Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

A6 C5 2.7 BiT Quattro - problem 16730 - Camshaft Pos Sensor

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
gti69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 14 kwie 2019, 12:41
Lokalizacja: Opole

A6 C5 2.7 BiT Quattro - problem 16730 - Camshaft Pos Sensor

Post autor: gti69 » 14 kwie 2019, 12:48

Witam wszystkich,

Prosze o porade/pomoc dotyczaca problemu jaki mam z moim Audi A6 C5 2.7 Avant BiTurbo Quattro.

Auto sprowadzilem dla siebie jakis czas temu z Niemiec. Zrobilem serwis olejowy, wymienilem uszczelki pod pokrywami zaworow, zmienilem przewody odmy na silikonowe, zmienilem wiskoze oraz czujniki temperatur oleju i wody. Auto jak dla mnie chodzi w porzadku. Jako ze potrzebowalem gotowki wystawilem je na sprzedaz. Przyjechalo dwoch panow i podczas ogledzin podlaczyli go do kompa, kory wykazal blad czujnika polozenia walu. Auta w koncu nie kupili a ja narazie stwierdzilem ze go zostawiam. W zwiazku z tym bledem sam zaczalem diagnostyke za pomoca vaga i tak, pojawia sie blad:
16730 - Camshaft Position Sensor (G163) Implausible Signal
P0346 - 35-10 - - - Intermittent

Zaczalem googlowac i w wiekszosci opisywanych sytuacji, w przypadku tego silnika problem byl ze zle ustawionym rozrzadem. Auto mialo zmieniany rozrzad w niemczech okolo 10 tys km temu, wg naklejki w komorze silnika.

Oddalem go do znajomego mechanika aby sprawdzic ustawienie i ten po zalozeniu blokad stwierdzil ze rozrzad nie jest przestawiony i wszytskie znaki sie zgadzaja.

Szukajac dalej pada na lancuszki walkow badz tez na napinacze lancuszkow. Grupy 90 i 93 zaraz po odpaleniu samochodu przedstawiaja sie nastepujaco:

Grupa 90
Pozycja 3 wacha sie miedzy 12 / 14 / 15
Pozycja 4 wacha sie miedzy -13 / -14

Grupa 93
Pozycja 3 stoi na -14
Pozycja 4 stoi na -1

Czy da sie na podstawie powyzszego okreslic co jest nie tak i gdzie szukac problemu?

Czy beda to lanuszki a moze same napinacze badz tez napinacz, a jesli jeden to ktory?
Czy wymiana napinacza i/lub walka wiaze sie z rozpinaniem calego rozrzadu czy mozna zrobic to po zdjeciu pokrywy zaworow?
Czy mozecie polecic kogos w woj opolskim kto ogarnalby to profesjonalnie?

Dziekuje za sugestie.

Pozdrawiam

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 16 kwie 2019, 18:54

gr.93 to ustawienie rozrządu. Powinno być w przedziale między -6 a 6 a najlepiej 0;0
gr.90 to nastawniki - powinno być ~0;0, a pod obciążeniem między 1200rpm a 2800rpm około 22;22
Daj opis pozycji w obu grupach bo co program to inaczej są kolumny opisane i trudno zgadywać.
Czujnik halla g163 jest na głowicy po stronie kierowcy (bank2), a przy tym co napisałeś (gr.93, poz.4) to właśnie bank2 tyle, że tam -1 wydawałoby się OK, natomiast bank1 (poz.3) jest zły (-14) i wtedy miałbyś błąd czujnika g40 na głowicy pasażera....dlatego opisz dobrze pozycje. Patrz jak u mnie było przed rokiem jak nastawnik z bank1 wstawał tylko na 14st.
Nastawniki
Rozrząd

gti69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 14 kwie 2019, 12:41
Lokalizacja: Opole

Post autor: gti69 » 16 kwie 2019, 21:52

Lukasz007 pisze:gr.93 to ustawienie rozrządu. Powinno być w przedziale między -6 a 6 a najlepiej 0;0
gr.90 to nastawniki - powinno być ~0;0, a pod obciążeniem między 1200rpm a 2800rpm około 22;22
Daj opis pozycji w obu grupach bo co program to inaczej są kolumny opisane i trudno zgadywać.
Czujnik halla g163 jest na głowicy po stronie kierowcy (bank2), a przy tym co napisałeś (gr.93, poz.4) to właśnie bank2 tyle, że tam -1 wydawałoby się OK, natomiast bank1 (poz.3) jest zły (-14) i wtedy miałbyś błąd czujnika g40 na głowicy pasażera....dlatego opisz dobrze pozycje. Patrz jak u mnie było przed rokiem jak nastawnik z bank1 wstawał tylko na 14st.
Nastawniki
Rozrząd
Dzieki za zwrocenie na to uwagi. Zrobilem skan troche innym oprogramowaniem i dzis pokazalo mi dwa bledy, tak jak sugerowales:
16730 - Camshaft Position Sensor (G163): Implausible Signal

P0346 - 35-00 - -

17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation

P1340 - 35-10 - - - Intermittent

Po wykasowaniu ich wraca tylko pierwszy.

Zrobielm tez pelne logi
Nastawinki

Rozrzad

Czy mozesz mi to zinterpretowac? Czy wynika z tego ze rozrzad jest przestawiony? Jesli tak to nie wiem jak poprzedni mechanik to sprawdzal :(

Dzieki za pomoc. Czekam cierpliwie na komentarz :)

[ Dodano: 2019-04-16, 21:52 ]
Czy za pomoca grup 115 i 118 moge sprawdzic stan doladowania? Czy wypadaloby zrobic te logi tez?

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 16 kwie 2019, 22:56

Pierwsza sprawa to logi statyczne. Nie rób pomiarów na wolnych obrotach (chociaż i te są jakieś dziwnie 960-1000 przy grupie 90, druga kolumna - powinny być 650-700) w związku z czym jakieś kwiatki Ci wychodzą w ''idle stabilization'' dla bank1 (poz.4 co jakiś czas wyskakuje -13,-14,-16). Powinno być jak w poz.5 czyli okolice ''0'' bez obciążenia. Widać, że nastawniki nie wstają dlatego, że są to logi statyczne (cam ctrl off). Przejedź się na 3 biegu ''tip w podłodze'' od 1000rpm do 6000rpm (bez kickdowna, a będzie ''cam ctrl on'' jak pisałem w przedziale 1200-2800rpm i to pokaże jak wstają nastawniki).

Jeśli chodzi o ustawienie rozrządu (gr. 93) to ewidentnie bank1 (głowica pasażera, czujnik g40, jest nie halo -21). Może to być wina ustawienia rozrządu ale polecam podmianę czujników halla z prawej na lewą głowicę. Są takie same i będziesz mógł sprawdzić o co chodzi

[ Dodano: 2019-04-16, 22:56 ]
edit: co do 115 i 118 - pokazują ile pompują turbiny, a ile mają zadane żeby pompować. Możesz sobie sprawdzić z ciekawości ale na tym etapie jest to mało istotne

gti69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 14 kwie 2019, 12:41
Lokalizacja: Opole

Post autor: gti69 » 17 kwie 2019, 10:30

Lukasz007 pisze:Pierwsza sprawa to logi statyczne. Nie rób pomiarów na wolnych obrotach (chociaż i te są jakieś dziwnie 960-1000 przy grupie 90, druga kolumna - powinny być 650-700) w związku z czym jakieś kwiatki Ci wychodzą w ''idle stabilization'' dla bank1 (poz.4 co jakiś czas wyskakuje -13,-14,-16). Powinno być jak w poz.5 czyli okolice ''0'' bez obciążenia. Widać, że nastawniki nie wstają dlatego, że są to logi statyczne (cam ctrl off). Przejedź się na 3 biegu ''tip w podłodze'' od 1000rpm do 6000rpm (bez kickdowna, a będzie ''cam ctrl on'' jak pisałem w przedziale 1200-2800rpm i to pokaże jak wstają nastawniki).

Jeśli chodzi o ustawienie rozrządu (gr. 93) to ewidentnie bank1 (głowica pasażera, czujnik g40, jest nie halo -21). Może to być wina ustawienia rozrządu ale polecam podmianę czujników halla z prawej na lewą głowicę. Są takie same i będziesz mógł sprawdzić o co chodzi

[ Dodano: 2019-04-16, 22:56 ]
edit: co do 115 i 118 - pokazują ile pompują turbiny, a ile mają zadane żeby pompować. Możesz sobie sprawdzić z ciekawości ale na tym etapie jest to mało istotne
Co do dziwnosci to moze wynikac to z tego ze robilem je na zimnym silniku i po wykasowaniu bledow takze system byl w adaptacji z tego co domniemam.

Jutro rano pojezdze trcohe i zrobie logi w czasie jazdy. Postaram sie podmienic tez czujniki bo moze to rzeczywiscie w nich tkwi problem.

Dziekuje za dotychczasowa pomoc. Dodam logi jak zrobie je jutro.

Pozdrawiam.
Tomek

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 17 kwie 2019, 14:15

Logi zawsze robi się na ciepłym. Chyba że problem pojawia sie tylko na zimnym, ale na zimnym ciężko cokolwiek oceniać.
Dynamiczne, to 3ci bieg, but w podłodze od 1500RPM do czerwonego pola, jakieś 6200RPM wystarczy. Dużo osób popełnia błąd i czyta instrukcję dla diesla, gdzie czerwone pole jest koło 4000RPM, a dla benzyny to za mało żeby coś ocenić.

gti69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 14 kwie 2019, 12:41
Lokalizacja: Opole

Post autor: gti69 » 17 kwie 2019, 19:35

Znalazlem jednak dzis troche czasu i porobilem logi na cieplym silniku:

Grupy 90,91,92
RUN1
RUN2
RUN3

Grupy 93,115,118
RUN1
RUN2

Pojawil sie tez nowy kod:

16730 - Camshaft Position Sensor (G163): Implausible Signal

P0346 - 35-00 - -

17870 - Exhaust Gas Temp Regulation for Bank 2: Implausible Signal

P1462 - 35-00 - -

-----------------------------
Czy mozecie pomoc mi zinterretowac to jakos sensownie?
Dzieki z gory!
Pozdrawiam!

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 17 kwie 2019, 20:30

Ewidentnie nastawnik na głowicy po str. kierowcy (bank2). Powinno być mniej więcej jak na bank1 czyli około 21-23 na plusie. Sprawdź czy przypadkiem ktoś już z nim nie kombinował i nie włożył takiego samego jak na głowicę pasażera (działa w takim przypadku odwrotnie i wypycha łańcuch na minus, jeden ma oznaczenie z końcówką ...88c drugi z końcówką ...87c ale nie pamiętam już który to który). Kolejna sprawa - masz źle ustawiony rozrząd -9 na bank1 i -6 na bank2. Musisz to poprawić w pierwszej kolejności żeby iść w nastawniki. Jeśli rozrząd jest źle ustawiony to ECU może świrować próbując zmienić fazy bo ma zły pkt odniesienia (taka moja teoria). Następny temat choć może nieistotny - przy wyłączonych nastawnikach (''camshaft ctrl off'') na bank1 masz często dość dziwne wahania 0,-1,-2 co może świadczyć o szarpaniu łańcuchem na tej głowicy (musisz sprawdzić czy łańcuch nie drze głowicy pod sobą - tzw. terkotka na zimnym silniku przy odpalaniu).
Turbiny ładnie wstają i dmuchają (tu trzeba się cieszyć) choć twój pomiar ''RUN 1'' jakiś wyszedł dość dziwny ponieważ zadane ciśnienie (a co za tym idzie ''dążenie turbin do wykonania rozkazu) jest za duże o jakieś 0,1bar (jak po ''czipie'' na paręnaście koni). ''RUN 2'' jest już ok ~1450mbar (0,55bar - fabryka, u Ciebie niżej o 0,1 czyli 0,45 a jest to wynikiem kolejnego błędu czyli 17870 - Exhaust Gas Temp Regulation for Bank 2: Implausible Signal - masz spalony czujnik temperatury spalin EGT - koszt płytki jakieś 130zł u SIDa i pół godziny roboty - rozbieranie dolotu i lutowanie elektroniki. Termopara w wydechu raczej jest OK, sam miałem obie płytki uwalone - standard w 2.7bt)

gti69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 14 kwie 2019, 12:41
Lokalizacja: Opole

Post autor: gti69 » 17 kwie 2019, 20:56

Dzieki za analize i opis. Dzwonilem wczoraj do BrG z Brzegu i umowilem sie z nimi na telefon po swietach celem wizyty na ogarniecie tego (wczesniej myslalem ze to lancuszki, ale teraz juz nie wyglada na to). Mam nadzieje ze tam mi to ogarna porzadnie.

Sprawdze jeszcze te napinacze lancuszkow, 87c powinien byc po stronie kierowcy a 88c po stronie pasazera, przynajmniej tak widze w Etce. Tego od strony kierowcy nie widze numeru bo przyslania go plastik rozrzadu ale jutro postaram sie tam zagladnac.

Jeszcze jeden niepokojacy blad ktory wykasowalem majac nadzieje ze nie powroci a jednak powrocil to blad na skrzyni:
17125 - Torque Converter Clutch Circuit Performance or Stuck Off.

P0741 - 35-00 - -
Z tego co rozumiem to nie ma hamowania silnikiem na D i ogolnie konwerter do wymiany + olej + filtr czyli jakas konkretna kwota :( Chyba ze macie jakies inne sugestie? Jesli to skrzynia to gdzie naprawiaja to najlepiej?

Dzieki.
Tomek

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 17 kwie 2019, 21:28

W sprawie konwertera nie pomogę. Olej plus filtr to koszt 300-400zł w zależności gdzie kupisz (6-7 litrów wg różnych źródeł Motul ATF LT 71141 i filtr MAN H2826 KIT z uszczelką pod misę) plus robocizna. Ja akurat w sobotę sam będę to ogarniał bo czasami mam lekkie szarpnięcie przy zrzucie z 4 na 3 na minimalnych obrotach podczas hamowania silnikiem. Nalot 318k a oliwa pamięta fabrykę. Przy okazji wymieniam też symering na wyjściu z torsena do wału bo się poci...

gti69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 14 kwie 2019, 12:41
Lokalizacja: Opole

Post autor: gti69 » 30 kwie 2019, 23:31

Po stronie kierwocy mam VAG 078109087F takze wychodzi na to ze jest ok bo C/F sa chyba zamienne. Moze byl juz kiedys zmieniany na niezbyt dobrej jakosci.

Jesli to napinacz lancuszka, to czy po jego wymianie blad rozrzadu moze sie poprawic czy rozrzad jednak do przestawienia zostaje?

[ Dodano: 2019-04-30, 23:31 ]
Auto jest po korekcjach w BRG Motors w Brzegu. Z rozmowy z Grzeskiem wynika ze wszytskio wrocilo do normy - przestawiony byl walek po stronie kierowcy - 17 pinow.
Dodatkowo wymieniony zostal olej w skrzyni wraz z filtrem. Stary na zdjeciu wyglada okrutnie. Podejrzewam ze nigdy nie byl wymieniany. Wg materialow ASO blad o ktorym wczesniej pisalem moglbyc spowodowany brudnym olejem i tak chyba tez bylo bo mam informacje ze bledy nie wracaja. W czwartek odbieram auto wiec zobacze jak to wyszlo :)

Grzesiek polecil mi tez zmienic DVki. Z tego co szukam to oryginalny numer to 034145710B. Czy mozna tez wsadzic 06A145710P? Jesli tak to czy FEBI bedzie Ok czy isc tylko w oryginal?

Pozdrawiam.
Tomek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja