[BES 2.7 250 KM] "Dziura" w krzywej momentu obroto
[BES 2.7 250 KM] "Dziura" w krzywej momentu obroto
Witam szanownych Kolegów.
Byłem wczoraj na hamowni ze swoja "bestią", ku mojemu zdziwieniu auto wypluło 297km mocy, co oznacza, ze poprzedni właściciel coś tam dłubał przy silniku. Nie wiem, czy to byl chip tuning, czy jeszcze cos innego, na ogłoszeniu sprzedaży bylo napisane MTM 300+, cokolwiek to znaczy (auto ma pare dodatkowych spojlerow i zdaje sie, ze sportowy tłumik), a sam właściciel nie znał szczegółów, mówi, ze auto miał od 2och lat i przez wiekszosc czasu był zaparkowany w garazu.
Niestety niepokoi mnie wykres z hamowni, czy taki spadek mocy i momenty miedzy 3 - 4tys obrotow, to jest normalne, czy cos jest nie tak?Jeśli tak nie powinno byc, jak móglbym problem zdiagnozowac, od czego zaczac?
https://www.fotosik.pl/zdjecie/a64af06c815a72c0
Pozdrawiam
Byłem wczoraj na hamowni ze swoja "bestią", ku mojemu zdziwieniu auto wypluło 297km mocy, co oznacza, ze poprzedni właściciel coś tam dłubał przy silniku. Nie wiem, czy to byl chip tuning, czy jeszcze cos innego, na ogłoszeniu sprzedaży bylo napisane MTM 300+, cokolwiek to znaczy (auto ma pare dodatkowych spojlerow i zdaje sie, ze sportowy tłumik), a sam właściciel nie znał szczegółów, mówi, ze auto miał od 2och lat i przez wiekszosc czasu był zaparkowany w garazu.
Niestety niepokoi mnie wykres z hamowni, czy taki spadek mocy i momenty miedzy 3 - 4tys obrotow, to jest normalne, czy cos jest nie tak?Jeśli tak nie powinno byc, jak móglbym problem zdiagnozowac, od czego zaczac?
https://www.fotosik.pl/zdjecie/a64af06c815a72c0
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 16 sty 2019, 14:19 przez pamel, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A6 Avant 2.7Biturbo Quattro '03
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 531
- Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
MTM to taki "fabryczny" tuner audi.
Wykres powinien tak wyglądać:
https://www.mtm-online.de/media/mtm/Med ... 50-306.pdf
Fakt auto jest starsze i koni może być mniej. Dołek może powodować wiele czynników:
- turbo (luzy, zapieczona)
- układ zapłonowy (cewki, WN, świece)
- zatkany wydech (w małym stopniu, bo i góra byłaby znacznie słabsza)
Wykres powinien tak wyglądać:
https://www.mtm-online.de/media/mtm/Med ... 50-306.pdf
Fakt auto jest starsze i koni może być mniej. Dołek może powodować wiele czynników:
- turbo (luzy, zapieczona)
- układ zapłonowy (cewki, WN, świece)
- zatkany wydech (w małym stopniu, bo i góra byłaby znacznie słabsza)
Czy srednio ogarniety mechanik jest w stanie te rzeczy sprawdzic, czy lepiej samemu po kolei wszystkie części wymieniac?qwerty01 pisze:MTM to taki "fabryczny" tuner audi.
- turbo (luzy, zapieczona)
- układ zapłonowy (cewki, WN, świece)
- zatkany wydech (w małym stopniu, bo i góra byłaby znacznie słabsza)
Czy te usterki będą widoczne po podpięciu do komputera?
Pozdrawiam
Audi A6 Avant 2.7Biturbo Quattro '03
Dzisiaj dopiero mialem okazje przeczytac szczegoly modyfikacji na stronie MTM, zauwazylem, ze tuner zaleca tankowanie benzyna 98'o oktanowa, podczas gdy ja tankuje caly czas od zakupu benzyna 95'o oktanowa ( wg MTM dozwolona tylko w sytuacjach awaryjnych ).qwerty01 pisze:Turbo można sprawdzić logami dynamicznymi (może nieszczelność w dolocie?).
Swiece, cewki, przewody WN sprawdzi każdy mechanik. Może być błąd wypadania zapłonu potwierdzający usterkę.
Czy to moze byc rowniez przyczyna problemow?
Pozdrawiam
Audi A6 Avant 2.7Biturbo Quattro '03
Kolejna watpliwosc...w aucie wlasnie montuje sie instalacja gazowa. W zwiazku z czym, czy bedzie to razem gralo ze zmodyfikowanym programem MTM pod benzyne 98'o oktanowa? Czy lepiej wgrac nowy program pod benzyne 95'o oktanowa?mat1324 pisze:Raczej nie. Jedynie kilka koników będzie uśpionych i zostaną w garażu
.
Audi A6 Avant 2.7Biturbo Quattro '03
Witam ponownie
Wymienilem filtr paliwa, zalalem PB98 i efekt jest taki, ze z 297km zrobilo sie 315:), ale dziura w momencie dalej zostala. Mechanik patrzac na logi i wykres stwierdzil, ze wyglada na to, ze turbo przeladowywuje z jakiegos powodu i zawor N75 je odcina miedzy 3200, a 4300 obr/min. On mysli, ze moze to byc wadliwy zawor N75, lub westgate w samej turbinie....ma to jakis sens, czy szukac gdzie indziej przyczyny? Moze znacie jakiegos ogarnietego mechanika w woj slaskim do 2.7Biturbo?
Wykres z pomiaru mocy:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/06ebee3198992f02
Wykres z logow dynamicznych:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/f864e35b296ce99d
Mam takze wartosci logow dynamicznych w pliku csv, ale nie wiem, jak je tu zaladowac, przy uzyciu opcji "zalacz plik" nic sie nie dzieje
Edit:
Udalo mi sie zalagowac logi na ten adres:
https://www.easypaste.org/file/IEkNmAOh ... SV?lang=pl
Edit2:
Przypomnialo mi sie, ze koles tez mowil, ze jest wypadanie zaplonu na 5tym cylindrze, przy czym to tylko z komputera, ja tego nie odczuwam podczas jazdy
Pozdrawiam
Wymienilem filtr paliwa, zalalem PB98 i efekt jest taki, ze z 297km zrobilo sie 315:), ale dziura w momencie dalej zostala. Mechanik patrzac na logi i wykres stwierdzil, ze wyglada na to, ze turbo przeladowywuje z jakiegos powodu i zawor N75 je odcina miedzy 3200, a 4300 obr/min. On mysli, ze moze to byc wadliwy zawor N75, lub westgate w samej turbinie....ma to jakis sens, czy szukac gdzie indziej przyczyny? Moze znacie jakiegos ogarnietego mechanika w woj slaskim do 2.7Biturbo?
Wykres z pomiaru mocy:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/06ebee3198992f02
Wykres z logow dynamicznych:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/f864e35b296ce99d
Mam takze wartosci logow dynamicznych w pliku csv, ale nie wiem, jak je tu zaladowac, przy uzyciu opcji "zalacz plik" nic sie nie dzieje
Edit:
Udalo mi sie zalagowac logi na ten adres:
https://www.easypaste.org/file/IEkNmAOh ... SV?lang=pl
Edit2:
Przypomnialo mi sie, ze koles tez mowil, ze jest wypadanie zaplonu na 5tym cylindrze, przy czym to tylko z komputera, ja tego nie odczuwam podczas jazdy
Pozdrawiam
Audi A6 Avant 2.7Biturbo Quattro '03
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Robi się 115+118. To pierwsze. A drugie to po co mamy oglądać wolne obroty itp. Ci co to oglądają chce widzieć tylko w but podłodze. Kolejne to na Twoim miejscu nie ciagnalbym co aż do tyłu obrotów z niej w podłodze.
W tym logu nie widać nieprawidłowy zachowań turbiny, a na pewno nie takich o których mówi mechanik
W tym logu nie widać nieprawidłowy zachowań turbiny, a na pewno nie takich o których mówi mechanik
Skad moglem wiedziec?, powiedzialem, zeby zrobil logi dynamiczne, tylezwonko pisze:Robi się 115+118.

Chyba jest, wolne obroty sa tylko na poczatku wykresu, potem widac zmiane biegu i but na chyba 4tym bieguzwonko pisze:A drugie to po co mamy oglądać wolne obroty itp. Ci co to oglądają chce widzieć tylko w but podłodze.
Z tego, co widac obroty dochodza do 6800, to az tak duzo?, myslalem, ze to normalna procedura podczas sprawdzania mocyzwonko pisze:Kolejne to na Twoim miejscu nie ciagnalbym co aż do tyłu obrotów z niej w podłodze.
Spogladajac na wykres sporzadzony z logow ( wykres nr 2 )zwonko pisze: W tym logu nie widać nieprawidłowy zachowań turbiny, a na pewno nie takich o których mówi mechanik
1. czerwona linia to ilosc obrotow/min
2. Linia zolta i fioletowa to praca turbiny nr 1 i nr 2
3. Niebieska linia to otwarcie zaworu N75
Wiec zachowanie turbin widac, czy sie myle? On stwierdzil, ze widac na tym wykresie, jak linia otwarcia(zamkniecia?) zaworu N75 zalamuje sie w momencie, kiedy turbina dmuchaja najwiecej, przez co linia momentu obrotowego sie waha miedzy 3300obr a 4300 obr...
Tak on mi to wytlumaczyl, ale moze zle rozumuje...?
Audi A6 Avant 2.7Biturbo Quattro '03
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Wykresowi nie wierzę bo to co tam widzę odstaje od normy w ogóle. Zakładając że któreś to doładowanie rzeczywiste a któreś zadane; to w momencie buta powinno być od razu skok w dużą wartość. A żadna z tych linii tego nie robi.Zakładając że linia żółta i fioletowa to turbina 1 i 2... hmm, pierwszy raz widzę żeby VAG miał możliwość odczytu doładowania z dwóch turbin, to po pierwsze, a (tego nie jestem pewien bo nie znam specyfiikii BiT) na logikę doładowania raczej powinny być równe.
Być może niebieskie to otwarcie N75, ale tego nie wiem.
Patrzyłem w csv. Tam nie widać problemu z doładowaniem.
Być może niebieskie to otwarcie N75, ale tego nie wiem.
Patrzyłem w csv. Tam nie widać problemu z doładowaniem.
Co sugerujesz? Zrobic logi jeszcze raz ale tym razem z kanalu 115 i 118?zwonko pisze:Wykresowi nie wierzę bo to co tam widzę odstaje od normy w ogóle. Zakładając że któreś to doładowanie rzeczywiste a któreś zadane; to w momencie buta powinno być od razu skok w dużą wartość. A żadna z tych linii tego nie robi.Zakładając że linia żółta i fioletowa to turbina 1 i 2... hmm, pierwszy raz widzę żeby VAG miał możliwość odczytu doładowania z dwóch turbin, to po pierwsze, a (tego nie jestem pewien bo nie znam specyfiikii BiT) na logikę doładowania raczej powinny być równe.
Być może niebieskie to otwarcie N75, ale tego nie wiem.
Patrzyłem w csv. Tam nie widać problemu z doładowaniem.
Tak w ogole zna ktos jakiegos ogarnietego mechanika do 2.7Biturbo w okolicach Katowic?
Audi A6 Avant 2.7Biturbo Quattro '03