S-Tronic - błąd poślizg za duży
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 661
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
S-Tronic - błąd poślizg za duży
Witam, opiszę po kolei problem. Miesiąc temu wymieniony rozrząd, podczas wymiany okazało się że z miski olejowej przekładni widoczny jest mały ubytek oleju, w związku z tym padła decyzja wymiany uszczelki miski olejowej s-tronica oraz ewentualne dolanie oleju. Dolanie oleju bo trzy miesiące temu skrzynia dostała nową wiązkę elektryki wraz z nowym olejem oraz nową uszczelką.
Po wymianie uszczelki i dolaniu 3 litrów oleju do przekładni wszystko jest okej, do momentu kiedy nie wyprzedzam auta na drodze lub kiedy potrzebuję wykorzystać bardziej skrzynie i jest potrzebna moc. Wtedy pojawia się nagle błąd przekładni o numerze:
"
8958 - Sprzęgło 1
P17CF 00 [101] - poœlizg za du¿y
Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
"
Błąd gasnie wraz z wyłączeniem silnika. Po ponownym starcie jest wszystko już okej do momentu wyprzedzania innego auta.
Dziwi mnie to że brakowało 2 lub 3 litrów oleju i było wszystko super a nagle po dolaniu i uzupełnieniu stanu oleju jest nagle problem.
Czy w tym przypadku pomoże adaptacja skrzyni biegów?
Co może być problemem?
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2018-11-16, 19:45 ]
Dla ciekawych napiszę że reset ustawień skrzyni biegów wraz z adaptacją załatwił sprawę na dobre. Jest zauważalna duża poprawa w komforcie jazdy. Pozdrawiam.
Po wymianie uszczelki i dolaniu 3 litrów oleju do przekładni wszystko jest okej, do momentu kiedy nie wyprzedzam auta na drodze lub kiedy potrzebuję wykorzystać bardziej skrzynie i jest potrzebna moc. Wtedy pojawia się nagle błąd przekładni o numerze:
"
8958 - Sprzęgło 1
P17CF 00 [101] - poœlizg za du¿y
Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
"
Błąd gasnie wraz z wyłączeniem silnika. Po ponownym starcie jest wszystko już okej do momentu wyprzedzania innego auta.
Dziwi mnie to że brakowało 2 lub 3 litrów oleju i było wszystko super a nagle po dolaniu i uzupełnieniu stanu oleju jest nagle problem.
Czy w tym przypadku pomoże adaptacja skrzyni biegów?
Co może być problemem?
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2018-11-16, 19:45 ]
Dla ciekawych napiszę że reset ustawień skrzyni biegów wraz z adaptacją załatwił sprawę na dobre. Jest zauważalna duża poprawa w komforcie jazdy. Pozdrawiam.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 661
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Wszystko zaczęło się kiedy mechanik zauważył że spod miski olejowej przy stronicu widać miejsce w którym uszczelka nie daje rady i się poci. Została wymieniona uszczelka oraz zostało dolane 3 L oleju. Nie chcę mi się wierzyć że brakowało 3 L oleju i nie było komunikatu ze strony sterownika o jego braku. Po drugie auto działało jak należy. Po uzupełnieniu stanu oleju do ilości która powinna być nagle zaczęły pojawiać się błędy. Może najlepiej będzie spuścić około litra oleju i zobaczyć co się wydarzy. Już sam nie wiem.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 661
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Panowie takie mam pytanie, gdzie jest umiejscowiony w s-troniku '0B5' czujnik temperatury sprzęgła. Szukam rozwiązania mojego problemu z pojawiającym się błędem:
8944 - Ograniczenie momentu obrotowego z powodu temperatury sprzêg³a
P17D8 00 [032] - -
Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b³êdów
Ramka zamro¿ona:
Stan b³êdu: 00000001
Priorytet b³êdu: 6
Czêstoœæ b³êdu: 2
Wew.licznik b³êdów: 33
Przebieg: 137277 km
Data: 2018.12.10
Czas: 12:54:47
Prêdkoœæ obrotowa silnika: 3753 /min
Wejœciowa prêdkoœæ obrotowa skrzyni biegów: 3753 /min
Wyjœciowa prêdkoœæ obrotowa skrzyni biegów: 670 /min
Moment obrotowy silnika: 232 Nm
Temperatura oleju przek³adniowego: 81 °C
Po³o¿enie peda³u przyœpieszenia: 77.2 %
Status sprzêg³a: Kupplung 1 kann Moment uebertragen
8944 - Ograniczenie momentu obrotowego z powodu temperatury sprzêg³a
P17D8 00 [032] - -
Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b³êdów
Ramka zamro¿ona:
Stan b³êdu: 00000001
Priorytet b³êdu: 6
Czêstoœæ b³êdu: 2
Wew.licznik b³êdów: 33
Przebieg: 137277 km
Data: 2018.12.10
Czas: 12:54:47
Prêdkoœæ obrotowa silnika: 3753 /min
Wejœciowa prêdkoœæ obrotowa skrzyni biegów: 3753 /min
Wyjœciowa prêdkoœæ obrotowa skrzyni biegów: 670 /min
Moment obrotowy silnika: 232 Nm
Temperatura oleju przek³adniowego: 81 °C
Po³o¿enie peda³u przyœpieszenia: 77.2 %
Status sprzêg³a: Kupplung 1 kann Moment uebertragen
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 661
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
kolego palec85, możesz określić bliżej o jaki zestaw naprawczy chodzi, byłem wczoraj u mechanika i zrobił listę częsci które będzie wymieniał, trochę tego tam mi pokazał wydaje mi się że grubo popłynął bo jest tego dużo za dużo. Wyszło mu 2800 Euro. Częsc pieniędzy pokryje gwarancja z autohandlu a częsc pieniędzy muszę ja zapłacić.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Pewnie o ten: http://midparts.com.pl/pl/p/DL501-S-TRO ... OWANY/4729
albo o ten: http://midparts.com.pl/pl/p/0B5-ZESTAW- ... -009D/4388 (same taśmy)
albo o ten: http://midparts.com.pl/pl/p/0B5-ZESTAW- ... -009D/4388 (same taśmy)
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 661
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Nie chce mi się wierzyć że padł nowy czujnik temperatury który znajduje się na taśmach zestawu naprawczego które były wymieniane w czerwcu 2018 roku. Zastanawia mnie co mógł odwalić mechanik i popsuł przy wymianie uszczelki przy wannie oleju przy przekładni i dolewając tylko oleju.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga