Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Problem z pasami bezpieczeństwa tył

Elektryka
ODPOWIEDZ
petrolhead47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 01 paź 2018, 21:14
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Problem z pasami bezpieczeństwa tył

Post autor: petrolhead47 » 02 paź 2018, 20:44

Witam. Otóż dwa dni temu odebrałem Audi A6 C7 3.0T 12r. Autko było importowane z USA po kolizji w tył. Na aukcji miała status Run&Drive co oczywiście przełożyło się w praktyce. Auto samo zjechało z lawety bez najmniejszego problemu z rozruchem. Po wstępnych oględzinach uszkodzenia okazały się nie groźne aż do momentu kiedy zdemontowałem tylną kanapę.
Jeden paś bezpieczeństwa został przecięty, a drugi pas jest nie do ruszenia. Jest zablokowany i żadna siła go nie ruszy. Mówimy o pasach skrajnych. Środkowy również był zablokowany ale nie wiem co się stało, że szarpnąłem go mocniej i wrócił do normy. Teraz pytanie, czy to poszły napinacze, czy jest może jakaś blokada pasa? Świeci się również airbag na desce. Dodam, że klema pirotechniczna nie była uszkodzona, więc fakt, że strzeliły napinacze jest dla mnie dość dziwny.
Proszę o instrukcje jak demontować te pasy, ponieważ ja nie mam pomysłu, a w internecie nie mogę znaleźć jakiegoś tutoriala. Nie posiadam jeszcze VCDS. Potrzebuje jakieś dobre źródło. Wiem, że można kupić na Aliexpress, ale nie mam czasu aby czekać z 3 tygodnie na paczkę.
Bardzo proszę o wypowiedź ludzi, którzy znając się na rzeczy bądź również naprawiali auto z USA bądź po kolizji :)

P. S Zamieszczam zdjęcia uszkodzeń oraz uciętego pasa. Autko z przodu miało niedomkniętą maskę. Przód jest nienaruszony
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

stachmen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:25
Lokalizacja: Cała Polska - Warszawa

Post autor: stachmen » 03 paź 2018, 13:03

dwie kwestie - możesz mieć wystrzelone napinacze pasów tył (jak były zapięte w trakcie kolizji). Wówczas zblokuja sie i musisz je wymienić (ew. zregenerować).
Pasy przednie dlaczego nie - ano dlatego, że mogły już zostać wymienione, albo nie były zapięte - to nei strzeliły.
Kwestia klemy pirotechnicznej - jest najprostsza do wymiany - i mogła/musiala być wymieniona aby auto zostało sprzedane jako "jeżdżące". Gdyby nie była wymieniona - to nie odpaliłbyś samochodu ;-)
Fakt zapalonej kontrolki airbag - na moje to będą tylne wystrzelone pasy ;-)

petrolhead47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 01 paź 2018, 21:14
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: petrolhead47 » 03 paź 2018, 13:17

stachmen pisze:dwie kwestie - możesz mieć wystrzelone napinacze pasów tył (jak były zapięte w trakcie kolizji). Wówczas zblokuja sie i musisz je wymienić (ew. zregenerować).
Pasy przednie dlaczego nie - ano dlatego, że mogły już zostać wymienione, albo nie były zapięte - to nei strzeliły.
Kwestia klemy pirotechnicznej - jest najprostsza do wymiany - i mogła/musiala być wymieniona aby auto zostało sprzedane jako "jeżdżące". Gdyby nie była wymieniona - to nie odpaliłbyś samochodu ;-)
Fakt zapalonej kontrolki airbag - na moje to będą tylne wystrzelone pasy ;-)
Owszem, ale w carfaxie auto miało tylko jedna kolizje, wiec wątpię aby ktoś grzebał bądź próbował naprawic wymieniając np przednie pasy. Nic muszę znaleść kogoś, kto ma interfejs i zczytać kody błędów :) Jakby ktoś mógł jeszcze wysłać mi tutorial jak zdemontować te pasy to będę wdzięczny

Zamieszczam raport CarFax: http://www.allegro.sprawdzanievin.pl/?v ... iet=carfax

stachmen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:25
Lokalizacja: Cała Polska - Warszawa

Post autor: stachmen » 03 paź 2018, 16:32

Ja powiem może tak:
- coraz więcej samochodów zza oceanu jest "przygotowanych" do sprzedaży i nie dziwię się, że część rzeczy jest "podrobiona" aby było widać, że niby auto sprawne ;-)
Moja hipoteza to:
- podczas kolizji kierowca i/lub pasażer nie mieli zapiętych pasów. Z tyłu były zapięte osoby albo isofixy - i strzeliły tylko tylne pasy + klema pirotechniczna.
Po oględzinach i wypłacie ubezpieczenia - na szybko wymieniono tylko klemę pirotechniczną aby samochód jeździł i tyle w temacie. Resztę zrobi sobie nowy nabywca ;-) czyli Ty ;-)
Jeśli chodzi o demontaż w sedanie to nie wiem... w kombi - zdejmuje się obudowy słupków i odkręca po jednej śrubie, i tak samo cały zwijak - jest przymocowany pod szybką karoseryjną.. może to coś Ci pomoże..

petrolhead47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 01 paź 2018, 21:14
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: petrolhead47 » 05 paź 2018, 18:22

stachmen pisze:Ja powiem może tak:
- coraz więcej samochodów zza oceanu jest "przygotowanych" do sprzedaży i nie dziwię się, że część rzeczy jest "podrobiona" aby było widać, że niby auto sprawne ;-)
Moja hipoteza to:
- podczas kolizji kierowca i/lub pasażer nie mieli zapiętych pasów. Z tyłu były zapięte osoby albo isofixy - i strzeliły tylko tylne pasy + klema pirotechniczna.
Po oględzinach i wypłacie ubezpieczenia - na szybko wymieniono tylko klemę pirotechniczną aby samochód jeździł i tyle w temacie. Resztę zrobi sobie nowy nabywca ;-) czyli Ty ;-)
Jeśli chodzi o demontaż w sedanie to nie wiem... w kombi - zdejmuje się obudowy słupków i odkręca po jednej śrubie, i tak samo cały zwijak - jest przymocowany pod szybką karoseryjną.. może to coś Ci pomoże..
To co mówisz ma sens :) a jak wytłumaczyć ucięty tylko jeden pas ?

[ Dodano: 2018-10-03, 19:33 ]
Panowie czy sama wymiana pasów wystarczy czy tez wymagana jest ingerencja w sterownik airbag usunięcie crash daty czy coś ?

[ Dodano: 2018-10-05, 18:22 ]
Panowie, mieliście racje. Potrzebuje pasy z napinaczami o nr:
4GB 857 805 C V04

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 06 paź 2018, 14:37

petrolhead47 pisze: muszę znaleść kogoś, kto ma interfejs i zczytać kody błędów
Będę w niedzielę w Jeleniej Górze - mogę podłączyć kompa i odczytać ci błędy, jeśli chcesz.

petrolhead47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 01 paź 2018, 21:14
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: petrolhead47 » 06 paź 2018, 19:12

damos pisze:
petrolhead47 pisze: muszę znaleść kogoś, kto ma interfejs i zczytać kody błędów
Będę w niedzielę w Jeleniej Górze - mogę podłączyć kompa i odczytać ci błędy, jeśli chcesz.
Porszło Priv. Do 18:00 jestem w pracy,potem jak będzie Ci pasować to zapraszam. Każda pomoc na wagę złota :)

roman_tyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 08 maja 2008, 20:07
Imię: Romek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2014
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Waw
Kontakt:

Post autor: roman_tyk » 10 paź 2018, 11:03

wyjmij pasy, pewnie sa strzelone, musisz albo zregenerowac albo kupic nowe.
powinny latac kulki w zapalniku jesli zostal uruchomiony. kasowanie bledow nie pomoze.

petrolhead47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 01 paź 2018, 21:14
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: petrolhead47 » 11 paź 2018, 21:49

Wszystko jasne. Są strzelone trzy napinacze tył (środek oraz zewnetrzne).
Bardzo dziękuje koledze @damos, który był u mnie i zrobił kawał dobrej roboty.
Przeprowadził pełna diagnostykę oraz zakodował europejskie lampy z tyłu. Wszystko działo się dość późno wieczorem. Warunki spartańskie, ale daliśmy rade. Jeszcze raz bardzo dziękuje. Przy okazji jego A6 to bardzo zacny egzemplarz :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga