Wymiana łożyska przód - Momenty dokręcania śrub
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
- Lokalizacja: Szczecin
Wymiana łożyska przód - Momenty dokręcania śrub
Witam,
Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś pomógł mi ustalić momenty dokręcania śrub zaznaczonych na obrazkach poniżej. Potrzebuje tego do prawidłowej wymiany łożysk, a nie mogę znaleść nigdzie w necie.
Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś pomógł mi ustalić momenty dokręcania śrub zaznaczonych na obrazkach poniżej. Potrzebuje tego do prawidłowej wymiany łożysk, a nie mogę znaleść nigdzie w necie.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Dawid_Szczecin, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Do wymiany łożyska wystarczy wysunąć półoś i można spokojnie odkręcić cztery śruby trzymające łożysko. Problem może być z jej wysunięciem bez odkręcania wahaczy ze zwrotnicy, ale odchylisz całą zwrotnicę z użyciem dużej breszki, to da się to zrobić. Breszkę należy włożyć w miejsce śruby dokręcającej półoś i odchylać w lewo lub w prawo (w zależności, gdzie będzie miejsce na półoś).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
łącznik stabilizatora: 40 Nm + 90*
opaska gumy stabilizatora: 25 Nm
wahacze do zwrotnicy: 110 Nm
łożysko: 80 Nm + 90*
śruba centralna półosi: 200 Nm + 180*
jarzmo: 190 Nm
prowadnice zacisku: 30 Nm
osłona tarczy: 11 Nm
tarcza: 5 Nm
koło: 120 Nm
[ Dodano: 2018-12-29, 22:47 ]
Podałem dodatkowo moment dokręcenia śrub koła, ponieważ ludzie często robią to na wyczucie, a potem jest problem z odkręceniem .
opaska gumy stabilizatora: 25 Nm
wahacze do zwrotnicy: 110 Nm
łożysko: 80 Nm + 90*
śruba centralna półosi: 200 Nm + 180*
jarzmo: 190 Nm
prowadnice zacisku: 30 Nm
osłona tarczy: 11 Nm
tarcza: 5 Nm
koło: 120 Nm
[ Dodano: 2018-12-29, 22:47 ]
Podałem dodatkowo moment dokręcenia śrub koła, ponieważ ludzie często robią to na wyczucie, a potem jest problem z odkręceniem .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
- Lokalizacja: Szczecin
Super! Wielkie dzięki!:)
Jestem zaskoczony tą siłą dokręcania śruby centralnej półosi. Napewno tam jest 200Nm i 180 stopni?? Wow. Ogromna siła. Ja gdzieś znalazłem 110Nm i 180 stopni. Dzięki za siłę koła, ja zawsze dokręcałem na 130Nm. Muszę kupić jeszcze piasty, te dedykowane do auta są bardzo drogie (po 700 zł), a znalazłem z tym samym numerem części z inną literką na końcu po 50 zł z tymi samymi wymiarami, wyglądem i zębami w środku, tylko, że niby do passata.
Jestem zaskoczony tą siłą dokręcania śruby centralnej półosi. Napewno tam jest 200Nm i 180 stopni?? Wow. Ogromna siła. Ja gdzieś znalazłem 110Nm i 180 stopni. Dzięki za siłę koła, ja zawsze dokręcałem na 130Nm. Muszę kupić jeszcze piasty, te dedykowane do auta są bardzo drogie (po 700 zł), a znalazłem z tym samym numerem części z inną literką na końcu po 50 zł z tymi samymi wymiarami, wyglądem i zębami w środku, tylko, że niby do passata.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
U siebie dokręcałem kluczem dynamometrycznym z odpowiednim bitem na 200 Nm, a potem mechanik miał wielkiego imbusa w kształcie literki L i nim dociągaliśmy o te dodatkowe 180*. Na śrubie robiłem markerem znak, który po dokręceniu musiał znaleźć się na dole. Rura miała prawie 1,5 m . O dziwo odkręcenie tak dociągniętej śruby nie stanowi problemu, ale przykręcenie już tak.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 181
- Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
- Imię: Artur
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sląskie
Re: Wymiana łożyska przód - Momenty dokręcania śrub
Witam,
Panowie a powiecie mi z jakim momentem dokręcić śrubę mocującą razem dwa górne wahacze w zwrotnicy w A6 C6 zaiweszenie 1BA?
Wymieniałem ostatnio sprężynę z przodu i miałem trochę przygód z tą śrubą (urwał się łeb), sprzedawca wcisnął mi inną śrubę ("czarną" ale jest na styk, chyba z C5-ki) i muszę wynienić na taką jaka ma być. Różnie piszą o momentach, spotkałem się że należy użyć 82 Nm ale nie jestem pewien.
Panowie a powiecie mi z jakim momentem dokręcić śrubę mocującą razem dwa górne wahacze w zwrotnicy w A6 C6 zaiweszenie 1BA?
Wymieniałem ostatnio sprężynę z przodu i miałem trochę przygód z tą śrubą (urwał się łeb), sprzedawca wcisnął mi inną śrubę ("czarną" ale jest na styk, chyba z C5-ki) i muszę wynienić na taką jaka ma być. Różnie piszą o momentach, spotkałem się że należy użyć 82 Nm ale nie jestem pewien.
pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Wymiana łożyska przód - Momenty dokręcania śrub
45 Nm
Dodano po 3 minutach 1 sekundzie:
Można kupić zestaw FEBI BILSTEIN 49701 (śruba, podkładka i nakrętka) albo odwiedzić ASO, bo tam sama śruba (N10491802) kosztuje ok. 16 zł, podkładka (N10406105) ok. 1 zł, a nakrętka (N10272302) ok. 6,5 zł.
Dodano po 3 minutach 1 sekundzie:
Można kupić zestaw FEBI BILSTEIN 49701 (śruba, podkładka i nakrętka) albo odwiedzić ASO, bo tam sama śruba (N10491802) kosztuje ok. 16 zł, podkładka (N10406105) ok. 1 zł, a nakrętka (N10272302) ok. 6,5 zł.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 121
- Rejestracja: 15 mar 2010, 08:52
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Świnoujście
Re: Wymiana łożyska przód - Momenty dokręcania śrub
Dobrze wyczyść gniazdo i posmaruj śrubę żeby się nie zapiekła na przyszłość będzie lżej 45nm to maks nie ma co przesadzać .
LukaszRud
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Wymiana łożyska przód - Momenty dokręcania śrub
Warto co jakiś czas odkręcić nakrętkę i obrócić nią w gnieździe, aby nie zapiekła się w aluminium.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 181
- Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
- Imię: Artur
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sląskie
Re: Wymiana łożyska przód - Momenty dokręcania śrub
Dzięki za info zwrotne.
Wymieniłem tą śrubę. Za komplet (śruba, podkładka, nakrętka) dałem 10 PLN z Feb..go. Dokręciłem ją wstępnie 45Nm ale dokreciłem z wyczuciem trochę mocniej.
Sugerowałem się wcześniej filmikiem gdzie jest info że dla tej śruby wymagane jest 82 Nm
https://www.youtube.com/watch?v=D0wr8goJ9kU
Wymieniłem tą śrubę. Za komplet (śruba, podkładka, nakrętka) dałem 10 PLN z Feb..go. Dokręciłem ją wstępnie 45Nm ale dokreciłem z wyczuciem trochę mocniej.
Sugerowałem się wcześniej filmikiem gdzie jest info że dla tej śruby wymagane jest 82 Nm
https://www.youtube.com/watch?v=D0wr8goJ9kU
pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Wymiana łożyska przód - Momenty dokręcania śrub
To nie jedyny błąd w tym filmiku . Podałem wartość z ELSY, więc programu z instrukcjami serwisowymi, który jest używany w ASO. Śruba nie przenosi praktycznie żadnej siły, a jest jedynie blokadą, aby sworznie wahaczy nie wysunęły się ze zwrotnicy.
Dodano po 14 minutach 50 sekundach:
Poniżej masz screena z ELSY. Interesująca Cię śruba ma numer 10 na schemacie.
Dodano po 14 minutach 50 sekundach:
Poniżej masz screena z ELSY. Interesująca Cię śruba ma numer 10 na schemacie.