[S-tronic] - awaria przekładni - dalsza jakzda możliwa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 lut 2019, 19:01
- Lokalizacja: Poznań
[S-tronic] - awaria przekładni - dalsza jakzda możliwa
Witam forumowiczów
Mam problem z moim kochanym samochodem Mianowicie w październiku ubiegłego roku była wymieniana mechatronika. Wszystko byłoby pięknie ładnie, ale wczoraj jak wracałem z trasy to pojawił mi się błąd awaria przekładni - dalsza jazda możliwa.
Komunikat zaraz zniknął i później wystąpił tylko jeden raz (jak pojawia się ten komunikat, to nie mam podświetlenia literek przy lewarku zmiany biegów)
Dzisiaj jak zaparkowałem samochód, Audi zaczęło wariować. Wyskoczyły następujące komunikaty:
- awaria przekładni (koło zębate już na czerwono) - zatrzymaj samochód i wrzuć P
- awaria zawieszenia pneumatycznego
- awaria systemu kontroli trakcji
Czy jest możliwość, że gdzieś strzeliła mi jakaś wiązka, czy wygląda to na coś grubego?
Może ktoś z Was miał taki problem?
Bardzo dziękuję za odpowiedzi !
Mam problem z moim kochanym samochodem Mianowicie w październiku ubiegłego roku była wymieniana mechatronika. Wszystko byłoby pięknie ładnie, ale wczoraj jak wracałem z trasy to pojawił mi się błąd awaria przekładni - dalsza jazda możliwa.
Komunikat zaraz zniknął i później wystąpił tylko jeden raz (jak pojawia się ten komunikat, to nie mam podświetlenia literek przy lewarku zmiany biegów)
Dzisiaj jak zaparkowałem samochód, Audi zaczęło wariować. Wyskoczyły następujące komunikaty:
- awaria przekładni (koło zębate już na czerwono) - zatrzymaj samochód i wrzuć P
- awaria zawieszenia pneumatycznego
- awaria systemu kontroli trakcji
Czy jest możliwość, że gdzieś strzeliła mi jakaś wiązka, czy wygląda to na coś grubego?
Może ktoś z Was miał taki problem?
Bardzo dziękuję za odpowiedzi !
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Trzeba podłączyc do kompa, bo komunikaty na desce niewiele mówią o stanie faktycznym. Skrzynia z pewnością jest powiązana z systemami kontroli trakcji. Nie wiem, jak jest z zawieszeniem pneumatycznym? Podobnie (błędy związane ze skrzynią i pneumatyką) miał kolega w tym wątku:
bledy-z-komputera-vt96079.htm
Winna okazała się wiązka/wtyczka.
bledy-z-komputera-vt96079.htm
Winna okazała się wiązka/wtyczka.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 lut 2019, 19:01
- Lokalizacja: Poznań
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
spalona, czy skorodowana?CRISTIANO2509 pisze:Faktycznie jest to spalona wtyczka.
A kto ci wysuszył mechatronikę? Zszedł ci cały olej ze skrzyni? Chyba, że myślisz o elektronice? Po właściwej naprawie powinna działać (elektronika w środku może mieć skorodowane taśmy idące od gniazda)CRISTIANO2509 pisze:teraz pozostaje pytanie czy uda się uratować mechatronikę, bo ponoć po wysuszeniu nie reaguje
wymieniane miałeś zapewne wiązki i elektrozawory. Elektroniki (komputera) raczej ci nie dotykali.CRISTIANO2509 pisze:Wymieniana była w październiku i nie wiem, czy podlega gwarancji...
Płyn może się tam dostawać z zaworu chłodzenia skrzyni, który jest obok.palec85 pisze:No dobra Panowie ale z kad moze podciekac plyn,ze dostaje sie tam do wtyczki?
to zainteresuj się odmą, która jest pod kompresorem. Ona jest częstą przyczyną ubytków płynupalec85 pisze:szukam u siebie przyczyny malych ubytkow plynu
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
to temat na inny wątekpalec85 pisze:A powiedz mi jak z dojsciem do tej odmy?
luzik Odma (Oil Separator) jest tam:palec85 pisze:trzeba cos rozbierac czy da sie w miare bezkonfliktowo ja zlokalizowac?
1 - demontujesz pasek osprzętu
2 - zdejmujesz kompresor
widzisz odmę... ale trudno ją tak wyjąć...
3 - rozkręcasz układ wtryskowy (podobno da się bez)
4 - demontujesz korpusy przepustnic (podobno da się bez)
i voila! Masz odmę gotową do wyjęcia!
5 - odkręcasz kilka śrub, w tym magicznie ukryte
6 - odłączasz od przepustnicy i układu chłodzenia
7 - wyjmujesz i sprawdzasz czy pod odmą masz ślady po płynie ...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 lut 2019, 19:01
- Lokalizacja: Poznań
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Wiedziałem,że za pieknie to nie może być🙂no ale nie wyglada na robote na pół dnia chociaż🙂dzięki za szczegółowe naświetlenie miejsca. W nastepnym tygodniu jestem umówiony na poszukiwanie wycieku to zaglądniemy do wtyczek i pod kompresor jak nigdzie nie bedzie widocznego wycieku a pewnie nie bedzie łatwo zlokalizowac bo ubywa obrazowo mówiąc szklanka płynu na ok. 1500km jazdy po miescie. W trasie praktycznie nic nie ubywa.
- qujot
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 453
- Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Rzeszów
Też miałem problem z uciekaniem płynu, pierwszym winowajcą okazał się być króciec, ale płyn dalej spitalał, mechanik wymienił podstawę filtra oleju i się uspokoiło. W następnym kroku do walki właśnie mówił i tej odmie.palec85 pisze:W nastepnym tygodniu jestem umówiony na poszukiwanie wycieku to zaglądniemy do wtyczek i pod kompresor jak nigdzie nie bedzie widocznego wycieku a pewnie nie bedzie łatwo zlokalizowac bo ubywa obrazowo mówiąc szklanka płynu na ok. 1500km jazdy po miescie. W trasie praktycznie nic nie ubywa.
- qujot
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 453
- Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Rzeszów
Kupiłem w kwietniu 2017 miał 101k km, przy 105k km już połknął 2 razy między maximum a minimum. Najpierw był widoczny ubytek bo ten króciec był pęknięty (nie wiem o którym mowa bo nie dopytałem a układ chłodzenia to dla mnie czarna magia ) to nie pomogło, ubywało nadal (nie wiem ile, co i jak, mechanik to ogarniał) więc wymienił tą podstawę (sam mówił, że robi to w ciemno, bo to niby dość częsta usterka w C7) no i od tej pory jest spokój. Aktualnie auto ma prawie 129 ubytek jakiś tam minimalny jest ale jak na tyle czasu i pałowanie w lecie to mówił, żeby się nie przejmować. Mam chyba faktury z numerami części ale to dopiero na weekendzie będę mógł sprawdzić.
Aha, dupnięte z przodu z USA więc spodziewałem się widocznych wycieków.
Aha, dupnięte z przodu z USA więc spodziewałem się widocznych wycieków.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga