Witam.
Chciałbym się upewnić. Czy w mojej skrzyni wszystko chodzi na jednym oleju? Czyli skrzynia + torsen i przedni dyfer.
Mam problem z napędem i mechanik mi powiedział, że moja skrzynia (czyli HWE w A6 c6 4.2 BAT) to model, w którym nie da się wymienić samego oleju w torsenie, tylko trzeba w całej skrzyni. Prawda, czy fałsz??
VIN: WAUZZZ4F86N029142
Skrzynia TiP+Q HWE - Jeden olej do skrzyni i torsena?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Lepiej zmień mechanika
. W skrzyni są trzy rodzaje olejów:
- mechanizm różnicowy,
- ATF,
- torsen.
Olej do torsena ma numer G055145A2 i wlewa się go z prawej strony prawie przy samym wale napędowym. Teoretycznie do jego spuszczenia trzeba ściągnąć cały tył skrzyni, ale wystarczy odessać stary i zalać nowym do pełna. Nie radzę stosować zamienników, a odżałować i kupić oryginał. Później można sprzedać (nawet na forum) resztę i odzyskać połowę kasy, bo trochę jednak kosztuje.

- mechanizm różnicowy,
- ATF,
- torsen.
Olej do torsena ma numer G055145A2 i wlewa się go z prawej strony prawie przy samym wale napędowym. Teoretycznie do jego spuszczenia trzeba ściągnąć cały tył skrzyni, ale wystarczy odessać stary i zalać nowym do pełna. Nie radzę stosować zamienników, a odżałować i kupić oryginał. Później można sprzedać (nawet na forum) resztę i odzyskać połowę kasy, bo trochę jednak kosztuje.
Ok, olej w torsenie wymieniony, bez konieczności wymiany w skrzyni. Problem z napędem ustąpił.
Co do oleju w skrzyni to wymienię go metodą dynamiczną, bo jak pisałem wcześniej jest najprawdopodobniej zalany zwykły ATF. Teraz mam pytanie o warsztat w Warszawie, który to ogarnie. Mam zamiar skorzystać z usług serwisu "Auto Wawer". Ma ktoś może jakieś doświadczenia z nimi, ewentualnie poleci kogoś dobrego?
Co do oleju w skrzyni to wymienię go metodą dynamiczną, bo jak pisałem wcześniej jest najprawdopodobniej zalany zwykły ATF. Teraz mam pytanie o warsztat w Warszawie, który to ogarnie. Mam zamiar skorzystać z usług serwisu "Auto Wawer". Ma ktoś może jakieś doświadczenia z nimi, ewentualnie poleci kogoś dobrego?