Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Bicie kół przód A6 C5

Układ kierowniczy
dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 18 wrz 2014, 12:04

mam podobny problem.od jakiegoś czasu jeżdżę na 18 i gwincie i do połowy sierpnia wszystko było ok.potem pojechałem na urlop do holandii i wracając zauważyłem ze podczas przyspieszania trzęsie całą budą(nie kierownicą) pomyślałem ze zgiąłem felgi bo przeleciałem z dość dużą prędkością przez poprzeczne nierówności.nie miałem czasu sie tym zająć za bardzo aż do minionej niedzieli gdzie trzepanie autem było masakryczne,sprawdziłem dokręcenie kół,czy na oponach nie wyszły guzy ale wszystko było ok.pomyślałem ze to przegub któryś się rozlatuje.zdjąłem prawe koło zacząłem szarpać za wahacze,okazały się ok.potem wziąłem rurkę i naprężyłem amortyzator.okazało się ze górne mocowanie amortyzatora jest luźne na wszystkich 3 śrubach.zdjąłem koło z lewej i okazało się ze jest luz na końcówce drążka.jutro
wymieniam końcówki i zobaczymy czy bicie będzie nadal.

u mnie bicie występuje tylko podczas rozpędzania auta.po puszczeniu nogi z gazu jest ok tak samo jak jade ze stałą prędkością.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 18 wrz 2014, 13:12

To pasuje do wczesnego stadium rozpadu przegubu. Lepiej to zrobić zanim rozniesie łożysko na wyjściu z Tipa (jak u mnie)

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 19 wrz 2014, 17:54

problem u mnie chyba zlokalizowany.
mwx pisze: Lepiej to zrobić zanim rozniesie łożysko na wyjściu z Tipa (jak u mnie)
no własnie nie wiem czy już się nie posypało.bo na prawej flanszy mam luz a lewa siedzi sztywno.a czy prawa flansza jest przykręcana?? czy one są tylko wciskane?? bo możliwe ze jeśli jest przykręcana to się odkręciła

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 20 wrz 2014, 23:15

Nie wiem o co pytasz. Co ma być w co wciskane albo przykręcane?

Jeśli masz luz na wyjściu ze skrzyni to raczej należałoby zmienić łożysko i uszczelniacz. Przy okazji pewnie i przegub wewnętrzny a może i zewnętrzny dostał jak to wszystko lata luźno.

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 25 wrz 2014, 21:09

mwx pisze:Nie wiem o co pytasz. Co ma być w co wciskane albo przykręcane?
chodziło mi o to czy flansza przegubu jest do skrzyni przykręcana czy wciskana i zabezpieczana.
dziś to rozebrałem i okazuje się ze jest przykręcana. u mnie prawdopodobnie umarło łożysko igiełkowe.łożysko główne nie ma luzu. trochę to dziwne.przeguby też wyglądają ok

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 25 wrz 2014, 23:35

Mój przegub też wyglądał ok i nawet teraz jak męczę go w rękach wyczyszczonego ze smaru to luzu brak. A jednak dopiero po wymianie na nowy przestalo rzucac autem przy wyprzedzaniu.

Łożysko samo z siebie się nie rozpadło, u mnie na pewno wykończył je zużyty przegub.

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 26 wrz 2014, 07:05

najpierw wymienię łożysko.jeśli będzie lepiej poszukam nowe przeguby.

Awatar użytkownika
M_a_N_i_e_K
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 10 sty 2014, 17:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: M_a_N_i_e_K » 27 wrz 2014, 17:30

Czekam na przyszły tydzień na wizytę u mechanika kolegi z forum a4.
Niestety nic nie ustało, a nawet doszło - pukanie gdy kręcę kierownicą w lewo szybkie ruchy, w prawo nie ma tego objawu.
Odwiedziłem gościa od zawieszenie, stwierdził że zbieżność jest ok, a po oponach nic nie widać również żeby się źle ścierał bieżnik. Stwierdził że do wymiany będzie wahacz dolny prawy i górny przedni. Dodam że sam zobaczyłem pęknięcie na gumie wahacza.
Dlatego muszę się upewnić, i przemyśleć czy kupować tylko te wahacze do wymiany czy od razu całe przednie zawieszenie? Wiadome musiałbym poszukać kogoś kto sprzeda tanio a oryginał Lemfordera lub Meyle HD. Po prostu mieć pewniaka.
Dziwi mnie tylko że przy puszczaniu gazu trzęsienie ustaje, jakby to miało być coś z napędem.
Zastanawiam się nad:
- przeguby najprawdopodobniej wewnętrzne (chociaż wyglądają jak nowe z fabryki)
- wyważenie dyfra (nie wiem jak sprawdzić)
- lub podpory (? nie znam poprawnej nazwy)
- ostatecznie poduszki skrzyni lub silnika (nie wiem jak sprawdzić)

Przeguby wewnętrzne z tego co wiem - podnieść jedną stronę auta i wrzucać bieg i dzięki mechanizmowi różnicowemu będzie się kręcić tylko koło te w powietrzu. Tak ostatnio zrobiliśmy u kolegi w lagunie. Pytanie moje czy jak podniosę np tylko przód u siebie jedną stronę to auto nie spadnie ?? :| Czy po prostu quattro nie działa jakoś inaczej?? Prosiłbym o podpowiedzi bo co mogę sprawdziłbym sam. Ew. poprawki w nazewnictwie :)

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 27 wrz 2014, 20:20

u mnie łożysko wymienione.koszt samego łożyska 25zł.
po wzięciu półosi na stół i dokładnym sprawdzeniu okazało się ze jednak jest luz na wewnętrznym przegubie.w poniedziałek składam do kupy i zobaczymy co będzie.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 27 wrz 2014, 21:03

M_a_N_i_e_K pisze:Przeguby wewnętrzne z tego co wiem - podnieść jedną stronę auta i wrzucać bieg i dzięki mechanizmowi różnicowemu będzie się kręcić tylko koło te w powietrzu. Tak ostatnio zrobiliśmy u kolegi w lagunie. Pytanie moje czy jak podniosę np tylko przód u siebie jedną stronę to auto nie spadnie
Nie wiem czy przypadkiem w ten sposób robiąc nie rozwalisz pneumatyki <mysli> Na przegubie wewnętrznym sprawdź luz - sam to zrobisz będąc pod autem.
motostacja - części samochodowe.

Anielski

Post autor: Anielski » 27 wrz 2014, 21:43

Mazdomania pisze:Nie wiem czy przypadkiem w ten sposób robiąc nie rozwalisz pneumatyki
hmm...moim zdaniem nic się nie zepsuje...To są auta ,które lubią górki i dołki...więc nie sądzę,że koło które straci przyczepność zniszczy pneumatykę...mam nadzieję ,że się się mylę. :] Przecież jeżdżąc takim autem,to nie raz się tak zdarza,że koła tracą przyczepność...MANIEK ...oby fura nie spadła...
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2014, 21:53 przez Anielski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 27 wrz 2014, 21:48

Pneumatyka nic nie ma wspólnego z napędami, nic się nie zepsuje, można, wręcz należy włączyć tryb podnośnikowy przy podnoszeniu koła. Zakładam że Gosi o to chodziło. <okok>
Lektor.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 28 wrz 2014, 08:20

szalony pisze:należy włączyć tryb podnośnikowy przy podnoszeniu koła. Zakładam że Gosi o to chodziło. <okok>
Tak dokładnie o to mi chodziło <okok>
motostacja - części samochodowe.

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 28 wrz 2014, 09:23

a czy ktoś może podpowiedzieć jakiej firmy przeguby wewnętrzne kupić??

Awatar użytkownika
M_a_N_i_e_K
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 10 sty 2014, 17:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: M_a_N_i_e_K » 28 wrz 2014, 10:10

Mazdomania pisze:
M_a_N_i_e_K pisze:Przeguby wewnętrzne z tego co wiem - podnieść jedną stronę auta i wrzucać bieg i dzięki mechanizmowi różnicowemu będzie się kręcić tylko koło te w powietrzu. Tak ostatnio zrobiliśmy u kolegi w lagunie. Pytanie moje czy jak podniosę np tylko przód u siebie jedną stronę to auto nie spadnie
Nie wiem czy przypadkiem w ten sposób robiąc nie rozwalisz pneumatyki <mysli> Na przegubie wewnętrznym sprawdź luz - sam to zrobisz będąc pod autem.
Gosia, akurat w moim przypadku tryb podnośnika to świętość :)
Chodzi mi o to czy na pewno w ten sposób sprawdzę, czy auto nie poleci na glebę bo nie wiem jak to jest z quattro :| . W napędzie na przód to wiadome podniosłem tylko jedno koło z przodu, a tutaj czy przypadkiem z jednej strony nie muszę przodu i tyłu?? :|
I ew. poproszę jakich metod używacie do sprawdzenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga