[BES 2.7 250 KM] Mało mocy - prośba o ocenę logów
[BES 2.7 250 KM] Mało mocy - prośba o ocenę logów
Bardzo proszę o pomoc w rozgryzieniu logów - 2.7 BES manual - auto ma 290 km z programem od ABT, ale moja dupohamownia podpowiada że do deklarowanej mocy jest dość daleko. Wyraźnie czuć turbodziurę, dopiero po 3000 obrotów subiektywnie cokolwiek zaczyna się dziać.
Logi statyczne 002, 032, 033
Logi dynamiczne 002, 115
Logi dynamiczne 003, 118
Logi dynamiczne 020, 033
Logi dynamiczne 090, 093
Logi statyczne 002, 032, 033
Logi dynamiczne 002, 115
Logi dynamiczne 003, 118
Logi dynamiczne 020, 033
Logi dynamiczne 090, 093
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
logi na LPG? bo na statycznym strasznie meisza mieszanką.
Autko po chipie, a turbo wykreca swoje dopiero przy 4200rpm. Po przepłwyei około 270KM ale przy takim doładowaniu to chyba powinna wiecej pokazać.
Rozrząd nie tegez...
Czekaj na @Łukasz13. Do tego czasu zrób log na Pb. Wcześniej skasuj błędy nawet jak ich nie ma.
Autko po chipie, a turbo wykreca swoje dopiero przy 4200rpm. Po przepłwyei około 270KM ale przy takim doładowaniu to chyba powinna wiecej pokazać.
Rozrząd nie tegez...
Czekaj na @Łukasz13. Do tego czasu zrób log na Pb. Wcześniej skasuj błędy nawet jak ich nie ma.
Tak, były na LPG, już wrzucam loga na benzynie:
Logi statyczne 002, 032, 033 na benzynie
Rozrząd rozumiem że do ponownego ustawienia? Mocno rozjechany? Ledwo pouszczelniałem pokrywy i napinacze tydzień temu, a tu zapowiada się na rwanie od nowa
Logi statyczne 002, 032, 033 na benzynie
Rozrząd rozumiem że do ponownego ustawienia? Mocno rozjechany? Ledwo pouszczelniałem pokrywy i napinacze tydzień temu, a tu zapowiada się na rwanie od nowa

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
-7:0 to jeszcze nie tragedia (dopuszczalne odchyłki to -6:+6) ale gdzieś na głowicy pasażera uciekł Ci jeden ząbek. Nastawniki ładnie wstają natomiast turbiny zaczynają dmuchać ''w miarę'' dopiero po 3200rpm, a przy 4200rpm pompują zadane ciśnienie. Poniżej 3200rpm dmuchają gorzej niż moje seryjne AJK przy 1800rpm.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Już kolega niżej ocenił.Wck pisze:Rozrząd rozumiem że do ponownego ustawienia? Mocno rozjechany?
Tu już nie ma takiej sieczki. Musisz zrobić jakiś długi log statyczny na LPG, najlepiej żeby nie było za ciepło na zewnątrz itp, żeby wykluczyć jakieś włączanie chłodnicy czy innych odbiorników prądu i wtedy sprawdzić. Bo może wtryski nierówno leją.Wck pisze:Tak, były na LPG, już wrzucam loga na benzynie:
Dzięki Panowie. Jakieś sugestie co do tego co może być przyczyną tak późnego wstawania turbin? N75 wymieniony 10 tys. km temu. Czy jakaś niewielka nieszczelność w dolocie może powodować taką sytuację? Jakąś dużą dziurę raczej wykluczam, przy okazji uszczelniania pokryw i wymiany maglownicy obejrzałem silnik dookoła i nie widziałem żadnych niepokojących objawów. W czasie jazdy też "nie słychać" dziury.
[ Dodano: 2018-07-29, 00:38 ]
Wczoraj zrobiłem test szczelności dolotu - wyraźnie syczy po stronie kierowcy, gdzieś głębiej pod N249, może ciut bliżej tyłu silnika. Ciśnienie ucieka przez jakieś 10-15s, układu praktycznie nie da się naładować powyżej 0,5 bara. Do głowy przychodzi mi uszczelka pod kolektorem ssącym, albo spartolona robota gazowników (nieszczelne gniazda wtrysków?). Gdzieś wyczytałem, że komuś przy teście ruszały się gruszki przy turbinach - u mnie ani drgną. W misce bąbluje olej, a na odpiętym z króćca przy Y wężu odmy czuć że bardzo delikatnie leci powietrze (przytykając palcem czuć różnicę). Rwać kolektor czy coś innego przychodzi Wam do głowy?
[ Dodano: 2018-07-29, 00:38 ]
Wczoraj zrobiłem test szczelności dolotu - wyraźnie syczy po stronie kierowcy, gdzieś głębiej pod N249, może ciut bliżej tyłu silnika. Ciśnienie ucieka przez jakieś 10-15s, układu praktycznie nie da się naładować powyżej 0,5 bara. Do głowy przychodzi mi uszczelka pod kolektorem ssącym, albo spartolona robota gazowników (nieszczelne gniazda wtrysków?). Gdzieś wyczytałem, że komuś przy teście ruszały się gruszki przy turbinach - u mnie ani drgną. W misce bąbluje olej, a na odpiętym z króćca przy Y wężu odmy czuć że bardzo delikatnie leci powietrze (przytykając palcem czuć różnicę). Rwać kolektor czy coś innego przychodzi Wam do głowy?
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
A jesteś pewny, że zawory na wszystkich cylindrach były pozamykane?
Gruszki turbin są ustawione tak, że reagują >0.4bar, skoro pompowałeś tylko do 0.5bar, to mogłeś nie zauważyć ruchu.
Zastanawiające jest to "bąblowanie" oleju w misce? Jedyne co mi przychodzi logicznego do głowy, to "wyciśnięcie" przez ciśnienie oleju smarującego turbinę/turbiny i przedostawanie się ciśnienia przez węże spływowe oleju z turbin. Masz jakiś endoskop do sprawdzania tego? Jeżeli tak, to to "bąblowanie" byłoby w tylnej części miski, po prawej lub lewej stronie, albo po obydwu.
Gruszki turbin są ustawione tak, że reagują >0.4bar, skoro pompowałeś tylko do 0.5bar, to mogłeś nie zauważyć ruchu.
Zastanawiające jest to "bąblowanie" oleju w misce? Jedyne co mi przychodzi logicznego do głowy, to "wyciśnięcie" przez ciśnienie oleju smarującego turbinę/turbiny i przedostawanie się ciśnienia przez węże spływowe oleju z turbin. Masz jakiś endoskop do sprawdzania tego? Jeżeli tak, to to "bąblowanie" byłoby w tylnej części miski, po prawej lub lewej stronie, albo po obydwu.
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
Szczerze mówiąc nawet nie wiem czy da się znaleźć takie położenie wałków aby wszystkie zawory były zamknięte, ale test robiłem kilkukrotnie, kręcąc między testami silnikiem aby wykluczyć taką ewentualność, że syczy przez otwarty zawór. Za każdym razem syczało z tego samego miejsca. Endoskopu nie mam, ale czytając 150 archiwalnych tematów zanim założyłem swój, kilkukrotnie znalazłem info że bąblowanie w misce jest raczej normalnym objawem przy teście
Pytanie czy taki test powoduje "przedostanie się" ciśnienia do instalacji podciśnienia, czy dotyczy tylko dolotu? Spróbuję popsikać potencjalne miejsca czymś bąblującym, tylko nie wiem czy szukać dziury też na podciśnieniu czy tylko na kolektorze.
[ Dodano: 2018-11-26, 17:42 ]
Mały update: wymieniłem uszczelki pod kolektorem ssącym i wszystkie wężyki podciśnienia do których miałem dostęp i wyglądały podejrzanie. Silnik subiektywnie zbiera się szybciej i płynniej, nie ma już wyraźnego skoku przy 3000 obr. Nadal wg mnie to nie jest to co być powinno, logi pokazują też że zakładane ciśnienie doładowania spadło w SPAM do poprzednich pomiarów. Czy to kwestia temperatury zewnętrznej w czasie pomiaru (30stC vs 5stC)? Skąd ta zmiana?
Wklejam logi dynamiczne analogiczne do pierwszego postu:
Logi dynamiczne 002, 115
Logi dynamiczne 003, 118
Logi dynamiczne 020, 033
Logi dynamiczne 090, 093
i jeszcze sama 115 dla gęstszego sampla
115

[ Dodano: 2018-11-26, 17:42 ]
Mały update: wymieniłem uszczelki pod kolektorem ssącym i wszystkie wężyki podciśnienia do których miałem dostęp i wyglądały podejrzanie. Silnik subiektywnie zbiera się szybciej i płynniej, nie ma już wyraźnego skoku przy 3000 obr. Nadal wg mnie to nie jest to co być powinno, logi pokazują też że zakładane ciśnienie doładowania spadło w SPAM do poprzednich pomiarów. Czy to kwestia temperatury zewnętrznej w czasie pomiaru (30stC vs 5stC)? Skąd ta zmiana?
Wklejam logi dynamiczne analogiczne do pierwszego postu:
Logi dynamiczne 002, 115
Logi dynamiczne 003, 118
Logi dynamiczne 020, 033
Logi dynamiczne 090, 093
i jeszcze sama 115 dla gęstszego sampla
115