jest do skrzyni przykręcana czy wciskana i zabezpieczana.mwx pisze:Nie wiem o co pytasz. Co ma być w co wciskane albo przykręcane?
dziś to rozebrałem i okazuje się ze jest przykręcana. u mnie prawdopodobnie umarło łożysko igiełkowe.łożysko główne nie ma luzu. trochę to dziwne.przeguby też wyglądają ok
- M_a_N_i_e_K
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 86
- Rejestracja: 10 sty 2014, 17:43
- Lokalizacja: Warszawa
Czekam na przyszły tydzień na wizytę u mechanika kolegi z forum a4.
Niestety nic nie ustało, a nawet doszło - pukanie gdy kręcę kierownicą w lewo szybkie ruchy, w prawo nie ma tego objawu.
Odwiedziłem gościa od zawieszenie, stwierdził że zbieżność jest ok, a po oponach nic nie widać również żeby się źle ścierał bieżnik. Stwierdził że do wymiany będzie wahacz dolny prawy i górny przedni. Dodam że sam zobaczyłem pęknięcie na gumie wahacza.
Dlatego muszę się upewnić, i przemyśleć czy kupować tylko te wahacze do wymiany czy od razu całe przednie zawieszenie? Wiadome musiałbym poszukać kogoś kto sprzeda tanio a oryginał Lemfordera lub Meyle HD. Po prostu mieć pewniaka.
Dziwi mnie tylko że przy puszczaniu gazu trzęsienie ustaje, jakby to miało być coś z napędem.
Zastanawiam się nad:
- przeguby najprawdopodobniej wewnętrzne (chociaż wyglądają jak nowe z fabryki)
- wyważenie dyfra (nie wiem jak sprawdzić)
- lub podpory (? nie znam poprawnej nazwy)
- ostatecznie poduszki skrzyni lub silnika (nie wiem jak sprawdzić)
Przeguby wewnętrzne z tego co wiem - podnieść jedną stronę auta i wrzucać bieg i dzięki mechanizmowi różnicowemu będzie się kręcić tylko koło te w powietrzu. Tak ostatnio zrobiliśmy u kolegi w lagunie. Pytanie moje czy jak podniosę np tylko przód u siebie jedną stronę to auto nie spadnie Czy po prostu quattro nie działa jakoś inaczej?? Prosiłbym o podpowiedzi bo co mogę sprawdziłbym sam. Ew. poprawki w nazewnictwie
Niestety nic nie ustało, a nawet doszło - pukanie gdy kręcę kierownicą w lewo szybkie ruchy, w prawo nie ma tego objawu.
Odwiedziłem gościa od zawieszenie, stwierdził że zbieżność jest ok, a po oponach nic nie widać również żeby się źle ścierał bieżnik. Stwierdził że do wymiany będzie wahacz dolny prawy i górny przedni. Dodam że sam zobaczyłem pęknięcie na gumie wahacza.
Dlatego muszę się upewnić, i przemyśleć czy kupować tylko te wahacze do wymiany czy od razu całe przednie zawieszenie? Wiadome musiałbym poszukać kogoś kto sprzeda tanio a oryginał Lemfordera lub Meyle HD. Po prostu mieć pewniaka.
Dziwi mnie tylko że przy puszczaniu gazu trzęsienie ustaje, jakby to miało być coś z napędem.
Zastanawiam się nad:
- przeguby najprawdopodobniej wewnętrzne (chociaż wyglądają jak nowe z fabryki)
- wyważenie dyfra (nie wiem jak sprawdzić)
- lub podpory (? nie znam poprawnej nazwy)
- ostatecznie poduszki skrzyni lub silnika (nie wiem jak sprawdzić)
Przeguby wewnętrzne z tego co wiem - podnieść jedną stronę auta i wrzucać bieg i dzięki mechanizmowi różnicowemu będzie się kręcić tylko koło te w powietrzu. Tak ostatnio zrobiliśmy u kolegi w lagunie. Pytanie moje czy jak podniosę np tylko przód u siebie jedną stronę to auto nie spadnie Czy po prostu quattro nie działa jakoś inaczej?? Prosiłbym o podpowiedzi bo co mogę sprawdziłbym sam. Ew. poprawki w nazewnictwie
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Nie wiem czy przypadkiem w ten sposób robiąc nie rozwalisz pneumatyki Na przegubie wewnętrznym sprawdź luz - sam to zrobisz będąc pod autem.M_a_N_i_e_K pisze:Przeguby wewnętrzne z tego co wiem - podnieść jedną stronę auta i wrzucać bieg i dzięki mechanizmowi różnicowemu będzie się kręcić tylko koło te w powietrzu. Tak ostatnio zrobiliśmy u kolegi w lagunie. Pytanie moje czy jak podniosę np tylko przód u siebie jedną stronę to auto nie spadnie
motostacja - części samochodowe.
hmm...moim zdaniem nic się nie zepsuje...To są auta ,które lubią górki i dołki...więc nie sądzę,że koło które straci przyczepność zniszczy pneumatykę...mam nadzieję ,że się się mylę. Przecież jeżdżąc takim autem,to nie raz się tak zdarza,że koła tracą przyczepność...MANIEK ...oby fura nie spadła...Mazdomania pisze:Nie wiem czy przypadkiem w ten sposób robiąc nie rozwalisz pneumatyki
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2014, 21:53 przez Anielski, łącznie zmieniany 1 raz.
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2597
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- M_a_N_i_e_K
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 86
- Rejestracja: 10 sty 2014, 17:43
- Lokalizacja: Warszawa
Gosia, akurat w moim przypadku tryb podnośnika to świętośćMazdomania pisze:Nie wiem czy przypadkiem w ten sposób robiąc nie rozwalisz pneumatyki Na przegubie wewnętrznym sprawdź luz - sam to zrobisz będąc pod autem.M_a_N_i_e_K pisze:Przeguby wewnętrzne z tego co wiem - podnieść jedną stronę auta i wrzucać bieg i dzięki mechanizmowi różnicowemu będzie się kręcić tylko koło te w powietrzu. Tak ostatnio zrobiliśmy u kolegi w lagunie. Pytanie moje czy jak podniosę np tylko przód u siebie jedną stronę to auto nie spadnie
Chodzi mi o to czy na pewno w ten sposób sprawdzę, czy auto nie poleci na glebę bo nie wiem jak to jest z quattro . W napędzie na przód to wiadome podniosłem tylko jedno koło z przodu, a tutaj czy przypadkiem z jednej strony nie muszę przodu i tyłu??
I ew. poproszę jakich metod używacie do sprawdzenia.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga