Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP+Q] kapitulacja tiptronic C5 2.7 biturbo 230km

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
AdamD_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 08 wrz 2018, 22:16
Imię: Adam
Moje auto: A4 B6
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

[ TIP+Q] kapitulacja tiptronic C5 2.7 biturbo 230km

Post autor: AdamD_ » 08 lip 2019, 18:48

Witam

zwraca się z prośbą o pomoc przy diagnostyce skrzyni (uszkodzony kosz forward + konwerter?).
Skrzynia ma problem z wrzuceniem 4 biegu, olej pewnie nie był wymieniany od nowości :/

Zaczęło się niewinnie, wyjeżdżając z miasta i rozpędzając do przelotowej prędkości wystąpił problem z wrzuceniem 5 biegu, jakby nie chciał wejść, powtórnie na 4 bieg wchodził, tak z 2 razy, za każdym rzem trzęsło samochodem. Za 3 razem się udało. Minąłem 3 wioski i przy ponownym rozpędzeniu nie było podobnych problemów.
Niestety za 4 razem się nie udało. Musiałem zwolnić do 2 biegu oraz ponownie rozpoczynam rozpędzanie, i tutaj następuje problem. normalnie wszedł mi 3 bieg, ale wyższy (4) już nie chce, szarpie samochodem jak chce wrzucić wyższy, niezależnie czy jadę na D lub tip. za trzecim razem jak próbowałem komputer skrzyni wpadał w tryb awaryjny, dolny pasek był podświetlany. Jak wyłączyłem/włączyłem silnik podświetlenie było kasowane. Posiadam kabel i od razu odczytałem błędy

Dodatkowo, jak nie mógł wbić biegu, samochód zachowywał się jak na luzie, mimo, że na liczniku był wbity bieg, wciskałem gaz obroty rosły, a prędkość nie, Dopiero jak się zatrzymałem do końca, można było kontynuować jazdę.


Odczekałem 2 dni, bo musiałem wracać, myślałem że olej ostygnie itp, a problem nie ustawał i tak przejechałem ponownie 30km na 3 biegu.

Tutaj są błędy, jakie odczytałem tego samego dnia, co wystąpiły objawy :
Address 02 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 927 156 L
Component: AG5 01V 2.7l5VT RdW 2526
Coding: 00001
Shop #: WSC 00000
4 Faults Found:
17125 - Torque Converter Clutch Circuit Performance or Stuck Off.
P0741 - 35-10 - - - Intermittent
17114 - Incorrect Gear Ratio
P0730 - 35-00 - -
17119 - Gear 5 Incorrect Ratio
P0735 - 35-00 - -
17090 - Transmission Range Sensor (F125): Implausible Signal
P0706 - 35-10 - - - Intermittent

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 8D0 907 389 E
Component: ABS/ESP allrad D36
Coding: 06397
Shop #: WSC 02325
1 Fault Found:
01119 - Gear Recognition Signal
35-10 - - - Intermittent

(są jeszcze inne błędy, ale związane z zamkami i radiem)

Po skasowaniu błędów, nie ma żadnego, dopóki próbuję wrzucić 4 bieg to występuje ten błąd:
17114 - Incorrect Gear Ratio
P0730 - 35-00 - -

Ktoś może miał podobne problemy, może pomóc przy zdiagnozowaniu problemu.
Mam kabel i vag-com 311 to mogę sprawdzić pewne parametry skrzyni.
Co mogę sam sprawdzić, nim oddam samochód do warsztatu, mam kanał więc od spodu również mogę zajrzeć.

Jeśli czeka mnie naprawa skrzyni, to zna ktoś dobry warsztat ASB w promieniu 100km od Łomży, gdzie zrobią dobrze i udzielą gwarancji na naprawę skrzyni.

[ Dodano: 2019-07-08, 18:48 ]
Witam ponownie

Audi odebrane w zeszłym tygodni, uszkodzeniu uległ konwerter oraz 3 kosze :/
sprzęgło było mocno powybijane, miało około 2mm luzu na tarczy.
A kosze poszły przez łożysko, które się rozsypało. Jak się rozsypało, to kosze zaczęły o siebie ocierać i nadawały się do wymiany.

Dziś dodatkowo samochód mi gasł podczas postoju i jazdy <nerwus>. Skrzynia wpadała w tryb awaryjny i nie można było uruchomić silnika. Dopiero po 10min mogłem ujechać 500m, aby zaparkować na parkingu.
Na kompie wyskakuje taki bieg w kontrolerze skrzyni biegów oraz sterowniku ABS

18258 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ECU
P1850 - 35-00 - -

Myślałem, że woda woda dostała się do sterownika, ale jak zajrzałem do niego pod fotel pasażera, to sucho. Rozumiem, że jest to problem w komunikacji między osprzętem.
Możliwe, że wtyczka w ASB mogła zostać źle złożona podczas składania, lub coś innego?
Jutro będę dzwonił do mechanika co robił skrzynię, co on mi powie na te objawy.

PS. jest jakaś może nie związana opcja ze skrzynią, że coś innego mogło ulec uszkodzeniu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga