2.7T ARE jakie ciśnienie na cylindrach? PILNE!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 28 sty 2012, 21:22
- Lokalizacja: Wrocław/O-ca
2.7T ARE jakie ciśnienie na cylindrach? PILNE!
Witam, właśnie oddałem auto do gazowania, niestety...
Rzeczywistość jest okrutna, 5.15/l, kieszeń tego nie wytrzymuje.
Do rzeczy, monter instalacji stwierdził że mam za niskie ciśnienie na cylindrach - 9bar,
Z tego co mówił, to każdy jeden ma za niskie sprezanie.
Stwierdził, że trzeba demontować głowice, szlify,sprawdzenie zaworów, pierścieni itd.
Proszę o podpowiedź, czy taka wartość kwalifikuje silnik do remontu? Dodam, że moc,
branie oleju itp jest na prawidłowym poziomie. Auto 1.5 roku temu było napisane hamowni,
Wynik przy automacie (ponoć to ma znaczenie) 232KM/375Nm.
Zależy mi na szybkiej odpowiedzi ponieważ wszystko mam rozbabrane pod maską i nie wiem czy składać, czy rozważać remont.
Bardzo dziękuję za pomoc.
Rzeczywistość jest okrutna, 5.15/l, kieszeń tego nie wytrzymuje.
Do rzeczy, monter instalacji stwierdził że mam za niskie ciśnienie na cylindrach - 9bar,
Z tego co mówił, to każdy jeden ma za niskie sprezanie.
Stwierdził, że trzeba demontować głowice, szlify,sprawdzenie zaworów, pierścieni itd.
Proszę o podpowiedź, czy taka wartość kwalifikuje silnik do remontu? Dodam, że moc,
branie oleju itp jest na prawidłowym poziomie. Auto 1.5 roku temu było napisane hamowni,
Wynik przy automacie (ponoć to ma znaczenie) 232KM/375Nm.
Zależy mi na szybkiej odpowiedzi ponieważ wszystko mam rozbabrane pod maską i nie wiem czy składać, czy rozważać remont.
Bardzo dziękuję za pomoc.
Były:
Fiat Croma 1.9td 95'
Lancia Kappa 3.0V6 95'
VW Passat 1.9TDI 99
Alfa Romeo 166 2.4jtd-m 05'
Audi S6 4.2 V8 96'
Jest:
Audi A6 C5 2.7 BiT Q 01'
Audi A4 B7 2.0 TFSI Q 05'
Fiat Croma 1.9td 95'
Lancia Kappa 3.0V6 95'
VW Passat 1.9TDI 99
Alfa Romeo 166 2.4jtd-m 05'
Audi S6 4.2 V8 96'
Jest:
Audi A6 C5 2.7 BiT Q 01'
Audi A4 B7 2.0 TFSI Q 05'
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 28 sty 2012, 21:22
- Lokalizacja: Wrocław/O-ca
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
chyba producent wie lepiej jakie wartosci powinny bycLukasz007 pisze:Silniki 2.7 mają stopień sprężania 9,3:1 niezależnie od kodu czy to w s4 czy a6. 9-13 to chyba za duża rozbieżność.
[ Dodano: 2018-11-07, 21:05 ]
tak jakby porównać np siłe dokręcenia głowicy, instrukcja podaje przykładowo 150NM, ee tam coś za słabo dociągnę jeszcze setkę
wg instrukcji jest taki stopień sprężania to taki powinien byc w tych granicach
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Rozumiem Cię @repek92 ale nie wziąłem tego z kosmosu. Nie wiem czy mogę podać link ale mądre rzeczy są w tym pliku https://www.amb.org/ti/audi/2.7Biturbo-SelfStudy.pdf (automatycznie pobiera się .pdf po wklejeniu w przeglądarkę)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Nie neguję, 10 jak najbardziej ale 13 to już bardziej wolnossące - tak mi się wydaje. Znam chłopaków którzy uturbiali wolnossaki i stosowali customowe aluminiowe przekładki pod UPG żeby zmniejszyć stopień sprężania z około 12,5 na 9-9,5. W każdym razie wracając do tematu 9bar jest OK, więc nie wiem skąd teoria gazownika o słabej kompresji.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 28 sty 2012, 21:22
- Lokalizacja: Wrocław/O-ca
Dzwoniłem do niego raz jeszcze, powiedział już bardziej precyzjnie.Lukasz007 pisze:Nie neguję, 10 jak najbardziej ale 13 to już bardziej wolnossące - tak mi się wydaje. Znam chłopaków którzy uturbiali wolnossaki i stosowali customowe aluminiowe przekładki pod UPG żeby zmniejszyć stopień sprężania z około 12,5 na 9-9,5. W każdym razie wracając do tematu 9bar jest OK, więc nie wiem skąd teoria gazownika o słabej kompresji.
Na lewej połówce patrząc pod maskę: 7-8-8 prawa:9-10-8
Tak mniej więcej zapamiętałem. Mam wrażenie, że dość uśrednił i zaokrąglił te wartości bo nie chce mi się wierzyć, że nigdzie ciśnienie "nie było po przecinku"....
Dzisiaj jadę auto odebrać, zobaczę jakie ciśnienie spisali dokładnie.
Były:
Fiat Croma 1.9td 95'
Lancia Kappa 3.0V6 95'
VW Passat 1.9TDI 99
Alfa Romeo 166 2.4jtd-m 05'
Audi S6 4.2 V8 96'
Jest:
Audi A6 C5 2.7 BiT Q 01'
Audi A4 B7 2.0 TFSI Q 05'
Fiat Croma 1.9td 95'
Lancia Kappa 3.0V6 95'
VW Passat 1.9TDI 99
Alfa Romeo 166 2.4jtd-m 05'
Audi S6 4.2 V8 96'
Jest:
Audi A6 C5 2.7 BiT Q 01'
Audi A4 B7 2.0 TFSI Q 05'
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Nie sugerowałbym się wynikami tych ''badań'' gazownika tylko pogonił do ASO. Wiem z doświadczenia, że te wszystkie ''pomiary'', tymi wszystkimi ''barometrami zegarowymi'' wkręcanymi w gniazda świec potrafią dawać wyniki z kosmosu. Miałem kiedyś taki, a do tego metod pomiarowych jest multum - to na zimnym, to na ciepłym, to strzykawa oleju w cylinder. Ile będziesz kręcił rozrusznikiem tyle sprężania dostaniesz;) uwierz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
pomiar na zimnym - robimy tylko wtedy gdy mamy problemy tylko z zimnym silnikiem. Częsta przypadłość w 1.8T że pękła głowica ale na ciepłym niejako sie uszczelnia i silnik chodzi w miare dobrze jak jest ciepłym. Na zimnym wynik ciśnienia sprężania będzie niższy.Lukasz007 pisze:Miałem kiedyś taki, a do tego metod pomiarowych jest multum - to na zimnym, to na ciepłym, to strzykawa oleju w cylinder. Ile będziesz kręcił rozrusznikiem tyle sprężania dostaniesz;) uwierz.
olej ze strzykawką - to tzw. próba olejowa. Ma na celu wstępne wskazanie co może być uszkodzone, już nie pamietam co. Ale jeśli wynik się poprawił to coś tam, a jeśli się nie ruszył to coś tam.
Normalny pomiar to ciepły silnik. I przy sprawności barometru nie ma raczej szans na złe wskazanie i nie ma czegoś takiego jak ile zakręcisz taki wynik. Kręcisz aż wskazówka stanie w miejscu. To normalne zjawisko, wystarczy sobie wyobrazić jak to działa. Z cylindra wypychane jest powietrze pod ciśnieniem, takie "PUF". Pierwsze PUF nie wepchnie urządzenia do ostatecznej wartości, bo to tylko jakieś sekundowe "pierdnięcie" :P. Ale gdy wskazówka dojdzie do wartości rzeczywistej to PUF nie ma już na tyle "siły" żeby pchnąć dalej.
Mechanicy biorą bodajże koło 50zł za taki pomiar więc to nie kosmiczna kwota. Choć za tą cenę to właściwie można kupić urządzenie i samemu zrobić, zakładając że ma się dobry dostęp do świec.
I oczywiście że ciśnienie sprężania a stopień sprężania to dwie różne bajki.
Najgorsze dla silnika nie jest niskie ciśnienie a nie równe. A Ty masz to i to niestety.