Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[C4 2.6] jak wymienic przeguby??

Zawieszenie
Awatar użytkownika
gumisv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
Imię: Tomasz
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

[C4 2.6] jak wymienic przeguby??

Post autor: gumisv6 » 07 maja 2009, 19:05

witam was
mam takie pytania czy ktoś to już może robił??
co jest potrzebne i jaki stopień trudności??
da rade zrobić to samemu??

kumangt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 03 lut 2009, 15:06
Imię: Kamil
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Post autor: kumangt » 07 maja 2009, 19:23

siemka odkrecasz przegub wyciagasz z piasty ,sciagasz gume i zbijasz go z polosi cala filozofia :-)

[ Dodano: 2009-05-07, 19:23 ]
a sorki i jeszcze musisz wachac odkrecic
100 tyś km bezawaryjnie. Teraz niestety często nie odpala silnik 2.5TDI A6 C5.

Awatar użytkownika
gumisv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
Imię: Tomasz
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: gumisv6 » 07 maja 2009, 19:27

no i wlasnie z tym wachaczem mam problem bo nie idzie go wyjąć z tego co go tam trzyma
3 godziny z kumpel sie męczyliśmy podchodziliśmy na różne sposoby ale nijak nie chce mu sie wychodzić
macie może jakieś sprawdzone sposoby??

kumangt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 03 lut 2009, 15:06
Imię: Kamil
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Post autor: kumangt » 07 maja 2009, 19:31

delikatnie mlodkiem popukaj i wez breszke i stan na nia da rade sa do tego specjalnre narzedzia ale tak da rade sam tak robilem tez mnie czekaja przeguby ile dawales tylko ja mam diesla
100 tyś km bezawaryjnie. Teraz niestety często nie odpala silnik 2.5TDI A6 C5.

Awatar użytkownika
gumisv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
Imię: Tomasz
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: gumisv6 » 07 maja 2009, 19:39

o breszące jeszcze nie słyszałem a co to jest?? :P
w sumie to delikatnie sie wysuwał ten bolec ale do końca to nichu chu i już zwątpiłem że on wogle potrafi wyjść, podważaliśmy już chyba ze wszystkich stron ale dalej jak siedział tak siedzi...
LOBRO 220 za sztukę na allegro wszystko w pudełeczku elegancko ale ty widzę nowszy model to i cena inna będzie

kumangt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 03 lut 2009, 15:06
Imię: Kamil
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Post autor: kumangt » 07 maja 2009, 19:42

dlugi metalowy pręd wez zaprzyj o wachacz o ocos tam pod podwoziem tylko nie osilnik czy o skrzynie i mocno depniji wyskoczy musi to to pestka gorzej jest zbic przegub a jeszce mam pytanko jak jedziesz to wyja ci na nieruwnosciach ale na prostej jak wpada sie w lekie dolki bo moje juz na wykaczeniu pekla guma i piasek sie dostal
100 tyś km bezawaryjnie. Teraz niestety często nie odpala silnik 2.5TDI A6 C5.

Awatar użytkownika
gumisv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
Imię: Tomasz
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: gumisv6 » 07 maja 2009, 19:54

no to nie wiem bo zapieraliśmy tak jak pisze już ze wszystkich stron i we trzy osoby
i do wyjścia to on wcale sie nie zbiera :(

koleżko na jednym przegubie to ja już zrobiłem 25000 jak zaczął pukać i zobaczyłem że guma jest pęknieta, a jest w takim stanie że jak ruszam to aż samochód drgawek dostaje trzeba uważać przy ruszaniu bo jak depniesz za mocno to padnie całkowicie

a z prawej strony to słychać stuku puku ale jeszcze można pojeździć :) ale już kupiłem odrazu 2 i chce je wymienić,
a czy wyje to Ci koleżko nie powiem bo mam oponki 225 i 235 na niskim profilu i to raczej one wszystko zagluszaja :)

chcesz sie dowiedzieć w jakim są stanie to pojedź sobie na parking i zobacz na skreconych kołach gdzieś tu wyczytałem dobry sposób kręc kierownicą do prostej i im mniejszy bedziesz miał promień skrętu, a przeguby przestaną brzdęgolić to to znaczy że możesz jeszcze chyba pojeździć :) najgorzej jak będziesz miał leciutko w prawo powiedzmy i będzie słychać przeguby, ale najlepiej jak nie masz problemów to wymień i po sprawie :)

kumangt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 03 lut 2009, 15:06
Imię: Kamil
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Post autor: kumangt » 07 maja 2009, 19:55

jeszcze nie zwrocilem uwagi ty masz C4 to zobacz czy w przegubie nie masz zabezpieczenia jak w innych autach bo w C5 tylko sie zbija przegub

[ Dodano: 2009-05-07, 20:01 ]
jest jeszcze 2 mozliwosc jak nie mozesz z jednej to odkrec z drugiej strony :mrgreen:tam napewno wyjdzie
100 tyś km bezawaryjnie. Teraz niestety często nie odpala silnik 2.5TDI A6 C5.

Awatar użytkownika
gumisv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
Imię: Tomasz
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: gumisv6 » 07 maja 2009, 20:02

no zauważyłem że masz C5 :)

jak dojdę jak wyjąć to coś z jakimś bolcem z wąchacza to myślę że z reszta nie będzie problemu... :)

liczę że ktoś napisze jakaś fachową poradę bo tak jak pisze we trzech zapieraliśmy na wszystkie już strony i do wyjścia to ten bolec z kółkiem na końcu wyjść nie chce... :(

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 07 maja 2009, 22:39

Rura minimum 2,5m, zapierasz się o kołyskę końcówką, wahacz przy końcu, i jak ważysz ok 100 najlepiej skaczesz po rurze i ma iść, robiłem to ostatnio 6 razy, wymiana wahaczy, potem wymiana zwrotnic, potem jeszcze łożyska nowe które sie rozsypały po 2-3 tys :-x
Obrazek TDI +

misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: misiak78 » 08 maja 2009, 16:59

Ja wlasnie po wymianie obydwoch przegubow! Musze powiedziec ze nie bylo by tak ciezko gdyby nie jedna oporne dlugie sruby umieszczone w elemencie trzymajacym cale kolo i dwa gorna wachacze. Owe sruby musielismy po ciezkiej walce rozwiercic bo za nic w swiecie nie chialy wyjsc! Poza tym odkrecasz zacisk, zdejmujesz tarcze, koncowke drazka na gorze, dwa wachacze na dole i po prostu sciagasz przegub. Tylko uwazaj aby pol-oski nie wyciagnac ze skrzyni :)
Audina miłość https://a6klub.pl a Suzi kochanka. :) ;)

andrzej12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 04 sty 2009, 14:11
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: andrzej12 » 08 maja 2009, 18:43

koleżka opisuje operację w c5,a w c4 wystarczy odkręcić śrubę centralną przegubu i śrubę sworznia zwrotnicy,tylko trzeba ją całkiem wyciągnąć,no i wtedy pozostaje tylko cisnąć w dół jak koledzy piszą, przegób się zbija,tylko trzeba pamiętać żeby go dobrze nabić z powrotem.Miałem kiedyś przypadek,że wyskoczył mi z zabezpieczenia i była mielonka.

Awatar użytkownika
gumisv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
Imię: Tomasz
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: gumisv6 » 09 maja 2009, 17:52

no to ja z ta śrubą sworznia miałem chyba największe problemy jak to tak sie nazywa, bo ja sie w sumie na tym nie znam ale malucha swojego kręciłem :)
myślałem że nie będzie problemów ale odgiąć do dołu ten bolec to jest porażka trzeba mieć sposób na to inaczej zostanie sie z rozkręconymi śrubkami :)
ale co jak co 2 raz już nie chce mi sie za to zabierać pojechałem do mechanika 70zł wymiana dwóch

pigmej
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 21 cze 2009, 02:01
Lokalizacja: norwich

Gumy przegubow

Post autor: pigmej » 21 cze 2009, 02:16

Chodzi mi o dlugie sruby umieszczone w elemencie trzymajacym cale kolo i dwa gorna wachacze Brzydko pisząc, pieprzylem sie dzisiaj z jedna 1.5h i sie poddalem. Jest strasznie zapieczona a boje sie ja urwac, bo nie wiem czy jest pozniej mozliwosc wybicia jej jakims wybijakiem w druga strone. Mam na mysli akcje po urwaniu lebka sruby :)? Jak ktos mial juz doswiadczenia z taka sytuacja to prosze o podzielenie sie wiedza na ten temat.
Prosze o jakas podpowiedz bo w poniedzialek zabieram sie do urwania srubki i rozwiercania a nie chcialbym tego robic mojej 6 -ce. Jeszcze sie pogniewa i odmowi posluszenstwa w przyszlosci :-)

wąski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 08 cze 2009, 18:08
Lokalizacja: gdansk

Post autor: wąski » 21 cze 2009, 11:38

hejka najwygodniej jest poniesc samochod z oby dwoch stron w tedy stabilizator az tak mocno nie preży ,wtedy wychodzi łatwiej pozdro, a w C5 co pisze kolega Pigmej to wystarczy sie wyposarzyc w palnik taki na małą butle turystyczną i podgrzac tą srube i wychodzi

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja