A6 C5 2.8 wycieki oleju
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 02 lis 2018, 05:37
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Krakow
- Kontakt:
A6 C5 2.8 wycieki oleju
Witam was użytkownicy, z autem nie koniec problemów, cieknie gdzieś olej z silnika, śmierdzi w środku, ale nie zawsze 3 tyg temu smierdzialo jeszcze po każdym zatrzymaniu. Wymienione do tej pory, uszczelki klawiatury, dekle silnika z tyłu (aczkolwiek nie wiem co to jest, mechanik wziął 200 zł za to). Zrobiony rozrząd cały kompletny z pompą wody. Termostat robiony 2 miesiące później ponieważ padł z dnia na dzień, jednak mimo, że działa lepiej zrobić przy rozrządzie ze względu na jedną robocizne. Na gwarancji po rozrządzie wymienione uszczelnienia zmiennych faz rozrządu (od tego momentu przestało smierdziec w środku). Jednak od 3 tyg, dziennie robię ok 180 - 200 km dziennie wlałem już prawie dwa litry oleju, także stwierdzam, że jest to za dużo. Stojąc przodem do silnika, to po lewej stronie za silnikiem jest zalany silnik olejem na dole. Nie mam pojęcia już skąd może wyciekać. Po odpaleniu auta są dziwne dźwięki takie jakby buczenie czegoś, ale nie mam pojęcia czego. Po pewnym czasie to jednak ustaje (nie wiem może wentylator, ale nie dam sobie ręki odciąć).
Czekam na ważę sugestie skąd może cieknąć, ew czy ktoś może mi pomóc poszukać, jestem mogę podjechać Kraków /Katowice byle ktoś był chętny do pomocy, oczywiście nie za darmo.
Poza tymi dolegliwościami jestem zadowolony z samochodu, dlatego chcę go doprowadzić do stanu normalnego.
Pozdrawiam
Czekam na ważę sugestie skąd może cieknąć, ew czy ktoś może mi pomóc poszukać, jestem mogę podjechać Kraków /Katowice byle ktoś był chętny do pomocy, oczywiście nie za darmo.
Poza tymi dolegliwościami jestem zadowolony z samochodu, dlatego chcę go doprowadzić do stanu normalnego.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Kolego wyciekac moze z uszczelek pod pokrywa zaworow, zaslepki walka rozrzadu albo uszczelki pod napinaczem faz rozrzadu. Co do zuzycia oleju to majac kiedys 2.8 dolewalem 1L na 3000 km (silnik byl suchy i uszczelki wyzej wymienione nowe, probowalem rozne lepkosci oleju,ale i tak siorbal olej). Nie chce stawiac sprawy z gory moze mialem jakis padniety silnik ze bral tyle oleju ale porownuje teraz 2.7T z dwoma suszarkami ktory posiadam i tu stan na bagnecie jest caly czas nie zmienny nawet przy 0w30.
Wydaje mi sie ze w 2.8 jakies zuzycie zawsze bedzie (dlatego go sprzedalem)inna konstrukcja glowicy, sam nie wiem nich sie wypowiedza uzytkownicy.
Wydaje mi sie ze w 2.8 jakies zuzycie zawsze bedzie (dlatego go sprzedalem)inna konstrukcja glowicy, sam nie wiem nich sie wypowiedza uzytkownicy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
Buczenie to SAI. ( dogrzewanie katów) to nie bierze oleju☺
Jak cieknie za silnikiem i zmieniałeś uszczelki pod nastawnikami ( sa dwie -blaszka i półksiężyc) to zostało ci wymienić zaślepkę wałka rozrządu. Zamienniki podobno są za luźne więc tylko oryginał.
[ Dodano: 2018-12-31, 16:07 ]
Aaa jeszcze jedno- czy kolega odmy ma drożne?
[ Dodano: 2018-12-31, 16:10 ]
Olej jaki?
Jak cieknie za silnikiem i zmieniałeś uszczelki pod nastawnikami ( sa dwie -blaszka i półksiężyc) to zostało ci wymienić zaślepkę wałka rozrządu. Zamienniki podobno są za luźne więc tylko oryginał.
[ Dodano: 2018-12-31, 16:07 ]
Aaa jeszcze jedno- czy kolega odmy ma drożne?
[ Dodano: 2018-12-31, 16:10 ]
Olej jaki?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 02 lis 2018, 05:37
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Krakow
- Kontakt:
jakubczyk_7, ale to SAI to się może też czasem samo włączyć? Np podczas jazdy na postoju, bo też czasem się odpala, jeżeli to to.
EDIT: oglądałem na yt jak to mniej więcej brzmi, ale czy ja wiem czy to jest ten sam dźwięk co u mnie, to raczej nie
Edit 2: co do wycia dźwięk zbliżony do tego o ile nie taki sam, szkoda, że nagrywający słuchał muzyki byłby lepiej słyszalny. Po jakimś czasie przestaje wyć i jest okej
Zmieniał mechanik, nie wiem co zmienił bo nie miałem wglądu w części, cieknie/leje tylko z lewej strony stojąc przodem do silnika, prawa sucha nie wymyje silnika za szybko więc nie dowiem się czy to stary jakiś wyciek czy nowy (ale powinno się już chyba wypalić po 1000 km).
Co do uszczelek czytałem właśnie gdzieś, że zamienniki są za luźne, powiem i o tym przy kolejnej wizycie, co do odmy nie wiem jak samemu sprawdzić, też im podpowiem o tym
Olej 5w40
EDIT: oglądałem na yt jak to mniej więcej brzmi, ale czy ja wiem czy to jest ten sam dźwięk co u mnie, to raczej nie
Edit 2: co do wycia dźwięk zbliżony do tego o ile nie taki sam, szkoda, że nagrywający słuchał muzyki byłby lepiej słyszalny. Po jakimś czasie przestaje wyć i jest okej
Zmieniał mechanik, nie wiem co zmienił bo nie miałem wglądu w części, cieknie/leje tylko z lewej strony stojąc przodem do silnika, prawa sucha nie wymyje silnika za szybko więc nie dowiem się czy to stary jakiś wyciek czy nowy (ale powinno się już chyba wypalić po 1000 km).
Co do uszczelek czytałem właśnie gdzieś, że zamienniki są za luźne, powiem i o tym przy kolejnej wizycie, co do odmy nie wiem jak samemu sprawdzić, też im podpowiem o tym
Olej 5w40
Ostatnio zmieniony 31 gru 2018, 18:48 przez MixTape, łącznie zmieniany 1 raz.
- Xray T2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 673
- Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Kolego ważne jest też przy wymianie uszczelek pokryw zaworów W punktach zaznaczonych dać silikon, wiadomo odtłuścić najpierw.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 02 lis 2018, 05:37
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Krakow
- Kontakt:
Xray T2, muszę ich zapytać w takim razie czy dali, ja o tym wiem, zmieniałem kiedyś sam w Matizie, ale w audi się trochę boję, że coś namieszam i dopiero będzie. Powiedzcie mi czy 2.8 normalne, że kopci z tyłu? Nie jest to typowy biały dym, nie śmierdzi olejem, ale taka jakby para.
Dodam, że na wysokich obrotach dźwięk silnika jest taki jakby suchy, nie ma ryku, mówiąc o wysokich obrotach rozumiem oscylacje w granicach 4.5-5 tys
Dodam, że na wysokich obrotach dźwięk silnika jest taki jakby suchy, nie ma ryku, mówiąc o wysokich obrotach rozumiem oscylacje w granicach 4.5-5 tys
- Xray T2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 673
- Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Norma, jest to para z tłumików.Nie jest to typowy biały dym, nie śmierdzi olejem, ale taka jakby para
uszczelki dekli mogłeś sam wymienić, żadna filozofia jak się ma chęci i narzędzia.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 02 lis 2018, 05:37
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Krakow
- Kontakt:
Xray T2, robili rozrząd to im powiedziałem żeby zrobili od razu uszczelki. Masz pojęcie co może wyć po odpaleniu samochodu? Filmik dodany wyżej w poście.
Jeszcze jest problem ze skrzynia biegów /sprzęgłem /dwumasą, jest oddzielny temat w prawidłowym dziale, ale chyba nikt nie ma pojęcia co to może być
Jeszcze jest problem ze skrzynia biegów /sprzęgłem /dwumasą, jest oddzielny temat w prawidłowym dziale, ale chyba nikt nie ma pojęcia co to może być
- Xray T2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 673
- Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Jeśli jest to słyszalne z lewej strony jak stoisz przed maską to tak koledzy pisali może to być pompa SAI.
Najlepsze dojście do niej jest od spodu auta, weź kumpla i sprawdź odpal auto i niech słucha czy to pompa SAI.
Najlepsze dojście do niej jest od spodu auta, weź kumpla i sprawdź odpal auto i niech słucha czy to pompa SAI.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 02 lis 2018, 05:37
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Krakow
- Kontakt:
Nie jest to za każdym razem pod odpaleniu, wczoraj np było, dzisiaj nic ciężkie do zlokalizowania, ale wiem, że to nie od oleju np coś, bo dolałem wczoraj a i tak było słychać. Jak się zacznie odzywać to na pewno nagram filmik oraz będę wysłuchiwał skąd dochodzi dźwięk.
Na razie trzeba zlikwidować ubywający olej to jest dość drażniący mnie temat
Na razie trzeba zlikwidować ubywający olej to jest dość drażniący mnie temat
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:21
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Krosno
SAI załącza się tylko przy odpalaniu zimnego silnika, jak koledzy piszą jest umieszczony po lewej stronie u dołu, taka plastikowa turbina a dźwięk ma typowo jak odkurzacz.
Podczas jego pracy są podwyższone obroty silnika, jak przestaje działać to obroty spadają do wolnych około 750.
Może wentylator klimatyzacji huczy ale to byś chyba rozpoznał.
Test na drożność odmy: na wolnych obrotach odkręcasz korek wlewu oleju i przykładasz kartkę papieru do otworu. Kartka nie powinna fruwać a wręcz powinno ją delikatnie zasysać.
Jeżeli masz eżektor (w moim 2.4 ARJ jest) i jest on niesprawny (zatkany) to wymiana uszczelnienia nic nie da, bo powstające ciśnienie gdzieś wywali olej i w twoim przypadku mogło wypchać zaślepkę wałka.
Podczas jego pracy są podwyższone obroty silnika, jak przestaje działać to obroty spadają do wolnych około 750.
Może wentylator klimatyzacji huczy ale to byś chyba rozpoznał.
Test na drożność odmy: na wolnych obrotach odkręcasz korek wlewu oleju i przykładasz kartkę papieru do otworu. Kartka nie powinna fruwać a wręcz powinno ją delikatnie zasysać.
Jeżeli masz eżektor (w moim 2.4 ARJ jest) i jest on niesprawny (zatkany) to wymiana uszczelnienia nic nie da, bo powstające ciśnienie gdzieś wywali olej i w twoim przypadku mogło wypchać zaślepkę wałka.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 02 lis 2018, 05:37
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Krakow
- Kontakt:
Auto na zimnym odpalam średnio dwa, trzy razy na dzień. Nie załącza się to zawsze. No ale to posprawdzam. Obroty po odpaleniu mam w granicach ponad 1000 obrotów, a później spadają nawet poniżej 750.
Co do odmy, jeżeli kartkę zasysa to jest drożna tak?
Eżektor widzę, że w razie "w" idzie zakupić nowy.
Pewnie jutro coś będę grzebał, zanim zawiozę do mechanika
[ Dodano: 2019-01-09, 00:06 ]
Mechanik twierdzi, że eżektor i odma drożna. Od wymiany oleju tj ok nie całe 10 tys temu do dnia dzisiejszego wlałem prawie 3 l oleju. Jeżeli wchodzi do silnika na prawdę 5.5l to dolewka która już zrobiłem mnie jakoś nie satysfakcjonuje. Nie wiem już co wymienić co posprawdzać. Może macie jakiegoś dobrego mechanika w pobliżu Katowic, Krakowa.
Mi już ręce opadają, szkoda silnika.
Zauważyłem natomiast, że jeżeli stanie na górce tak że przód jest wyżej niż to wtedy śmierdzi olejem, tak jakby gdzieś było nieszczelność i najbardziej ujawniła się podczas stania na pochyłym terenie. Może to was na coś naprowadzi
Liczę dalej na waszą pomoc
[ Dodano: 2019-01-09, 16:35 ]
Dziś się przyznali mechanicy, że nie wymienili uszczelek z bloku silnika, tylko uszczelnili z prawej strony bo z lewej nie było dojścia, w sumie to by się zgodziło, wycieki widoczne są ze strony prawej.
W piątek jestem umówiony na wymianę. Dam znać jak poszło
Co do odmy, jeżeli kartkę zasysa to jest drożna tak?
Eżektor widzę, że w razie "w" idzie zakupić nowy.
Pewnie jutro coś będę grzebał, zanim zawiozę do mechanika
[ Dodano: 2019-01-09, 00:06 ]
Mechanik twierdzi, że eżektor i odma drożna. Od wymiany oleju tj ok nie całe 10 tys temu do dnia dzisiejszego wlałem prawie 3 l oleju. Jeżeli wchodzi do silnika na prawdę 5.5l to dolewka która już zrobiłem mnie jakoś nie satysfakcjonuje. Nie wiem już co wymienić co posprawdzać. Może macie jakiegoś dobrego mechanika w pobliżu Katowic, Krakowa.
Mi już ręce opadają, szkoda silnika.
Zauważyłem natomiast, że jeżeli stanie na górce tak że przód jest wyżej niż to wtedy śmierdzi olejem, tak jakby gdzieś było nieszczelność i najbardziej ujawniła się podczas stania na pochyłym terenie. Może to was na coś naprowadzi
Liczę dalej na waszą pomoc
[ Dodano: 2019-01-09, 16:35 ]
Dziś się przyznali mechanicy, że nie wymienili uszczelek z bloku silnika, tylko uszczelnili z prawej strony bo z lewej nie było dojścia, w sumie to by się zgodziło, wycieki widoczne są ze strony prawej.
W piątek jestem umówiony na wymianę. Dam znać jak poszło
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga