[A6 C4 ] Klimatronic cały czas grzeje
[A6 C4 ] Klimatronic cały czas grzeje
Zauważyłem, że w moim autku Ogrzewanie cały czas daje o sobie znać. Jeśli są otwarte wloty powietrza, a klimatronic jest wyłączony, to cały czas czuć jak dają z nich gorącym powietrzem. Jeżeli włączę klimatronic, nie ma różnicy czy ustawię na 9 stopni czy na 29 stopni, grzeje tak samo. Trochę to jednak uporczywe :mrgreen: Ktoś wie o kaman? :-P
U mnie da się ustawić od 0 do 50 stopni.
Jak można rozwiązać problem nie zamykania dolotu ciepłego płynu? Co może być przyczyną?
Teraz "pogrzebałem" trochę i w pewnym momencie faktycznie nie dało się zejśc poniżej 18 stopni(coś około) tylko pojawiło się low, ale jak dałem do góry i znowu w dół to poszło niżej. Na 51 kanale zaraz po przekręceniu kluczyka(auto zimne) pojawia się powiedzmy 25 stopni i stopniowo rośnie do 90.
Jak można rozwiązać problem nie zamykania dolotu ciepłego płynu? Co może być przyczyną?
Teraz "pogrzebałem" trochę i w pewnym momencie faktycznie nie dało się zejśc poniżej 18 stopni(coś około) tylko pojawiło się low, ale jak dałem do góry i znowu w dół to poszło niżej. Na 51 kanale zaraz po przekręceniu kluczyka(auto zimne) pojawia się powiedzmy 25 stopni i stopniowo rośnie do 90.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 90
- Rejestracja: 25 paź 2008, 19:08
- Lokalizacja: Opolskie, Kluczbork
Zawór dolotu ciepłego płynu do nagrzewnicy masz pod maską pod plastikową osłoną podszybia. Poniżej masz zdjęcie, na którym widać ten zawór po prawej stronie. Jest on sterowany przewodem podciśnieniowym (na zdjęciu nie ma tego przewodu). Musisz sprawdzić sobie ten przewód podciśnieniowy i zawór. Dodatkowo warto by było sprawdzić czy nie masz błędów na klapie ciepło/zimno.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 90
- Rejestracja: 25 paź 2008, 19:08
- Lokalizacja: Opolskie, Kluczbork
Najlepiej byłoby sprawdzić ten zawór wymontowując go z obiegu i przełączając temperatury na klimatroniku - powinien się zamykać i otwierać. Wadą tego rozwiązania jest to, że rozszczelnisz układ i będziesz musiał odpowietrzać nagrzewnicę.
Możesz także sprawdzić samą podciśnieniówkę, wypinasz ją z zaworu a jakiś pomocnik przełącza temperatury na panelu. Tylko wtedy warto by było trochę nagrzać auto, bo jak jest zimne to nie wiem czy otwiera zawór, aż tak dokładnie tematu nie zgłębiałem.
Jednak mimo wszystko zacząłbym od sprawdzenia klapy ciepło-zimno, a to dlatego, że jeżeli padło jej sterowanie to będzie puszczała powietrze przez nagrzewnicę. Generalnie jej zasada działania opiera się na tym, że kieruje strumień powietrza albo na nagrzewnicę, albo nad nią.
Możesz także sprawdzić samą podciśnieniówkę, wypinasz ją z zaworu a jakiś pomocnik przełącza temperatury na panelu. Tylko wtedy warto by było trochę nagrzać auto, bo jak jest zimne to nie wiem czy otwiera zawór, aż tak dokładnie tematu nie zgłębiałem.
Jednak mimo wszystko zacząłbym od sprawdzenia klapy ciepło-zimno, a to dlatego, że jeżeli padło jej sterowanie to będzie puszczała powietrze przez nagrzewnicę. Generalnie jej zasada działania opiera się na tym, że kieruje strumień powietrza albo na nagrzewnicę, albo nad nią.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 90
- Rejestracja: 25 paź 2008, 19:08
- Lokalizacja: Opolskie, Kluczbork
Najprościej sprawdzić klapę ciepło zimno za pomocą komputera. Podpinasz VAGa i lecisz z diagnostyką klimatronika - może coś jeszcze znajdziesz.
Inny sposób to odczytywanie kodów z samego panelu, ale wtedy nie masz możliwości usunięcia błędów i nie wiesz czy nie wisi tam jakaś zaległość. Jak tym sposobem sprawdzić znajdziesz gdzieś na forum pod hasłem "kody climatronica" czy coś w tym stylu.
Dodam jeszcze, że np. gdy klimatronik zapamięta sobie, że któraś klapa jest uszkodzona to jej nie rusza. Tak więc czasami pomaga same skasowanie błędów. Zachęcam do zakupu własnego interfejsu, kosztuje trochę ponad 100zł, a można sobie samemu duzo rzeczy zrobić.
Inny sposób to odczytywanie kodów z samego panelu, ale wtedy nie masz możliwości usunięcia błędów i nie wiesz czy nie wisi tam jakaś zaległość. Jak tym sposobem sprawdzić znajdziesz gdzieś na forum pod hasłem "kody climatronica" czy coś w tym stylu.
Dodam jeszcze, że np. gdy klimatronik zapamięta sobie, że któraś klapa jest uszkodzona to jej nie rusza. Tak więc czasami pomaga same skasowanie błędów. Zachęcam do zakupu własnego interfejsu, kosztuje trochę ponad 100zł, a można sobie samemu duzo rzeczy zrobić.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 90
- Rejestracja: 25 paź 2008, 19:08
- Lokalizacja: Opolskie, Kluczbork
Poniżej link gdzie on się znajduje i jak się do niego dobrać:Marianoit pisze:Na vagu mam błąd 00600 Czujnik pozycji regulatora temperatury klapy motoru - G92.
Ktoś by mógł powiedzieć jak to wyleczyć?
http://www.klimatyzacja.pl/forum/viewtopic.php?id=2453
Posiedziałem dzisiaj nad tym. i.... :mrgreen: :mrgreen: Wszystko rozkręciłem jak trzeba, rozkręciłem ten cały silniczek klapy, ustawiłem w pozycji zimno, podmuchałem, czary mary. Skręciłem i wszystko gitarka. Mogę ustawiać ciepło/zimno. Już mam normalnie 18 stopni i niżej LO oraz 29 stopni i wyżej HI. dzięki śliczne
temat do zamknięcia
temat do zamknięcia
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga