Witam Was szanowni koledzy.
Może będziecie potrafili mi pomóc. Otóż moje sprzęgiełko alternatora się skończyło. Po zdemontowaniu altka rolka ani drgnie, więc piski przy skręcaniu kołami świadczyły o usterce tej części. Mój kłopot jednak polega na doborze właściwej rolki.
Audi A6C6 z 2004roku w silniku 2.0tdi, kod motoru BLB, 140koni
oznaczenia z alternatora Valeo 180A 14V 03G 903 016 A
obecna rolka INA F-239780
Zakupiłem już jedną rolkę o której sprzedawca zapewniał mnie, że będzie odpowiednia do mojego auta i okazała się jednak zła.
Sprzęgiełko jakie mi wysłano to INA 535 0012 10. Na pierwszy rzut oka są identyczne. Jednak po demontażu starej rolki okazało się, że nowa nie ma metalowego kołnierza w miejscu gdzie styka się z alternatorem. Tzn wewnętrzna tuleja powinna nieco wystawać, jakieś 2-3mm poza obrys rolki patrząc z góry a w tej rolce jest ścięta na równo.
Dodaję zdjęcie w załączniku. Jak łatwo się domyślić bardziej przybrudzona jest rolka stara.
Może ktoś już przerabiał ten problem. Ja pisałem do kilku sprzedawców i wszyscy mi mówią, że po numerze VIN wychodzi, że dostałem odpowiednią część... A może wymienić cały alternator? Orientuje się ktoś jakie będą odpowiednie do mojego autka? Bo taki sam jak mój na alledrogo niestety ciężko wyhaczyć w dobrym stanie...
Proszę o pomoc.
A6C6 2.0tdi jaki ALTERNATOR?
A6C6 2.0tdi jaki ALTERNATOR?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Fabrycznie montowano rolkę o numerze 03G 903 119, którą właśnie zdjąłeś z alternatora. Została ona wycofana i zastąpiona przez rolkę 022 903 119 C. Nowa rolka nie posiada już tego dystansu i jeśli zachodzi taka potrzeba należy dokupić pierścień dystansowy o oznaczeniu 028 903 237 A, który został zastąpiony przez 028 903 237 E.
Podsumowując masz kupioną najnowszą rolkę, ale jest ona pozbawiona tego dystansu od strony alternatora. Jeśli pasek nie będzie pracował w osi, to możesz kupić ten pierścień w ASO w cenie ok. 50 zł. Dość sporo jak za kawałek metalu
. Zawsze możesz dotoczyć odpowiedni pierścień, a wygląda on tak:
![Obrazek]()
Podjedź do tokarza, to zrobi Ci odpowiedni dystans w kilka minut
.
Pytałeś się o alternator. Lepiej zregenerować swój niż kupować nowy również zregenerowany za ponad 1500 zł. Regeneracja starego kosztuje o wiele mniej.
Podsumowując masz kupioną najnowszą rolkę, ale jest ona pozbawiona tego dystansu od strony alternatora. Jeśli pasek nie będzie pracował w osi, to możesz kupić ten pierścień w ASO w cenie ok. 50 zł. Dość sporo jak za kawałek metalu

Podjedź do tokarza, to zrobi Ci odpowiedni dystans w kilka minut

Pytałeś się o alternator. Lepiej zregenerować swój niż kupować nowy również zregenerowany za ponad 1500 zł. Regeneracja starego kosztuje o wiele mniej.
No to sprawa się wyjasniła. Niestety nikt nie potrafił mi wyjasnić tego fenomenu przed Tobą. DZIĘKI ogromne. Odezwę się do ASO, moze nie będzie tragicznie i dystans nie zmasakruje mojego portfela. Lepiej byłoby mimo wszystko założyć oryginał, wtedy ma się pewność że wszystko powinno grać. Swoją drogą to ciekawe rozwiązanie znaleźli konstruktorzy na wyrwanie od ludzi pieniędzy. No ale co tam, masz Audi to Cię stać
Raz jeszcze dziękuję za pomoc i trop w poszukiwaniu rozwiązania. Jeżdzę już tak jakiś czas więc najwyższa pora na naprawę bo pomijając drażniący aspekt dźwiękowy to wolałbym uniknąć poważniejszej awarii.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W ASO ten dystans kosztuje ok. 50 zł
. Pisałem we wcześniejszym poście
. Doby tokarz zrobi odpowiedni dystans na wzór starej rolki i na pewno będzie mniej kosztować, ale to już Twój wybór.
Posiadam ETKĘ, czyli katalog części używany w ASO, więc dane są kompletne i pewne. W sklepach mają jedynie katalogi zamienników.


Posiadam ETKĘ, czyli katalog części używany w ASO, więc dane są kompletne i pewne. W sklepach mają jedynie katalogi zamienników.