Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Chiptuning 2.7Biturbo 250km, jak wplywa na kondycje

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
pamel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:24
Lokalizacja: Katowice

[A6 C5] Chiptuning 2.7Biturbo 250km, jak wplywa na kondycje

Post autor: pamel » 28 gru 2018, 22:08

Witam,
Jak ten silnik znosi chiptuning?
Auto jest w stanie absolutnie kolekcjonerskim, nie chcialbym, aby nowy program sprzyjal jemu szybszemu zuzyciu. Czy mam sie czego obawiac?W planach jest rowniez instalacja gazowa, co rowniez sprawia, ze mam pewne watpliwosci.

Autko to Audi A6 C5 Avant 2.7Biturbo, 250km, 2003rok.

Pozdrawiam
Audi A6 Avant 2.7Biturbo Quattro '03

shaqal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1127
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:47
Imię: hmm?
Rocznik: 2021
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
Kontakt:

Post autor: shaqal » 30 gru 2018, 22:05

Jak stan kolekcjonerski to zostaw serie i nie montuj gazu, pod kołdre i do garażu :)

Większość 2.7 jest zrobiona na 300-400KM i jakoś jeżdzą.

pamel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:24
Lokalizacja: Katowice

Post autor: pamel » 30 gru 2018, 23:58

shaqal pisze:Jak stan kolekcjonerski to zostaw serie i nie montuj gazu, pod kołdre i do garażu :)
Bilem sie z myslami, czy tak nie zrobic, ale zdecydowalem sie, ze to bedzie moj daily car:)
Audi A6 Avant 2.7Biturbo Quattro '03

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 31 gru 2018, 07:52

Poczytaj sobie tę strone/forum- zobaczysz do czego zdolne te silniki i ich właściciele
http://sportaudi.pl/viewforum.php?f=3

pamel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:24
Lokalizacja: Katowice

Post autor: pamel » 03 sty 2019, 11:53

Jarek-LT pisze:Poczytaj sobie tę strone/forum- zobaczysz do czego zdolne te silniki i ich właściciele
http://sportaudi.pl/viewforum.php?f=3
Probowal sie ktos ostatnio rejestrowac na tej stronie?Gdy ja to robie, wyskakuje blad, ze wszystkie pola z "*" powinny byc wypelnione, nie bylo by w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, ze wypelnione sa.
Audi A6 Avant 2.7Biturbo Quattro '03

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 03 sty 2019, 18:11

Widocznie robisz to zle. Co do strony WWW musisz mieć wpisane sportaudi.pl <rotfl>

pamel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:24
Lokalizacja: Katowice

Post autor: pamel » 03 sty 2019, 19:26

Jarek-LT pisze:Widocznie robisz to zle. Co do strony WWW musisz mieć wpisane sportaudi.pl <rotfl>
No tak..."bardzo" mi kolega pomogl...:)
Audi A6 Avant 2.7Biturbo Quattro '03

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 04 sty 2019, 02:15

Gratuluję zakupu - zmień profilówkę z tego diesla :)

Samym chip'em osiągniesz okolice 300ps i bardzo fajną "odczuciową" charakterystykę z dość dużym niutkiem do ok. 4500rpm. Jak już się do tego przyzwyczaisz, to będziesz miał "odczucie", że autko przymula w wyższych partiach obotów <okok> , ale jako daily to nadal daje radę.

Kolejne "stage" to już grubsze mody i większe $, bo żeby mieć te 350-380pa to masz do zrobienia turbiny, DP, IC, wtryski, pompa, sprzęgło, wydech + jakieś pierdołki, które zawsze wyjdą. Nie wspomnę, że jakiekolwiek mody to bym zaczął od hamulców, bo fabryczne, szczególnie tył, to jakieś nieporozumienie :)

A odpowiadając na pytania - silnik znosi chipa bardzo dobrze, w tym z LPG również (byleby set dobrany do mocy). Miałem 2.7bit w dwóch autach, łącznie z 8 lat, obydwa z LPG, z jednym przejeździłem ze 100kkm w konfiguracji 300ps, w drugim też około 100kkm w konfiguracji 360ps - nie przypominam sobie jakichkolwiek problemów z motorownią <okok>
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

pamel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:24
Lokalizacja: Katowice

Post autor: pamel » 04 sty 2019, 17:06

zbig_wwl pisze: Miałem 2.7bit w dwóch autach, łącznie z 8 lat, obydwa z LPG, z jednym przejeździłem ze 100kkm w konfiguracji 300ps, w drugim też około 100kkm w konfiguracji 360ps - nie przypominam sobie jakichkolwiek problemów z motorownią <okok>
Z tego, co wiem, w turbo diesel'u spalanie sie zmniejsza po chiptuningu, a jak to wyglada w benzyniakach?
Audi A6 Avant 2.7Biturbo Quattro '03

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 04 sty 2019, 22:53

Tu masz moje "tankowania" https://www.motostat.pl/vehicle-stats/67202 z allroada jak był w konfiguracji 300ps. Po kolejnym "stage" spalanie nieco mi spadło, ale to głównie dlatego, że w ramach "stage" przyszła też baaardzo dłuuuuga skrzynia z disel'a. Statystyk już nie prowadziłem.

Generalnie nie liczyłbym, że po samym chip'ie spalanie spadnie bez szkody dla silnika i/lub środowiska - raczej w drugą stronę.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja