Witam. Otóż dwa dni temu odebrałem Audi A6 C7 3.0T 12r. Autko było importowane z USA po kolizji w tył. Na aukcji miała status Run&Drive co oczywiście przełożyło się w praktyce. Auto samo zjechało z lawety bez najmniejszego problemu z rozruchem. Po wstępnych oględzinach uszkodzenia okazały się nie groźne aż do momentu kiedy zdemontowałem tylną kanapę.
Jeden paś bezpieczeństwa został przecięty, a drugi pas jest nie do ruszenia. Jest zablokowany i żadna siła go nie ruszy. Mówimy o pasach skrajnych. Środkowy również był zablokowany ale nie wiem co się stało, że szarpnąłem go mocniej i wrócił do normy. Teraz pytanie, czy to poszły napinacze, czy jest może jakaś blokada pasa? Świeci się również airbag na desce. Dodam, że klema pirotechniczna nie była uszkodzona, więc fakt, że strzeliły napinacze jest dla mnie dość dziwny.
Proszę o instrukcje jak demontować te pasy, ponieważ ja nie mam pomysłu, a w internecie nie mogę znaleźć jakiegoś tutoriala. Nie posiadam jeszcze VCDS. Potrzebuje jakieś dobre źródło. Wiem, że można kupić na Aliexpress, ale nie mam czasu aby czekać z 3 tygodnie na paczkę.
Bardzo proszę o wypowiedź ludzi, którzy znając się na rzeczy bądź również naprawiali auto z USA bądź po kolizji
P. S Zamieszczam zdjęcia uszkodzeń oraz uciętego pasa. Autko z przodu miało niedomkniętą maskę. Przód jest nienaruszony
Problem z pasami bezpieczeństwa tył
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 01 paź 2018, 21:14
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 17 gru 2017, 17:25
- Lokalizacja: Cała Polska - Warszawa
dwie kwestie - możesz mieć wystrzelone napinacze pasów tył (jak były zapięte w trakcie kolizji). Wówczas zblokuja sie i musisz je wymienić (ew. zregenerować).
Pasy przednie dlaczego nie - ano dlatego, że mogły już zostać wymienione, albo nie były zapięte - to nei strzeliły.
Kwestia klemy pirotechnicznej - jest najprostsza do wymiany - i mogła/musiala być wymieniona aby auto zostało sprzedane jako "jeżdżące". Gdyby nie była wymieniona - to nie odpaliłbyś samochodu
Fakt zapalonej kontrolki airbag - na moje to będą tylne wystrzelone pasy
Pasy przednie dlaczego nie - ano dlatego, że mogły już zostać wymienione, albo nie były zapięte - to nei strzeliły.
Kwestia klemy pirotechnicznej - jest najprostsza do wymiany - i mogła/musiala być wymieniona aby auto zostało sprzedane jako "jeżdżące". Gdyby nie była wymieniona - to nie odpaliłbyś samochodu
Fakt zapalonej kontrolki airbag - na moje to będą tylne wystrzelone pasy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 01 paź 2018, 21:14
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Owszem, ale w carfaxie auto miało tylko jedna kolizje, wiec wątpię aby ktoś grzebał bądź próbował naprawic wymieniając np przednie pasy. Nic muszę znaleść kogoś, kto ma interfejs i zczytać kody błędów Jakby ktoś mógł jeszcze wysłać mi tutorial jak zdemontować te pasy to będę wdzięcznystachmen pisze:dwie kwestie - możesz mieć wystrzelone napinacze pasów tył (jak były zapięte w trakcie kolizji). Wówczas zblokuja sie i musisz je wymienić (ew. zregenerować).
Pasy przednie dlaczego nie - ano dlatego, że mogły już zostać wymienione, albo nie były zapięte - to nei strzeliły.
Kwestia klemy pirotechnicznej - jest najprostsza do wymiany - i mogła/musiala być wymieniona aby auto zostało sprzedane jako "jeżdżące". Gdyby nie była wymieniona - to nie odpaliłbyś samochodu
Fakt zapalonej kontrolki airbag - na moje to będą tylne wystrzelone pasy
Zamieszczam raport CarFax: http://www.allegro.sprawdzanievin.pl/?v ... iet=carfax
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 17 gru 2017, 17:25
- Lokalizacja: Cała Polska - Warszawa
Ja powiem może tak:
- coraz więcej samochodów zza oceanu jest "przygotowanych" do sprzedaży i nie dziwię się, że część rzeczy jest "podrobiona" aby było widać, że niby auto sprawne
Moja hipoteza to:
- podczas kolizji kierowca i/lub pasażer nie mieli zapiętych pasów. Z tyłu były zapięte osoby albo isofixy - i strzeliły tylko tylne pasy + klema pirotechniczna.
Po oględzinach i wypłacie ubezpieczenia - na szybko wymieniono tylko klemę pirotechniczną aby samochód jeździł i tyle w temacie. Resztę zrobi sobie nowy nabywca czyli Ty
Jeśli chodzi o demontaż w sedanie to nie wiem... w kombi - zdejmuje się obudowy słupków i odkręca po jednej śrubie, i tak samo cały zwijak - jest przymocowany pod szybką karoseryjną.. może to coś Ci pomoże..
- coraz więcej samochodów zza oceanu jest "przygotowanych" do sprzedaży i nie dziwię się, że część rzeczy jest "podrobiona" aby było widać, że niby auto sprawne
Moja hipoteza to:
- podczas kolizji kierowca i/lub pasażer nie mieli zapiętych pasów. Z tyłu były zapięte osoby albo isofixy - i strzeliły tylko tylne pasy + klema pirotechniczna.
Po oględzinach i wypłacie ubezpieczenia - na szybko wymieniono tylko klemę pirotechniczną aby samochód jeździł i tyle w temacie. Resztę zrobi sobie nowy nabywca czyli Ty
Jeśli chodzi o demontaż w sedanie to nie wiem... w kombi - zdejmuje się obudowy słupków i odkręca po jednej śrubie, i tak samo cały zwijak - jest przymocowany pod szybką karoseryjną.. może to coś Ci pomoże..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 01 paź 2018, 21:14
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
To co mówisz ma sens a jak wytłumaczyć ucięty tylko jeden pas ?stachmen pisze:Ja powiem może tak:
- coraz więcej samochodów zza oceanu jest "przygotowanych" do sprzedaży i nie dziwię się, że część rzeczy jest "podrobiona" aby było widać, że niby auto sprawne
Moja hipoteza to:
- podczas kolizji kierowca i/lub pasażer nie mieli zapiętych pasów. Z tyłu były zapięte osoby albo isofixy - i strzeliły tylko tylne pasy + klema pirotechniczna.
Po oględzinach i wypłacie ubezpieczenia - na szybko wymieniono tylko klemę pirotechniczną aby samochód jeździł i tyle w temacie. Resztę zrobi sobie nowy nabywca czyli Ty
Jeśli chodzi o demontaż w sedanie to nie wiem... w kombi - zdejmuje się obudowy słupków i odkręca po jednej śrubie, i tak samo cały zwijak - jest przymocowany pod szybką karoseryjną.. może to coś Ci pomoże..
[ Dodano: 2018-10-03, 19:33 ]
Panowie czy sama wymiana pasów wystarczy czy tez wymagana jest ingerencja w sterownik airbag usunięcie crash daty czy coś ?
[ Dodano: 2018-10-05, 18:22 ]
Panowie, mieliście racje. Potrzebuje pasy z napinaczami o nr:
4GB 857 805 C V04
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 01 paź 2018, 21:14
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 230
- Rejestracja: 08 maja 2008, 20:07
- Imię: Romek
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.0 TFSI 252KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Waw
- Kontakt:
wyjmij pasy, pewnie sa strzelone, musisz albo zregenerowac albo kupic nowe.
powinny latac kulki w zapalniku jesli zostal uruchomiony. kasowanie bledow nie pomoze.
powinny latac kulki w zapalniku jesli zostal uruchomiony. kasowanie bledow nie pomoze.
Bylo A6 C7 3.0TFSi 450ps a7-4g/a7-3-0tfsi-biala-smierc-t98763.html
Jest A7 3.0TFSI a7-4g/a7-3-0tfsi-biala-smierc-t98763.html
Jest A7 3.0TFSI a7-4g/a7-3-0tfsi-biala-smierc-t98763.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 01 paź 2018, 21:14
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Wszystko jasne. Są strzelone trzy napinacze tył (środek oraz zewnetrzne).
Bardzo dziękuje koledze @damos, który był u mnie i zrobił kawał dobrej roboty.
Przeprowadził pełna diagnostykę oraz zakodował europejskie lampy z tyłu. Wszystko działo się dość późno wieczorem. Warunki spartańskie, ale daliśmy rade. Jeszcze raz bardzo dziękuje. Przy okazji jego A6 to bardzo zacny egzemplarz
Bardzo dziękuje koledze @damos, który był u mnie i zrobił kawał dobrej roboty.
Przeprowadził pełna diagnostykę oraz zakodował europejskie lampy z tyłu. Wszystko działo się dość późno wieczorem. Warunki spartańskie, ale daliśmy rade. Jeszcze raz bardzo dziękuje. Przy okazji jego A6 to bardzo zacny egzemplarz
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga