Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AAE 2.0 101 KM] Być może błąd przy wymianie przegubu

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
StormNFMW
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 05 gru 2016, 10:29
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

[ AAE 2.0 101 KM] Być może błąd przy wymianie przegubu

Post autor: StormNFMW » 04 sie 2019, 09:50

Witam wszystkich

Mam taką sprawę pytanie...

Wczoraj z kumplem wymienialiśmy u mnie przegub lewy i tarcze (dziś wymieniamy tak samo z prawej). Popełniliśmy błąd demontując najpierw zacisk - był zapieczony, więc poszedł na pierwszy ogień póki chęci największe ;) i to był w sumie błąd, bo powinniśmy byli najpierw zblokowac tarcze do piasty śrubą i poluzować śrubę przegubu...mea culpa. Żeby to rozwiązać wrzuciłem wsteczny bieg i zaklinowałem półoś...kluczem hydraulicznym (mam taki 1,2 długości - potwór). Niemniej zanim śruba puściła i wszystko się dobrze zblokowało, wykonało się z pół obrotu półosi i silnika. Niemniej potem poszło jak trzeba.

I teraz problem, może głupi, może ja się nie znam...

Auto stoi bez obu kół na podpórkach, jakiego biegu nie wrzucę mogę obracać półosiami... jakim cudem?? Nie było sprawdzania z kołami , bo jeszcze nie skończyliśmy roboty. Mam obawę, żę coś się stało.
Powie ktoś co sie mogło stać?
Grzegorz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 sie 2019, 10:47

StormNFMW pisze:Auto stoi bez obu kół na podpórkach, jakiego biegu nie wrzucę mogę obracać półosiami... jakim cudem??
nie wiem czy ja cię dobrze rozumiem ale jak dla mnie to wsio ok - tak działa mechanizm różnicowy ;-)

A jak zablokujesz jedno to drugim da się obracać? bo jeśli tak to rozwaliłeś albo któryś z przegubów wewnętrznych albo skrzynię.

ps przeniosłem tu bo temat dotyczy napędu a nie samego silnika
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

Awatar użytkownika
StormNFMW
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 05 gru 2016, 10:29
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: StormNFMW » 04 wrz 2019, 10:26

Dzięki za odpowiedź :)

Nie wiem, nie mam obecnie możliwości zablokowania jednej strony. Będę dziś dziergał prawą stronę, więc jak skończę to się przekonam. Ufff uspokoiłeś mnie trochę :D

btw. zabije typa który złapał śruby zacisków na klej !

Dzięki za przeniesienie ;)

[ Dodano: 2019-09-04, 10:26 ]
Dziękuje PieterB, miałeś rację - moja wina i niewiedza, tamat do zamknięcia!
Grzegorz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga