W ciągu ostatnich trzech tygodni dwukrotnie pojawił mi się "check engine". VCDS powiedział:
P161D-000 Open Circut Glowplug for Cylinder 4(Q13)
W obu przypadkach błąd udało się skasować, ale po kilku dniach powraca. Czyli coś jest chyba jednak na rzeczy.
Chciałbym spróbować sam to ogarnąć, tzn wymienić komplet świec (jeśli oczywiście to o to chodzi), jednak nie bardzo wiem które świece należy kupić. Auto i silnik jak w profilu.
Mam też wątpliwość czy sam dam radę, bo czytałem, że są "cienkie" i "grube" świece. I że z tymi cienkimi to różnie może być przy wykręcaniu, i że czasami rwą się i jest wtedy spory kłopot.
Czy ktoś mógłby coś podpowiedzieć jak to jest w przypadku BRF'a?
Na wszelki wypadek VIN: WAUZZZ4F77N127029
[ BRF 2.0 136 KM] Awari świecy żarowej
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 12 lut 2016, 19:25
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
[ BRF 2.0 136 KM] Awari świecy żarowej
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2019, 19:11 przez salvado, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Masz u siebie ceramiczne świece żarowe. Oryginalne mają numer N10579805 i w ASO jedna kosztuje ok. 195 zł. Na allegro można kupić również oryginalne za niższą cenę (przeważnie są w opakowaniu zastępczym), np.
https://allegro.pl/oferta/swieca-zarowa ... 7574216842
Poniżej masz instrukcję serwisową ich wymiany. Odkręcaj je kluczem dynamometrycznym i jeśli po ustawieniu go na 20 Nm nie odkręcą się, to odpuść
.
https://www.dropbox.com/s/hyeynya2rto7y ... %20BRF.pdf
[ Dodano: 2019-09-16, 19:30 ]
Tak jak jest napisane w instrukcji, możesz je sprawdzić multimetrem. Opór nie może przekraczać jednego oma.
https://allegro.pl/oferta/swieca-zarowa ... 7574216842
Poniżej masz instrukcję serwisową ich wymiany. Odkręcaj je kluczem dynamometrycznym i jeśli po ustawieniu go na 20 Nm nie odkręcą się, to odpuść

https://www.dropbox.com/s/hyeynya2rto7y ... %20BRF.pdf
[ Dodano: 2019-09-16, 19:30 ]
Tak jak jest napisane w instrukcji, możesz je sprawdzić multimetrem. Opór nie może przekraczać jednego oma.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 12 lut 2016, 19:25
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
mat1324, dzięki wielkie. Jak zwykle pełna i kompetentna pomoc.
Jeszcze tylko dwa pytania:
1. Czy fakt, że świece mocowane są pod pokrywą zaworów, czyli cały czas siedzą w oleju, pozwala nam nieco optymistyczniej spojrzeć na sprawę? Czy dzięki temu szanse na sukces są dużo większe? Co mówi praktyka/statystyka?
2. Czy w przypadku świec ceramicznych też ma zastosowanie zasada że wszystko robimy na rozgrzanym silniku?
Jeszcze tylko dwa pytania:
1. Czy fakt, że świece mocowane są pod pokrywą zaworów, czyli cały czas siedzą w oleju, pozwala nam nieco optymistyczniej spojrzeć na sprawę? Czy dzięki temu szanse na sukces są dużo większe? Co mówi praktyka/statystyka?
2. Czy w przypadku świec ceramicznych też ma zastosowanie zasada że wszystko robimy na rozgrzanym silniku?