Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[BES 2.7 250 KM] "Dziura" w krzywej momentu obroto

Silniki benzynowe
pamel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:24
Lokalizacja: Katowice

[BES 2.7 250 KM] "Dziura" w krzywej momentu obroto

Post autor: pamel » 16 sty 2019, 13:38

Witam szanownych Kolegów.

Byłem wczoraj na hamowni ze swoja "bestią", ku mojemu zdziwieniu auto wypluło 297km mocy, co oznacza, ze poprzedni właściciel coś tam dłubał przy silniku. Nie wiem, czy to byl chip tuning, czy jeszcze cos innego, na ogłoszeniu sprzedaży bylo napisane MTM 300+, cokolwiek to znaczy (auto ma pare dodatkowych spojlerow i zdaje sie, ze sportowy tłumik), a sam właściciel nie znał szczegółów, mówi, ze auto miał od 2och lat i przez wiekszosc czasu był zaparkowany w garazu.

Niestety niepokoi mnie wykres z hamowni, czy taki spadek mocy i momenty miedzy 3 - 4tys obrotow, to jest normalne, czy cos jest nie tak?Jeśli tak nie powinno byc, jak móglbym problem zdiagnozowac, od czego zaczac?

https://www.fotosik.pl/zdjecie/a64af06c815a72c0

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 16 sty 2019, 14:19 przez pamel, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A6 Avant 2.7Biturbo Quattro '03

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 16 sty 2019, 14:07

MTM to taki "fabryczny" tuner audi.
Wykres powinien tak wyglądać:
https://www.mtm-online.de/media/mtm/Med ... 50-306.pdf
Fakt auto jest starsze i koni może być mniej. Dołek może powodować wiele czynników:
- turbo (luzy, zapieczona)
- układ zapłonowy (cewki, WN, świece)
- zatkany wydech (w małym stopniu, bo i góra byłaby znacznie słabsza)

pamel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:24
Lokalizacja: Katowice

Post autor: pamel » 16 sty 2019, 14:24

qwerty01 pisze:MTM to taki "fabryczny" tuner audi.
- turbo (luzy, zapieczona)
- układ zapłonowy (cewki, WN, świece)
- zatkany wydech (w małym stopniu, bo i góra byłaby znacznie słabsza)
Czy srednio ogarniety mechanik jest w stanie te rzeczy sprawdzic, czy lepiej samemu po kolei wszystkie części wymieniac?
Czy te usterki będą widoczne po podpięciu do komputera?

Pozdrawiam
Audi A6 Avant 2.7Biturbo Quattro '03

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 16 sty 2019, 14:48

Turbo można sprawdzić logami dynamicznymi (może nieszczelność w dolocie?).
Swiece, cewki, przewody WN sprawdzi każdy mechanik. Może być błąd wypadania zapłonu potwierdzający usterkę.

pamel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:24
Lokalizacja: Katowice

Post autor: pamel » 24 sty 2019, 10:00

qwerty01 pisze:Turbo można sprawdzić logami dynamicznymi (może nieszczelność w dolocie?).
Swiece, cewki, przewody WN sprawdzi każdy mechanik. Może być błąd wypadania zapłonu potwierdzający usterkę.
Dzisiaj dopiero mialem okazje przeczytac szczegoly modyfikacji na stronie MTM, zauwazylem, ze tuner zaleca tankowanie benzyna 98'o oktanowa, podczas gdy ja tankuje caly czas od zakupu benzyna 95'o oktanowa ( wg MTM dozwolona tylko w sytuacjach awaryjnych ).
Czy to moze byc rowniez przyczyna problemow?

Pozdrawiam
Audi A6 Avant 2.7Biturbo Quattro '03

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 sty 2019, 10:01

Raczej nie :). Jedynie kilka koników będzie uśpionych i zostaną w garażu ;p.

pamel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:24
Lokalizacja: Katowice

Post autor: pamel » 24 sty 2019, 11:42

mat1324 pisze:Raczej nie :). Jedynie kilka koników będzie uśpionych i zostaną w garażu ;p.
Kolejna watpliwosc...w aucie wlasnie montuje sie instalacja gazowa. W zwiazku z czym, czy bedzie to razem gralo ze zmodyfikowanym programem MTM pod benzyne 98'o oktanowa? Czy lepiej wgrac nowy program pod benzyne 95'o oktanowa?
Audi A6 Avant 2.7Biturbo Quattro '03

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 24 sty 2019, 16:42

A po co? Gaz ma jeszcze więcej oktanów.

pamel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:24
Lokalizacja: Katowice

Post autor: pamel » 24 maja 2019, 12:48

Witam ponownie
Wymienilem filtr paliwa, zalalem PB98 i efekt jest taki, ze z 297km zrobilo sie 315:), ale dziura w momencie dalej zostala. Mechanik patrzac na logi i wykres stwierdzil, ze wyglada na to, ze turbo przeladowywuje z jakiegos powodu i zawor N75 je odcina miedzy 3200, a 4300 obr/min. On mysli, ze moze to byc wadliwy zawor N75, lub westgate w samej turbinie....ma to jakis sens, czy szukac gdzie indziej przyczyny? Moze znacie jakiegos ogarnietego mechanika w woj slaskim do 2.7Biturbo?

Wykres z pomiaru mocy:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/06ebee3198992f02

Wykres z logow dynamicznych:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/f864e35b296ce99d

Mam takze wartosci logow dynamicznych w pliku csv, ale nie wiem, jak je tu zaladowac, przy uzyciu opcji "zalacz plik" nic sie nie dzieje

Edit:
Udalo mi sie zalagowac logi na ten adres:
https://www.easypaste.org/file/IEkNmAOh ... SV?lang=pl

Edit2:
Przypomnialo mi sie, ze koles tez mowil, ze jest wypadanie zaplonu na 5tym cylindrze, przy czym to tylko z komputera, ja tego nie odczuwam podczas jazdy

Pozdrawiam
Audi A6 Avant 2.7Biturbo Quattro '03

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 24 maja 2019, 13:52

Źle wykonane logi.

pamel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:24
Lokalizacja: Katowice

Post autor: pamel » 24 maja 2019, 15:43

qwerty01 pisze:Źle wykonane logi.
Tzn?
Audi A6 Avant 2.7Biturbo Quattro '03

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 24 maja 2019, 16:47

Robi się 115+118. To pierwsze. A drugie to po co mamy oglądać wolne obroty itp. Ci co to oglądają chce widzieć tylko w but podłodze. Kolejne to na Twoim miejscu nie ciagnalbym co aż do tyłu obrotów z niej w podłodze.
W tym logu nie widać nieprawidłowy zachowań turbiny, a na pewno nie takich o których mówi mechanik

pamel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:24
Lokalizacja: Katowice

Post autor: pamel » 24 maja 2019, 18:31

zwonko pisze:Robi się 115+118.
Skad moglem wiedziec?, powiedzialem, zeby zrobil logi dynamiczne, tyle :)
zwonko pisze:A drugie to po co mamy oglądać wolne obroty itp. Ci co to oglądają chce widzieć tylko w but podłodze.
Chyba jest, wolne obroty sa tylko na poczatku wykresu, potem widac zmiane biegu i but na chyba 4tym biegu
zwonko pisze:Kolejne to na Twoim miejscu nie ciagnalbym co aż do tyłu obrotów z niej w podłodze.
Z tego, co widac obroty dochodza do 6800, to az tak duzo?, myslalem, ze to normalna procedura podczas sprawdzania mocy

zwonko pisze: W tym logu nie widać nieprawidłowy zachowań turbiny, a na pewno nie takich o których mówi mechanik
Spogladajac na wykres sporzadzony z logow ( wykres nr 2 )
1. czerwona linia to ilosc obrotow/min
2. Linia zolta i fioletowa to praca turbiny nr 1 i nr 2
3. Niebieska linia to otwarcie zaworu N75
Wiec zachowanie turbin widac, czy sie myle? On stwierdzil, ze widac na tym wykresie, jak linia otwarcia(zamkniecia?) zaworu N75 zalamuje sie w momencie, kiedy turbina dmuchaja najwiecej, przez co linia momentu obrotowego sie waha miedzy 3300obr a 4300 obr...
Tak on mi to wytlumaczyl, ale moze zle rozumuje...?
Audi A6 Avant 2.7Biturbo Quattro '03

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 24 maja 2019, 19:23

Wykresowi nie wierzę bo to co tam widzę odstaje od normy w ogóle. Zakładając że któreś to doładowanie rzeczywiste a któreś zadane; to w momencie buta powinno być od razu skok w dużą wartość. A żadna z tych linii tego nie robi.Zakładając że linia żółta i fioletowa to turbina 1 i 2... hmm, pierwszy raz widzę żeby VAG miał możliwość odczytu doładowania z dwóch turbin, to po pierwsze, a (tego nie jestem pewien bo nie znam specyfiikii BiT) na logikę doładowania raczej powinny być równe.
Być może niebieskie to otwarcie N75, ale tego nie wiem.
Patrzyłem w csv. Tam nie widać problemu z doładowaniem.

pamel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:24
Lokalizacja: Katowice

Post autor: pamel » 24 maja 2019, 23:08

zwonko pisze:Wykresowi nie wierzę bo to co tam widzę odstaje od normy w ogóle. Zakładając że któreś to doładowanie rzeczywiste a któreś zadane; to w momencie buta powinno być od razu skok w dużą wartość. A żadna z tych linii tego nie robi.Zakładając że linia żółta i fioletowa to turbina 1 i 2... hmm, pierwszy raz widzę żeby VAG miał możliwość odczytu doładowania z dwóch turbin, to po pierwsze, a (tego nie jestem pewien bo nie znam specyfiikii BiT) na logikę doładowania raczej powinny być równe.
Być może niebieskie to otwarcie N75, ale tego nie wiem.
Patrzyłem w csv. Tam nie widać problemu z doładowaniem.
Co sugerujesz? Zrobic logi jeszcze raz ale tym razem z kanalu 115 i 118?

Tak w ogole zna ktos jakiegos ogarnietego mechanika do 2.7Biturbo w okolicach Katowic?
Audi A6 Avant 2.7Biturbo Quattro '03

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja