Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] przerwy w doładowaniu

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kristo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 sty 2009, 20:14
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

[A6 C5] przerwy w doładowaniu

Post autor: Kristo » 10 maja 2009, 21:42

Witam. Kieruję sie do kolegów z takim pytaniem, mianowicie chodzi mi o zaworek który jest połączony z gruszką od turbiny, ten który jest razem z zaworkiem od EGR-u prawdopodobnie N17 albo N18, ale niejestem pewien. no i pytanie brzmi, czy może on być przyczyną że przerywa mi doładowanie, a dokładnie, przy wchodzeniu na obroty od 1.5-3.5 tysiąca czuć odczuwalne przerwy jak by turbina się zacinała, dodam że zrobiłem taki eksperyment, mianowicie, zmieniłem przewody, i ten od turbiny dałęm do zaworu EGR a ten od Egr do zaworu od turbiny, no i oczywiście przewody także, no i czuć że jest niebo lepiej, ale jeszcze nie to co powinno. Byłem w serwicie i taki zawór kosztuje 420zł no i chciałem sie zapytać czy może on być tego powodem.i jeszcze jedno pytanko, czy przewody od powietrza wchodzą w te zawory leciutko bo u mnie bardzo leciutko i niewiem jak powinno być. A i jeszcze jedno, czy jest gdzieś koło interkoolera jakiś sterownik turbiny bo mechanik coś mi o takim wspominał a drugi powiedział że tam nie ma zadnego sterownikai bądz tu teraz mądry.

Awatar użytkownika
Kristo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 sty 2009, 20:14
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Kristo » 10 maja 2009, 22:22

A cięzko dostać się do tego czujnika MAP? i czy można go samemu przeczyścic?

Awatar użytkownika
Kristo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 sty 2009, 20:14
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Kristo » 10 maja 2009, 23:39

Byłbym bardzo wdzięczny kolego.
no a powiedz czy taki objaw moze byc spowodowany awarią tego zaworu o który pytałem?
I czy zawór od EgR ma takie same paramtry co od turbiny czy inne, bo teraz jeżdzę na zamienionych?

Awatar użytkownika
Kristo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 sty 2009, 20:14
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Kristo » 12 maja 2009, 15:34

Przepływka była wymieniana i jest nowa.błędów nie pokazuje w kompie
A8 D4 4.2TDI 400KM

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 12 maja 2009, 15:37

zrob logi dynamiczne

moze dziura w dolocie moze egr moze n75 milion przyczyn

monsterq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 06 maja 2009, 20:36
Lokalizacja: Sobolew

Post autor: monsterq » 12 maja 2009, 22:45

w moim przypadku auto było mułowate i przy 2000 obr. turbo przełączało sie w tryb awaryjny.

Dziś autko śmiga idealnie, jest moc a turbo sie nie wyłącza.
Co zrobiłem:
- Wyczyściłem zawór od turba i silnika
-Przemyłem benzyna ekstr. przepływówke

Awatar użytkownika
Kristo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 sty 2009, 20:14
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Kristo » 13 maja 2009, 17:44

A powiedzzcie mi czy zawór n75 ma takie same właściwości co ten od egr, bo ja zmieniłem i przerywa dwa razy przy ok 2.700 i 3.200 obrotów. wczoraj sprawdzałem turbinę vagiem i na wykresie wygląda to tak że w niektórych momentach jest zawyżone doładowanie niż powinno być i spada poniżej normy.
A8 D4 4.2TDI 400KM

monsterq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 06 maja 2009, 20:36
Lokalizacja: Sobolew

Post autor: monsterq » 14 maja 2009, 00:56

Podstawa to zdiagnozuj silnik i przedstaw błędy

szczupaj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 06 sty 2009, 13:01
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: szczupaj » 14 maja 2009, 08:57

witam. Miałem to samo. Jeżeli przepływka jest ok to zdejmij przewód z "bączka" na turbinie zatkaj palcem jeżeli będzie podciśnienie to zawór N75 jest ok. Jeżeli to bączek to załóż naniego jakiś przewodzik i pociągnij powietrze powinie otworzyć zawór do do turbiny jak nie to pękła membrana w bączku i jest do wymiany. w sklepie samego nie kupisz ale na alegro są

Awatar użytkownika
Kristo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 sty 2009, 20:14
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Kristo » 14 maja 2009, 12:01

Vagowałem go i niema błedów. turrbina pracuje tak jak powinna, wydaje mi sie że nieraz przeładowuje bo na wykresie są wzniesienia ponad norme. a propo vagowania, co kilka sekund odcina mi połączenie.
A8 D4 4.2TDI 400KM

botar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 09 maja 2009, 11:59
Lokalizacja: Wrocław Dolnysląsk

Post autor: botar » 14 maja 2009, 16:01

Czujnik MAP jest umieszczony na wylocie z Intercoolera Foto z lewej strony opaski
ÂŁatwe dojście po zdjęciu zderzaka . MAP może być zabrudzony olejem z odmy albo jak pada turbina. Ale on wskazuje panujące cisnienie na dolocie do cylindrów i olej nie powinien mieć wpływu na jego wskazania.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Kristo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 sty 2009, 20:14
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Kristo » 18 maja 2009, 10:55

Witam. wczoraj Vagowałem samochód i trochę zdiwiony byłem wykresem przy ok 3tys osbotów, wyszedł straszny zyg-zak, czyli prosta łamana na całym odcinku na którym powinna isc prościutko jak strzała. wygląda to tak że przeładowuje i spada ponad norme o dokładnie tyle ile przeładowało i tak cyklicznie na całym zakresie. dodam że zgodnie z wykresem turbina się załącza z opóźnieniem.
A8 D4 4.2TDI 400KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja