0001 - Front Heater for Lane-Holding Assist (Open or Short to Plus)
Niestety po skasowniu pojawia się ponownie.
Wygląda chyba, że uszkodził się czujnik temperatury zewnętrznej, bo pokazuje -43C i jednocześnie chyba grzeje na maksa podgrzewacz szyby. (+41C)
Czy może ktoś miał podobny problem i może pomóc w diagnozie?
Saturday,06,October,2018,22:28:39:00001
VCDS Version: Release 17.8.0 Running on Windows 7 x86
www.Ross-Tech.com
Address 85: On Board Cam. Labels: None
Control Module Part Number: 4G0 907 217 A HW: 4H0 907 217 A
Component and/or Version: DPC-SG H27 0038
Software Coding: 6A060000
Work Shop Code: WSC 02391 785 00200
ASAM Dataset: EV_OnBoardCamerDPC 001007 (AU57)
ROD: EV_OnBoardCamerDPC.rod
VCID: 2642CE0459E70C76D0-8072
1 Fault Found:
0001 - Front Heater for Lane-Holding Assist
C1101 15 [008] - Open or Short to Plus
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 165
Mileage: 132790 km
Date: 2018.10.06
Time: 22:20:07
Outside air temperature: -42.0 °C
Voltage terminal 15: 12.0 V
Control Module temperature: 41.0 °C
[ Dodano: 2018-10-19, 11:44 ]
Zdjąłem osłonę modułu, poruszałem lekko czarną wtyczką (T12a) i problem znikł.
Wygląda na to, że mata podgrzewająca szybę jest jednocześnie używana jako czujnik temperatury i przerwa w jej obwodzie jest interpretowana jako max temp. ujemna (-42C).
Prąd do maty grzewczej wychodzi na pinie nr 4 (zielono/czerwony przewód) powyższej wtyczki. Piny 1 i 7 to CAN BUS, 5 - masa, 6 - zasilanie (12V) poprzez bezpiecznik nr 11 (10A).