[ BPP 2.7 179 KM] Brak mocy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 09 cze 2016, 21:30
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
[ BPP 2.7 179 KM] Brak mocy
Witam, może ktoś z Was miał podobny problem w 2,7 tdi, mianowicie dopóki nie przekraczam obrotów około 2100 jest ok powyżej auto po kilku sekundach przestaje przyspieszać tak jak by turbinę odcinało coś. Następnie po wyjęciu kluczyka ze stacyjki i odpaleniu auta wraca wszystko do normy tzn 2100 obr. i koniec przyspieszania. Na desce nie ma żadnego błędu nie słychać dziwnych odgłosów z silnika wszystko wydaje się OK. Może macie jakieś sugestie od czego tu zacząć poszukiwania, diagnostykę wykonam około piątku wtedy otrzymam kabelek. Ale zastanawiam się czy można jeździć z taką usterką.
Ostatnio zmieniony 09 paź 2019, 19:37 przez Emdzej25, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 09 cze 2016, 21:30
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
A jak to sprawdzić. Zakupiłem sobie kabel przeleciałem błędy i nic godnego uwagi. W sensie nic co by można połączyć z egr turbo czy dpf. Błędy typu przesłona żarówka i graniczną wartość napięcia. Natomiast zauważyłem coś niepokojącego mianowicie przy dpf jest gniazdo wtyczka wisi obok:-(. Czy jest możliwość pozostawienia filtra w układzie a zarazem wyprogramowania go niestety zdałem sobie sprawę że jeżdżę tak od 4 lat. Ale wcześniej sytuacji z brakiem mocy nie miałem. Proszę o jakieś sugestie.
Dodano: 2019-10-12, 18:12
Chcialem zrobIć logi dynamiczne ale nie jestem w stanie dporowadzić obrotów do 3 tys bo mi lotniska by zabrakło od około 2,5 tys/obr tryb awaryjny i pojechane jest. Zrobiłem coś takiego
Grupa A: '011
Engine Speed Boost Pressure Boost Pressure Charge Pressure
CZAS (G28) (specified) (actual) Control Duty Cycle
ZAPISU /min mbar mbar %
0.17 2163 2295.0 2386.8 7.5
0.36 2226 2295.0 2366.4 6.3
0.53 2268 2091.0 2356.2 93.1
0.70 2310 1560.6 2233.8 9.9
0.89 2352 1489.2 1887.0 33.5
1.07 2373 1489.2 1693.2 0.4
1.24 2415 1489.2 1632.0 0.4
1.42 2457 1489.2 1591.2 0.4
1.60 2478 1489.2 1570.8 0.4
1.76 2520 1479.0 1550.4 2.4
1.96 2562 1479.0 1540.2 0.4
2.11 2583 1479.0 1530.0 0.4
2.28 2604 1479.0 1519.8 0.4
2.44 2625 1479.0 1509.6 3.9
2.63 2667 1479.0 1499.4 0.4
2.79 2688 1468.8 1489.2 0.4
2.95 2709 1468.8 1468.8 0.4
3.12 2730 1468.8 1448.4 0.4
3.28 2751 1458.6 1428.0 0.4
3.45 2772 1458.6 1417.8 0.4
3.64 2793 1458.6 1397.4 0.4
3.81 2793 1458.6 1377.0 0.4
3.98 2814 1458.6 1356.6 5.1
4.17 2814 1458.6 1346.4 4.7
4.34 2835 1458.6 1326.0 0.4
4.51 2835 1448.4 1315.8 7.5
4.71 2835 1438.2 1295.4 7.1
4.87 2856 1448.4 1275.0 6.3
5.05 2856 1448.4 1264.8 8.3
5.23 2856 1448.4 1264.8 0.4
5.41 2856 1448.4 1264.8 8.3
5.58 2856 1448.4 1264.8 6.3
5.77 2856 1448.4 1275.0 8.3
5.94 2856 1448.4 1285.2 6.7
6.11 2877 1448.4 1305.6 6.3
6.29 2877 1448.4 1315.8 6.3
6.45 2877 1448.4 1326.0 6.7
6.60 2877 1448.4 1336.2 0.4
6.76 2877 1448.4 1346.4 4.7
6.93 2877 1448.4 1356.6 0.4
7.09 2877 1448.4 1366.8 7.5
7.26 2877 1448.4 1377.0 7.5
7.45 2898 1448.4 1387.2 0.4
7.63 2898 1264.8 1397.4 1.2
7.79 2877 1213.8 1407.6 6.3
7.99 2793 1193.4 1387.2 3.6
8.15 2709 1173.0 1356.6 0.4
8.33 2604 1142.4 1315.8 0.4
8.51 2436 1091.4 1275.0 8.3
8.69 2310 1030.2 1234.2 8.3
8.86 2142 999.6 1193.4 18.1
9.04 2037 999.6 1152.6 0.4
9.20 1911 999.6 1122.0 0.4
9.36 1764 999.6 1101.6 0.4
9.54 1638 999.6 1081.2 0.4
Dodano: 2019-10-12, 18:12
Chcialem zrobIć logi dynamiczne ale nie jestem w stanie dporowadzić obrotów do 3 tys bo mi lotniska by zabrakło od około 2,5 tys/obr tryb awaryjny i pojechane jest. Zrobiłem coś takiego
Grupa A: '011
Engine Speed Boost Pressure Boost Pressure Charge Pressure
CZAS (G28) (specified) (actual) Control Duty Cycle
ZAPISU /min mbar mbar %
0.17 2163 2295.0 2386.8 7.5
0.36 2226 2295.0 2366.4 6.3
0.53 2268 2091.0 2356.2 93.1
0.70 2310 1560.6 2233.8 9.9
0.89 2352 1489.2 1887.0 33.5
1.07 2373 1489.2 1693.2 0.4
1.24 2415 1489.2 1632.0 0.4
1.42 2457 1489.2 1591.2 0.4
1.60 2478 1489.2 1570.8 0.4
1.76 2520 1479.0 1550.4 2.4
1.96 2562 1479.0 1540.2 0.4
2.11 2583 1479.0 1530.0 0.4
2.28 2604 1479.0 1519.8 0.4
2.44 2625 1479.0 1509.6 3.9
2.63 2667 1479.0 1499.4 0.4
2.79 2688 1468.8 1489.2 0.4
2.95 2709 1468.8 1468.8 0.4
3.12 2730 1468.8 1448.4 0.4
3.28 2751 1458.6 1428.0 0.4
3.45 2772 1458.6 1417.8 0.4
3.64 2793 1458.6 1397.4 0.4
3.81 2793 1458.6 1377.0 0.4
3.98 2814 1458.6 1356.6 5.1
4.17 2814 1458.6 1346.4 4.7
4.34 2835 1458.6 1326.0 0.4
4.51 2835 1448.4 1315.8 7.5
4.71 2835 1438.2 1295.4 7.1
4.87 2856 1448.4 1275.0 6.3
5.05 2856 1448.4 1264.8 8.3
5.23 2856 1448.4 1264.8 0.4
5.41 2856 1448.4 1264.8 8.3
5.58 2856 1448.4 1264.8 6.3
5.77 2856 1448.4 1275.0 8.3
5.94 2856 1448.4 1285.2 6.7
6.11 2877 1448.4 1305.6 6.3
6.29 2877 1448.4 1315.8 6.3
6.45 2877 1448.4 1326.0 6.7
6.60 2877 1448.4 1336.2 0.4
6.76 2877 1448.4 1346.4 4.7
6.93 2877 1448.4 1356.6 0.4
7.09 2877 1448.4 1366.8 7.5
7.26 2877 1448.4 1377.0 7.5
7.45 2898 1448.4 1387.2 0.4
7.63 2898 1264.8 1397.4 1.2
7.79 2877 1213.8 1407.6 6.3
7.99 2793 1193.4 1387.2 3.6
8.15 2709 1173.0 1356.6 0.4
8.33 2604 1142.4 1315.8 0.4
8.51 2436 1091.4 1275.0 8.3
8.69 2310 1030.2 1234.2 8.3
8.86 2142 999.6 1193.4 18.1
9.04 2037 999.6 1152.6 0.4
9.20 1911 999.6 1122.0 0.4
9.36 1764 999.6 1101.6 0.4
9.54 1638 999.6 1081.2 0.4
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 09 cze 2016, 21:30
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Kolego but w podłodze ale za nic tych 3tyś nie osiągnę bo przy około 2800 wchodzi tryb awaryjny to od razu czuć pod pddałem. Kilkukrotnie robiłem podejścia i za każdym razem to samo. Zastanawiam się czy przy zapieczonych łopatkach turbo vcds pokaże podczas skanowania błędy jakieś. Bo właściwie tylko to mi do głowy przychodzi lub jakaś dziura na dolocie. Ale nie wiem czy program diagnostyczny wskaże mi błąd tego typu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 09 cze 2016, 21:30
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
W sumie zaczęło się wymiany oleju w silniku w zeszły czwartek jak podniesli auto do góry wszedłem obejrzeć jak wygląda od spodu i zauważyłem przy dpf jest nie podpięta wtyczka. Poprosiłem Pana aby ją podłączył. Dwa dni później zaobserwowałem problemy z brakiem mocy. Niestety nie skojarzyłem na początku tematu wtyczki. W ostateczności okazało się że poprzedni własciciel auta usunął zawartość wnętrza filtra oraz go wyprogramował. Generalnie odpięcie wtyczki różnicy ciśnień w dpf przywróciło auto do stanu używalności. Nie miałem wiedzy na temat braku w aucie filtra dpf.
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Emdzej25, jak i do wszystkich, korzystających z forum!
Nigdy, przenigdy, po rozwiązaniu swojego problemu nie kończ tematem
Wiesz co? Dla mnie takie coś wygląda jak: Ratunku, pomocy, mam problem, wszyscy się nim zainteresujcie i pomóżcie!
Po rozwiązaniu problemu: Sprawa załatwiona, nie było tematu, do zamknięcia a najlepiej do śmietnika i ch... was obchodzi, co się stało!
Tak się nie pisze! To jest forum, gdzie przedstawiasz problem a po jego rozwiązaniu, nawet jak nikt tu Ci nie pomógł, opisujesz co było powodem problemu i jak udało się sobie z nim poradzić. Następny, który będzie w takiej samej sytuacji, będzie miał gotową pomoc na przyszłość. A nie, załatwione, nara.
To jest forum a nie czat, gdzie wiadomość żyje chwilę. Tu wszystko zostaje dla potomnych na lata, więc dbaj o to , aby ktoś mógł korzystać z wiedzy już przez Ciebie zdobytej.
Pozdro.
Nigdy, przenigdy, po rozwiązaniu swojego problemu nie kończ tematem
i dziękuję, do widzenia! Bo będzieEmdzej25 pisze:temat do zamknięcia sprawa zalatwiona


Wiesz co? Dla mnie takie coś wygląda jak: Ratunku, pomocy, mam problem, wszyscy się nim zainteresujcie i pomóżcie!
Po rozwiązaniu problemu: Sprawa załatwiona, nie było tematu, do zamknięcia a najlepiej do śmietnika i ch... was obchodzi, co się stało!
Tak się nie pisze! To jest forum, gdzie przedstawiasz problem a po jego rozwiązaniu, nawet jak nikt tu Ci nie pomógł, opisujesz co było powodem problemu i jak udało się sobie z nim poradzić. Następny, który będzie w takiej samej sytuacji, będzie miał gotową pomoc na przyszłość. A nie, załatwione, nara.
To jest forum a nie czat, gdzie wiadomość żyje chwilę. Tu wszystko zostaje dla potomnych na lata, więc dbaj o to , aby ktoś mógł korzystać z wiedzy już przez Ciebie zdobytej.
Pozdro.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 09 cze 2016, 21:30
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Jankes czytaj że zrozumieniem posty proszę, to domena ludzi myślących to po pierwsze po drugie sugeruje czytać od początku do końca. Zamknięcie tematu w moim odczuciu nie powoduje jak to zasugerowaleś szanowny kolego z forum brak opisu rozwiązania problemu, a tylko to aby poinformować osobę lub osoby chcące pomóc o tym że jest po sprawie w danym przypadku. (czytaj wyżej).Oturz aby Cię uświadomić i poinformować zarazem chciałbym Ci powiedzieć że opis usterki chciałem wcześnie napisać lecz z powodu braku czasu tak się odwlekło w czasie praca dzieci itd. Więc zdaje sobie sprawę że tamta może żyć dalej. Pozdrawiam Cię serdecznie.
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Emdzej25, no to żeś mi pocisnął!
Dziękuję, że w domyśle, nazwałeś mnie człowiekiem niemyślącym i ciekawe na jakiej podstawie założyłeś, że nie przeczytałem od początku do końca (faktycznie duuużo tego
) i to bez zrozumienia.
Tak się składa, że raczej zawsze czytam zagadnienie w całości, żeby zrozumieć właśnie a tu przeczytałem od początku do
A jak już chcemy sobie przytykać, to ciekawą składnię stosujesz. Dwa przecinki na pięć rozbudowanych zdań, w tym jeden, akurat błędnie.
No i dwa błędy ortograficzne w czteroliterowym (u Ciebie pięcio) wyrazie!
Bez urazy.
Również serdeczne pozdro!

Dziękuję, że w domyśle, nazwałeś mnie człowiekiem niemyślącym i ciekawe na jakiej podstawie założyłeś, że nie przeczytałem od początku do końca (faktycznie duuużo tego

Tak się składa, że raczej zawsze czytam zagadnienie w całości, żeby zrozumieć właśnie a tu przeczytałem od początku do
, więc, co więcej miałem z tego zrozumieć, niż to, co napisałem powyżej? Aha, miałem się domyślić, że w Twoim odczuciu zamknięcie tematu nie powoduje jego zamknięcia i oznacza tylko chwilowy brak czasu na opis rozwiązania? Tym bardziej, ze wyjaśniłeś, dopiero po pytaniu konradkry77. Ach, ten brak myślenia z mojej strony!Emdzej25 pisze:temat do zamknięcia sprawa zalatwiona

A jak już chcemy sobie przytykać, to ciekawą składnię stosujesz. Dwa przecinki na pięć rozbudowanych zdań, w tym jeden, akurat błędnie.


Bez urazy.
Również serdeczne pozdro!