Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

2.7T ARE jakie ciśnienie na cylindrach? PILNE!

Silniki benzynowe
Skalniak71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 28 sty 2012, 21:22
Lokalizacja: Wrocław/O-ca

2.7T ARE jakie ciśnienie na cylindrach? PILNE!

Post autor: Skalniak71 » 07 lis 2018, 11:11

Witam, właśnie oddałem auto do gazowania, niestety...
Rzeczywistość jest okrutna, 5.15/l, kieszeń tego nie wytrzymuje.

Do rzeczy, monter instalacji stwierdził że mam za niskie ciśnienie na cylindrach - 9bar,
Z tego co mówił, to każdy jeden ma za niskie sprezanie.
Stwierdził, że trzeba demontować głowice, szlify,sprawdzenie zaworów, pierścieni itd.

Proszę o podpowiedź, czy taka wartość kwalifikuje silnik do remontu? Dodam, że moc,
branie oleju itp jest na prawidłowym poziomie. Auto 1.5 roku temu było napisane hamowni,
Wynik przy automacie (ponoć to ma znaczenie) 232KM/375Nm.
Zależy mi na szybkiej odpowiedzi ponieważ wszystko mam rozbabrane pod maską i nie wiem czy składać, czy rozważać remont.

Bardzo dziękuję za pomoc.
Były:
Fiat Croma 1.9td 95'
Lancia Kappa 3.0V6 95'
VW Passat 1.9TDI 99
Alfa Romeo 166 2.4jtd-m 05'
Audi S6 4.2 V8 96'

Jest:
Audi A6 C5 2.7 BiT Q 01'
Audi A4 B7 2.0 TFSI Q 05'

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 lis 2018, 12:05

Poniżej masz wartości z ELSY dla silnika ARE :).

Obrazek

Skalniak71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 28 sty 2012, 21:22
Lokalizacja: Wrocław/O-ca

Post autor: Skalniak71 » 07 lis 2018, 15:08

mat1324 pisze:Poniżej masz wartości z ELSY dla silnika ARE :).

Obrazek
Dziękuje bardzo! Nie mam pojęcia co to je ten Elsa ale dane dają mi pewien spokój :D
Były:
Fiat Croma 1.9td 95'
Lancia Kappa 3.0V6 95'
VW Passat 1.9TDI 99
Alfa Romeo 166 2.4jtd-m 05'
Audi S6 4.2 V8 96'

Jest:
Audi A6 C5 2.7 BiT Q 01'
Audi A4 B7 2.0 TFSI Q 05'

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 lis 2018, 15:28

ELSA to program z instrukcjami napraw, który używany jest w ASO :).

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 07 lis 2018, 20:48

Silniki 2.7 mają stopień sprężania 9,3:1 niezależnie od kodu czy to w s4 czy a6. 9-13 to chyba za duża rozbieżność.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 07 lis 2018, 21:05

Lukasz007 pisze:Silniki 2.7 mają stopień sprężania 9,3:1 niezależnie od kodu czy to w s4 czy a6. 9-13 to chyba za duża rozbieżność.
chyba producent wie lepiej jakie wartosci powinny byc <figielek>

[ Dodano: 2018-11-07, 21:05 ]
tak jakby porównać np siłe dokręcenia głowicy, instrukcja podaje przykładowo 150NM, ee tam coś za słabo dociągnę jeszcze setkę :>

wg instrukcji jest taki stopień sprężania to taki powinien byc w tych granicach
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 07 lis 2018, 21:31

Rozumiem Cię @repek92 ale nie wziąłem tego z kosmosu. Nie wiem czy mogę podać link ale mądre rzeczy są w tym pliku https://www.amb.org/ti/audi/2.7Biturbo-SelfStudy.pdf (automatycznie pobiera się .pdf po wklejeniu w przeglądarkę)

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 07 lis 2018, 21:43

ale ELSA jest programem serwisowym stworzonym przez producenta to bardziej wg niej bym sie opierał zreszta twoje wartosci pokrywają sie z serwisowymi, to nie ma to az takiego znaczenia, bo watpię zeby dany silnik miał równe 9,3 może sie zdarzyc ze bedzie miał 10
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 07 lis 2018, 22:35

Nie neguję, 10 jak najbardziej ale 13 to już bardziej wolnossące - tak mi się wydaje. Znam chłopaków którzy uturbiali wolnossaki i stosowali customowe aluminiowe przekładki pod UPG żeby zmniejszyć stopień sprężania z około 12,5 na 9-9,5. W każdym razie wracając do tematu 9bar jest OK, więc nie wiem skąd teoria gazownika o słabej kompresji.

Awatar użytkownika
PowerV6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 09 lip 2017, 21:05
Lokalizacja: Rz-ów

Post autor: PowerV6 » 08 lis 2018, 08:15

Pewnie taki gazownik <rotfl>

Skalniak71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 28 sty 2012, 21:22
Lokalizacja: Wrocław/O-ca

Post autor: Skalniak71 » 08 lis 2018, 09:24

Lukasz007 pisze:Nie neguję, 10 jak najbardziej ale 13 to już bardziej wolnossące - tak mi się wydaje. Znam chłopaków którzy uturbiali wolnossaki i stosowali customowe aluminiowe przekładki pod UPG żeby zmniejszyć stopień sprężania z około 12,5 na 9-9,5. W każdym razie wracając do tematu 9bar jest OK, więc nie wiem skąd teoria gazownika o słabej kompresji.
Dzwoniłem do niego raz jeszcze, powiedział już bardziej precyzjnie.
Na lewej połówce patrząc pod maskę: 7-8-8 prawa:9-10-8
Tak mniej więcej zapamiętałem. Mam wrażenie, że dość uśrednił i zaokrąglił te wartości bo nie chce mi się wierzyć, że nigdzie ciśnienie "nie było po przecinku"....
Dzisiaj jadę auto odebrać, zobaczę jakie ciśnienie spisali dokładnie.
Były:
Fiat Croma 1.9td 95'
Lancia Kappa 3.0V6 95'
VW Passat 1.9TDI 99
Alfa Romeo 166 2.4jtd-m 05'
Audi S6 4.2 V8 96'

Jest:
Audi A6 C5 2.7 BiT Q 01'
Audi A4 B7 2.0 TFSI Q 05'

Awatar użytkownika
PowerV6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 09 lip 2017, 21:05
Lokalizacja: Rz-ów

Post autor: PowerV6 » 08 lis 2018, 12:22

Najlepiej sam sprawdź. Ale jeżeli jest takie niskie jak podał to silnik do roboty

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 08 lis 2018, 18:02

Nie sugerowałbym się wynikami tych ''badań'' gazownika tylko pogonił do ASO. Wiem z doświadczenia, że te wszystkie ''pomiary'', tymi wszystkimi ''barometrami zegarowymi'' wkręcanymi w gniazda świec potrafią dawać wyniki z kosmosu. Miałem kiedyś taki, a do tego metod pomiarowych jest multum - to na zimnym, to na ciepłym, to strzykawa oleju w cylinder. Ile będziesz kręcił rozrusznikiem tyle sprężania dostaniesz;) uwierz.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 09 lis 2018, 18:30

Ciśnienie sprężania to nie jest to samo co stopień sprężania. Jeśli pomierzyli zgodnie ze sztuką to ciśnienie jest za małe, 11b myśle że było by to minimalne ciśnienie sprężania dla 2.7tt. Nie wiem ile kosztuje pomiar ale warto się wybrać w inne miejsce w celu powtórnych pomiarów.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 09 lis 2018, 19:32

Lukasz007 pisze:Miałem kiedyś taki, a do tego metod pomiarowych jest multum - to na zimnym, to na ciepłym, to strzykawa oleju w cylinder. Ile będziesz kręcił rozrusznikiem tyle sprężania dostaniesz;) uwierz.
pomiar na zimnym - robimy tylko wtedy gdy mamy problemy tylko z zimnym silnikiem. Częsta przypadłość w 1.8T że pękła głowica ale na ciepłym niejako sie uszczelnia i silnik chodzi w miare dobrze jak jest ciepłym. Na zimnym wynik ciśnienia sprężania będzie niższy.
olej ze strzykawką - to tzw. próba olejowa. Ma na celu wstępne wskazanie co może być uszkodzone, już nie pamietam co. Ale jeśli wynik się poprawił to coś tam, a jeśli się nie ruszył to coś tam.
Normalny pomiar to ciepły silnik. I przy sprawności barometru nie ma raczej szans na złe wskazanie i nie ma czegoś takiego jak ile zakręcisz taki wynik. Kręcisz aż wskazówka stanie w miejscu. To normalne zjawisko, wystarczy sobie wyobrazić jak to działa. Z cylindra wypychane jest powietrze pod ciśnieniem, takie "PUF". Pierwsze PUF nie wepchnie urządzenia do ostatecznej wartości, bo to tylko jakieś sekundowe "pierdnięcie" :P. Ale gdy wskazówka dojdzie do wartości rzeczywistej to PUF nie ma już na tyle "siły" żeby pchnąć dalej.
Mechanicy biorą bodajże koło 50zł za taki pomiar więc to nie kosmiczna kwota. Choć za tą cenę to właściwie można kupić urządzenie i samemu zrobić, zakładając że ma się dobry dostęp do świec.
I oczywiście że ciśnienie sprężania a stopień sprężania to dwie różne bajki.
Najgorsze dla silnika nie jest niskie ciśnienie a nie równe. A Ty masz to i to niestety.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl