Witam, 
Mam pytanie do was forumowicze w sprawie Audi A6 c6. Przymierzam się do kupna C6, po czym zamierzam zapakować do niej LPG. Pytanie moje polega na tym, co według was jest lepiej opłacalne? Kupić Audi z silnikiem 3.2 FSI czy 4.2 bez FSI. Chodzi mi o koszty eksploatacji oraz awaryjność tych silników? Co bardziej polecacie? Pchać się w FSI? Spalanie silników wyjdzie na podobnym poziomie?
			
			
									
									
						A6 C6 3.2 FSI vs. 4.2 LPG
Pewnie samochód już kupiony ciekawe na który silnik padło?
Ja mam A6 C5 2.8 potem chciałem coś nowszego więc myślałem o A6 C6 3.2 FSI. Szukałem do tego instalacji LPG pytałem o ceny które mroźiły krew w żyłach ( sprawa toczyła się ponad 5 lat temu ). Potem zacząłem rozważać silnik 4.2 o oznaczeniu BAT. Myślałem, czytałem, liczyłem, po czym że względów ekonomicznych kupiłem 4.2 i jestem miło zaskoczony na plus. Spalanie w przedziale 13.5 do 20 litrów. Do tego oczywiście trochę benzyny na rozruch.
			
			
									
									
						Ja mam A6 C5 2.8 potem chciałem coś nowszego więc myślałem o A6 C6 3.2 FSI. Szukałem do tego instalacji LPG pytałem o ceny które mroźiły krew w żyłach ( sprawa toczyła się ponad 5 lat temu ). Potem zacząłem rozważać silnik 4.2 o oznaczeniu BAT. Myślałem, czytałem, liczyłem, po czym że względów ekonomicznych kupiłem 4.2 i jestem miło zaskoczony na plus. Spalanie w przedziale 13.5 do 20 litrów. Do tego oczywiście trochę benzyny na rozruch.
- 
				
				Nanka45
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 14
- Rejestracja: 30 paź 2025, 10:20
- Imię: Natalia
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: Inny
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Re: A6 C6 3.2 FSI vs. 4.2 LPG
Jeśli zależy Ci na mniejszych kosztach eksploatacji i prostszej konstrukcji, 4.2 bez FSI może być lepszym wyborem — mniej skomplikowany wtrysk, mniej problemów z awariami. Silnik 3.2 FSI ma lepsze osiągi i może być bardziej elastyczny, ale ryzyko droższych napraw i skomplikowanej instalacji LPG jest większe. Spalanie w praktyce może być podobne (ok. 13‑16 l/100 km benzyna) po LPG możesz zejść do ok. 10‑12 l/100 km, ale najważniejsze, żeby silnik był zdrowy i dobrze utrzymany.
https://milokolor.com/
			
			
									
									
						https://milokolor.com/
 
							








 
 
