Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AML 2.4 165 KM] Kopci z rury wydechowej

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Matifcb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 29 sie 2016, 14:27
Imię: Mateusz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

[AML 2.4 165 KM] Kopci z rury wydechowej

Post autor: Matifcb » 05 paź 2019, 14:42

Witam,

od początku jak mam auto czyli jakies 1,5 roku wydaje mi sie ze z rury wydechowej leci mi wiecej spalin niz u innych uzytkownikow wokol. WIadomo ze w cieple miesiace nie widac raczej tego ale teraz jak zaczynaja sie nizsze temperatury i kazdy sobie tam jakos pyrka na swiatlach i obserwouje wokol inne auta to spogladajac w lusterko widze ze moje auto troche bardziej kopci. Czy jest co mozna sprawdzic najpierw, na wstepie ? kolor spalin jest normalny chodzi tylko o wieksza intensywnosc. Podobno to diesle z rur daja dymu a ja wkoncu mam benzynke.

Ajs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 08 lip 2019, 22:35
Lokalizacja: Radom

Post autor: Ajs » 06 paź 2019, 11:32

1. Bierze płyn chłodniczy ?
2. Ile dolewasz oleju między wymianami ?
3. Jakie masz spalanie ?

Matifcb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 29 sie 2016, 14:27
Imię: Mateusz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Matifcb » 06 paź 2019, 12:58

przez caly rok moze raz dolalem bo fakt bylo ponizej min ale trzyma sie tak miesiace

od samego kupienia raczej ttak kopcil a Benjdzi mowil ze 0,2-0,3 L na 1000km. Wymieniam rok w rok w okresie jesiennym olej ( z 2-3 tyg temu olej wymienialem) hmm kupilem z 4L-5L miedzy wymianami a przejechalem w ostatnim roku jakies 15-18k km czyli wychodzilo by ciagle lekko ponad 0,3L na 1000km

spalanie tylkko znam na LPG. 13,5-14L raz na tydzien srednio tankuje wiec przejezdzam te 350km krotkie odcinki do pracy, cos po miescie ale korkow wielkich nie ma w BDG


z moich obserwacji ostatnio troche widzialem ze silnik pod maska z lewej strony troche jest ubrudzony. W sensie jak palcem przejade to zbiore wartwe brudnego nalotu, chyba tego nie bylo wczesniej albo nie widzialem.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 06 paź 2019, 23:09

wydaje mi się że to kwestia LPG i większej ilości pary wodnej z wydechu jak dobrze pamiętam zawsze tak było , zapocenie z lewej strony silnika było chyba jeszcze za mojej kadencji :)

Matifcb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 29 sie 2016, 14:27
Imię: Mateusz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Matifcb » 06 paź 2019, 23:38

Moim zdaniem jest tak jak mowisz. Od poczatku tak bylo. Tylko sie martwie bo przeciez wokol jezdza tez inni z lpg. Nie znam sie na tym i nie chcialbym czegos zbagatelizowac i przez to doprowadzic do czegos wiekszego. jedyne co mnie uspokajalo to to ze z tej rury nie leci tak typowo pod duzym cisnieniem ta para i az ciska o asfalt, silnik sobie pyrka na swiatlach np i widze jak poprostu te opary zaraz sa rozwiewane i nie sa az tak geste. Troche to dziwne teoretycznie opisywac. Branie oleju przuy tych silnikach nawet 0,5L na 1000km nie powinno byc zlym znakiem a mi go bierze napewno mniej, plynu chlodniczego nie ubywa systematycznie ( tak jak napisalem faktem jest ze raz dolalem bo z 1cm ponizej min bylo).

Co do zapocenia jakos wczesniej nie zwrocilem uwagi ze az tak bylo mocno. Wymienialem sam swiece wiec widzialem latem ten silnik i jak ostatnio spojrzalem to tak wlasnie sobie pomyslalem ze chyba az tak nie bylo mocno ale jak mowisz ze kojarzysz to pocenie to ok :)

Co do LPG to gazownik jakos latem jak wymienialem filtry powiedzial tylko ze jakis blad wyskakuje na jednym wtrysku a ze to baracudy to jak padnie to bedzie troche kosztowac. Narazie nic z tym nie robie bo powiedzial zeby jezdzic. Jaki blad tam wyszedl mu nie pamietam ale mowil ze cos nie tak jest z jednym wtryskiem i ze mam baracudy. Zmniejszyl tez mieszanke bo byla ustawiona zbyt wysoko, w sensie jest teraz ubozsza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja