[BES 2.7 250 KM] Wypadanie zapłonów na 3 cylindrze
[BES 2.7 250 KM] Wypadanie zapłonów na 3 cylindrze
Jako że jest to mój pierwszy post na tym forum to chciałbym się z wami przywitać. Posiadam C5 z silnikiem BES z manualem. Silnik ok 25kkm po solidnym przeglądzie 2 lata temu, podczas którego dokonałem wszystkich uszczelnień, regeneracji turbin oraz wymiany niektórych zaworów oraz kompletu uszczelniaczy itp. Oczywiście założony był też nowy rozrząd. Przez ten czas wszystko było ok poza jakimiś delikatnymi usterkami i nieszczelnościami.
Od około miesiąca zaczęły wypadać zapłony na 3 cylindrze. Pozamieniałem cewki miejscami niestety nie pomogło. Wymieniłem swiece na 3 cylindrze nie pomogło. Miała delikatny biały nagar (coś jak wapno), jeśli pomogło to na kilkaset kilometrów. W dalszej kolejności zamieniłem kolejność wtrysków i o dziwo wypadanie przeniosło się na 2 cylinder czyli ten który podmieniłem. Przeczyściłem wtryski, zgodnie z zaleceniem warsztatu który to robił zawiozłem mu 2 wtryski, jeden sprawny tzn na którym nie ma wypadania i drugi na którym wypada. Facet powiedział że ten z drugiego był słabszy ale po czyszczeniu mają porównywalną wydajność. Po montażu wypadanie przeniosło się ponownie na 3 cylinder...
Wymieniłem, też filtr paliwa, sprawdziłem wydajność pompy paliwa oraz regulatora ciśnienia i wszystko teoretycznie powinno być ok. Tzn ciśnienie paliwa podczas obciążenie raczej nie spada poniżej 4barów, a zazwyczaj jest powyżej.
Ciśnienie na cylindrze 3 w okolicy 11 - 12 na zilmnym silniku. Na pozostałych podobnie.
Auto nie dymi, potrafi momentami jechać bez problemu. Np dzisiaj po 2 dniach stania robiąc logi przez ok 15 km nie mogłem wymusić wypadania. Dopiero jak silnik się mocno rozgrzał to zapłony zaczęły wypadać. Poniżej przedstawiam logi. Jeśli trzeba jakieś dorobić to napiszcie. Przed robieniem każdych logów kasowałem błędy. Log przerywałem w momencie pojawienia się migającego checka. Dzis było to ok 6tyś obrotów, czasem zaczyna się tak dziać przy około 3,5 - 4 tyś.
Nie mam już powoli pomysłów, w poniedziałek jestem umówiony z mechanikiem który składał poprzednio samochód. Mamy sprawdzić wiązkę i wymienić ewentualnie ponownie wszystkie świece.
Poza błędem wypadania zapłonu samochód niczym innym nie pluje.
W innym wypadku pozostał już chyba tylko głowica?
003_020_021
115_118_112
002_033
Co mogę jeszcze sprawdzić, czy mogę wykluczyć cewki?
Od około miesiąca zaczęły wypadać zapłony na 3 cylindrze. Pozamieniałem cewki miejscami niestety nie pomogło. Wymieniłem swiece na 3 cylindrze nie pomogło. Miała delikatny biały nagar (coś jak wapno), jeśli pomogło to na kilkaset kilometrów. W dalszej kolejności zamieniłem kolejność wtrysków i o dziwo wypadanie przeniosło się na 2 cylinder czyli ten który podmieniłem. Przeczyściłem wtryski, zgodnie z zaleceniem warsztatu który to robił zawiozłem mu 2 wtryski, jeden sprawny tzn na którym nie ma wypadania i drugi na którym wypada. Facet powiedział że ten z drugiego był słabszy ale po czyszczeniu mają porównywalną wydajność. Po montażu wypadanie przeniosło się ponownie na 3 cylinder...
Wymieniłem, też filtr paliwa, sprawdziłem wydajność pompy paliwa oraz regulatora ciśnienia i wszystko teoretycznie powinno być ok. Tzn ciśnienie paliwa podczas obciążenie raczej nie spada poniżej 4barów, a zazwyczaj jest powyżej.
Ciśnienie na cylindrze 3 w okolicy 11 - 12 na zilmnym silniku. Na pozostałych podobnie.
Auto nie dymi, potrafi momentami jechać bez problemu. Np dzisiaj po 2 dniach stania robiąc logi przez ok 15 km nie mogłem wymusić wypadania. Dopiero jak silnik się mocno rozgrzał to zapłony zaczęły wypadać. Poniżej przedstawiam logi. Jeśli trzeba jakieś dorobić to napiszcie. Przed robieniem każdych logów kasowałem błędy. Log przerywałem w momencie pojawienia się migającego checka. Dzis było to ok 6tyś obrotów, czasem zaczyna się tak dziać przy około 3,5 - 4 tyś.
Nie mam już powoli pomysłów, w poniedziałek jestem umówiony z mechanikiem który składał poprzednio samochód. Mamy sprawdzić wiązkę i wymienić ewentualnie ponownie wszystkie świece.
Poza błędem wypadania zapłonu samochód niczym innym nie pluje.
W innym wypadku pozostał już chyba tylko głowica?
003_020_021
115_118_112
002_033
Co mogę jeszcze sprawdzić, czy mogę wykluczyć cewki?
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Skoro po podmianie wtryskiwacza przenosiło się na inny cylinder to ja bym zaczął od wymiany go na inny. Czyszczenie wtryskiwacza pomoże tylko jesli przyczyną było zabrudzenie ale nie zapominaj, że wtryskiwacz ma też część elektryczną a ona po tylu latach też ma prawo odmówic działania. Na sportaudi często pojawia się sprawny komplet wtryskiwaczy za smieszne pieniądze bo chłopaki montują większe i wydajniejsze, zapytaj tam w dziale kupie na pewno znajdzie się ktoś komu w szufladzie zalega sprawny komplet.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Skoro sie przenosi z wtryskiwaczem no to chyba wiadomo co jest...
W logach jest troche za wysoki przeplyw, sprawdź czy przepłwyka jest orginalna. Świeca okopcona na biało to uboga meiszanka, http://virago.com.pl/viewtopic.php?t=31601
W logach jest troche za wysoki przeplyw, sprawdź czy przepłwyka jest orginalna. Świeca okopcona na biało to uboga meiszanka, http://virago.com.pl/viewtopic.php?t=31601
Też te wtryski mi wydają się mocno podejrzane, ale pozmieniałem je jeszcze raz miejscami po czyszczeniu tzn wtrysk 3 z bodajże 4 i problem pozostał. Ogólnie mam też wrażenie że silnik głośniej chodzi po stronie pasażera. Jest możliwe że zawór od SAI mam zablokowany w pozycji nie do końca zamkniętej?
Jaki powinien być przepływ na przepływce na 3 biegu w okolicach 6000 obrotów? Z tego co wiem przepływomierz jest oryginalny
Jaki powinien być przepływ na przepływce na 3 biegu w okolicach 6000 obrotów? Z tego co wiem przepływomierz jest oryginalny
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 maja 2017, 15:00
- Lokalizacja: Mysłowice
Dokładnie, trzeba brać poprawkę na te "nowe" graty które kupujemy do naszych aut. Co do sedna sprawy, po przełożeniu cewek znów wywaliło (po pewnym czasie) zapłon na 1 cyl. Bo jak mogło by być inaczej
Zakupiłem nowy zestaw świec NGK PFR7Q, wymienimy, pojeździmy i zobaczymy co nam wyjdzie
[ Dodano: 2018-07-08, 01:21 ]
Panowie! Wymiana świec nic nie pomogła, dzieje się to samo
tylko i wyłącznie przy dużym obciążeniu! Dziś na A2 podczas jazdy 180-200 jakby wpadł w tryb awaryjny i stracił moc... Po powrocie wykonałem odczyt błędów, oto one:
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Czy może się to wszystko dziać przez przepalone złącze elastyczne..?

Zakupiłem nowy zestaw świec NGK PFR7Q, wymienimy, pojeździmy i zobaczymy co nam wyjdzie

[ Dodano: 2018-07-08, 01:21 ]
Panowie! Wymiana świec nic nie pomogła, dzieje się to samo

Czy może się to wszystko dziać przez przepalone złącze elastyczne..?
