Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BDW 2.4 177 KM] ubywa płynu chłodniczego

Silniki benzynowe
Fluqs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 25 gru 2018, 15:38
Lokalizacja: Farum

[ BDW 2.4 177 KM] ubywa płynu chłodniczego

Post autor: Fluqs » 22 lut 2019, 19:51

Witam, zakładam temat, bo było trochę podobnych tematów, ale niby nie do końca takie same usterki/powikłania.
Auto: A6 C6 2.4 177km benz+LPG
Miałem ostatnio trochę problemów z ubywaniem płynu chłodniczego, ale po wymianie oringow minął - potem pojechałem w trasę 500km, zaparkowałem auto na 2 dni, wróciłem i otwieram maskę, a tam brakuje jakoś 0.7l, odkrecilem korek i cyknął, jakby powietrze zlazło, dolalem to, wróciłem taką samą trasą i nic nie ubyło, byłem wcześniej umówiony na sprawdzenie głowicy ze swoim mechanikiem, bo kupił test na wykrywanie co2 - no i co sie okazało? Płyn z niebieskiego zmienił się na zielony i teraz kicha - wychodzi na to, że trzeba te cholerne głowice zrobić, tylko problem jest taki, że auto nie kopci na biało, nie czuć żadnego płynu w auciel, nie widać gołym okiem nigdzie zacieków, nie brakuje jej mocy - no po prostu nic sie nie dzieje, prócz tego, że czasami ten płyn ucieka i to ogólnie w niedużych ilościach na 3-4,5k km dolalem go moze z 150-350ml -dopiero jak na tej trasie dałem jej w palnik (180-200kmh) ubyło. Nie ma żadnej mazi na korku wlewu oleju (ostatnio jak wymieniłem olej to mechanik mowił, że ten olej taki trochę mętny był). Teraz moje pytanie, musi to być walnięta któraś z głowic? Czy może to być coś ze zbiorniczkiem albo pompa wody? Mogę tym jeździć, jeśli będę dolewać płyn, jak zabraknie (mechanik mówi, żebym jeździł póki ubytki nie są bardzo duże albo mocniej widoczne)? W najgorszym wypadku, jak będę miał to zrobić najlepiej? Opłaca się dawać głowicę do regeneracji? Czy lepiej kupić nowe, bo to tylko przekładanie problemu? Co trzeba dodatkowo wymienić podczas robienia głowic? Opłaca się wymieniać jedną? Czy od razu dwie? Zna ktoś może jakieś średnie koszta naprawy tego?
Z góry dzięki za wszelką pomoc Panowie i Panie
Ostatnio zmieniony 22 lut 2019, 21:48 przez Fluqs, łącznie zmieniany 1 raz.

KamilP87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 29 sty 2019, 20:50
Imię: Kamil
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Post autor: KamilP87 » 22 lut 2019, 20:03

Nie wiem czy ktoś Ci odpowie na te pytania bez diagnostyki samochodu.
Skoro płyn się zabarwił to są spaliny w układzie chłodniczym a to oznacza nieszczelność.
Może poszła uszczelka, może pękła głowica... Ale bez zdjęcia głowic i oddania do kontroli szczelności niczego się nie dowiesz.
Auto jest do roboty moim zdaniem bo teraz Ci tylko ubywa płynu ale pewnego dnia możesz stanąć w trasie z przegrzanym silnikiem.

jaris2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 03 kwie 2017, 20:21
Lokalizacja: Opole

Post autor: jaris2 » 22 lut 2019, 20:38

Obawiam się że to jednak głowica, jeśli płyn w czasie testu uległ zabarwieniu. Możesz sprawdzić jeszcze czy zbiorniczek nie ma jakiegoś mikro uszkodzenia, albo korek nie puszcza. Zdarza się także że parcieja i strzelają węże. Sprawdz układ pod ciśnieniem

Fluqs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 25 gru 2018, 15:38
Lokalizacja: Farum

Post autor: Fluqs » 22 lut 2019, 21:28

jaris2 pisze:Obawiam się że to jednak głowica, jeśli płyn w czasie testu uległ zabarwieniu. Możesz sprawdzić jeszcze czy zbiorniczek nie ma jakiegoś mikro uszkodzenia, albo korek nie puszcza. Zdarza się także że parcieja i strzelają węże. Sprawdz układ pod ciśnieniem
Jakby był zbiorniczek nie szczelny to by płyn też sie zabarwił? Czy to raczej tylko I wyłącznie głowica?

KamilP87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 29 sty 2019, 20:50
Imię: Kamil
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Post autor: KamilP87 » 22 lut 2019, 22:43

Płyn barwi się od spalin.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 lut 2019, 22:55

A dokładnie od dwutlenka węgla, który powstaje w wyniku spalania.

Fluqs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 25 gru 2018, 15:38
Lokalizacja: Farum

Post autor: Fluqs » 24 lut 2019, 20:23

Czyli jedyne wyjście to zrobienie obu głowic? Nie warto używać tych super płynów do uszczelniania ? <rotfl>

[ Dodano: 2019-02-24, 20:23 ]
Opłaca się odrazu zrobić rozrzad do tego ? Mechanik mówi że za robocizne wziąłby wtedy 200zl więcej.Wymieniany nie był auto ma niby 205k km i jeszcze jak ze skrzynią? Opłaca się zobaczyć chociaż ?

A6Tony
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 10 lip 2016, 00:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6Tony » 23 mar 2019, 10:50

mi w ostanim czasie tez ubywało plynu,malo tego nierowno odpalal.chodzil przez kilka sekund nierowno zanim wyzucil plyn chlodzacy z cylindra. zrobili test co2 i wyszło ze uszczelka pod glowica.zdieli obydwie.na prawej glowicy były pekniecia.podobno to standard w 2.4 .3.2.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja