Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BPP 2.7 179 KM] Brak mocy

Silniki wysokoprężne
Emdzej25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 09 cze 2016, 21:30
Imię: Jacek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

[ BPP 2.7 179 KM] Brak mocy

Post autor: Emdzej25 » 09 paź 2019, 15:43

Witam, może ktoś z Was miał podobny problem w 2,7 tdi, mianowicie dopóki nie przekraczam obrotów około 2100 jest ok powyżej auto po kilku sekundach przestaje przyspieszać tak jak by turbinę odcinało coś. Następnie po wyjęciu kluczyka ze stacyjki i odpaleniu auta wraca wszystko do normy tzn 2100 obr. i koniec przyspieszania. Na desce nie ma żadnego błędu nie słychać dziwnych odgłosów z silnika wszystko wydaje się OK. Może macie jakieś sugestie od czego tu zacząć poszukiwania, diagnostykę wykonam około piątku wtedy otrzymam kabelek. Ale zastanawiam się czy można jeździć z taką usterką.
Ostatnio zmieniony 09 paź 2019, 19:37 przez Emdzej25, łącznie zmieniany 1 raz.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 09 paź 2019, 22:11

Na szybko wychodzi ze masz przeładowanie na turbo,

Emdzej25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 09 cze 2016, 21:30
Imię: Jacek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Emdzej25 » 12 paź 2019, 18:12

A jak to sprawdzić. Zakupiłem sobie kabel przeleciałem błędy i nic godnego uwagi. W sensie nic co by można połączyć z egr turbo czy dpf. Błędy typu przesłona żarówka i graniczną wartość napięcia. Natomiast zauważyłem coś niepokojącego mianowicie przy dpf jest gniazdo wtyczka wisi obok:-(. Czy jest możliwość pozostawienia filtra w układzie a zarazem wyprogramowania go niestety zdałem sobie sprawę że jeżdżę tak od 4 lat. Ale wcześniej sytuacji z brakiem mocy nie miałem. Proszę o jakieś sugestie.

Dodano: 2019-10-12, 18:12
Chcialem zrobIć logi dynamiczne ale nie jestem w stanie dporowadzić obrotów do 3 tys bo mi lotniska by zabrakło od około 2,5 tys/obr tryb awaryjny i pojechane jest. Zrobiłem coś takiego


Grupa A: '011
Engine Speed Boost Pressure Boost Pressure Charge Pressure
CZAS (G28) (specified) (actual) Control Duty Cycle
ZAPISU /min mbar mbar %
0.17 2163 2295.0 2386.8 7.5
0.36 2226 2295.0 2366.4 6.3
0.53 2268 2091.0 2356.2 93.1
0.70 2310 1560.6 2233.8 9.9
0.89 2352 1489.2 1887.0 33.5
1.07 2373 1489.2 1693.2 0.4
1.24 2415 1489.2 1632.0 0.4
1.42 2457 1489.2 1591.2 0.4
1.60 2478 1489.2 1570.8 0.4
1.76 2520 1479.0 1550.4 2.4
1.96 2562 1479.0 1540.2 0.4
2.11 2583 1479.0 1530.0 0.4
2.28 2604 1479.0 1519.8 0.4
2.44 2625 1479.0 1509.6 3.9
2.63 2667 1479.0 1499.4 0.4
2.79 2688 1468.8 1489.2 0.4
2.95 2709 1468.8 1468.8 0.4
3.12 2730 1468.8 1448.4 0.4
3.28 2751 1458.6 1428.0 0.4
3.45 2772 1458.6 1417.8 0.4
3.64 2793 1458.6 1397.4 0.4
3.81 2793 1458.6 1377.0 0.4
3.98 2814 1458.6 1356.6 5.1
4.17 2814 1458.6 1346.4 4.7
4.34 2835 1458.6 1326.0 0.4
4.51 2835 1448.4 1315.8 7.5
4.71 2835 1438.2 1295.4 7.1
4.87 2856 1448.4 1275.0 6.3
5.05 2856 1448.4 1264.8 8.3
5.23 2856 1448.4 1264.8 0.4
5.41 2856 1448.4 1264.8 8.3
5.58 2856 1448.4 1264.8 6.3
5.77 2856 1448.4 1275.0 8.3
5.94 2856 1448.4 1285.2 6.7
6.11 2877 1448.4 1305.6 6.3
6.29 2877 1448.4 1315.8 6.3
6.45 2877 1448.4 1326.0 6.7
6.60 2877 1448.4 1336.2 0.4
6.76 2877 1448.4 1346.4 4.7
6.93 2877 1448.4 1356.6 0.4
7.09 2877 1448.4 1366.8 7.5
7.26 2877 1448.4 1377.0 7.5
7.45 2898 1448.4 1387.2 0.4
7.63 2898 1264.8 1397.4 1.2
7.79 2877 1213.8 1407.6 6.3
7.99 2793 1193.4 1387.2 3.6
8.15 2709 1173.0 1356.6 0.4
8.33 2604 1142.4 1315.8 0.4
8.51 2436 1091.4 1275.0 8.3
8.69 2310 1030.2 1234.2 8.3
8.86 2142 999.6 1193.4 18.1
9.04 2037 999.6 1152.6 0.4
9.20 1911 999.6 1122.0 0.4
9.36 1764 999.6 1101.6 0.4
9.54 1638 999.6 1081.2 0.4

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 13 paź 2019, 20:51

Czy but był w podłodze ?? Bo coś mi się nie wydaje

Emdzej25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 09 cze 2016, 21:30
Imię: Jacek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Emdzej25 » 14 paź 2019, 06:46

Kolego but w podłodze ale za nic tych 3tyś nie osiągnę bo przy około 2800 wchodzi tryb awaryjny to od razu czuć pod pddałem. Kilkukrotnie robiłem podejścia i za każdym razem to samo. Zastanawiam się czy przy zapieczonych łopatkach turbo vcds pokaże podczas skanowania błędy jakieś. Bo właściwie tylko to mi do głowy przychodzi lub jakaś dziura na dolocie. Ale nie wiem czy program diagnostyczny wskaże mi błąd tego typu.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 14 paź 2019, 08:17

no to dziwne
dlaczego, wartość zadana jest na poziomie 1,4 bara a nie 2,4 bara trochę wygląda to na bezwzględne. choc wyżej jest pokazane w miarę logicznie.

w kolumnie 2 powinieneś mieś wartossci po 2,4-2,3 bara a tu ciekawostka 1,4.
czy samochód jest po mapie ?? czy seria ?

Emdzej25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 09 cze 2016, 21:30
Imię: Jacek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Emdzej25 » 14 paź 2019, 09:06

Seria 179Hp.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 14 paź 2019, 22:04

zrób loga od 1500 obrotów.
trzeba zobaczyć jeszcze log z bloku 10.
Musisz jescze zwrócić uwagę an parametry DPF, temperatura na turbinie itp,

Emdzej25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 09 cze 2016, 21:30
Imię: Jacek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Emdzej25 » 15 paź 2019, 14:41

temat do zamknięcia sprawa zalatwiona

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 15 paź 2019, 15:37

a co było problemem ??

Emdzej25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 09 cze 2016, 21:30
Imię: Jacek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Emdzej25 » 16 paź 2019, 10:56

W sumie zaczęło się wymiany oleju w silniku w zeszły czwartek jak podniesli auto do góry wszedłem obejrzeć jak wygląda od spodu i zauważyłem przy dpf jest nie podpięta wtyczka. Poprosiłem Pana aby ją podłączył. Dwa dni później zaobserwowałem problemy z brakiem mocy. Niestety nie skojarzyłem na początku tematu wtyczki. W ostateczności okazało się że poprzedni własciciel auta usunął zawartość wnętrza filtra oraz go wyprogramował. Generalnie odpięcie wtyczki różnicy ciśnień w dpf przywróciło auto do stanu używalności. Nie miałem wiedzy na temat braku w aucie filtra dpf.

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 16 paź 2019, 12:30

Emdzej25, jak i do wszystkich, korzystających z forum!
Nigdy, przenigdy, po rozwiązaniu swojego problemu nie kończ tematem
Emdzej25 pisze:temat do zamknięcia sprawa zalatwiona
i dziękuję, do widzenia! Bo będzie <nerwus> :[
Wiesz co? Dla mnie takie coś wygląda jak: Ratunku, pomocy, mam problem, wszyscy się nim zainteresujcie i pomóżcie!
Po rozwiązaniu problemu: Sprawa załatwiona, nie było tematu, do zamknięcia a najlepiej do śmietnika i ch... was obchodzi, co się stało!
Tak się nie pisze! To jest forum, gdzie przedstawiasz problem a po jego rozwiązaniu, nawet jak nikt tu Ci nie pomógł, opisujesz co było powodem problemu i jak udało się sobie z nim poradzić. Następny, który będzie w takiej samej sytuacji, będzie miał gotową pomoc na przyszłość. A nie, załatwione, nara.
To jest forum a nie czat, gdzie wiadomość żyje chwilę. Tu wszystko zostaje dla potomnych na lata, więc dbaj o to , aby ktoś mógł korzystać z wiedzy już przez Ciebie zdobytej.
Pozdro.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 16 paź 2019, 12:30

Ach te używane samochody, czasami są jak pokój zagadek :)

Emdzej25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 09 cze 2016, 21:30
Imię: Jacek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Emdzej25 » 16 paź 2019, 18:02

Jankes czytaj że zrozumieniem posty proszę, to domena ludzi myślących to po pierwsze po drugie sugeruje czytać od początku do końca. Zamknięcie tematu w moim odczuciu nie powoduje jak to zasugerowaleś szanowny kolego z forum brak opisu rozwiązania problemu, a tylko to aby poinformować osobę lub osoby chcące pomóc o tym że jest po sprawie w danym przypadku. (czytaj wyżej).Oturz aby Cię uświadomić i poinformować zarazem chciałbym Ci powiedzieć że opis usterki chciałem wcześnie napisać lecz z powodu braku czasu tak się odwlekło w czasie praca dzieci itd. Więc zdaje sobie sprawę że tamta może żyć dalej. Pozdrawiam Cię serdecznie.

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 17 paź 2019, 09:34

Emdzej25, no to żeś mi pocisnął! <okok>
Dziękuję, że w domyśle, nazwałeś mnie człowiekiem niemyślącym i ciekawe na jakiej podstawie założyłeś, że nie przeczytałem od początku do końca (faktycznie duuużo tego <mysli> ) i to bez zrozumienia.
Tak się składa, że raczej zawsze czytam zagadnienie w całości, żeby zrozumieć właśnie a tu przeczytałem od początku do
Emdzej25 pisze:temat do zamknięcia sprawa zalatwiona
, więc, co więcej miałem z tego zrozumieć, niż to, co napisałem powyżej? Aha, miałem się domyślić, że w Twoim odczuciu zamknięcie tematu nie powoduje jego zamknięcia i oznacza tylko chwilowy brak czasu na opis rozwiązania? Tym bardziej, ze wyjaśniłeś, dopiero po pytaniu konradkry77. Ach, ten brak myślenia z mojej strony! <glupek>
A jak już chcemy sobie przytykać, to ciekawą składnię stosujesz. Dwa przecinki na pięć rozbudowanych zdań, w tym jeden, akurat błędnie. <uoee> No i dwa błędy ortograficzne w czteroliterowym (u Ciebie pięcio) wyrazie! ;p
Bez urazy.
Również serdeczne pozdro!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja