Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[BES 2.7 250 KM] Wypadanie zapłonów na 3 cylindrze

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
hakerozo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 09 cze 2018, 13:08
Lokalizacja: Ozorków

[BES 2.7 250 KM] Wypadanie zapłonów na 3 cylindrze

Post autor: hakerozo » 09 cze 2018, 13:30

Jako że jest to mój pierwszy post na tym forum to chciałbym się z wami przywitać. Posiadam C5 z silnikiem BES z manualem. Silnik ok 25kkm po solidnym przeglądzie 2 lata temu, podczas którego dokonałem wszystkich uszczelnień, regeneracji turbin oraz wymiany niektórych zaworów oraz kompletu uszczelniaczy itp. Oczywiście założony był też nowy rozrząd. Przez ten czas wszystko było ok poza jakimiś delikatnymi usterkami i nieszczelnościami.

Od około miesiąca zaczęły wypadać zapłony na 3 cylindrze. Pozamieniałem cewki miejscami niestety nie pomogło. Wymieniłem swiece na 3 cylindrze nie pomogło. Miała delikatny biały nagar (coś jak wapno), jeśli pomogło to na kilkaset kilometrów. W dalszej kolejności zamieniłem kolejność wtrysków i o dziwo wypadanie przeniosło się na 2 cylinder czyli ten który podmieniłem. Przeczyściłem wtryski, zgodnie z zaleceniem warsztatu który to robił zawiozłem mu 2 wtryski, jeden sprawny tzn na którym nie ma wypadania i drugi na którym wypada. Facet powiedział że ten z drugiego był słabszy ale po czyszczeniu mają porównywalną wydajność. Po montażu wypadanie przeniosło się ponownie na 3 cylinder...

Wymieniłem, też filtr paliwa, sprawdziłem wydajność pompy paliwa oraz regulatora ciśnienia i wszystko teoretycznie powinno być ok. Tzn ciśnienie paliwa podczas obciążenie raczej nie spada poniżej 4barów, a zazwyczaj jest powyżej.

Ciśnienie na cylindrze 3 w okolicy 11 - 12 na zilmnym silniku. Na pozostałych podobnie.

Auto nie dymi, potrafi momentami jechać bez problemu. Np dzisiaj po 2 dniach stania robiąc logi przez ok 15 km nie mogłem wymusić wypadania. Dopiero jak silnik się mocno rozgrzał to zapłony zaczęły wypadać. Poniżej przedstawiam logi. Jeśli trzeba jakieś dorobić to napiszcie. Przed robieniem każdych logów kasowałem błędy. Log przerywałem w momencie pojawienia się migającego checka. Dzis było to ok 6tyś obrotów, czasem zaczyna się tak dziać przy około 3,5 - 4 tyś.

Nie mam już powoli pomysłów, w poniedziałek jestem umówiony z mechanikiem który składał poprzednio samochód. Mamy sprawdzić wiązkę i wymienić ewentualnie ponownie wszystkie świece.

Poza błędem wypadania zapłonu samochód niczym innym nie pluje.

W innym wypadku pozostał już chyba tylko głowica?


003_020_021

115_118_112

002_033

Co mogę jeszcze sprawdzić, czy mogę wykluczyć cewki?

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 11 cze 2018, 06:32

Skoro po podmianie wtryskiwacza przenosiło się na inny cylinder to ja bym zaczął od wymiany go na inny. Czyszczenie wtryskiwacza pomoże tylko jesli przyczyną było zabrudzenie ale nie zapominaj, że wtryskiwacz ma też część elektryczną a ona po tylu latach też ma prawo odmówic działania. Na sportaudi często pojawia się sprawny komplet wtryskiwaczy za smieszne pieniądze bo chłopaki montują większe i wydajniejsze, zapytaj tam w dziale kupie na pewno znajdzie się ktoś komu w szufladzie zalega sprawny komplet.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 13 cze 2018, 09:38

Skoro sie przenosi z wtryskiwaczem no to chyba wiadomo co jest...
W logach jest troche za wysoki przeplyw, sprawdź czy przepłwyka jest orginalna. Świeca okopcona na biało to uboga meiszanka, http://virago.com.pl/viewtopic.php?t=31601

hakerozo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 09 cze 2018, 13:08
Lokalizacja: Ozorków

Post autor: hakerozo » 16 cze 2018, 15:54

Też te wtryski mi wydają się mocno podejrzane, ale pozmieniałem je jeszcze raz miejscami po czyszczeniu tzn wtrysk 3 z bodajże 4 i problem pozostał. Ogólnie mam też wrażenie że silnik głośniej chodzi po stronie pasażera. Jest możliwe że zawór od SAI mam zablokowany w pozycji nie do końca zamkniętej?

Jaki powinien być przepływ na przepływce na 3 biegu w okolicach 6000 obrotów? Z tego co wiem przepływomierz jest oryginalny

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 16 cze 2018, 23:18

0.8*moc. Pojeździj z odpiętą przepływką.

hakerozo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 09 cze 2018, 13:08
Lokalizacja: Ozorków

Post autor: hakerozo » 19 cze 2018, 20:22

Pojezdziłem troche z odpiętą przepływką, i nie było migającego checka. Czy przy odpiętej przepływce turbo ładuje 0.6 bara czy mniej? Wyczyścić tą przepływkę ?

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 20 cze 2018, 00:02

Sprawdź logiem, ja nie wiem czy ładuje tyle co trzeba.
Check check iem ale czy wypadało to jest ważne.
A czyszczenie przeplywki na za wysokie wskazanie raczej nic nie da.

piguu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 18 cze 2018, 19:59
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: piguu » 22 cze 2018, 20:15

hakerozo, przeczyszczenie nie zaszkodzi :) doszedłeś w końcu co z tym zapłonem bo u mnie ostatnio wywaliło na 1cyl na razie podmieniłem cewki i bede sprawdzał ;)

bronek1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 23 maja 2017, 15:00
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: bronek1988 » 26 cze 2018, 09:29

Miałem ostatnio to samo. Wymieniłem świece, kable wn, cewkę, zaspawałem łączenie tłumika (była dziura), wymieniłem dwie sondy, parametryzacja lpg i nic. Prawie dwa klocki :[

Na szczęście kolega ma ten sam samochód więc przekładaliśmy części i po włożeniu jego świec NGK problem ustąpił.

Dramat! :shock:

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 26 cze 2018, 09:36

No niestety tak bywa... teraz nawet nowe nie znaczy że sprawne :(

piguu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 18 cze 2018, 19:59
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: piguu » 08 lip 2018, 01:21

Dokładnie, trzeba brać poprawkę na te "nowe" graty które kupujemy do naszych aut. Co do sedna sprawy, po przełożeniu cewek znów wywaliło (po pewnym czasie) zapłon na 1 cyl. Bo jak mogło by być inaczej ;p
Zakupiłem nowy zestaw świec NGK PFR7Q, wymienimy, pojeździmy i zobaczymy co nam wyjdzie :)

[ Dodano: 2018-07-08, 01:21 ]
Panowie! Wymiana świec nic nie pomogła, dzieje się to samo <nerwus> tylko i wyłącznie przy dużym obciążeniu! Dziś na A2 podczas jazdy 180-200 jakby wpadł w tryb awaryjny i stracił moc... Po powrocie wykonałem odczyt błędów, oto one:
Obrazek
Obrazek
Czy może się to wszystko dziać przez przepalone złącze elastyczne..? <mysli>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja