Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AGA 2.4 165 KM] Naprawa ubywania oleju

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

[AGA 2.4 165 KM] Naprawa ubywania oleju

Post autor: qwerty01 » 28 maja 2018, 11:00

Dzień dobry.
Długo się zastanawiałem czy opisywać swoją "naprawę" silnika. Zarezniektórzy będą pisać, że to bzdury, albo, że zaraz silnik padnie.
Postanowiłem opisać swoją walkę z ubywaniem oleju w mojej V6.Gdy kupiłem samochód zmieniłem na Valvoline Max Life 10W40. Niestety pił olej niemiłosiernie (0,7l na 1000km). Po roku płukanka i znowu Max Life 10W40 (miał zmniejszać przecież zużycie oleju). 0 postępu. Po roku znowu płukanka i Motul X-Cess 5W40 (zużycie spadło do 0,5 l/1000km). Jednak zastanowiło mnie czemu olej mimo jazdy bardzo powoli zmienia kolor na ciemny. Zostały wymienione uszczelka na pokrywie zaworów, ezektor, odmy itp. i żadnej znaczącej zmiany. Mechanicy sprawdzali od góry i dołu i nigdzie nie ciekło (spód suchy).
Zmieżyłem ciśnienie i wyszło:
Pasażer/Kierowca
*11,9 /11,6
*11,6 /10,5
*11,8/11
światła
Remont silnika był nieopłacalny (a zresztą żaden mechanik nie chciał się podjąć roboty).
Pojeździłem kolejny rok i zmieniłem olej na Gulf Formula G 5W40 + płukanka. Szybko zrobił się czarny (a więc dobrze czyści silnik). Niestety zużycie oleju utrzymywało się na 0,4l/1000km.
Zdenerwowany zaaplikowałem środek Xado 1 Stage engine revitalizant 27ml (ok. 122zł).aa Po około 90-100km zauważyłem, że silnik ciszej pracuje (duża zmiana jak przy przejściu na układ zapłonowy na oddzielne cewki). Zużycie oleju nieznacznie spadło (0,25-0,3 l /1000km). Zadowolony działaniem po ok. 1100 km od zaaplikowaniu Xado dodałem drugą tubkę. Silnik się bardziej nie wyciszył, ale ubytek oleju znacznie zmalał.
Trasa 700 km przy prędkości 140-160 km/h ubyło z maksimum do 2/3y między min i max.
Trasa 700km (powrót) przy prędkości 160-180 (w porywach 200 km/h) ubyło z poprzedniej wartości do 3 mm nad minimum.
Jednak jeżdżąc po mieście, czy trasie do 120 km/h przez 1000km na bagnecie ubyło mi 2mm. Zamiast dolewać olej co 2-3 tygodnie obecnie kontroluję stan oleju*.
Czy miałem usterki?
Trudno powiedzieć. W marcu zapaliła mi się kontrolka oleju (będąc na Gulf). Pomiar ciśnienia - za niskie ciśnienie oleju. Po wyczyszczeniu smoka, pompy i zaworka (mechanik to robił) wszystko wróciło do normy. Na misie było tyle syfu, że mechanik trochę narzekał (widać Motul to gówno, bo w ogóle nie czyści silnika, a Gulf wypłukał ten syf aż zatkało - misa była czysta bo w 1 roku jeżdżenia rozwaliłem ją na drodze).
Czy polecam stosować Xado? Tak, ale musimy być pewni, że olej jest spalany, a nie cieknie przez uszczelki (wtedy stosowanie tego środka nie ma sensu). Odma i ezektor też musi być sprawna.
Jeżdżę na Xado już 9-10 miesięcy i nie zwiększa się zużycie oleju. Zwłaszcza, że Xado to nie zagęszczacz oleju (jak Moto Doktor).
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez qwerty01, łącznie zmieniany 2 razy.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 maja 2018, 11:11

Uzupełnij tagi w tytule, bo nawet nie wiadomo o jaki silnik chodzi.

A nie pomyślałeś, że Motul czyści powoli, aby nie doprowadzić do takiego stanu jak Gulf <myśli>.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 28 maja 2018, 11:32

Na każdym oleju jeżdżę rok. Jak w tym czasie nie potrafił wypłukać brudu to dla mnie jest to zły olej.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 maja 2018, 11:53

Liczy się ile kilometrów zrobiłeś, a nie ile czasu jeździłeś. Dla mnie 15 tysięcy km to kwestia niecałych trzech miesięcy.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 28 maja 2018, 11:54

U mnie 15 tys km to rok jazdy (raz do roku zdarza mi się trasa >500km)

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 28 maja 2018, 14:06

Proces zmniejszania brania oleju jest długi ale zauważalny. Valvoline jest ok i daje sobie z tym rade.
Na poważne bran8e oleju zostaje tylko remont silnika i żadne ''doktory'' nic tu nie naprawią. Ja np. w życiu nie zdecydowałbym się na lanie jakiegoś specyfiku... a po drugie strasznie często płuczesz ten silnik.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 28 maja 2018, 14:17

Tak jak pisałem wyżej - żaden mechanik nie chciał się podjąć remontu silnika. To nie jest moto Doktor, który zagęszcza olej. Płuczę przy każdej wymianie oleju (używam liqui moly). Płuczę dlatego, że olej po roku jazdy jest mocno czarny (po płukaniu jest czarny jak smoła). Być może silnik nie był w najlepszej kondycji, ale jestem zadowolony z Xado. Każdy robi to co uważa.

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 28 maja 2018, 16:21

Ja właśnie otwierałem dół i górę silnika i też mam bardzo dużo nagarów i czarnych nalotów. Aby się tego pozbyć będę zalewał silnik ropą zamiast oleju silnikowego. Proces będę powtarzał aż do skutku czyli wylana ropa ma być w takim kolorze jak wlana. Stary patent i przez wielu już sprawdzony i bardzo skuteczny.

Liquy moly płukanka to jest z tego co wiem zawiera w sobie 90% nafty więc jak dla mnie to nie ma sensu jej kupować i przepłacać. Lepiej za te pieniądze kupić ropę. Moim zdaniem z resztą ropa lepiej czyści i płucze niż nafta.

Update:
Co do płukania ropą, zrobiłem pierwsze płukanie po spuszczeniu oleju zalewając ropą i było ok, natomiast drugie zalanie ropą już powodowało dzwonienie łańcuszków. Także jak ktoś chce tak mocno płukać to osobiście bym polecił wlać ten 1-2l oleju u resztę ropą uzupełnić. Wtedy nie dzwonią łańcuszki w silniku.
Ostatnio zmieniony 08 cze 2018, 13:13 przez pearl1985, łącznie zmieniany 1 raz.

radko8320
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 26 paź 2014, 22:16
Lokalizacja: Malbork

Post autor: radko8320 » 08 cze 2018, 13:09

u mnie w silniku 2.4 ARJ : olej 5W30 LF Castrola spalal okolo 1 litr na 1000 km ,po zminie na olej 10w60 Castrol Edge SuperCar spala mi 1,5 litra na 15 000 km !!!

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 08 cze 2018, 13:35

Panowie a jaki przebieg macie na tych swoich V-kach?

pgroszek73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 05 kwie 2016, 16:57
Lokalizacja: Wolin

Post autor: pgroszek73 » 08 cze 2018, 15:08

403 tysie skrzynia oryginał w tiptronicu i nic nie było w niej robione chociaż od jakiegoś już czasu robię przymiarkę do wymiany filtra i oleju(statycznie), mechanik podczas wymiany rozrządu coś tam rozpinał i powiedział że to już nie olej lecz jeden wielki syf.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 09 cze 2018, 21:38

U mnie na zegarach 280 tys km, ale raczej znacznie więcej, bo skóra na fotelach z przodu pęka, a kierownica wytarta. :)

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 11 cze 2018, 14:02

Ja mam 332kkm, od 3 lat co wymiana to i płukanka. Zużycie oleju troszkę spadło, ale nieznacznie. Na silniku wycieków nie ma, nie kopci. Przy nastepnej wymianie spróbuję ceramizer.

paword
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 30 cze 2017, 18:20
Lokalizacja: Konin

Post autor: paword » 10 lip 2018, 16:55

U mnie około 2 litrów na 10000 (przy wyciekach). Mam audiczkę dopiero od lipca i obserwuję co i jak. Jak odpalam po nocy puści chmurkę. Obecnie robię ostatnie uszczelnienia (niestety właśnie w rękach mi się ślizg od napinacza rozleciał) dojadę olej do kolejnej 10k i na koniec wakacji też zamierzam ropą spłukać wszystko. i wracam na 5W40, bo ktoś przede mną poszedł w 10tkę. nakręcone mam 268 tyś, ale wątpię w prawdziwość tego przebiegu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja