Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Korekta przebiegu a wskazania komputera pokladowego

Elektryka
mari123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 12 sie 2016, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

Korekta przebiegu a wskazania komputera pokladowego

Post autor: mari123 » 22 lip 2018, 11:29

Czesc. Jestem bliski sfinalizowania zakupu audi z 2015 roku, 2.0 252km. Auto ma obecnie 63 tys km, kupilbym od 1 wlasciciela od nowosci, salon polska. Auto ma z 7 wpisow z ASO + w miedzy czasie 2 male szkody parkingowe (czesc plastikowa) z ekspertyza ubezpieczycia z wpisanym przebiegiem, wiec chronologia przebiegu zachowana.

Mam jednak watpliosc co do przebiegu bo:
- kierownica jest wytarta w lewej dolnej czesci, gdzie trzyma sie dlon przy jezdzie autostrada
- fotel kierowcy ma wieksze wgniecenie na siedzisku
- opony letnie zdarte do 2 mm
- klocki hamulcowe wymiane 2 lub 3 razy, tarcze raz

Cofanie przebiegu przed serwisem czy rzeczoznawca ubezpieczyciela to nie problem. Kazdy sie zgodzi, ze jest zdecydowana rroznica, jesli auto ma 60 tys przebiegu zamiast 260 tys autostradowego. Jak ktos zada sobie troche trudu, to moze wszystkich oszukac. Widzialem na allegro A6 z przebiegiem 190 tys z 2017 roku, ktore wnetrze mialo jak nowe. Auto jest na 5 letniej gwarancji Audi Extensive.

Teraz wlasciwe pytanie: Czy cofajac przebieg zeruje sie komputer pokladowy dlugodystansowy? Czy da sie go ustawic z poziomu komputera? Auto podaje srednie spalanie i predkosc z 63 tys km, wiec tak, jakby nie byl resetowany od nowosci. Jesli przy cofaniu on sie resetuje, badz bedzie wskazywal po cofnieciu wciaz wartosc pierwotna (czy wieksza od ustawionego przebiegu) to bylby to dowod na to, ze przebieg nie byl manipulowany. W zalaczniku przesylam zdjecie kierownicy, fotela i licznik. Prosze o szybka odpowiedz, bo jutro musze podjac decyzje o zakupie <stres> Auto ma 160 mikronow grubosci lakieru na calym aucie - nie wiem, czy to jeszcze fabryka, czy powtorne malowania. Prosze o pomoc! Dzieki.
Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 22 lip 2018, 11:41

Nowe auta to jakość jakiś dramat. Jeśli jeździło po mieście to nie ma co się dziwić, że jest już w jakimś stopniu zużyte. Kolega wziął z salonu i po 20tkm po samym mieście pękła skóra na fotelu kierowcy i na gwarancji mu to wymienili.

Jeśli masz wątpliwości to odpuść i szukaj innego egzemplarza. Moim zdaniem ocena przebiegu na podstawie wytarcia opon i zużycia klocków jest delikatnie mówiąc co najmniej dziwna, bo każdy ma inny styl jazdy i każdy element eksploatacyjny jest innej jakości - producent, producentowi nie równy.
motostacja - części samochodowe.

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 22 lip 2018, 11:48

7 wpisow w aso? a co bylo robione? bo robiac serwis co 30tkm powinien byc tylko dwa razy.
przy 63tkm to moze poszly by klocki z tylu, nic wiecej. a tu az 3 razy????

grubosc lakieru, merzysz na dachu i wedlug tego reszte.
https://etari.de/de/lackdicken-tabelle/
tabela grubosci lakieru w roznych markach, tak mniej wiecej...

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 lip 2018, 11:59

Dla przekręt i tyle ;p . Auto z takim przebiegiem powinno wyglądać jak nowe. To jest Audi, więc materiały wytrzymują o wiele dłużej, a tutaj na kierownicy wytarcie <mysli>. Z fotelem to akurat możliwe, ponieważ wystarczy, że ktoś usiądzie i nie zauważy czegoś twardego na fotelu. Tarcze w Audi wytrzymują przeważnie ok. 100 tysięcy km, a klocki połowę (z tyłu trochę więcej), więc uwierzyłbym tylko w jedną zmianę klocków, a nie 2 czy 3. No chyba, że ktoś lubi ostro upalać auto, to wtedy te wymiany są możliwe i zdarte opony to potwierdzają. Z drugiej strony nie wiem czy chciałbym takie auto. Wziąłbym je, gdyby wymieniliby kierownicę i fotel kierowcy, bo przy takim przebiegu nie wygląda to zbyt pięknie.

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 22 lip 2018, 12:15

Miałem taki kolor kierownicy w C6, farba rzeczywiście szybko się wyciera, ale ja takie przetarcie miałem po 160 kkm
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 22 lip 2018, 12:55

mari123 pisze:- kierownica jest wytarta w lewej dolnej czesci, gdzie trzyma sie dlon przy jezdzie autostrada
Pierwsze słyszę o takim trzymaniu :)
mari123 pisze:- fotel kierowcy ma wieksze wgniecenie na siedzisku
Wystarczyło postawić tam na dłużej coś, co "wbija się" w podłoże i zrobi taki efekt
mari123 pisze:- opony letnie zdarte do 2 mm
To akurat pasuje do przebiegu - jeśli są oryginalne
mari123 pisze:- klocki hamulcowe wymiane 2 lub 3 razy, tarcze raz
To już jest zastanawiające. Mógł oczywiście pokrzywić tarcze, wymienić klocki, licząc, ze to pomoże. Nie pomogło i później wymienił komplet: tarcze + klocki.

Ja polecam znalezienie kogoś, kto odczyta ci czas pracy elektroniki: skrzyni biegów, jednostki MMI, modułu zarządzania energią. jeśli jest tam MMI z twardym dyskiem - można popatrzeć w jego dane SMART: powinno dac się odczytac ilośc uruchomień i sumaryczny czas pracy. Patrząc po przebiegu i średniej prędkości - czas pracy powinien być w okolicach 2500h (63683km : 30kph średneij prędkości + czuwanie). Jeśli czas pracy będzie ponad 3000h - to jest ryzyko przekrętu. Jeśli w okolicach 6000h i więcej - na 100% przekręt. Oczywiście - dużo zależy od ilości cykli włączenia/wyłączenia. Po każdym wyłączeniu elektronika ma pewien okres czuwania, który też może się liczyć.

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 22 lip 2018, 13:07

bym sobie odpuscil

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 lip 2018, 13:16

Też trzymam w ten sposób kierownicę, gdy jadę autostradą, ponieważ mam blisko do kierunkowskazu, a po drugie jestem leworęczny, więc akurat mi to pasuje :p.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 22 lip 2018, 13:31

mat1324 pisze:Też trzymam w ten sposób kierownicę, gdy jadę autostradą
Ja rzadko jeżdżę pustą autostrada. A kiedy wyprzedzam innych - to obie dłonie na kierownicy. Kiedy nie wyprzedzam - również, bo trzeba być gotowym na niespodziewane (wyleci coś spod auta z przodu, pęknie ci opona itp).
Wracając do tematu:
grubość lakieru jest zastanawiająca. Czy miernik był dobrze skalibrowany? Za mało na druga warstwę i za dużo na "fabrykę".
Zalecałbym daleko posuniętą ostrożność. Kiedy szukałem "swojej" widziałem A6 z przebiegiem ponad 120 000 km i w środku w takim stanie, że uwierzyłbym w przebieg poniżej 1000km.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 lip 2018, 13:38

Kwestia doświadczenia oraz umiejętności za kółkiem i można spokojnie prowadzić jedną ręką na autostradzie i nie tylko :p. Mowa oczywiście o prędkościach autostradowych :).

mari123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 12 sie 2016, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mari123 » 22 lip 2018, 15:26

Bardzo dziekuje za wszystkie sugestie , uwagi i watpliwosci. Co do opon, co prawda sa sprzed daty produkcji auta, sa niby zalozone od nowosci, ale sa marki Yokohama. O ile wiem, audi nie zaklada takich opon fabrycznie, jak juz to jakies Pirelli, Continental lub Dunlop. Bardzo bym chcial wierzyc, ze te wszystkie poszlaki sa bezzasadne, ale zbierajac wszystko do kupy osobiscie obstawiam, ze na 70% przebieg cofniety.

Miernik mialem dobrze skalibrowany, na innych A7 pokazywal 120 mikronow, wiec wartosci 160 tez mnie zastanawiaja. Na szczescie to nie szpachla ;) , moze jakis wosk gruby? Auto mialo dosc wyrazne kola od myjni automatycznej, kolor bialy.
damos pisze:Ja polecam znalezienie kogoś, kto odczyta ci czas pracy elektroniki: skrzyni biegów, jednostki MMI, modułu zarządzania energią. jeśli jest tam MMI z twardym dyskiem - można popatrzeć w jego dane SMART
czy znacie kogos z okolic Elblaga, kto takie rzeczy robi?

Na koniec pozostaje otwarte pytanie z mojego pierwszego posta - czy przy cofaniu licznika zeruja sie dane o spalaniu z komputera pokladowego? Da sie je nadpisac? Jak to sie zachowuje?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 lip 2018, 15:32

Jeśli ta A6 ma felgi 19 lub 20 cali, to były montowane również opony Yokohama ADVAN Sport V103 :p. Dostawcami opon na pierwszy montaż są: Pirelli, Michelin, Goodyear, Bridgestone, Continental, Yokohama i Dunlop.

Wydaje mi się, że jeśli można skorygować wskazanie licznika, to przebieg długookresowy również. Wszystko jest tylko kwestią zmiany kilku bitów, a wiadomo, że nawet najnowsze sterowniki silnika nie stanowią problemu, więc licznik tym bardziej.

pawcio81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 238
Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: pawcio81 » 22 lip 2018, 21:02

Wartość grubości lakieru według mnie jest podejrzana, nie jest to kwestią wosku, może był kładziony ponownie tylko sam klar, pytanie, czy udało by się to zrobić na całym aucie, tak by nie było tego widać, żeby właściwie to zrobić, to trzeba szyby wyciąć i zdemontować dużo elementów.
Jeśli chodzi o zużycie wnętrza to moje obserwacje są następujące, im auto nowsze tym jakość materiałów jest gorsza, tu się coś wyciera, tam rysuje od byle czego - mam porównanie, wcześniej miałem Audi 80 z 1993 roku i tam to były materiały, jak sprzedawałem, to wnętrze było idealne. Druga sprawa to taka, że ludzie są coraz bardziej zamożni, samochody, nawet te luksusowe są już zwykłym dobrem materialnym, o które nikt specjalnie nie dba, bo i po co, jeśli i tak za kilka lat zmieni właściciela. Nieraz jak sobie zaglądam na mieście do aut 2-3 letnich z grupy VAG, to często się łapie za głowę jak można przez taki okres tak zgnoić wnętrze. Luksusowe wnętrze z elementami skórzanymi wymaga odpowiedniej pielęgnacji, nie wystarczy tylko odkurzyć i po temacie. Na zużycie np. tapicerki fotela ma masa ciała kierowcy, czy przebieg auta był głównie w obrębie miasta, czy kierowca nie miał problemu z nadmierną potliwością rąk, czy auto było użytkowane w gorącym czy też umiarkowanym klimacie.

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DLHA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 23 lip 2018, 04:04

Przebieg z ECU silnika, skrzyni i MMI łatwo zweryfikować nawet vcds.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 23 lip 2018, 09:59

mat1324 pisze:Kwestia doświadczenia oraz umiejętności za kółkiem i można spokojnie prowadzić jedną ręką na autostradzie
Fakt - ci, którym podczas trzymania jedną ręką nic niespodziewanego się nie wydarzyło - chwalą się do dziś. Ci, którym coś się wydarzyło - nie mogą już nic powiedzieć ;p <lol>
Jednak muszę przyznać, ze A6 prowadzi się bardzo stabilnie. Jeździłem niedawno Leonem Cuprą i podatność na wytrącenie ze stabilności przez podmuchy wiatru czy nierówności drogi mocno mnie zaskoczyła. (in minus)
mari123 pisze:czy znacie kogos z okolic Elblaga, kto takie rzeczy robi?
Będę w tamtych okolicach w sierpniu :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga