Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BMK 3.0 224 KM] Falowanie obrotów na postoju - czy to prze

Silniki wysokoprężne
kodzak92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 22 cze 2017, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

[ BMK 3.0 224 KM] Falowanie obrotów na postoju - czy to prze

Post autor: kodzak92 » 09 gru 2019, 10:24

Witam Panowie,
mam problem tego typu, że na postoju falują mi obroty. Podczas jazdy wszystko w porządku, wszystko płynnie i cicho. Drugim problemem jest, że ciężko odpala.

Samochód świeżo po regeneracji wtrysków i wymianie rozrządu, filtra paliwa, podkładek pod wtryskami.

Przed wizytą u mechanika samochód też miał problemy z odpalaniem, aczkolwiek nie falowały mu obroty, oczywiście było słychać grzechotanie rozrządu, więc postanowiłem go wymienić. Pomyślałem, że warto wymienić podkładki pod wtryskami i wysłać wtryski na sprawdzenie. Na sprawdzeniu okazało się, że 5 z 6 kropelukuje przy dużo niższym ciśnieniu jak robocze, więc poprosiłem o regeneracje 6. Po wszystkich naprawach i ostatniej nieprzyjemnej rzeczy, czyli płatności, było super, auto miało wyraźnie wiecej mocy, pracowało płynnie, odpalanie bez zmian ciężko.

Pierwsze 2 dni super, ale robiłem krótkie odcinki 5-6km. Po umyciu auta (nie wiem czy to ważne do historii) i zrobieniu dłuższej trasy około 70km, przy zatrzymaniu na światłach zauważyłem falowanie obrotów. Następnego dnia udałem się do mechanika, sprawdził komputerem błąd przepływomierza, usunął błąd i falowanie ustało Zalecił mi "Jeździć obserowować" ( ͡° ʖ̯ ͡°). Następnego dnia znowu miałem to samo.

Reasumując sprawa wygląda tak:
- Falowanie obrotów na postoju(tylko)
- odłączając przepływomierz falowanie się zmniejsza, przy podłączonym przepływomierzu EGR troche szaleje, bo silniczek otwiera i zamyka non stop
- usunięcie błędu przepływomierza powoduje zaprzestanie falowania
- ciężki odpalanie

Jak to wygląda:



Czy to może być problem z przepływką ?

Audi A6C6 2004 3.0TDI 224KM(chciałbym aby się tyle uchowało :P )

Z góry dziękuje za pomoc
Ostatnio zmieniony 09 gru 2019, 19:19 przez kodzak92, łącznie zmieniany 1 raz.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 12 gru 2019, 22:16

Pierwsze podgląd. Korekty,
Drugie jak słyszę o regeneracji piezo, widzę drogę bez sukcesu.

kodzak92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 22 cze 2017, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kodzak92 » 20 gru 2019, 19:44

Dla zainteresowanych, problemem okazała sie uszczelka na kolektorze, przez co silnik lapał lewe powietrze.

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 226
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: gozdzik77 » 22 gru 2019, 16:03

kodzak92 pisze:Dla zainteresowanych, problemem okazała sie uszczelka na kolektorze, przez co silnik lapał lewe powietrze.
Która uszczelka przy głowicy czy przy klapie gaszącej?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga