Cześć, to mój pierwszy post na forum, i pewnie nie ostatni, bo:
Kupiłem Audi jak pod moim nickiem w październiku 2017 i do dzisiaj żałuję sposobu, w jaki to zrobiłem (od ojca koleżanki, "od ręki", bez sprawdzenia/diagnostyki/konsultacji z kimkolwiek, kto się zna). Auto po swapie z 2.5 na 1.9 (nie jestem pewien, czy AWX czy AVF, naklejka na silniku zatarta).
Bardzo proszę o darowanie sobie komentarzy "jak się tak kupuje to się potem ma" itd. Wiem to, dostałem nauczkę.
Problemów z autem wyszło przez ten rok kilka, natomiast do rejestracji na forum i napisania tematu (samo forum czytam od dłuższego czasu, niestety zacząłem dopiero po zakupie) skłonił mnie niniejszy:
Auto ma problemy z mocą. W zasadzie na wszystkich biegach (choć im niższy tym bardziej odczuwalne) reakcja na dodanie gazu/złapanie mocy/przyspieszenia po wrzuceniu wyższego biegu trwa 2-3 sekundy, dopiero potem auto "załąpuje". O ile można to zganiać na "starego diesla", "zimny silnik", błędy przy łączeniu ze sterownikiem silnika i skrzyni biegów oraz niedomagającą wg jednego z mechaników, u których byłem, pompę paliwa, o tyle od czasu do czasu występuje całkowita utrata mocy, tzn. auto jedzie, ale reakcja na pedal gazu jest absolutnie minimalna. Przyspieszenie od 0 do 40 trwa ponad 10 sekund lub dłużej, od 40 do 70 kolejne 10 sekund lub dłużej, i tak dalej. Obroty rosną w ślamazarnym tempie, do maximum 2100-2200.
Po pierwszej takiej sytuacji - sprawdzenie wężyków podciśnienia, jakieś pouszczalnianie opaskami, obejście (coś nie tak było podłączone), diagnostyka - 320 PLN u mechanika. Wystarczyło na ok. 2000 kilometrów.
Po drugiej takiej sytuacji - wymiana zaworu N75 (chyba tak się nazywa), bo raz odpowiadał raz nie, wymiana filtra paliwa, sprawdzenie pompy paliwa, diagnostyka - 480 PLN u tego samego mechanika.
W międzyczasie poczytałem na forach, że w jednym z podobnych przypadków winowajcą okazał się zawór zwrotny do przewodu podciśnienia, który wychodzi od serwa. U mnie wygląda to tak (od samego zakupu tak to wygląda):
Chciałbym to wymienić, ale z racji tego nieszczęsnego swapa, ani mechanik, ani w serwisie audi nie wiedzą, jaką część zamówić (czy do 2.5 czy do 1.9). Wg tego schematu:
https://nemigaparts.com/pl/cat_spares/e ... 64/611760/
albo nie umiem go czytać, albo nie ma tego czegoś, co na powyższym obrazku zaznaczyłem u siebie czerwonym kółkiem... co to jest? Widać, że zostało dorobione. Idzie do takiego rozdzielnika:
Zbliżenie:
Z tego rozdzielnika "południowy" wężyk idzie do tego:
Najważniejsze pytanie - co to jest i jak powinno zostać podłączone? Czy można zaślepić? Czy wtedy czasem cały ten rozdzielnik nie zostanie pozbawiony ciśnienia? Do czego on w ogóle służy?
[ AWX 1.9 131 KM] Brak mocy, dziwne przewody od serwa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 05 paź 2018, 11:38
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 05 paź 2018, 11:38
- Lokalizacja: Wrocław
- kiler22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
ja tam nie wiem kto to sprawdzał , co sprawdzał i jak bardzo się znał
szczerze mówiąc na Twoim miejscu kupiłbym sobie kabelek do VCDSa - na bank jeszcze nieraz się przyda a koszty nie są wielkie .A co sam zrobisz i ile się przy tym nauczysz to Twoje
no jedyny sterownik manualnej skrzyni to kierowcagedymdeith pisze: Jak rozumiem przy manualnej nie ma sterownika?
szczerze mówiąc na Twoim miejscu kupiłbym sobie kabelek do VCDSa - na bank jeszcze nieraz się przyda a koszty nie są wielkie .A co sam zrobisz i ile się przy tym nauczysz to Twoje
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 05 paź 2018, 11:38
- Lokalizacja: Wrocław
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 758
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Ten obwód co zaznaczyłeś jest od podgrzewacza filtra paliwa. Teoretycznie całe to ustrojstwo można by wywalić...
Ten poklejony przewód podciśnienia warto by wymienić na nowy: 4B1611931P
Możesz bez obaw te boczne odejście z zaworu przy vacum zaślepić kawałkiem wężyka ze śrubką i wtedy zobaczyć co się dzieje
Kolejny punkt to króciec przy pompie vacum, pewnie lata luźno i gubi podciśnienie, chyba, że ktoś tam już uszczelniał...
Przydałyby się logi 003+008+011
Ten poklejony przewód podciśnienia warto by wymienić na nowy: 4B1611931P
Możesz bez obaw te boczne odejście z zaworu przy vacum zaślepić kawałkiem wężyka ze śrubką i wtedy zobaczyć co się dzieje
Kolejny punkt to króciec przy pompie vacum, pewnie lata luźno i gubi podciśnienie, chyba, że ktoś tam już uszczelniał...
Przydałyby się logi 003+008+011
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga