Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AWX 1.9 131 KM] Brak mocy, dziwne przewody od serwa

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
gedymdeith
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 05 paź 2018, 11:38
Lokalizacja: Wrocław

[ AWX 1.9 131 KM] Brak mocy, dziwne przewody od serwa

Post autor: gedymdeith » 05 paź 2018, 13:14

Cześć, to mój pierwszy post na forum, i pewnie nie ostatni, bo:

Kupiłem Audi jak pod moim nickiem w październiku 2017 i do dzisiaj żałuję sposobu, w jaki to zrobiłem (od ojca koleżanki, "od ręki", bez sprawdzenia/diagnostyki/konsultacji z kimkolwiek, kto się zna). Auto po swapie z 2.5 na 1.9 (nie jestem pewien, czy AWX czy AVF, naklejka na silniku zatarta).

Bardzo proszę o darowanie sobie komentarzy "jak się tak kupuje to się potem ma" itd. Wiem to, dostałem nauczkę.

Problemów z autem wyszło przez ten rok kilka, natomiast do rejestracji na forum i napisania tematu (samo forum czytam od dłuższego czasu, niestety zacząłem dopiero po zakupie) skłonił mnie niniejszy:

Auto ma problemy z mocą. W zasadzie na wszystkich biegach (choć im niższy tym bardziej odczuwalne) reakcja na dodanie gazu/złapanie mocy/przyspieszenia po wrzuceniu wyższego biegu trwa 2-3 sekundy, dopiero potem auto "załąpuje". O ile można to zganiać na "starego diesla", "zimny silnik", błędy przy łączeniu ze sterownikiem silnika i skrzyni biegów oraz niedomagającą wg jednego z mechaników, u których byłem, pompę paliwa, o tyle od czasu do czasu występuje całkowita utrata mocy, tzn. auto jedzie, ale reakcja na pedal gazu jest absolutnie minimalna. Przyspieszenie od 0 do 40 trwa ponad 10 sekund lub dłużej, od 40 do 70 kolejne 10 sekund lub dłużej, i tak dalej. Obroty rosną w ślamazarnym tempie, do maximum 2100-2200.

Po pierwszej takiej sytuacji - sprawdzenie wężyków podciśnienia, jakieś pouszczalnianie opaskami, obejście (coś nie tak było podłączone), diagnostyka - 320 PLN u mechanika. Wystarczyło na ok. 2000 kilometrów.

Po drugiej takiej sytuacji - wymiana zaworu N75 (chyba tak się nazywa), bo raz odpowiadał raz nie, wymiana filtra paliwa, sprawdzenie pompy paliwa, diagnostyka - 480 PLN u tego samego mechanika.

W międzyczasie poczytałem na forach, że w jednym z podobnych przypadków winowajcą okazał się zawór zwrotny do przewodu podciśnienia, który wychodzi od serwa. U mnie wygląda to tak (od samego zakupu tak to wygląda):

Obrazek

Chciałbym to wymienić, ale z racji tego nieszczęsnego swapa, ani mechanik, ani w serwisie audi nie wiedzą, jaką część zamówić (czy do 2.5 czy do 1.9). Wg tego schematu:

https://nemigaparts.com/pl/cat_spares/e ... 64/611760/

albo nie umiem go czytać, albo nie ma tego czegoś, co na powyższym obrazku zaznaczyłem u siebie czerwonym kółkiem... co to jest? Widać, że zostało dorobione. Idzie do takiego rozdzielnika:

Obrazek

Zbliżenie:

Obrazek

Z tego rozdzielnika "południowy" wężyk idzie do tego:

Obrazek

Najważniejsze pytanie - co to jest i jak powinno zostać podłączone? Czy można zaślepić? Czy wtedy czasem cały ten rozdzielnik nie zostanie pozbawiony ciśnienia? Do czego on w ogóle służy?

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 05 paź 2018, 22:13

na początek podepnij VCDSa i sprawdź ciśnienie doładowania
gedymdeith pisze: błędy przy łączeniu ze sterownikiem silnika i skrzyni biegów[/color]
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
??????????????????

gedymdeith
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 05 paź 2018, 11:38
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gedymdeith » 06 paź 2018, 19:34

VCDSem było badane, gość koło mnie siedział i w trakcie jazdy sprawdzał, niby wszystko ok.

Jak rozumiem przy manualnej nie ma sterownika? Czyli pewnie była automatyczna oryginalnie i teraz kabelek próbuje się połączyć a tam ni ma...

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 06 paź 2018, 21:00

ja tam nie wiem kto to sprawdzał , co sprawdzał i jak bardzo się znał
gedymdeith pisze: Jak rozumiem przy manualnej nie ma sterownika?
no jedyny sterownik manualnej skrzyni to kierowca <lol>
szczerze mówiąc na Twoim miejscu kupiłbym sobie kabelek do VCDSa - na bank jeszcze nieraz się przyda a koszty nie są wielkie .A co sam zrobisz i ile się przy tym nauczysz to Twoje

gedymdeith
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 05 paź 2018, 11:38
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gedymdeith » 08 paź 2018, 12:19

Ok, ale nadal bez odpowiedzi pozostają pytania co to za przewody/połączenia, które zaznaczyłem na czerwono na obrazkach...

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 04 lis 2018, 13:29

Ten obwód co zaznaczyłeś jest od podgrzewacza filtra paliwa. Teoretycznie całe to ustrojstwo można by wywalić...

Ten poklejony przewód podciśnienia warto by wymienić na nowy: 4B1611931P

Możesz bez obaw te boczne odejście z zaworu przy vacum zaślepić kawałkiem wężyka ze śrubką i wtedy zobaczyć co się dzieje

Kolejny punkt to króciec przy pompie vacum, pewnie lata luźno i gubi podciśnienie, chyba, że ktoś tam już uszczelniał...

Przydałyby się logi 003+008+011

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga